Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) eenitraM schreef:chimello schreef:Tarte gaf aan een shape tape foundation te maken. Omdat de Shape Tape wereldwijd de beste concealer is volgens veel mensen was er ontzettend veel vraag naar. Toen ze echter de foundation lanceerde, waren er tig witte tinten en 2 bruine kleuren, voor de niet-blanke klanten. Zelfs de mensen die PR hebben gekregen kregen letterlijk alleen die 2 kleuren + een medium kleur. Toen Tarte er op aangesproken werd, zeiden ze dat het een 'seizoenskleur' was waardoor mensen nog bozer werden omdat een donkere huid hebben geen seizoensissue is, je wordt er nl mee geboren... En toen kwam het 'sorry, maar er komen later nog andere kleuren bij' excuus. Waardoor de WoC populatie zich weer achtergesteld voelde.
Is het anders dan YSL? Andere highend en drugstore merken? Niet echt. Er zijn genoeg merken die geen donkere kleuren verkopen, maar het gaat ook om de PR rondom en van Tarte dat het uit proportie heeft geblazen. Het is gewoon dom van ze omdat ze wisten dat shape tape foundation iets is dat iedereen wilt uitproberen dus verpakken ze een oude foundation gewoon als de nieuwe, en die oude had al geen betere kleuren.
I know the story.
Maar dan is het toch geen racisme...?
Wat is er racistisch aan aan het feit dat tart heeft gekozen voor een beperkte kleurenrange? Niet elk bedrijf wil/kan tippen aan Fenti. Fenti heeft de toon gezet (haha woordgrap)met een extreem grote kleurenrange, maar nu zijn de verwachtingen voor elk nieuw soort foundation van elk willekeurig bedrijf zo hoog dat men er van uit gaat dat zij ook een breed kleuren range/aspect uit gaan brengen...
Tegenwoordig is alles racisme.

maar geloof niet dat dat helemaal mijn ding is. chimello schreef:Het is wel racisme als ze donkere huid een seizoensgeboden kleur vinden en dat zo zeggen als excuus voor hun beperkte aanbod. Dat was echt slecht. Ik vind het wel borderline racisme hoor, het uitsluiten van een groot deel van je klanten. Dat ze later komen is gewoon hun achterstellen op de blanke klanten is echt not done tegenwoordig. Maar Tarte is niet de enige dus het is wel sneu dat alleen zij alle publiciteit hebben terwijl hier bv Catrice en Essense ook geen kleuren keuze hebben.
Fenrir schreef:Dat sommige merken er (bewust) voor kiezen om kleding te verkopen tot maat 42 en niet groter kan wel, maar dit kan niet?
Als Tarte bewust bepaalde kleuren niet maakt omdat ze van mening zijn dat lichte huidskleuren superieur zijn aan donkere dan is het racisme. Neem aan dat dat hier niet het geval is.
Check your definitions is hier beter op z'n plaats.
Ik ga binnenkort nog eens rondkijken naar eyeliners van Japanse merken, die schijnen een superfijn kwastje te hebben waardoor je een hele goede precisie krijgt bij het aanbrengen.
en omdat ik rode draad ontdek ik de wijze van discusseren door sommige mensen en het dus inderdaad niet zinvol is om de discussie aan te gaan
En ik kan daar nog zoveel meer over zeggen, maar doe ik lekker niet 
Ik heb tijdje terug de Essence fiber huppeldepup gekocht waar Tati zo wild van is; ook prima ding voor die prijs. Niniane schreef:Altijd frappant dat blanke mensen zo snel aangeven dat iets iet racistisch is terwijl je nooit en te nimmer de gevolgen van systematische racisme zal ondervinden. Luister is een keer naar de etnische minderheden die keer op keer uitleggen waarom iets fout is, komop man.
Tarte is een bedrijf dat producten verkoopt aan miljoenen vrouwen en wanneer jij niet eens de moeite neemt voor een inclusieve lijn, dan is dat een bewuste keuze en ga je total niet mee in de tijd.
Dat jij iets niet racistisch vindt, betekent niet dat het het niet racistisch is. Check your privilige.
velvetblack schreef:Kelly_J schreef:Mannelijk?! OMGecht niet hoor.. Supermooie look trouwens!
Vraagje voor de UD kenners/velvetblack ()
Hoe ziet de Moondust Eyeshadow in de kleur Space Cowboy eruit? Ik heb een licht getinte huid en kan nergens een goeie swatch vinden..
Bij een gelige getinte huid zal hij nude uitvallen, richting het warme/goudere. Maar dat is echt bij iedereen anders. Geen 1 oogschaduw is bij iedereen precies hetzelfde.
Hij zal in ieder geval niet mega opvallen, want de moondust collectie is vooral hele mooie glitter en weinig pigment qua kleur.
S8903N schreef:Vreselijk onzeker als ik ben, zit ik onderhands al twee jaar onder de meelees steen![]()
Het moest er dus maar eens van komen, dus bij deze.
Please be nice!
Ik heb nogal een lang gezicht maar weer niet zo veel ruimte onder mijn wenkbrauwen.
Krijg vaak commentaar dat ik mannelijke trekken heb en daar baal ik van dus tips om mijn gezicht wat te verzachten/vrouwelijker te laten lijken zijn welkom!