Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Romyv schreef:Wat je heel mooi op de foto ziet en mij direct op valt zijn je armen en schouders. Je arm blokkeert je lijf en gaat voor je langs/opzij ipv recht naar voren. Je zwaait zo ver door dat je schouders zelfs moeten indraaien, hierdoor zal je bovenlichaam heel erg bewegelijk zijn: de energie gaat opzij ipv naar voren toe. Probeer eens een plank te maken van je bovenlijf tussen je schouders en bekken. Dat deel mag niet bewegen. Je armen bewegen rustig mee naar voren ipv opzij en de hoek van je ellenbogen mag niet kleiner zijn dan 90 graden (je handen zijn veelste hoog, dan gaat het bloed daar heen ipv naar je benen, zonde:)). Hou je handen ook open, een vuist knelt af en vraagt extra bloedtoevoer.
Verder vind ik je pas heel mooi! goeie hoge knie, voorvoetslanding en hoge hak achter. Voor het mooie mag je pas iets minder nauw; dit betekent dat je met je voeten over een denkbeeldige lijn loopt ipv aan iedere kant van de lijn een voet. Hierdoor komt er een iets scheve belasting op je knieen wat blessures kan geven. Probeer eens of dit echt van toepassing is (bijvoorbeeld door een recht stukje zand te rennen zonder afdrukken, dan kan je goed zien waar je voeten terecht komen).
Ik weet nog dat ik het altijd detail geneuzel vond als ik dit soort tips kreeg, maar hierdoor ben ik wel blessurevrij gebleven en 7/8 minuten sneller geworden op de 10km in een jaar tijd! Dus werkt stiekem meer dan ik ooit heb willen toegevenHoop dat dit ook voor jou geld!