Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:47

Zo, hier weer even een slechtere week gehad, niks eraf maar ook niks eraan dus best tevreden. Deze week weer in het gareel!

Sec, ik ga helemaal mee met The_Cat!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:55

@JAniene heerlijk! Haha moet ook kunnen toch?

Ik heb ook een wat mindere week gehad, nog wel op gewicht gelukkig :) Denk dat mn lijf zegt het wordt winter baas, hup eten :')

Wat betreft spiermassa, ik moest daarvoor goed op mn eiwitten letten dus bijvoorbeeld 2 keer per dag magere kwark om spieren blij te houden en toch af te vallen door te snijden in koolhydraten (of vet)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:59

Interessant sec!!

Janine: worteltjes bevatten idd nog vrij veel koolhydraten, bijna even veel als mandarijnen maar wel iets minder. Tomaatjes bevatten wel echt minder, dus dat is dan misschien betere optie. Komkommer kan natuurlijk ook, of bijv paprika.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 16-01-17 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:05

Maanlicht schreef:
bente12 schreef:
Met je kat? hahaha rende die met je mee? :')

Ja, hij is echt heel idioot. Net een hondje :')

Moet nog steeds lachen als ik denk aan toen jij mij met je kat ophaalde op station Amersfoort. Hoe die mensen keken. _O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:14

Pff, ik ben aan het proberen om een rooster te maken voor genoeg te bewegen; maar het is zo verdraaid moeilijk. Ik heb meestal maar tijd voor 1 activiteit op een avond

maandag: paardrijden
dinsdag: spinning ( maar veranderd op lange termijn naar crossfit)
woensdag: paardrijden
donderdag: crossfit
vrijdag: soms paardrijden, soms crossfit, soms niets
zaterdag: crossfit, soms paardrijden erbij
zondag: paardrijden, missschien in de toekomst nog crossfit

maar ik wil ook nog uitslapen op zondag, sinds het de enige dag in de week dan is, maar als ik ga crossfitten dan moet ik op tijd opstaan :/ of kom ik nu te lui over? :p

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:16

MarlindeRooz schreef:
Moet nog steeds lachen als ik denk aan toen jij mij met je kat ophaalde op station Amersfoort. Hoe die mensen keken. _O-

Ja, dat was prachtig _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:26

The_Cat schreef:
Pff, ik ben aan het proberen om een rooster te maken voor genoeg te bewegen; maar het is zo verdraaid moeilijk. Ik heb meestal maar tijd voor 1 activiteit op een avond

maar ik wil ook nog uitslapen op zondag, sinds het de enige dag in de week dan is, maar als ik ga crossfitten dan moet ik op tijd opstaan :/ of kom ik nu te lui over? :p

Nope...

Ik ging vorig jaar rond deze tijd heel fanatiek naar de sportschool. Ik stond op het punt werkloos te worden, dus alle tijd! Begon zo half januari, maar werd 1 februari geopereerd. Twee weken later begon ik weer in de sportschool. En nog eens twee weken later had ik een baan van 40 uur per week.
Daarnaast rij ik vrij fanatiek paard. Tot en met afgelopen weekend ook in een team, dus de verplichting om 1 á 2 keer per week in teamverband te trainen. Dat betekent dat je midden in de nacht pas thuis bent. Toen ik weer aan het werk ging, besloot ik gewoon nog 2 keer per week naar de sportschool te gaan.

Was wel wat veel... Dus dat heb ik maar kort volgehouden. Elke dag iets is veel, als je ook nog een sociaal leven wilt houden. Dat laatste vond ik belangrijker. Dus ben op de 'vrije' dagen af en toe gaan hoepelen, een minuut of 10-15. Verder had ik dan in ieder geval ook een avond aan mezelf.

Maar het is wel afhankelijk van wat je wilt bereiken. Ik hoef geen gespierd lichaam. Wil je dat wel, moet je gewoon hard werken. Want met alleen minder eten bereik je dat in ieder geval niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:37

Gespierd is nog niet aan de orde voor mij, ik wil gewoon graag afvallen. En met op men kont te zitten zal dat niet snel gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:43

The_Cat schreef:
Gespierd is nog niet aan de orde voor mij, ik wil gewoon graag afvallen. En met op men kont te zitten zal dat niet snel gaan.

