eroslover schreef:Wat zouden jullie doen, met morgen een weekendje weg naar zeeland? Ben erg in dubio..
Ik zou gewoon gaan, of je nu een weekend thuis zit of op een andere lokaties maakt niet zo veel uit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astorga schreef:MightyMike schreef:Ik vind het een lastige wat betreft scholen. Kinderen hebben zelf wellicht weinig tot geen klachten, maar verspreiden het natuurlijk wel. Het klinkt dan zo raar dat we niet meer met meer dan 100 mensen ergens samen mogen zijn, maar scholen tellen daarbij dan niet mee. Veel landen sluiten wel scholen, daar speelt neem ik aan hetzelfde dilemma. Ik als ouder van 2 kinderen die zelf wel in de risicogroep valt vanwege chronische ziekte en wel thuis is om de kinderen dan op te vangen, vind het lastig. Twee kanten aan het verhaal, maar geruster om niet besmet te worden, ben je er dan toch niet op. Mijn man zou vanuit huis een groot stuk kunnen werken, ben benieuwd wat bedrijven daar allemaal mee gaan doen. Maar goed, de kinderen vliegen dan nog steeds de deur uit natuurlijk.
Hoe groot zijn die klassen tegenwoordig wel niet, met 100 kinderen in 1 klas?
Je kunt toch instellen als school dat er gepauzeerd wordt in het eigen lokaal en het speelkwartier buiten per klas omstebeurt doen. Vergt wat planning, maar dan kun je de klassen van elkaar gescheiden houden.
Joman schreef:eroslover schreef:Wat zouden jullie doen, met morgen een weekendje weg naar zeeland? Ben erg in dubio..
Lijkt me wel kunnen. Tenzij je gaat met 100 man in een huis gaat zitten. Het zal in Zeeland niet erger zijn dan waar je nu vandaan komt.
eroslover schreef:Wat zouden jullie doen, met morgen een weekendje weg naar zeeland? Ben erg in dubio..
Muurp schreef:Ik breek toch even in als trouwe meelezer...
Ben sinds terugkomst van vakantie ziek, lees; de gewone griep. Geen luchtwegklachten, geen hoge koorts (2 dagen verhoging gehad za/zo), en sinds woensdag een kuchje en een kleine heesheid.
HA woensdag gebeld en die gaf aan dat er geen reden is om te testen. Ik werk al de hele week thuis, maar nu vraag ik me af.... Kan ik wel of niet ''mijn ding doen''?
Ben ik echt verkouden? Nou nee. Ben ik 100% fit? Nou ook niet. Waar ligt de grens? Het is bij mij echt minimaal..
Ben sinds terugkomst van vakantie ziek, lees; de gewone griep. Geen luchtwegklachten, geen hoge koorts (2 dagen verhoging gehad za/zo), en sinds woensdag een kuchje en een kleine heesheid.
HA woensdag gebeld en die gaf aan dat er geen reden is om te testen. Ik werk al de hele week thuis, maar nu vraag ik me af.... Kan ik wel of niet ''mijn ding doen''?
Ben ik echt verkouden? Nou nee. Ben ik 100% fit? Nou ook niet. Waar ligt de grens? Het is bij mij echt minimaal..
MightyMike schreef:Dat is niet Whale, gaat gewoon nog op de ouderwetse manier. Onderbouw en bovenbouw wel gescheiden, maar goed, een beetje school heeft dan wel 100 kids tegelijk buiten lopen of in de hal zitten voor een pauze.
Sheehan schreef:Nog meer ZZPers hier die door de maatregelen geen werk hebben deze maand? Weet iemand hoe dat nu zit?
Astorga schreef:MightyMike schreef:Dat is niet Whale, gaat gewoon nog op de ouderwetse manier. Onderbouw en bovenbouw wel gescheiden, maar goed, een beetje school heeft dan wel 100 kids tegelijk buiten lopen of in de hal zitten voor een pauze.
Dan spreid je naast pauzes toch ook tijd van aanvang en einde schooldag iets? Iets met denken in oplossingen.
Ik vind het wel stom dat ik niet meer naar het buitenland mag. Voelt toch wat opgesloten, terwijl ik normaal echt niet iedere week de grens over ga. Had alleen een bekende in Duitsland op willen zoeken binnenkort en over 4 weken op vakantie gewild. Ga er vanuit dat tegen die tijd nog niet alle maatregelen ingetrokken zijn. Eerder het tegenovergestelde.