Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:48

Goof schreef:
2 maten groter? Is dat niet erg ruim? Ik heb ze 1 maat groter en dat is meer dan genoeg. Komt daar de wrijving niet vandaan? Je vort heeft erg veel ruimte om te schuiven in de schoen nu.

Ik heb normaal 38 of 39, afhankelijk van het merk.. deze Brooks nu maat 40.

Ik wil nog wel wat proberen naast nieuwe schoenen, maar als dat ook niet werkt ga ik naar de een run2day winkel om er nogmaals naar te laten kijken…

lies_sparkle

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:56

Veel plezier morgen allemaal!

Wij hebben net wat muren er uit gehaald en plafonds verwijderd in het nieuwe huis. Op naar een nieuwe indeling dus het lopen schiet er na de hele dag klussen een beetje bij in :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:19

Ik wilde niet heel veel geld uitgeven, maar vooral een betere gps en kwam toen uit op de Garmin Forerunner 255.
Wat ouder model en daardoor gunstig geprijsd nu.
Ben benieuwd of deze gaat bevallen, krijg hem maandag al binnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:45

BusyMissy schreef:
Ik wilde niet heel veel geld uitgeven, maar vooral een betere gps en kwam toen uit op de Garmin Forerunner 255.
Wat ouder model en daardoor gunstig geprijsd nu.
Ben benieuwd of deze gaat bevallen, krijg hem maandag al binnen.

Ik had ooit de forerunner 35, maar die kon echt niets behalve stappen tellen. De 255 kan eigenlijk al best veel.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:55

Ik heb de forerunner 255S en ben er erg blij mee!
Hiervoor had ik een tweedehands Venu daar zaten veel minder opties op.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 23:10

Succes voor de Rotterdam-gangers! *\o/*

Vandaag weer genoten van een trail georganiseerd door Run Forest Run: Hart van Drenthe.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 07:32

Die hart van Drenthe is prachtig. Goed gelopen Puera!

Twee maten te groot lijkt me ook wat veel, daar zouden de blaren best van kunnen komen.

Succes met klussen lies!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:12

Ik weet niet of het al te laat is, maar heel veel succes en plezier aan de marathonlopers vandaag! Kijk al uit naar jullie verslagen.

Zag via garmin dat ieris en ninus beide een ultra hebben gelopen gisteren, ook knap met die warmte. Hopelijk komen zij ook nog verslag brengen. :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:32

Dat is zeker knap! Een verslagje zou inderdaad leuk zijn ieris en ninus.
Heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 08:43

Ik zag het ook, wat een bikkels!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:39

Dank je wel!
Leuk om te horen.

Ja gister heb ik mijn eerste ultra run gelopen :j
Wat hadden we geluk met het weer {:}
Echt zo fijn, een heerlijke dag.
Het leuke van rfr is dat ze carpoolen erg stimuleren, en ik daardoor mee kon rijden met een gezellige vrouw uit Zwolle, en iemand uit Deventer.

Eenmaal aangekomen, kwam ik al snel Ninus en vriend tegen, en die hadden er ook veel zin in.
De eerste kilometers liepen we samen, en daarna kwam ik in een heel leuk groepje terecht, waar we gezellig kletsend de ene na de andere kilometer aflegde.
De verzorgings posten waren top geregeld, ongeveer elke 10km was er een, met van alles er op en er aan.

Ik kreeg het na 30km wel wat zwaarder, merkte echt dat de griep er toch wel erg ingehakt had, ik voelde ook een druk op mijn longen, maar het was nog wel te doen.
Bij 42km de laatste vp, nog even een sanitaire stop gemaakt, en door voor de laatste loodjes, die echt wel zwaarder werden, maar niet minder mooi!
Het gebied was echt prachtig, meertjes, bos heidevelden, kronkelpaadsjes, heel afwisselend.
Op het laatste hadden ze de route door een waterplas laten lopen, dat was echt zo heerlijk verfrissend :)
Ik heb even flink wat water over mijn hoofd gedaan, en met zeik natte schoenen doorgegaan. Het was nog maar een kilometer naar de finish, daar aangekomen werd ik opgewacht door de vriend van Ninus, echt leuk.
Hij had de 43km gelopen, en was er wat eerder.
Ik heb 51km gelopen, mijn verste afstand ooit!
Vorig jaar liep ik in Rotterdam, en was ik naderhand wel jaloers op Ninus en vriend, die hier hadden gelopen.
En nu ben ik echt heel blij dat ik hier voor heb gekozen!
Dus Rotterdam gangers volgend jaar allemaal gezellig naar Drenthe *\%/*

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:33

Superleuk verslag, Ieris! Echt heel knap dat je zo’n afstand hebt voltooid. _/-\o_

Je kon wel zien dat het momenteel erg droog is, vond het bos op veel plekken heel dor. Vlak voor het meer liep je door een stuk met heel veel mos, dat was vorig jaar prachtig groen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:51

Wauw Ieris! Wat goed! Gefeliciteerd met je eerste ultra *\o/*
Superleuk verslag ook. Smaakt het naar meer??

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:06

Dank je Puera, hoe ging het bij jou op de 28km?
Heb je fijn gelopen met je buuf?
Ja was inderdaad droog, vorig jaar heb ik het niet gezien, maar kan me voorstellen dat het normaal groener is!

