Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Humbug schreef:Memuska, leuk dat je ook weer bent begonnen. Gaat het al weer wat beter met je enkel?
Ik hoop in januari in Egmond mee te kunnen doen... Heb jij ook al een idee welke je wilt gaan lopen?
Romyv schreef:Wat doe je verder voor een sporten behalve paardrijden? Ofwel, begin je echt bij nul of heb je al veel spiermassa en een goede basisconditie?
Als je echt bij nul moet beginnen, red je het zeker niet. Ben je al heel sportief (sterke basisconditie en veel spiermassa) dan moet je uit kunnen gaan van 1/1.5km per week erbij (dus 10 weken = 10km /15km).
Heb je nu al eens een keertje gelopen? Red je het moeiteloos om 5km aan 1 stuk te rennen?
Wat betreft de schoenen; tja.. als je looptechniek goed is heb je geen steun nodig en kan je feitelijk op blote voeten een marathon lopen zonder blessures. Het punt is dat weinig mensen zo netjes neutraal lopen en van nature een voorvoetlanding hebben; zij hebben dus wel goede schoenen nodig om dit te corrigeren. Deze techniek kan je wel leren, maar dan heb je veel loopscholing nodig. Vermoed dat jij gewoon lekker de race wilt kunnen rennen en niet heel erg zit te wachten op looplesje op een atletiekbaan 2x per week
Romyv schreef:Onderschat ook niet de impact van de obstakels he!!! Ik ken mensen die moeiteloos 10km rennen maar na 7km obstakelrun 3 dagen niet meer uit bed komen zo kapot dat ze zijn.....
Memuska schreef:@ xMaritt: leuke vakantie heb je in het vooruitzicht! Beetje rennen tussen de leeuwen... nee, mss toch maar niet doen... Ik denk dat Romyv al enkele goeie opties heeft gegeven, maar dat wordt idd wel snel saai...
Ik heb iig van mijn bokstrainer een nieuw touwtjespringschema gekregen. Als dat je interesse kan opwekken wil ik m gerust wel eens scannen!
Insanity-dvd mee? Ik weet niet waar jullie logeren en of je evt een laptop ofzo mee kan nemen? Bij mij is de Insanity wel super gebleken voor conditie én kracht. Die kan ik je evt ook bezorgen. Laat maar weten moest je iets willen!