Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:58

secricible schreef:
Dat ze 5 jaar noro-vrij hebben weten te blijven bedoel ik :)

Oh nee zo bedoelde ik het niet :)
Maar ik begrijp jou reactie nu wel, ik ben soms beetje wazig en snel in een reactie.

Weet je als het vaccin kwaad kan voor mensen komt dit vanzelf natuurlijk wel boven water.

Net zoals Israël boven water kwam met dat groene paspoort en dat dat daar niet zonder problemen ook is.

We zullen het gaan zien.

MarlindeRooz

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:02

Van vaccins kan je ziek worden en bijwerkingen krijgen. Dat is nou eenmaal zo. Maar de afweging is natuurlijk: 1 verlamde opa, 1 opa met trombose en 3 oma’s met koorts of een hele afdeling van 40 bejaarden die corona krijgen waarvan er 15 overlijden.

Is natuurlijk net wat je wil.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:14

Janinevv schreef:
bigone schreef:
Diarree op verpleegafdeling is norovirus en ja, dat is in sommige gevallen dodelijk. En razend besmettelijk.

Daar is op getest en dat was het niet nee.
En fijn dat inderdaad Norovirus is aangehaald daar is mijn oma bijna 3 keer aan overleden maar die is nu alweer vijf jaar weg.

En die informatie delen ze gewoon met jou? Je zou verwachten dat ze dat vanwege privacywetten niet zomaar met iedereen bespreken...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:18

Norovirus wordt wel gedeeld met contactpersonen ja. Als er geen melding komt van noro dan kun je concluderen dat het dat niet geweest is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:08

Het was geen noro virus in dat huis,

Ik bedoelde mijn oma is drie keer bijna overleden door noro maar ze is uiteindelijk niet aan overleden en is alweer vijf jaar uit ons leven.

Dit zijn twee verschillende verhalen.

En iemand anders had het over haar instelling met zoveel mensen die geprikt zijn en weinig klachten mag dat dan wel zomaar openbaar ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:17

Ah nu snap ik mijn misvatting.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:17

Hopelijk ben ik nu duidelijk jaa,
Net zoals karl het was het niet dus er is niks verkeerds gezegd.

En toen met mijn oma ja wij waren haar naasten en dat word gewoon gemeld.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 15:57

Electra63 schreef:
Dimphyl,
Ken jij mensen die overleden źijn na vaccinatie?

In totaal zijn er 65 mensen overleden kort na vaccinatie, maar er is nog geen bewijs dat dit daadwerkelijk door de vaccinatie komt.
Dat zijn er 65 teveel, maar "het regent" verhalen, is buiten proporties, lijkt me.

Zoals ik dus vertelde, ja die ken ik. Op diezelfde groep meerdere mensen overleden in de week na vaccinatie. Volgens de medewerkers worden deze niet gemeld als bijwerkingen/overlijdens door/na vaccin. Hoe dat precies zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn kennis enorm spijt heeft van keuze vaccinatie voor haar moeder, de enige reden dat ze er wel voor kozen, was omdat ze anders niet in de gemeenschappelijke kamers mocht komen!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:09

Alweer uitgerekend een antivaxxer die de statistiek tart, bizar he? Zouden ze onderzoek naar moeten doen hoe dat toch kan.
En ook nog tegen alle richtlijnen in worden ze niet gemeld bij lareb, ook al zo'n veel voorkomemd verschijnsel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:02

secricible schreef:
Norovirus wordt wel gedeeld met contactpersonen ja. Als er geen melding komt van noro dan kun je concluderen dat het dat niet geweest is.

Ik had het het verpleegtehuis, waarvan Janinevv zei dat er geen noro was, maar dat de diarree door de vaccinatie kwam. Ik kan niet uit het bericht halen dat Janinevv daar ook contactpersoon is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:05

Janinevv schreef:
En iemand anders had het over haar instelling met zoveel mensen die geprikt zijn en weinig klachten mag dat dan wel zomaar openbaar ?

Dat zei ik en ik zou niet weten waarom ik dat niet mag zeggen :?

Er worden geen namen genoemd

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:11

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:

Dat zei ik en ik zou niet weten waarom ik dat niet mag zeggen :?

Er worden geen namen genoemd

Dat bedoelde ik er niet mee, heb zelf ook geen namen genoemd :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:13

Karl66 schreef:
secricible schreef:

Ik had het het verpleegtehuis, waarvan Janinevv zei dat er geen noro was, maar dat de diarree door de vaccinatie kwam. Ik kan niet uit het bericht halen dat Janinevv daar ook contactpersoon is.

Nou niet letterlijk van het vaccin dan zouden ze dus dat moeten onderzoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:14

Karl66 schreef:
secricible schreef:

Ik had het bericht überhaupt compleet verkeerd begrepen dus ik zeg niks meer :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:14

Ja ik had twee verhalen beetje door elkaar geschreven..

