De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:18

eroslover schreef:
Wat zouden jullie doen, met morgen een weekendje weg naar zeeland? Ben erg in dubio..

Ik zou gewoon gaan, of je nu een weekend thuis zit of op een andere lokaties maakt niet zo veel uit.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:18

Astorga schreef:
MightyMike schreef:
Ik vind het een lastige wat betreft scholen. Kinderen hebben zelf wellicht weinig tot geen klachten, maar verspreiden het natuurlijk wel. Het klinkt dan zo raar dat we niet meer met meer dan 100 mensen ergens samen mogen zijn, maar scholen tellen daarbij dan niet mee. Veel landen sluiten wel scholen, daar speelt neem ik aan hetzelfde dilemma. Ik als ouder van 2 kinderen die zelf wel in de risicogroep valt vanwege chronische ziekte en wel thuis is om de kinderen dan op te vangen, vind het lastig. Twee kanten aan het verhaal, maar geruster om niet besmet te worden, ben je er dan toch niet op. Mijn man zou vanuit huis een groot stuk kunnen werken, ben benieuwd wat bedrijven daar allemaal mee gaan doen. Maar goed, de kinderen vliegen dan nog steeds de deur uit natuurlijk.

Hoe groot zijn die klassen tegenwoordig wel niet, met 100 kinderen in 1 klas?
Je kunt toch instellen als school dat er gepauzeerd wordt in het eigen lokaal en het speelkwartier buiten per klas omstebeurt doen. Vergt wat planning, maar dan kun je de klassen van elkaar gescheiden houden.

Volgens mij is dat wat ze hier nu al ongeveer doen? Normaal gesproken is het hele plein vol met spelende kinderen, nu een klas aan de ene kant van het schoolplein, en de andere klas aan de andere kant.

MightyMike

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:19

Dat is niet Whale, gaat gewoon nog op de ouderwetse manier. Onderbouw en bovenbouw wel gescheiden, maar goed, een beetje school heeft dan wel 100 kids tegelijk buiten lopen of in de hal zitten voor een pauze.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:20

Joman schreef:
eroslover schreef:
Wat zouden jullie doen, met morgen een weekendje weg naar zeeland? Ben erg in dubio..

Lijkt me wel kunnen. Tenzij je gaat met 100 man in een huis gaat zitten. Het zal in Zeeland niet erger zijn dan waar je nu vandaan komt.

Dat is toch niet met massas mensen?
Dan kan het dus.

Anoniem

Heel Indoor Brabant per direct afgelast.

Photograph

WIDM ontknoping ook zonder publiek

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:21

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:22

F1 wedstrijd in Australië gaat wel gewoon door.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:22

eroslover schreef:

Lijkt me wel kunnen. Tenzij je gaat met 100 man in een huis gaat zitten. Het zal in Zeeland niet erger zijn dan waar je nu vandaan komt.[/quote]
Dat is toch niet met massas mensen?
Dan kan het dus.[/quote]

Bedankt voor jullie adviezen!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:23

Whale schreef:

S ook geen Nederland

Muurp

Ik breek toch even in als trouwe meelezer...
Ben sinds terugkomst van vakantie ziek, lees; de gewone griep. Geen luchtwegklachten, geen hoge koorts (2 dagen verhoging gehad za/zo), en sinds woensdag een kuchje en een kleine heesheid.
HA woensdag gebeld en die gaf aan dat er geen reden is om te testen. Ik werk al de hele week thuis, maar nu vraag ik me af.... Kan ik wel of niet ''mijn ding doen''?
Ben ik echt verkouden? Nou nee. Ben ik 100% fit? Nou ook niet. Waar ligt de grens? Het is bij mij echt minimaal..

Whale

Photograph schreef:
Whale schreef:

S ook geen Nederland

Gaat hier toch ook niet alleen om Nederland?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hoe doe je dat nu wanneer je een bruiloft hebt met meer als 100 mensen?
Lopend buffet van binnen naar buiten en weer terug de auto in? In etappes vieren? :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:24

Cayenne schreef:
Lopend buffet van binnen naar buiten en weer terug de auto in? In etappes vieren? :P

Ach, het zal je nu maar gebeuren

:(:)

Gini

Muurop, Wat bedoel je precies met "je ding doen"? Zelfs met een gewone griep zou ik niet zomaar tussen de mensenmassa gaan lopen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 12-03-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Cayenne schreef:

Met zn allen door de mcdrive. _O-

MightyMike

Je zult nu maar net je bruiloft gepland hebben, wel een dilemma dan wat je moet doen!

