Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 13:07

Ze had deze week een chemische verbranding onder haar wasbare luier het arme ding. Dus alle luiers en inlages de was in en flink in de creme gezet, ze was echt heel zielig. Ze praat echt belachelijk veel zo bijzonder om elke keer beter te kunnen communiceren.

Spoiler:
Afbeelding

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:11

Klinkt als ammonia burn. Had je tweedehands luiers? Misschien goed om ze dan te strippen.

Wat een heerlijke foto! <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 19:49

Sting schreef:
Klinkt als ammonia burn. Had je tweedehands luiers? Misschien goed om ze dan te strippen.

Wat een heerlijke foto! <3

Ik liet mijn man die scheikunde heeft gestudeert lezen hoe hij de luiers moet strippen(hij doet de was) en die riep heel hard dat hij dat echt weigert te doen :')
Borax(bleek) mengen met andere middeltjes enzo.

Maar gelezen hebbende wat het probleem is gaan we heet wassen met een flinke dosis azijn en dan zou het prima moeten zijn. Hebben nu "koud" gewassen met niet te veel azijn dus mag zeker nog eens voor de zekerheid.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:03

Ik heb ook een simpeler uitvoering gedaan een paar weken geleden. Geen idee of dat scheikundig verantwoord was en mevrouw is nu zindelijk, dus een build-up kan niet meer gebeuren. Ik had ze in een badje met soda en nog wat dingen, dan op 40 en dan 60 graden gewassen. Maar inderdaad, heet wassen en azijn ben ik ook tegen gekomen. Blijft toch even zoeken naar een goede routine. Succes! Hopelijk werkt dit voldoende voor jullie!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 10:47

Hoe gaat het met iedereen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:10

Met Sanne gaat het super! Ze is ondertussen echt een kleine ondeugd en wil alles zelf doen :Y). Ontwikkeld zich goed, gaat heel graag op haar loopfiets naar de speeltuin en logeert zo af en toe bij opa en oma's. Vandaag ook weer een dagje bij schoonmoeder, die daar ook erg van geniet.
Van de week deze foto gemaakt, even 1 zonder gezicht ivm beperkt op de socials.Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 19:37

Hier ook alles goed. Inmiddels 99cm groot en 15kg gepasseerd. Zijn net terug van 2 weken vakantie in Italië. Heeft ie fantastisch gedaan.

Zijn nu rustig naar zindelijkheid aan het werken maar hij laat zich niets voorschrijven dus kalm aan.

Heb recent 5 grote fotoboeken gemaakt van z'n geboorte tot aan de vakantie. Erg leuk om allemaal weer terug te zien.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 19:51

Hier alles goed! Zoë wordt groot gezellige praat tante. Mond staat niet stil. Slim meisje. Legt bepaalde verbanden zo snel dat je soms denkt huh hoe dan.

Erg bezig met groot klein koud warm. Paard, veulen pony. Best grappig.

Gek op haar pony. En wilt heeeeel graag rijden. Dus ff opzoek naar een fijn zadeltje waar ze hou vast heeft. Al is het nu altijd zonder zadel en ze zit perfect.

Wilt graag helpen met poep scheppen en ohwee als ik help haha.

Trysor lag laatst. Mamaaa soja(zo noemt ze zichzelf) klimmen tyssss

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 21:44

Fijn dat het met Boris ook goed gaat! Wat een lengte al zeg! Zindelijkheid komt vanzelf. Sanne is nu een maand of 3 zindelijk, was in een week gepiept, blijkbaar goede timing want ik deed niks speciaals _O-.
Zoe gaat om lekker, mooi zo +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 21:59

Haha ja denk dat ie voorlopig nog wel aan de grote kant blijft voor z'n leeftijd.

Ik vind het lastig om veel kindjes om me heen zindelijk te zien en hem dan nog zo in de weerstand te ervaren maar dat is mijn probleem en niet dat van hem.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:08

Lijkt me voor jezelf wel een uitdaging inderdaad dan, om het niet teveel te pushen, maar er wel mee bezig te zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 16:11

Freekieee schreef:
Hier alles goed! Zoë wordt groot gezellige praat tante. Mond staat niet stil. Slim meisje. Legt bepaalde verbanden zo snel dat je soms denkt huh hoe dan.

Gek op haar pony. En wilt heeeeel graag rijden. Dus ff opzoek naar een fijn zadeltje waar ze hou vast heeft. Al is het nu altijd zonder zadel en ze zit perfect.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Super leuk om alles te lezen van jullie ( niet meer zo kleine) kleintjes.

Je hebt het inkydinky zadel voor kindjes, maar mij staat heel erg tegen dat ze zo klem zitten.

In mijn ogen is er niks mis met wat schuiven en zelf balans vinden.
Anders leren ze gelijk al tegen de beweging in te gaan zitten.

Ik zou gewoon kijken of je een wintec ( evt. Western) zadeltje op de kop kunt tikken....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:59

Hier gaat alles ook goed. En zijn opzoek naar een kinderpony voor ze, nu drie bekeken en denk dat de pony gevonden is. Meiden waren er helemaal gek mee en echt een lief braaf beestje.

Zindelijkheid lukt hier nog niet.

Net twee weken vakantie in Frankrijk gehad en zowel Soof als de baby deden de autoreis van 14 uur ook top.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:30

Sky_As schreef:
Freekieee schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Super leuk om alles te lezen van jullie ( niet meer zo kleine) kleintjes.

Je hebt het inkydinky zadel voor kindjes, maar mij staat heel erg tegen dat ze zo klem zitten.

In mijn ogen is er niks mis met wat schuiven en zelf balans vinden.
Anders leren ze gelijk al tegen de beweging in te gaan zitten.

Ik zou gewoon kijken of je een wintec ( evt. Western) zadeltje op de kop kunt tikken....

Klopt, en die vind ik gewoon echt te duur hoor. Desnoods voor af en toe zo’n Shetlander zadeltje. Heb ik t ook op gedaan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 20:32

Hier nu zindelijk sinds juli. Binnen 3 dagen en geen ongelukjes echt top. Vind het zooveeel fijner. Dan mis je echt de luiers niet meer haha. Nu sinds een maand ook snachts zindelijk.

Ohh super leuk Marlis! Welke is het geworden?
Super dat de reis zo ging!!

Wij hadden ook 15 uur in de auto. Wel opgedeeld in 2 dagen. Maar Zoë 0 x gezeurd gehuild of wat dan ook.

Zo fijn