Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:07

ik plak er liever een paar dagen new york of la aan vast dan dat ik een keer naar amsterdam ga :'D
Een vakantie is me dierbaarder dan makeup lol

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:13

Santigo_ schreef:
Van hieruit ben ik al een godsvermogen kwijt voordat ik ook maar in Amsterdam ben :') Ik woon ergens in het verre zuidelijke bijna buitenland voor de meeste Amsterdammers :D Achja, het blijft goedkoper dan een ticket naar Amerika, dat is waar. Er zit ook meer MAC he... Ik heb alleen een counter in de Bijenkorf...

Gezellig, samen in het verre zuiden :D

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:51

Ik ga over een paar weken trouwen en heb besloten om mijn make-up die dag zelf te doen. Ik heb alles in huis van primer tot blush dus dat komt wel goed. Het enige waar ik nog niet overuit ben is hoe ik oogschaduw ga opbrengen. Ik wil in ieder geval gebruik maken van bruintinten. Maar waar kan ik nu het beste de donkere tint aanbrengen en waar de lichte? Normaal gesproken doe ik de donkere beneden en dan steeds verder naar boven wordt het dan lichter, maar ik begreep onlangs van een visagiste dat dit een onnodig vermoeid effect op je ogen heeft. Heeft iemand hier een goede site met uitleg hoe het dan eventueel beter kan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:26

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:28

Nadine dat heb ik dus ook! Spaar daarom toch maar vrolijk door, uiteindelijk ga ik toch hier weer geen make-up kopen omdat ik alles toch weer te duur vind.

Waar woon jij in de buurt Dominique? Ben ik toch niet de enige buitenlander hier haha :D

Die look is mooi Gianti! Niet zo heel erg nep. Soms vind ik bridal makeup eigenlijk té, dan ziet het er opeens heel raar uit als iemand normaal maar weinig tot geen make-up draagt.

Panniepannie, ik zou eerst al eens op youtube kijken wat voor look je mooi vind, tutorials zoeken en kliederen maar. Dan kom je er denk ik ook het beste achter wat jou mooi staat. Soms zijn looks bij een ander heel mooi maar bij jezelf staat het dan heel raar.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:44

PanniePannie: Bedoel je dat je hem bij je wimperrand aanbrengt dan naar boven toe vervaagd, dus de rest van je ooglid op? Zelf vind ik dit ook altijd wel mooi, en als het je staat kan je het prima doen. Deze methode wordt veel gebruikt bij hooded eyes (hangende oogleden en 'Chinees' ogen).
Voor je trouwerij zou ik niet teveel afwijken van hoe je je normaal gesproken opmaakt, je wilt wel gewoon jezelf terugzien natuurlijk op de foto's. :D
Zelf vind ik deze leuk:
https://www.youtube.com/watch?v=FwxFolL9nxE
https://www.youtube.com/watch?v=wz_RdTEvg8k

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:47

Jeeeej ik krijg de Urban Debay Mia Wallace lipstick door Anthea hier van Bokt, echt superblij *\o/*

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:21

Drunksheep schreef:
Jeeeej ik krijg de Urban Debay Mia Wallace lipstick door Anthea hier van Bokt, echt superblij *\o/*

oeh leuk! :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:04

Die ken ik helemaal niet, maar lang leve google :D Dat is die dieprode? Mooi!

Ik ben toch wel blij met mijn Kiko oogschaduwen ook zeg! Prima pigment, brengt mooi aan en goed uit te werken :) Dus daar ga ik er misschien toch ook nog een keer wat bestellen :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:40

Ja, dat is die dieprode. Vond het een toffe kleur en ik vind Pulp Fiction echt tof, en dat het ook nog eens van Urban Decay is, is helemaal mooi :))

Ik wou dat ik overweg kon met oogschaduw, maar alles verdwijnt achter mijn oogleden helaas :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:28

Santigo, ik woon in de buurt van Valkenburg; niet zo heel ver van jou dus :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:37

Dat is inderdaad dichtbij Dominique.