Destination

Muurp schreef:
Ben sinds terugkomst van vakantie ziek, lees; de gewone griep. Geen luchtwegklachten, geen hoge koorts (2 dagen verhoging gehad za/zo), en sinds woensdag een kuchje en een kleine heesheid.
HA woensdag gebeld en die gaf aan dat er geen reden is om te testen. Ik werk al de hele week thuis, maar nu vraag ik me af.... Kan ik wel of niet ''mijn ding doen''?
Ben ik echt verkouden? Nou nee. Ben ik 100% fit? Nou ook niet. Waar ligt de grens? Het is bij mij echt minimaal..

Iedereen in Nederland: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijd sociaal contact. Bel pas met huisarts als klachten verergeren.

Dit heeft de overheid op hun website staan. Ik zou dus sociaal contact zoveel mogelijk proberen te vermijden en thuis blijven werken.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:25

Muurp schreef:

Ik zou thuis blijven.

Astorga

MightyMike schreef:
Dat is niet Whale, gaat gewoon nog op de ouderwetse manier. Onderbouw en bovenbouw wel gescheiden, maar goed, een beetje school heeft dan wel 100 kids tegelijk buiten lopen of in de hal zitten voor een pauze.

Dan spreid je naast pauzes toch ook tijd van aanvang en einde schooldag iets? Iets met denken in oplossingen.

Ik vind het wel stom dat ik niet meer naar het buitenland mag. Voelt toch wat opgesloten, terwijl ik normaal echt niet iedere week de grens over ga. Had alleen een bekende in Duitsland op willen zoeken binnenkort en over 4 weken op vakantie gewild. Ga er vanuit dat tegen die tijd nog niet alle maatregelen ingetrokken zijn. Eerder het tegenovergestelde.

Iloveiswan

Pfoe lees nu heel erg veel dingen die niet doorgaan. Wat een impact heeft het eigenlijk.

Merk er in de noordoostpolder zelf nog niet veel van. Alleen dat de paracetamol op is. Ga morgen maar wel even wat meer boodschappen doen. Was juist alles aan het opmaken ivm verhuizen over 2 maanden.

Wacht nog wel of het concert volgende maand doorgaat, Daarover nog niks gelezen.

Op het werk ben ik heel benieuwd hoeveel mensen er morgen en volgende week zijn. De borrel volgende week die gepland staat zal wel niet doorgaan. Heb wel gewoon besteld. weet gewoon niet hoeveel mensen komen zo lastig :7

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:26

Sheehan schreef:
Nog meer ZZPers hier die door de maatregelen geen werk hebben deze maand? Weet iemand hoe dat nu zit?

Ik zit nóg niet zonder werk. Maar ik maak mij hier wel zorgen om. Volgende maand beginnen voor mij de trouwerijen weer, voor mij een zeer belangrijke bron van inkomsten.
Verder geeft het me op dit moment, ironisch genoeg, juist meer werk, aangezien ik nieuwsfotograaf ben. :+ Alleen, zonder trouwerijen en evenementen gaat het er bij mij wel om spannen.

Wel benieuwd hoe andere ZZP'ers er nu mee omgaan :). Want geen werk, is in mijn geval, geen inkomsten.

(Dit topic gaat trouwens echt veel te snel voor mij, krijg mijn post er niet door :')).

Anoniem

Astorga schreef:
MightyMike schreef:

Dan spreid je naast pauzes toch ook tijd van aanvang en einde schooldag iets? Iets met denken in oplossingen.

Ik vind het wel stom dat ik niet meer naar het buitenland mag. Voelt toch wat opgesloten, terwijl ik normaal echt niet iedere week de grens over ga. Had alleen een bekende in Duitsland op willen zoeken binnenkort en over 4 weken op vakantie gewild. Ga er vanuit dat tegen die tijd nog niet alle maatregelen ingetrokken zijn. Eerder het tegenovergestelde.

Werk je in de zorg dan?

Sani

Muurp schreef:

Al is het minimaal, ik zou nu wel thuis blijven.

MightyMike

Dat is aan scholen Astorga, niet aan 1 moeder die zich dat afvraagt natuurlijk.