[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:34

Needje schreef:
Ik heb niet de color remover van Kruidvat. Maar van Delor.

Die heb Ik ook eens gebruikt. Ik wilde van heel donker bruin terug naar donker goud blond. Resultaat: knal oranje. :+ uiteindelijk daar high lights in laten zetten en t zo uit laten groeien..

Needje

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:48

Ik hou juist van oranje. Dus dat is alleen maar een plus, want er komt toch weer koper overheen.
Maar met die vitamine C heb ik t ook al een aardig stuk lichter gekregen.
Heeft niet overal even goed gepakt, maar moet toch geverfd worden dus maakt niet zoveel uit.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:56

Dan maakt het inderdaad niet uit. Alleen moet je er rekening mee houden dat er niets met de uitgroei gebeurt. :)
Oh ja en het stinkt echt belachelijk erg.. Duurt wel een paar weken voor het er uit is. Soort rotte eieren lucht.. := Lijkt wel alsof je een beerput opentrekt, maar dat had ik er wel voor over.
Vriendje en studiegenoten + collega's waren er iets minder blij mee, want je rook het echt onwijs, hoe veel shampoo ik ook gebruikte.. (en ik was elke dag mijn haar, maar er uit ging het pas na een week of 6 a 7).. :')
Maar het werkte bij mij kwa verwijderen van verf heel goed. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:08

Die geur houdt me idd ook wel tegen.
Met vitamine C heb je dat iig niet.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:19

Arielle_ schreef:
Theorie: Als ik roze over m'n turqouise verf, zal het paars worden..toch?
Vind dit echt een gaaf kleurtje! https://31.media.tumblr.com/5c55701e278 ... o1_500.jpg

Deze kleur heb ik gehad! Maar het blijft jammer genoeg niet zo mooi. Na een week is het al weer grauw .

Morgen avond eindelijk helemaal blond binnen een jaar van paars na bruin na blond gegaan.

Ben bang dat blond mij snel weer gaat vervelen

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:32

Dit is nu mijn haarkleur, ben er stiekem toch wel blij mee ondanks dat het te donker uit is gevallen :D

Afbeelding

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 01:07

Moooooiiii die laatste foto!! Staat mooi bij je gezichtskleur (klinkt stom.. hoe zeg je dat? :p )

iemand ervaring met geblondeerd (ect richting grijs) haar verven in lichtbruin?
Zoubdat goed gaan....?! Mn uitgroei word meer en meer.. en wil weer n ander kleurtje.. dacht aan een spoeling zodat her niet te donker word.. maar of dr na paar x wassen nog wat blijft hangen in t grijze vraag ik me af..
Wat zouden jullie doen??

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:37

Je moet wel een warme tint bruin doen anders gaat het sowieso groen worden

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:42

Maar een spoeling is dus niet handig.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:42

Zou ik niet doen. Dan kun je beter voor een 6 of zelfs een 7 kiezen. Dan wordt het zeker niet te donker.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:48

Van nr's heb ik weinig verstand.. dus ik moet kijkenvoor een nr 6 of 7. En staat er dan nog iets achter de punt? 6.? Zoja, want voor nr moet ddaar staan om t niet te donker maar niet groen te krijgen?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:14

mijn geblondeerde haar werd prachtig groen met een bruine spoeling :') _O-
toen heb ik er een warm rode verf opgezet (5.5) en daarna een donkerbruine, ik geloof 6.0
belangrijk is dat je een natuurlijke tint gebruikt, een 0 achter de punt dus. en na dat ik dat donkerbruine zat was heb ik het lichtbruin geverfd, met een 7.0 van l'oreal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:31

Een 0 achter de punt is assig, dat zou ik dus juist absoluut niet doen op geblondeerd haar. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het echt groen wordt. Zou gewoon een warme bruin pakken, chocoladebruin of iets in die trant. Die zijn niet zo rood dat het oranje wordt, en ook niet zo assig dat het groen uitslaat.

Geloof mij, rondlopen met groen haar is echt geen pretje dus ik zou me er echt even in verdiepen voordat je gaat verven :=

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:33

Ach ik heb ook met oranje gelopen, en grijs, en paars... dus groen kan er ook nog wel bij. Mahonie zou dat kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:34

Chocoladebruin is .7 dus dat wordt ook groen. Ik zou voor een 6.5 of 7.5 gaan. Even kijken wat ze hebben en wat je mooi vindt. Mahonie is 5.5 geloof ik, dat is dus ook geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:35

Chocoladebruin heeft bij mij wel goed gepakt, maar dat zal wel geluk geweest zijn dan := wat je ook goed, geen .0 verf erin doen in ieder geval

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:24

.0 is een natuurtint, .1 is juist as

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:12

Ik zou kijken naar een donker goudblond tint. Die heb ik ook over mijn blonde haar gedaan. Weet je zeker dat het niet te donker uit valt.

Mocht je her toch iets te licht vinden heb je dan een goede basis voor een andere tint

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:16

Ik heb mijn haar van wit ook weer naar donkerblond geverfd. Eerst met middenblond, toen werd het heel erg grijzig. Ik heb er toen nog een keer goudblond overheen gedaan. Toen was het eerst nog heel donker, maar na een paar weekjes is het nu weer precies mijn eigen blonde haar geworden!

Ik zou dus gaan voor goudblond. Weet niet uit m'n hoofd welk nummer dat was. Waarschijnlijk 8.3 of 7.3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:38

Emmaa_ schreef:
Chocoladebruin heeft bij mij wel goed gepakt, maar dat zal wel geluk geweest zijn dan := wat je ook goed, geen .0 verf erin doen in ieder geval

.0 kan juist altijd ;)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:45

.0 zorgde bij mij dat mijn witte haar heel lelijk bruin grijs/groenig werd! Ik zou zeker voor een .3 gaan.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:50

Ik wil graag weer naar 'normaal' licht blond.
Begrijp dat ik niet zomaar elke kleur kan pakken?

Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:51

_Nelleke_ schreef:
Arielle_, kort haar is jongensachtig als het in het verkeerde 'jongens'-model is geknipt. Bij een goede kapper mag het er echt niet jongensachtig uit zien...

Ik zou een beetje de kant op gaan zoals Michelle Williams qua model, zodat het wel vrouwelijk blijft maar wel kort is:
[ Afbeelding ]

En qua kleur donker op de aanzet en richting de punten bright purple:
[ Afbeelding ]

Nou heb ik hier eens over na zitten denken, omdat ik eigenlijk alleen m'n 'lok' die nu turqouise is, paars wil hebben. Maar vind de kleur op die 2e foto echt zo gaaf, dat ik het ook helemaal die kleur wil hebben!
Nu is alleen de vraag..hoe? Ik verf m'n haar al heel lang zelf en dat gaat ook super goed en is een heel stuk goedkoper dan bij de kapper, maar hoe ga ik dit aanpakken? Moet er eerst geblondeerd worden? Welke verf is hier het beste voor te gebruiken? Iemand met tips? :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:06

Mijn haar is nog nooit echt groen uitgeslagen als ik van blond naar bruin ging, ik deed altijd maar wat.

Iemand ervaring met haar krijt? Ik heb donkerbruin haar en het lijkt me wel leuk soms krijt erin te doen (als ik bv mijn hoedje op heb en mijn haren beachy waved zijn)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Heb ooit wel eens van dat krijt gekocht maar op donkerbruin haar is dat toch lastig hoor..ik kreeg er niet echt een mooi resultaat van in ieder geval. Op youtube staan wel heel veel voorbeeldfilmpjes!