Hmm... ik ben ooit 8 kilo afgevallen zonder te bewegen. Ik reed toen zelfs amper paard... Met een gezond werkend lichaam is het gewoon een kwestie van minder eten dan je verbruikt... En ik at toen gewoon 1600-1800 kcal per dag hoor. Scheelt natuurlijk dat ik geen kleintje ben. Maar ik was ook niet extreem dik hoor... Niet te snel vanuit gaan dat het niet kan.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:08

Wat grappig van die weegschaal, dus eigenlijk zou je dan op 1 been moeten staan en met 1 hand vasthouden :+
@ the_cat, je moet jouw lichaam ook de kans geven om bij te komen en te herstellen, dus tussendoor een avondje niks is niet erg. Bijvoorbeeld donderdagavond, dan heb je 3 dagen gesport, 1 dag rust en dan weer 2-3 dagen (afhankelijk of je ook op zondag gaat sporten of niet). Daarnaast is het bij afvallen 70% voeding en 30% beweging (correct me if I am wrong), dus hetgeen wat je eet blijft toch het belangrijkste.

Ik ben gelukkig weer een kilo kwijt die er bij was gekomen door de feestdagen *\o/*
Mijn lijstje voor vandaag:

O: pannenkoekjes van boekweitmeel met blauwe bessen en kaneel
T: havermout koekjes
L: weet ik nog niet
A: groentenburger met portobello als 'broodje' en zoete aardappel frietjes.

B: wandeling in de middag

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:13

Dat is wel een leuke theorie haha... geen idee of dat zou kunnen.
Ik had op mijn vorige werk een apparaat met 2 elektroden welke je met ECDplakkers op hand en enkel plakt. En dat kwam best nauw..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:01

Ik ben vorig jaar 10 kg afgevallen met alleen gezonder/minder eten (maar zeker niet heel weinig) en 3x per week wandelen (was aan het trainen voor een wandelmarathon). Viel prima af, en zal vast wat spiermassa kwijt zijn geraakt, maar ook echt wel veel vet. Ook nu haal ik mn beweging vooral uit wandelen en fietsen, mn bekken is nog steeds niet ok dus meer gaat gewoon niet. Heb me daar voor nu bij neergelegd, hoop dat als ik nog een stuk lichter ben, de belasting van mn lichaam gewoon lager is en ik spieren zodanig op kan bouwen dat mijn bekken minder problemen geeft. Rij nu wel weer 1x per week paard trouwens.

Ik had mezelf weer bij elkaar geraapt, poes was stabiel dus hoppa, schop onder mn kont. Is t vanochtend weer helemaal mis :( ben dus weer op en neer aan het racen, inmiddels is ie opgenomen. Zo ook nog met mn jongste naar de huisarts, die trok net zn hechtpleister van zn voorhoofd _-:( blijf lekker bezig zo. Nou ja, kom wel aan mn beweging, en voor eten is nauwelijks tijd :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:04

Laura82 schreef:
Ik ben vorig jaar 10 kg afgevallen met alleen gezonder/minder eten (maar zeker niet heel weinig) en 3x per week wandelen (was aan het trainen voor een wandelmarathon). Viel prima af, en zal vast wat spiermassa kwijt zijn geraakt, maar ook echt wel veel vet. Ook nu haal ik mn beweging vooral uit wandelen en fietsen, mn bekken is nog steeds niet ok dus meer gaat gewoon niet. Heb me daar voor nu bij neergelegd, hoop dat als ik nog een stuk lichter ben, de belasting van mn lichaam gewoon lager is en ik spieren zodanig op kan bouwen dat mijn bekken minder problemen geeft. Rij nu wel weer 1x per week paard trouwens.

Ik had mezelf weer bij elkaar geraapt, poes was stabiel dus hoppa, schop onder mn kont. Is t vanochtend weer helemaal mis :( ben dus weer op en neer aan het racen, inmiddels is ie opgenomen. Zo ook nog met mn jongste naar de huisarts, die trok net zn hechtpleister van zn voorhoofd _-:( blijf lekker bezig zo. Nou ja, kom wel aan mn beweging, en voor eten is nauwelijks tijd :+

Lekker Cruijfiaans :P Sterkte ermee!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:07

_O-

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:50

Mijn lijstje voor vandaag:

O: smoothie van een halve banaan, blauwe bessen en sinaasappelsap
T: Smartbar Crunch (158)
L: 1,5 bruin pistoletje met hoemoes gerookte kip plakjes tomaat en komkommer
T: 2 volkoren cracottes met een plak extra oude kaas en straks nog 2 cracottes met ossenworst en een gekookt ei
A: erwtensoep met 2 volkoren cracottes met komijnekaas <3
T: 175 gram skyr met blauwe bessen

1628-101-170-54

Tsja al die cracottes... hahah :')
Maar verder heel tevreden met mn macro's!
Afbeelding

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:53

The_Cat schreef:

Haha ik heb precies hetzelfde dilemma.. Maar een rooster helpen helpt echt, anders schiet het er echt bij in! En je komt absoluut niet lui over :')

Afbeelding

Edit: hatrick is mn paard :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:54

Hmmm, cracottes is ook een optie natuurlijk... Vult dat een beetje? En zijn ze ook voorverpakt te krijgen?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:59

Janine1990 schreef:
Hmmm, cracottes is ook een optie natuurlijk... Vult dat een beetje? En zijn ze ook voorverpakt te krijgen?

