Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:32

Nee dat gebeurt eigenlijk nooit.

ontherun

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:20

Bijna niet inderdaad, parel loop doet het wel. Alleen van de bestelde shirts niet, die worden gewoon geleverd aangezien die dus al besteld zijn. Zandvoort circuit run gaan zich beraden over wat ze gaan doen, daar kreeg ik een mail over.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:30

Ik zou volgende week een halve marathon lopen maar ook die is afgelast. De trail met hond 29 maart gaat wel gewoon door maar ik twijfel nog of ik wel moet gaan.

Vandaag een rondje duinen gedaan met de honden en een vriendin. Wat was het heerlijk weer! Voor het eerst met gpx gelopen, wat is dat leuk! Het werd maar een kort rondje want die vriendin was haar schoenen vergeten en is op haar sneakers mee gegaan :') Lekker wat hoogtemeters en mul zand gedaan. Ik ga volgende week alsnog die halve lopen maar dan alleen en ik doe het dan lekker in de duinen, veel leuker :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:07

Ik lees nog mee
Wij zijn 2 weken ziek geweest en vandaag onee gister voor eerst gelopen

Je kan echt overnieuw beginnen

Greetje ik moest aan je denken

Afbeelding
Hoop niet dat dit begin van het einde is

En je had gelijk
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:32

Oh wat zonde zeg die bomen hierboven!

Het was heerlijk rustig vanmorgen in het bos. <3
Vroeg de paarden buiten gezet en toen gelijk een rondje gedaan. Onder de 7min/km. *\o/*
Had een nieuw pad ontdekt, wist alleen niet waar ik uitkwam dus kwam uiteindelijk op een iets korter rondje uit.
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:39

Oh dan heb je geluk gehad Mandarijn! Het was blijkbaar overal druk in de bossen enzo. Zo ook aan de kust. Ik heb wel een goed toertje gelopen en daarna nog gaan wandelen. Wel geen zon gezien, ik had blijkbaar naar het verkeerde weerbericht geluisterd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:21

Mooie foto's!

Gek he dat het leven steeds meer stil komt te liggen... Hebben jullie er last van op het werk?
Mijn manegebedrijf moet tijdelijk de deuren sluiten, dat is wel even slikken ook omdat de pony's natuurlijk gewoon verzorgd en gevoerd moeten worden.
Gelukkig mogen we nog wel hardlopen voorlopig! Gisteren een lekker 14,5 km duurloop gedaan, genoten van het wind stille en droge weer :)
Wel raar dat alle geplande wedstrijden weg vallen, voel me een beetje doelloos nu

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:44

Ik werk in de horeca, dus wij konden als de wiedeweerga sluiten gister.
Horen vandaag verder hoe of wat, wellicht andere werkzaamheden of dingen die moeten gebeuren, maar ik houd rekening met 3 weken thuis hangen. -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:14

Ik mag niet eens meer hardlooen wegen corona.... -O-

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:37

Ohh ik hoop dat ze dat in nederland niet gaan doen.. al loop ik nu zelf savonds laat om maar zo min mogelijk mensen tegen te komen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:38

Alleen de deur uit voor het strikt noodzakelijke. In je eentje op een berg hollen valt daar niet onder.
En de boetes zijn hoog

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:14

Zo, ben ik ook weer!
Wat een leuke foto's allemaal, en knappe hond!!!

Gisteren dan toch maar m'n 12 km van de Urban Trail gelopen... in de Lilse bossen weliswaar. Het werd een moddertrail ;-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:12

Hier was het gisteren overdag stervensdruk in het bos, leek wel een mooie Paasdag ofzo. Parkeerplaatsen vol, super druk.

Dus gewacht met rondje rennen tot eind vd middag. Alsnog wel mensen tegengekomen, maar stuk minder.
Heb 8km over de stuwwal gedaan hier. Misschien net 500m vlak, de rest niet. Best pittig :') Was wel jammer dat het zulk grauw weer was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:31

Ik hoop trouwens niet dat het nodig is dat we hier ook een volledige lock-down gaan krijgen...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:40

Oh Palmera, dat is echt niet leuk. Natuurlijk is het wel veilig om in je eentje te gaan hardlopen, maar ze moeten ergens de grens trekken natuurlijk. Kan je van thuis uit werken?