We gaan het wel zien allemaal, ik ga weer mee lezen want elke keer gaat het “mis” als ik iets zeg :)

Ik kan toch niks aan de situatie veranderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:18

Janinevv schreef:
Ja ik had twee verhalen beetje door elkaar geschreven..

We gaan het wel zien allemaal, ik ga weer mee lezen want elke keer gaat het “mis” als ik iets zeg :)

Ik kan toch niks aan de situatie veranderen.

En waarin gaat het mis? Iets met klok en klepel en probeer nu eens niet van alles te suggereren maar kom met feiten ipv via via via . Je maakt het jezelf moeilijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:19

Maar op die manier komen dus de verhalen in de wereld en helemaal als je eerst zo stellig meldt dat het geen noro is in dat verzorgingstehuis.

Want als het wel het noro virus is en die mensen overlijden daaraan, dan is het ook niet zo gek dat er niet naar de vaccinaties gekeken wordt. En dan krijg je dus van die verhalen zoals van Dimphyl, dat ze na vaccinatie overleden zijn en dat er helemaal niet naar die vaccinatie als doodsoorzaak gekeken is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:20

Ik ben soms te hyper dan wil ik twee dingen zeggen wat allebei niet tot hun recht komt en een vaag verhaal word.

Karl, klopt er was getest wat ik hoorde dus ergens komt het vandaan.

Als het van het vaccin is dan gaan ze dat vast onder zoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:29

Ik snap niks meer van dit gesprek :')

Maar wat Bigone zegt; hou het gewoon bij de feiten, het wordt onnodig moeilijk als we allerlei onbewezen, of zelfs bewezen foutieve zaken erbij halen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:37

verootjoo schreef:
Ik snap niks meer van dit gesprek :')

Maar wat Bigone zegt; hou het gewoon bij de feiten, het wordt onnodig moeilijk als we allerlei onbewezen, of zelfs bewezen foutieve zaken erbij halen :)

Idem :D krijg er een soort verdeel en heers gevoel bij. Als wordt doorgevraagd bij vage verhalen worden ze steeds vager tot je de clou volledig kwijt bent :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:09

Dimphyl schreef:
Electra63 schreef:
Dimphyl,
Ken jij mensen die overleden źijn na vaccinatie?

In totaal zijn er 65 mensen overleden kort na vaccinatie, maar er is nog geen bewijs dat dit daadwerkelijk door de vaccinatie komt.
Dat zijn er 65 teveel, maar "het regent" verhalen, is buiten proporties, lijkt me.

Zoals ik dus vertelde, ja die ken ik. Op diezelfde groep meerdere mensen overleden in de week na vaccinatie. Volgens de medewerkers worden deze niet gemeld als bijwerkingen/overlijdens door/na vaccin. Hoe dat precies zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat mijn kennis enorm spijt heeft van keuze vaccinatie voor haar moeder, de enige reden dat ze er wel voor kozen, was omdat ze anders niet in de gemeenschappelijke kamers mocht komen!!

Ik lees dit nu pas, maar dit wordt wel gemeld door de arts als het goed is. De arts van de instelling of de huisarts als ze niet onder de SOG vallen schouwt, en vult het formulier in en daar staan ook bijzonderheden en ik neem aan dat als er een overlijdensgolf is na de vaccinatie gaat dat naar het Lareb die dan onderzoek doet.
Ik heb hierover niks in de media gehoord, überhaupt niet dat er meer overlijdens zijn na vaccinatie.
Terwijl AZ stil gelegd wordt vanwege vermoeden (!) op hogere kans op stollingen.
Waarom zou de boel niet stilgelegd worden als er ineens allerlei mensen overlijden :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 15:41

Waarschijnlijk nep-nieuws wat verder verspreid wordt op SM.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:03

Wel apart dat Corona in jouw omgeving Dimphyl praktisch niet voorkomt en je twijfels hebt over die cijfers want volgens jouw kennissen / vrienden in de zorg is het lang zo erg niet, maar volgens diezelfde? kennissen sterven er mensen bij bosjes na vaccinatie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:07

nuscaniels schreef:
Wel apart dat Corona in jouw omgeving Dimphyl praktisch niet voorkomt en je twijfels hebt over die cijfers want volgens jouw kennissen / vrienden in de zorg is het lang zo erg niet, maar volgens diezelfde? kennissen sterven er mensen bij bosjes na vaccinatie.

Ja dat bedoel ik inderdaad. Alle statistiek wordt keer op keer getart bij antivaxxers.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 19:42

nuscaniels schreef:

Want ik ken alleen mensen in 1 omgeving? :+
En wat heeft het één met het ander te maken ??