Heeft iemand hier ervaring met de prep+prime pressed powder van MAC? Of de prep+prime transparent finishing powder?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:39

Ik heb ervaring met de pressed versie, m'n alltime favorite :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:48

Blijft het echt lang mooi zitten? En denkt ie goed? Heb nog altijd niet mijn ideale poeder gevonden, dacht dat die misschien wel goed zou zijn. Ik gebruik hem voornamelijk na mijn foundation.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:02

ik heb nu de prep +prime pressed cc vind hem erg fijn en hierna koop ik de vloeibare basis erbij en voor de rest komt er geen foundation meer in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:52

Ik ga morgen denk ik Velvet Teddy halen van MAC. Vind het echt een mooi kleurtje en volgens mij komt hij best wel dichtbij de "Kylie Jenner"-kleur waar ik al een tijdje naar op zoek ben :')

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:19

Santigo_ schreef:
Blijft het echt lang mooi zitten? En denkt ie goed? Heb nog altijd niet mijn ideale poeder gevonden, dacht dat die misschien wel goed zou zijn. Ik gebruik hem voornamelijk na mijn foundation.

Hij dekt totaal niet. Daar is hij ook niet voor bedoelt.. Hij zorgt wel voor een mooie finish en dat je foundation langer mooi blijft zitten. Ik vind de losse poeder het fijnste maar de pressed is handig voor als je hem ook een keer mee wil nemen. Wil je dekking moet je voor een foundation poeder gaan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:21

Wat glossi zegt dus :)
Hij is transparant :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:50

Dacht inderdaad al dat ie niet echt zou dekken. Maar eigenlijk heb ik hem voornamelijk ook nodig om ervoor te zorgen dat mijn foundation langer goed blijft zitten. Denk dat ik toch maar eens voor de losse poeder ga kijken.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:40

@Loose: dat bedoel ik inderdaad.

Bedankt voor jullie tips in ieder geval. Er zitten een aantal goed bruikbare youtube filmpjes bij. Ik ga eens wat dingetjes proberen deze week :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:54

Ik heb diva net geprobeerd. Zo mooi <3 kan helaas nog geen foto uploaden telefoon is bijna leeg.
Moet alleen nog even leren om met een lip pencil te werken :')

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:57

Santigo_ en anders kun je altijd een lichtere en minder dure poeder erbij kopen voor als je wel ietsje meer dekking of kleur nodig hebt. Ik ben zelf erg tevreden over de healthy mix poeder van Bourjois. Gebruik eerst de blot poeder van MAC op de plekjes waar ik het meeste glim en ga er daarna met die van Bourjois over. Deze is heel 'licht' dus je ziet hem niet zo goed zitten terwijl hij toch een heel lichte dekking geeft en wat meer kleur toevoegt. Ik gebruik bijv. wel eens een concealer die net wat te licht is. Dan dep ik deze poeder er even over heen en is het probleem op gelost hihi. Maar ik zou je gewoon laten adviseren bij de MAC, ze hebben meerder poeders die goed zijn. Gewoon aangeven wat je zoekt. Of dat je twijfelt over 2 producten wat ze jou dan zouden aanraden.

Deijs, Diva is super gaaf!! Ik baal ook dat hij zo lelijk sleet bij mij -O- leek net een monster -O- Ik wil nog opzoek naar een soort gelijke kleur.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:30

Ja ik heb wel een compact powder nu, heb er eentje van L'oreal, de bb powder, een van Covergirl en een van smashbox. Die laatste is eigenlijk ook wel fijn, maar wil eigenlijk iets wat echt zorgt dat mijn foundation langer blijft zitten. Van Bourjois heb ik een compact powder in mijn tas, ook eigenlijk wel weer een fijne, maar soms ietsje donker van kleur en wat gelig voor mij. Hij moet vooral goed anti-glim doen :D Moet maar gewoon eens bij MAC binnenlopen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:39

Dan zou je misschien voor de blot poeder kunnen kijken van MAC. Denk dat die ietsje beter werkt dan de prep+prime. Maar is maar net waar je zelf de voorkeur voor hebt. De blot poeder geeft ook niet zoveel kleur af en is ook vooral voor het matteren en foundation langer mooi houden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:42

Daar kan ik inderdaad ook nog voor kijken. Niet aan gedacht eigenlijk. Laat me maar eens adviseren :)