[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:42

_Tarzan schreef:
Hoe en hoelang heb jij over die 10 kilo gedaan?

Ik heb er 2 maanden en 1 dag over gedaan haha :D ben 22 januari begonnen met afvallen, meteen mijn knop omgegooid want was er helemaal klaar mee.. Elke dag ontbijten, gezonde tussendoortjes, vaker eten op een dag, maar wel in kleinere porties, heeft bij mij echt geholpen :j
Daarnaast ook veel water drinken, af en toe een rondje hardlopen, en: krachttraining! Helpt ook ;)
Af en toe heb ik ook wel een beetje gezondigd, maar dat kan dus helemaal geen kwaad, zo lang het maar met mate gebeurd!

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:50

Goed hoor _Tarzan! Hier inderdaad in het weekend ook wel wat lekkers. Dan hou ik het beter vol

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:54

Ik heb vaak achterham op brood, dat is ook best mager beleg dacht ik :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:39

Gefeliciteerd Mandy!

_Daniella schreef:
Ik hen dat ook hoor.
Als ik eenmaal begin met chips kan ik niet stoppen :j

als ik het nu eet eet ik niet uit zak.
Ik pak een schaaltje daar doe ik wat ik zak weg doen en dat mag ik eten en meer nirt.

Anders zit er de volgende dag gelijk weer een kilo bij. Bij mij is dat heel extreem hoe snel dat gaat :(

Komt doordat je door al dat zout wat over chips heen gaat veel vocht vast houd! Het is er meestal ook even snel af als dat het erbij is gekomen. :)

Ik lees net dat in een kiwi 25/30 kcal zit. En in mijn mandarijnen dus 42. Neem voortaan maar dus kiwi's mee. :) Heb er al drie op en wat zijn ze lekker.

Nog programma's/films over voeding/afvallen vanavond of morgenavond?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:56

Ik meld me ook hier ;) ik ben 1m63 en weeg 62 kg... ik heb altijd al vrij gezond gegeten, nooit frisdrank of chips in huis. Toch vind ik dat er toch enkele kilo's af mogen. Ik ben al een aantal weken op mijn eten aan het letten en meer aan het sporten, maar het lukt me maar niet, er gaat echt niets af... Echt frustrerend. Ik eet geen koekjes meer, eet meer fruit en drink meer water. Ik ga hier dus nog opzoek naar enkele tips ;)
even mijn eet-schema'tje:
's morgens: een kom havermoutpap en een beschuitje met geitenkaas. 's middags: 3 boterhammen met beleg, hangt er wat vanaf wat er in huis is en een stuk fruit. 4 uurtje: 2 stukken fruit. Avond: wat de pot schaft. En daarna niets meer enkel nog een thee. Voor de rest drink ik ongeveer 1,5 l water per dag

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:07

wat zien jullie er goed uit zeg! je ziet het echt al onwijs goed dat jullie zoveel zijn afgevallen! top!

gisteren en vandaag lekker dagje qua eten, (eindelijk haha) vanmorgen 2 geroosterde boterhammen met kipfilet en komkommer op , en verder eigenlijk alleen nog maar gedronken, thee en kristal clear. en voor straks heb ik lekkere snacks gehaald, althans worteltjes, snack tomaatjes, komkommers, paprika om in reepjes te snijden, en daar maak ik dan een dipsausje bij, en dan lekker heerijk voor de tv :) was voorheen wel eens anders geweest, dan waren het hele andere snacks als ik een bank hang avondje had hahaha

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:38

Dat lijkt me niet gezond, een hele dag op twee boterhammen. Maar goed.

Ik ben momenteel ziek dus eten is een ramp. :7

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:50

was nu ook eigenlijk dat ik geen andere keus had, ben de hele middag in de weer geweest. of ik moest een zak chips open trekken of een mars etc, dat leek me ook niet zo'n denderend plan :D

beterschap!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:26

Zilfstar schreef:
Oeh! Die taart ziet er lekker uit.

Captain: Ik doe nooit wat met Zalando.

Madeira: Slecht dagje moet kunnen toch?

Af en toe wel ja idd :)

Wollie goed geslaagd dus :D

Hannah, ik vind je dag nog wel meevallen.. ja niet super gezonde dingen misschien, maar niet
schrikbarend ofzo hihi :) volgende dag beter!

Mandy, super!! Gefeliciteerd met de -10 kg :D!

N0a, hoe voel je je nu? Gaat het weer wat? Beterschap ook voor Daphne!

Roosch, super zeg! Wat een leuke kleren heb je daar ook aan :D

Denice, hmm lastig.. iets kh arm en geen pap.. eeh een omelet met groente? Geen idee verder, haha..