Ik heb ze in een grote doos gekocht, ken ze zelf niet voorverpakt maar je kan ze zelf natuurlijk gewoon in een Tupperware doosje meenemen met bijvoorbeeld een bakje hoemoes, plakje kipfilet, guacamole ect. Ik vind ze heerlijk en de volkoren versie ook vullend :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:25

Toch maar een lijstje, het valt vooralsnog toch mee, alleen een beetje op gekke tijden

O: optimel yoghurt vanille met zaden en noten van eat natural
T: 1/2 mango
L: 2 kleine wraps met achterham, philadelphia en tomaat
T: 2 rijstwafels, waarvan 1 met paprika spread
A: boerenkoolstamppot met paar plakjes magere rookworst en eetlepel piccalilly
T: ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:30

Ik ben ziekjes en heb niet zoveel zin in eten.. Heb tot nu toe zo'n 700 kacl binnen dus moet nog wel wat eten om aan de 1500 te komen. Straks maar even de supermarkt in.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:55

Ik dacht al bente12, jij bent fanatiek aan het voetballen :Y)
Wel een hele leuke naam!

Cracottes <3

Mijn lijstje van vandaag is een beetje raar, weinig gegeten tot nu toe:
O: halve mandarijn en twee knäckebröd met half plakje kaas
L: een boterham met runderrookvlees en een breaker high protein
T: twee maiswafels met runderrookvlees, handje tortilla chips
A: verse pizza, glas rode wijn
T: twee handjes M&M's (ik had die krengen nooit moeten halen)

In totaal 1870 kcal, daarbij een half uur dressuur gereden.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:22

Ik heb best wel een redelijk weekend gehad gelukkig! Nu ik mijn fitbit heb merk ik dat ik echt sneller even een rondje ga lopen. Ben benieuwd of het ook zo blijft of omdat het is omdat hij nog nieuw is haha.

Mijn lijstje van vandaag:

O: Banaan
T: kwark met kaneel
L: 2 volkorenboterhammen met kaas & sla & een muesli boterham (of hoe het ook heet haha)
T: 4 kleine tomaatjes & een roze koek
A: Rijst met kip & broccoli & een klein schaaltje skyr

B: vanmorgen m'n paard gelongeerd & de stallen uitgemest & vanavond naar de sportschool voor een lesje Attack

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:26

O: 3 volkoren crackers met huttenkase en zalm
T: leev koek
L: smoothie: 300 ml soya light, banaan, honing, havermout en boerenkool
T: kaassnack van appie
A: gebakken aardappels in olijfolie, broccoli met 1 eetlepel kaassaus. Moest ook nog kabeljauw bij, maar hiervan 1 hap gehad. Was echt niet te eten :r
T: appel en nootjes

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 19:39

Wat is het hier weer heerlijk druk!

Vandaag weer aan de slag gegaan. Gewone leven is weer begonnen.
Lijstje van vandaag:
O: magere kwark citroen, chocolade cruesli en whey crispy
T: banaan
L: 4 plakken maisbrood met salami
T: 2 mandarijnen, eierkoek
A: salade met pestodressing, beetje kaas, beetje zaden/noten, 200 gram gebakken zalmfilet
B: rustig rondje hardlopen (gelukkig is de weg hier schoon en niet glad)
T: ? nog even bedenken

Merk dat ik nu veel makkelijker netjes eet als ik ritme heb. Nu nog weer beetje ritme krijgen in het sporten. 1 a 2 keer per week paardrijden en 1 a 2 keer per week hardlopen. Daarnaast wandel ik altijd in mijn pauzes. Dat is niet veel, maar het is toch weer mooi meegenomen. En wil ook binnenkort weer af en toe gaan zwemmen, nu woon ik toch lekker dichtbij zwembad :D Moet ik wel eerst nog een passende en goed blijven zittende bikini hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:02

Hier een beetje een rare dag gehad, maar uiteindelijk wel netjes gebleven:

O: Half bakje brie smeerkaas en een pakje mini crackers oregano en olijfolie van LU (316)
L: Vega prutje met een wrap en drie stuks falafel met een wrap (687)
T: Halve Think Thin brownie crunch protein bar en een pakje Made Good apple cinnamon granola mini's (oooooh my goooood die zijn zo lekker en zo verantwoord qua kcal voor het aantal dingetjes dat je kan eten) (205)
A: Klein schepje boerenkool en een vega rookworst van Valess (424)

Totaal: 1632, zelfs nog wat aan de lage kant dus ik pak misschien zo een eiwitshake om m'n macro's wat recht te trekken