Als ze hier ook volledige lock-down doen, dan wil ik eerst nog m'n loopband bij een vriendin gaan halen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:43

Ik heb een loopband, maar die heb ik niet meer gebruikt sinds de laatste winter met veel sneeuw. Hopelijk blijft hij zo werkloos...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:32

Ik heb hem ook al heeeel lang niet gebruikt, daarom staat die ook bij een vriendin :D .

Blijven duimen dat we die inderdaad niet moeten gaan gebruiken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:55

Ik ga huilen als we niet mogen hardlopen!
Ik ga dan kijken of ik op de loopband van mijn collega kan.

Djilna heerlijk, superbekende plekken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:18

Nou, mensen .... volgens Premier Rutte: het leven wordt hier (voorlopig) niet stil gelegd.
Mijn Tilburgse studenten zijn ook weer naar huis teruggekeerd en met mijn dochter vanmorgen haar boeken en danskleding uit haar kluisje op school gehaald. Dus weer vol huis hier, stiekem best gezellig. Het wordt wel spannend met ons werk, we varen grensoverschrijdend dus we moeten ons schip niet 'vast' varen.

Gisteren twee uitdagingen: onze maandelijkse HM - afstand en het volgen van een GPX - route op het klokje over de Beegderhei en omgeving *\o/* . Met mijn loopmaatje Angelique. Was een erg geslaagde ochtend, maar toch dat vreemde onheilspellende gevoel dat we aan de vooravond van iets zwaarwichtigs zouden staan. Zo'n gevoel van de vooravond van een dreigende oorlog of een avondwake van een dierbaar familielid. Een soort stilte voor de storm.

Helaas is ons trailweekend natuurlijk ook geannuleerd. Heb zomaar het idee dat we dit jaar wel alle sportevenementen, van paardensport tot EK voetbal en Olympische Spelen kunnen schrappen. Dit virus gaat nog heel lang doorwaaien.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:54

Gem schreef:
Heb zomaar het idee dat we dit jaar wel alle sportevenementen, van paardensport tot EK voetbal en Olympische Spelen kunnen schrappen. Dit virus gaat nog heel lang doorwaaien.

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn...Hopelijk is het niet nodig, maar ik schrik vooral van het gebrek aan verantwoordelijkheidszin bij de mensen.

Vrijdag om middernacht gingen hier in België alle cafés, restaurants, ... op slot. Je wil niet weten hoeveel "lockdown-party's" ik voorbij zien komen heb. Lekker gezellig met z'n allen op een hoopje! En zaterdag, geen probleem, dan gaan we toch gewoon de grens over en in Nederland op café? Ik begrijp zoiets niet. Blijft nu gewoon even "in uw kot" zoals onze minister van Volksgezondheid het zo mooi verwoordde, des te sneller zijn we er vanaf.

Ik verwacht in België morgen of overmorgen een lockdown.
Bedenking: mag ik dan wel hardlopen in mijn wei ofzo? Dan loop ik gewoon rondjes :+
Onze dichtstbijzijnde buurman woont 350 meter verderop...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:53

Die lakse mensen zie je hier ook.
Een mevrouw met Corona die in zelf-quarantine zit, maar toch even een rondje bos gaat wandelen. Roept dan naar andere mensen dat ze afstand van haar moeten houden omdat ze corona heeft.
Een onderaannemer die zich bij een bedrijf komt melden waarvan de dochter corona blijkt te hebben, enz.
Mensen beseffen het echt niet ofzo :\

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:30

Dat begrijp ik ook niet... Als iedereen een beetje verantwoordelijkheid neemt zijn we er toch des te sneller vanaf?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:00

Geen EK voetbal... dat is tegen de zomer... Dan zullen de 10 Miles (26 april) mogelijk ook wel afgelast worden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:42

Memuska schreef:
Dat begrijp ik ook niet... Als iedereen een beetje verantwoordelijkheid neemt zijn we er toch des te sneller vanaf?

Het hele idee van de maatregelen is toch om de problemen over meerdere maanden uit te smeren en geen piekbelasting te krijgen van de zorg. Dus reken maar dat het zeker tot juni gaat duren. Ik heb overigens al een afgelasting van een wedstrijd in mei (Lauwersmeer marathon).

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:02

Ja, dat wel, maar ik had begrepen dat er dan ook gewoon dingen zouden kunnen doorgaan...
Positief bekijken: dan gaat de wedstrijd die we met de paardenclub moeten geven met wat geluk ook niet door :+