_Tarzan, goed bezig dus al! :)

Welkom CrazyIris, hoeveel zou je willen afvallen? Volgens mij heb je officieel geen overgewicht , maar
gezond eten is natuurlijk altijd goed lijkt mij :D

Mijn dag is tot nu toe wel goed :) volg netjes het lijstje van mijn diëtiste. Mijn moeder heeft trouwens mijn weegschaal even verstopt, omdat ik er geobsedeerd door raak. Ik ga 1x per week wegen, zij wilt ook wat afvallen dus gaan we samen 1x per week erop :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:34

Mandy517 schreef:
_Tarzan schreef:
Hoe en hoelang heb jij over die 10 kilo gedaan?

Ik heb er 2 maanden en 1 dag over gedaan haha :D ben 22 januari begonnen met afvallen, meteen mijn knop omgegooid want was er helemaal klaar mee.. Elke dag ontbijten, gezonde tussendoortjes, vaker eten op een dag, maar wel in kleinere porties, heeft bij mij echt geholpen :j
Daarnaast ook veel water drinken, af en toe een rondje hardlopen, en: krachttraining! Helpt ook ;)
Af en toe heb ik ook wel een beetje gezondigd, maar dat kan dus helemaal geen kwaad, zo lang het maar met mate gebeurd!

Jeetje wat snel!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:35

hannahaapje schreef:
Gefeliciteerd Mandy!

_Daniella schreef:
Ik hen dat ook hoor.
Als ik eenmaal begin met chips kan ik niet stoppen :j

als ik het nu eet eet ik niet uit zak.
Ik pak een schaaltje daar doe ik wat ik zak weg doen en dat mag ik eten en meer nirt.

Anders zit er de volgende dag gelijk weer een kilo bij. Bij mij is dat heel extreem hoe snel dat gaat :(

Komt doordat je door al dat zout wat over chips heen gaat veel vocht vast houd! Het is er meestal ook even snel af als dat het erbij is gekomen. :)

Ik lees net dat in een kiwi 25/30 kcal zit. En in mijn mandarijnen dus 42. Neem voortaan maar dus kiwi's mee. :) Heb er al drie op en wat zijn ze lekker.

Nog programma's/films over voeding/afvallen vanavond of morgenavond?

Amerikaanse obese dacht ik, op rtl 4.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:36

Ik zou echt een moord doen voor gewicht waar sommige van jullie mee beginnen :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:55

Ik woog 90. :o

Ben vandaag naar de supermarkt geweest en ben goed geslaagd. Behalve wat noten betreft dan. Wat ik wou gemengde noten met rozijnen, was 5,- of duurder. |( Terwijl m'n zak gefrituurde borrelnootjes 69 cent is! Ik was boos joh. Ook het fruit is zo duur, 3,- voor een bakje bramen van 150 gram. Kan het helaas alleen in de zomer eten terwijl het zo lekker is.
Mijn ouders mopperen en zeggen dat ik geen magere kwark meer als ontbijt mag echt wtf :') Heb dus maar beschuitjes en crackers mee genomen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:57

@Mandy, gefeliciteerd met de -10!
@Roos, woooooow! Looking gooooood girl haha!
@Denice, ik pak altijd magere yoghurt met fruit (diepvries, appie). Als ik een actievere ochtend hem doe ik er nog koolhydraten bij (muesli, havermout, boterham) en anders heb ik genoeg aan magere yoghurt en fruit.

Ik heb geen geweldige week achter de rug, veel stress op school en met vriend. Vanaf maandag er weer vol tegen aan, 4x krachttraining in de sportschool en 3x hardlopen staat er op de planning :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:58

hannahaapje schreef:
even toegevoegd: WOW NOG EEN HANNAH. vergeten ze bij jou ook de H? Ik heb jaren ook een goeie vriend gehad die Menno heet (staat onder je naam, hoe je eerst heette)! En je woont dicht in de buurt! En houd van paarden! En bent ook met voeding bezig! Oehhoeeh, leuk! :7

Haha, aangenaam. :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:06

Maartje__ schreef:
@Mandy, gefeliciteerd met de -10!
@Roos, woooooow! Looking gooooood girl haha!
@Denice, ik pak altijd magere yoghurt met fruit (diepvries, appie). Als ik een actievere ochtend hem doe ik er nog koolhydraten bij (muesli, havermout, boterham) en anders heb ik genoeg aan magere yoghurt en fruit.

Ik heb geen geweldige week achter de rug, veel stress op school en met vriend. Vanaf maandag er weer vol tegen aan, 4x krachttraining in de sportschool en 3x hardlopen staat er op de planning :)

:( Balen! Ik wens je veel succes met de school en je vriend.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:06

hannahaapje schreef:

Ik nog flink meer ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:09

Ziet er goed uit Roos!! :))
Hannah, dat klopt inderdaad. Fruit is echt belachelijk duur als je een keer iets anders wil dan een appel of banaan. Daarom koop ik sinds kort de diepvries frambozen/bessen. :) Erg lekker door de yoghurt!
Sterkte met school en je vriend Maartje.

