Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Ik ben het grotendeels met je eens, behalve over het doorslikken. Zoals ik begreep is de stopweek van de anticonceptiepil gewoon nep en om een nep-ongesteldheid op te wekken. Doorslikken is dus helemaal niet slecht. Maar misschien zit ik ernaast.
_PassoaJus schreef:Hoi!
Net een spiraal laten zetten, viel me reuze mee! Alleen wat een kramperig gevoel en thats it!Echter, kan ik nu gewoon tampons gebruiken?
meisje_ schreef:Van mij uit ook niet beschuldigend mbt de map. Ik was zelf met mijn ex heel slordig met de pil en toch nooit nodig (denken te hebben) gehad.
Wat ik me afvroeg gebruiken die map gebruikers geen anticonceptie/foutje met 'de' pil. Want bij het laatste is het soms niet eens nodig!
BlondCowgirl schreef:Ik ben het met jullie eens. Ik heb in de 7 jaar dat ik de pil/nuva gebruikt ook nog nooit een MAP gehaald. Gewoon voorzichtig zijn en hopen dat ik elke maand weer ongesteld werd hahaha.
lifaya schreef:Ik heb 3 x in mijn leven map genomen waarvan 1 was 10 jaar geleden toen ik voor het eerst actief was (zekerheid /angst) en de 2e ook zekerheid terwijl er weinig kans was. Alleen 3e was echt nodig. Vind het jammer dat er "verbaasd" naar word gekeken. Liever een map voor zekerheid zodat je beter kan slapen. Ik ben ook 2 jaar lang van de pil af geweest, nu net dus weer begonnen om te proberen. Zonder pil zit de angst sowieso hoger dus neig je sneller naar een map.
little_birdy schreef:hoe komt het dan dat je nog steeds die bloeding hebt ?
BlondCowgirl schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij doet, laten we dat voorop stellen. De reden waarom ik er verbaasd over ben is niet perse over de hormonen die je in lichaam stopt. Ik zie de MAP toch als een soort miniabortus (als het echt nodig was dan) omdat je een bevrucht eitje afstoot. Ik ben in principe tegen abortus, tenzij het om bijzondere situaties gaat zoals een verkrachting o.i.d. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, dus als je niet voorzichtig genoeg bent en zwanger raakt moet je hier de gevolgen van dragen. Om deze reden heb ik ook nog nooit een MAP gehaald. Ik heb ook wel eens getwijfeld of het wel goed was gegaan en deed dan een vreugedansje als ik ongesteld was, maar ik zou er nooit aan denken om in zo'n situatie de MAP te halen.
Ik wil niet oordelen over anderen, dit is puur mijn mening. Maar ik wilde mijn mening toch even kwijt omdat de meesten hier vooral 'tegen' de MAP zijn ivm de hormonen. Nogmaals zodat het duidelijk is: iedereen moet zelf weten hoe hij er tegenaan kijkt, dit is puur mijn persoonlijke mening.
Emmaa_ schreef:BlondCowgirl schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij doet, laten we dat voorop stellen. De reden waarom ik er verbaasd over ben is niet perse over de hormonen die je in lichaam stopt. Ik zie de MAP toch als een soort miniabortus (als het echt nodig was dan) omdat je een bevrucht eitje afstoot. Ik ben in principe tegen abortus, tenzij het om bijzondere situaties gaat zoals een verkrachting o.i.d. Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, dus als je niet voorzichtig genoeg bent en zwanger raakt moet je hier de gevolgen van dragen. Om deze reden heb ik ook nog nooit een MAP gehaald. Ik heb ook wel eens getwijfeld of het wel goed was gegaan en deed dan een vreugedansje als ik ongesteld was, maar ik zou er nooit aan denken om in zo'n situatie de MAP te halen.
Ik wil niet oordelen over anderen, dit is puur mijn mening. Maar ik wilde mijn mening toch even kwijt omdat de meesten hier vooral 'tegen' de MAP zijn ivm de hormonen. Nogmaals zodat het duidelijk is: iedereen moet zelf weten hoe hij er tegenaan kijkt, dit is puur mijn persoonlijke mening.
Fijn dat je er wel bij zegt dat het je persoonlijke mening is, maar ik vind het wel heftig om dit zo in een topic over anticonceptie neer te zetten. Vooral omdat je door dit zo nadrukkelijk te zeggen, eigenlijk dus wel oordeelt over mensen die een abortus laten plegen of een MAP nemen.