[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:49

Het heeft niet alleen met bacterie te maken he. Het gaat er ook om dat als de huid week wordt dat effect kan hebben op je tattoo. Dat is ook een van de redenen om even een paar weken te wachten.
Ik hou gewoon 6 weken aan. Daarom zet ik ook niet in de zomer.
Toevallig dit jaar vrij laat nog wat gezet maar per 1 juli zou ik alles weer mogen.
Ik ga wel bv suppen vanavond. Maar niet zwemmen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:18

In principe mag je tattoo gewoon nat worden. Ik zou alleen een beetje uitkijken met welk water de eerste 2/3 weken, maar daarna kan het prima

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:24

Ik houd 3 a 4 weken aan afhankelijk van genezing voor zwemmen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:58

Ik zou toch ook minimum 6 weken wachten om te zwemmen. Water van een zwembad of zee is gewoon vies, dat is niet zoals een douche of bad :( En met mijn bovenbeen tattoo heb ik ook 6w niet in de blote zon gekomen. Ik heb hem toen nogal impulsief laten zetten net voor onze vakantie, dus ik heb de hele tijd hem afgedekt met een handdoekje en mijn shorts waren net lang genoeg

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:15

Nou ja als je huid geen korsten meer heeft en gewoon helemaal dicht is kan er natuurlijk niets ín de tattoo komen.
Maar dan nog geldt het week worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:11

Ik heb echt nooit problemen met genezing gehad. Ook niet als hij na een paar dagen ingesmeerd in de zon of in het water ging. Ik zie geen verschil met tattoos die ik in de winter heb laten zetten.
Maar goed, als je je er beter bij voelt om zes weken niet te zwemmen, moet je dat zeker doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:47

Ik zou het risico ook niet nemen. Er is een advies en dat is er niet voor niks.
Die van mij staat nu een week. Ik heb er inmiddels een kort rondje mee in de zon gelopen als ik de honden even liet plassen, maar dan smeer ik hem al in met factor 50.
Hardlopen en lange wandelingen doe ik onder de bomen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:15

Hier ook met 2 volle sleeves zodra de kosten eraf waren en het was dicht gewoon alles gedaan.
Zwemmen maar ook gewoon in de zon maar dan wel met speciale tattoo zonnenbrandcreme.
Heb nooit ondervonden dat ze er lelijk door zijn geworden.
Enige wat minder mooi wordt in de zomer is bij mij de turquoise kleur maar dat heeft niets te maken met genezing en zodra mn bruine kleurtje eraf gaat is het weer helder turquoise.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:20

Ik mocht haast direct na het zetten al zwemmen in natuurwater (ik weet niet meer of zwembad ook had gemogen), maar ik heb alleen een outline en bloedde niet tijdens het zetten. Of het maar kort mocht of ook gewoon lang, dat weet ik echter ook niet meer. Het was wel heel fijn, want het was toen ook bloedje heet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:47

Je hebt gewoon meer kans dat het gaat ontsteken als je gaat zwemmen door alle bacteriën in het water, het is natuurlijk een "schaafwond"
Dus eigenlijk is het niet verstandig om te gaan zwemmen, maar snap het wel :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:18

Maar als je een schaafwond hebt, ga je dan ook niet zwemmen? :+ bij een hele diepe wond snap k dat wel.

Ik deed het enkel in mijn eigen zwembad (voor me gevoel schoner dan een openbare) en ik lig dan vooral te dobberen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:59

Jester_ schreef:
Maar als je een schaafwond hebt, ga je dan ook niet zwemmen? :+ bij een hele diepe wond snap k dat wel.

Ik deed het enkel in mijn eigen zwembad (voor me gevoel schoner dan een openbare) en ik lig dan vooral te dobberen

Ik niet bij een (schaaf)wonde :+
Ik had ooit een mega blaar net voor een zwembad-vakantie maar ik heb niet gezwommen toen.
Maar als verpleegkundige heb ik misschien wat beroepsmisvorming :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:00

Zoals ik al aangaf heeft het niet alleen met bacteriën te maken.
Ik ga idd ook zwemmen met kleine wondjes. Maar als die lelijk genezen boeit me dat niet en bij m’n tattoo wel.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:09

Ik heb nog wel het geluk dat mijn tattoo zo hoog op mijn lichaam staat, ik zit mijn mijn gezicht naar de zon en schouders boven water, dus dat lukt nog wel.
Is een eigen zwembad, maar mijn vriend is verdomd enthousiast geweest met de chloor, dus ik vertrouw het niet 100% haha. Voorlopig ga ik voor de zekerheid nog niet kopje-onder - of nek-onder haha. Dat is misschien gewoon het veiligste :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:08

Farjen schreef:
Jester_ schreef:

Ik niet bij een (schaaf)wonde :+
Ik had ooit een mega blaar net voor een zwembad-vakantie maar ik heb niet gezwommen toen.
Maar als verpleegkundige heb ik misschien wat beroepsmisvorming :+

Hahaha ik ben ook verpleegkundige in de ggz en als ik zie hoe mensen met zichzelf omgaan en hoe netjes dat altijd weee geneest, heb ik misschien teveel vertrouwen in het menselijk lichaam :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:41

Veel verschillende meningen en ervaringen. :D Het zwemmen laat ik nog even achterwege, en ik zorg gewoon dat mijn tattoo niet in de zon ligt (+ insmeren), dan moet het vast goed komen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:29

Sem_ schreef:
Veel verschillende meningen en ervaringen. :D Het zwemmen laat ik nog even achterwege, en ik zorg gewoon dat mijn tattoo niet in de zon ligt (+ insmeren), dan moet het vast goed komen.

Ik zie al super bruin van voren haha, van achter gezien zie ik er Engels uit :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:08

Haha ik ben al aan het aftellen tot ik zelfbruiner eroverheen kan doen. :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:06

Ik heb ook een nieuw plaatje laten zetten. Van de cd slip van Palaye Royale
Afbeelding

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:54

Wat zijn hier de ervaringen bij Holland Ink in Almere?

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:28

sans6 schreef:
Wat zijn hier de ervaringen bij Holland Ink in Almere?

Even googlen op kamiar, Holland ink. Op fb bestaat ook een klachtenpagina die heet hella tatts/Holland ink klachtenpagina. Hij is ook bij Boos van Tim hofman in de uitzending geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:10

Ik zag afgelopen week een bekende die een nieuwe tattoo had laten zetten; 3 Chinese tekens.
Dus ik vroeg wat de betekenis was en het antwoord was: "Iets van 'ik hou van je' ofzo."
Vooral de 'iets van' en de 'ofzo'.... _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:12

Goof schreef:
Ik zag afgelopen week een bekende die een nieuwe tattoo had laten zetten; 3 Chinese tekens.
Dus ik vroeg wat de betekenis was en het antwoord was: "Iets van 'ik hou van je' ofzo."
Vooral de 'iets van' en de 'ofzo'.... _O-

En toen stond er: ik eet poep :') Echt waaaaarom? Ik vind chinese tekens ook best mooi en zou op zich best mijn chinese sterrenbeeld willen maar t risico dat je met iets heel anders op je lichaam loopt vind ik toch iets tè tricky.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:07

Ik heb als 19-jarige een Chinees teken laten zetten.
Ik weet wat het zou moeten betekenen, maar als ik het teken google dat het zou moeten zijn, kom ik op een ander teken dan het mijne uit. Geen idee wat het mijne dan wel betekent hahaha, ik zeg altijd "het is een mannetje" :')

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 05:18

Ik ben nu heel benieuwd wat daar staat :=