Heb vandaag wel 3 bekers zelf geperste sinaasappelsap gehad. Mijn keel doet zo'n pijn. Gaat gelukkig wel iets beter nu ik de halve dag heb geslapen en vooral veel thee heb gedronken.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:11

heb me een beetje laten gaan bij het avond eten :(
straks nog maar eventjes sporten dan!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:34

@Madeira_ ik heb inderdaad officieel geen overgewicht, maar mijn bmi zit toch al tegen de 24, dus dacht ik toch een beetje gezonder te eten. Mijn streefgewivcht is 55 kg, dus heel veel moet er niet af ;) Maar ik ben al een maand op mijn eten en sporten aan het letten en er is nog maar één kilo af, dus dat vond ik wat frustrerend :s achja ik geef niet op :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:52

CrazyIris schreef:
@Madeira_ ik heb inderdaad officieel geen overgewicht, maar mijn bmi zit toch al tegen de 24, dus dacht ik toch een beetje gezonder te eten. Mijn streefgewivcht is 55 kg, dus heel veel moet er niet af ;) Maar ik ben al een maand op mijn eten en sporten aan het letten en er is nog maar één kilo af, dus dat vond ik wat frustrerend :s achja ik geef niet op :)

De mensen die het meeste kwijt kunnen vallen ook het snelst af he, ik zou lekker zo doorgaan, dan kom je er wel! :)

Ik heb net even gehoepeld, hele zij is rood :=

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:35

En bedenk je eens wanneer je (dichter bij) een gezond gewicht bent, hoeveel tientallen kilo's je dan tegen men kunt zeggen dat je er af bent. Iemand in dit topic heeft er al 50 af, daar heeft men zoveel ontzag voor. Bovendien valt het bij een zwaar persoon eerder op wanneer die slanker is geworden, dan bij iemand die voor 2.5 kg gaat. :) Zet 'm op, ook al lijkt 't nog zo moeilijk omdat je van ver komt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:39

_Tarzan schreef:
Roos, je ziet er heel goed uit meid! Ga zo door, hoeveel wil je nog eraf? En was het feestje leuk? Doe je vader maar de groetjes.

Zo ik ga vanaf nu proberen in dit topic af en toe te blijven posten!

Heee, ook weer hier. :D Thanks! Groetjes terug van paps. Ik wil er nog wel wat kilo's vanaf, minimaal 7, maar liever een stuk of 10. Lekker rustig aan nu.
Hoeveel wil jij nog? Goed resultaat voor de eerste week!

hannahaapje schreef:

Ben vandaag naar de supermarkt geweest en ben goed geslaagd. Behalve wat noten betreft dan. Wat ik wou gemengde noten met rozijnen, was 5,- of duurder. |( Terwijl m'n zak gefrituurde borrelnootjes 69 cent is! Ik was boos joh. Ook het fruit is zo duur, 3,- voor een bakje bramen van 150 gram. Kan het helaas alleen in de zomer eten terwijl het zo lekker is.
Mijn ouders mopperen en zeggen dat ik geen magere kwark meer als ontbijt mag echt wtf :') Heb dus maar beschuitjes en crackers mee genomen.

Ja, belachelijk duur zijn die dingen.. nootjes doe ik een moord voor, maar de prijs.. brr...
Waarom mag je geen kwark meer als ontbijt?

Mandy, - 10 kilo, yeah! Goed bezig.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:46

Rustig aan afvallen is de goede instelling Roosch, tenslotte heb je nog je hele leven. Whaha, ik wou dat ik een vriendin had die bezig was met afvallen... Ach ben ook blij met m'n lieve moeder (ze doet weight watchers en is nu 6/7 kg afgevallen, het is echt heel goed te zien aan haar figuur, ben super trots op haar).
Ik mag geen kwark meer omdat ik snel vermoeid ben en ze vinden me slapjes oid. :') Nou ja volgens mij zoeken ze iets te zeuren. Grapje. Nee maar na een programma op tv over eetstoornissen (anorexia, boulimia) zitten ze ineens heel streng te doen want oh jee, stel je voor dat ik het krijg. Gaat nooit gebeuren ;) ben te verslaafd aan chips. Nee grapje, ik blijf goed eten en niet uithongeren omdat ik me goed bij voel bij eten volgens de schijf van vijf enz, en ik wil voor me paard zorgen en me werk blijven doen, dus geestelijk gezond zijn is heel belangrijk voor me. :) wow lang verhaal.
Trouwens Mandy, top van het hoelahoepen! Ahhhw, arm huidje van je. *geeft virituele aai*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:48

Dat is de juiste instelling, hannahaapje!!

Ik kreeg gisteren van mijn peetoom een envelopje in m'n handen gedrukt, bijdrage voor de nieuwe garderobe.. :o Kreeg zulke leuke reacties, ik voelde me echt speciaal.
Ik ga maandag even naar de sportschool, wil gaan Better Bellyen heb ik me voorgenomen. Hoop zo het buikje nog weg te kunnen werken..