Namiro, dank je! Ja zeker, echt zo genoten, vooral de sfeer onder de trailrunners is echt super.
Er gleden hier en daar wat mensen uit, en dan staan er meteen mensen omheen, om te kijken hoe het gaat. Je bent er echt voor elkaar en met elkaar.
Dat is echt zo anders dan een weg marathon, wat ook heel leuk kan zijn.
Maar daar is het wel meer ieder voor zichzelf.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:13

Ik heb genoten maar vond het wel warm. Buuf was na 3 km of zoiets al uit het zicht verdwenen. Die vond het te langzaam gaan. :+
Mijn partner liep deze afstand voor het eerst. Hij had in het begin de neiging om telkens wat sneller te gaan als mensen ons inhaalden. Na 20 km had hij de puf eruit dus de laatste 8 km heb ik hem op sleeptouw genomen. Maar superknap van ‘m dat ie het gehaald heeft!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 12:53

Ieris super gedaan! Hart van Drenthe is zo'n mooie route en inderdaad de sfeer is zo fijn en relaxed.
Dat 100x liever dan in zo'n massa in de stad. Maar ieder zijn ding.

Wij liepen 15km met 530 hoogtemeters in het bos.
Nog twee weken tot de Trail du Grand Ballon.. dan meer dan dubbel zoveel kilometers en drie keer zoveel hoogtemeters. Ik heb er goed voor getraind, maar alsnog spannend.
Volgend weekend eerst de Amerongse koploop, 25km trail. Iemand hier die daar ook loopt?
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 13-04-25 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:13

Heerlijk, SV! De Trail Grand du Ballon gaat helemaal goedkomen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:32

Gefeliciteerd Ieris, echt super knap!
Goed bezig SV!

Hier vanmorgen de kwart marathon in Rotterdam gelopen. Was wel wat zenuwachtig. Ging prima, misschien iets te hard van start. Zat in wave 1 omdat ik oorspronkelijk een snel tijdsdoel had. Was op zich wel fijn, kon gewoon rustig achterin het startvak staan. Maar geen pijntjes onderweg en voor mijn doen snelle tijd neergezet. Hoogtepunt was toen ik terugliep naar mijn moeder en ik een mooie grote puntzak friet kon scoren bij Bram Ladage :D .

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:41

Super, Eef_Bam! Welverdiend, die patat!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:00

Mijn rondje, dit keer geen marathon. Maar volgens Garmin was het produktief.
Afbeelding

Mooi rondje ook eefbam, ik wist niet dat een kwart marathon ook mogelijk was, dacht alleen de hele. Zag op fb gisteren dat jehem ook kunt wandelen, bekende van mij deed daar aan mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 14:11

Goed gedaan Eef_Bam, smaakte de patat?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:36

Mooi verslag ieris, klinkt als een heerlijke dag. Maar man, wat een afstand lopen jullie, chapeau voor jullie prestaties!

Knap gedaan Puera, mooi dat je je partner het laatste stuk er doorheen hebt kunnen slepen. Is ook best moeilijk om voor jezelf het beste tempo te blijven lopen.

Heerlijk een puntzak friet! Die heb je in ieder geval echt verdiend Eef_Bam. Mooi constant gelopen ook.

Ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen bij de Trailer du Grand Ballon Sv, dat moet toch wel een prachtig gebied zijn om te lopen. Wel hele pittige uitdaging met die hoogtemeters. Twee weken nog maar.

En Germie ook een lekker rondje gedaan.

Ik heb het vandaag bij een rondje bos te paard gehouden, dat was ook erg lekker. Het was erg rustig in het bos. Weet niet of dat kwam omdat mensen uit het bos zijn gebleven vanwege de bosbrand van gisteren. Was echt een fikse brand met enorm veel rook. Ze hebben nog de hele nacht moeten blussen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 14:39

Heerlijk zo’n bosrit, BusyMissy!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:52

Busy missy, ja lijkt me ook genieten, lekker het bos in met je paard!

Puera, wat goed van je man zeg! Ja het is ook best lastig om een bepaald tempo te houden op een trail, echt top dat jij hem door de laatste kilometers gesleept hebt!
Dat deed Ninus ook bij mijn carpool maatje, die was daar echt zo dankbaar voor.

SV, super gaaf dat je de grand ballon trail gaat lopen! Klinkt mega pittig, maar jij hebt echt wel veel hoogte meters in de benen, petje af hoor!
Dat gaat vast heel leuk worden daar.
Is dat dezelfde die Suliko ook gaat lopen?

Eef_bam, gefeliciteerd! Wat goed gedaan.
Ik wist ook niet dat er een kwart marathon was, wel een estafette.
Leuk zeg dat het zo lekker ging.

Germie, fijn dat je lekker gelopen hebt!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:04

Wauw Iris, ik zag het op Strava al, zo knap gedaan weer! Wat een leuk verslag. Jij kan het altijd zo schrijven dat ik net als zo’n voetbalfan bijna mee zit te hijgen :') Gefeliciteerd!

SV, weer zoveel hoogtemeters! Knap gelopen!
Is die trail al vol? Ik heb met Pasen zoveel familieplannen, ik wil rennen.

Puera, wat een afstand. Leuk dat je dat met je partner kunt doen. Ook jij gefeliciteerd!
Is wel een aanrader dus? Ik kom nooit aan die kant van NL, best leuk om eens een trail te doen!

Simoon, mijn schoenen zijn altijd 2 tot zelfs 2,5 maat groter. Ik heb een brede voorvoet, ik móet echt ruimte bij mijn tenen. Je zou ook eens kunnen kijken of je anders kunt veteren, dit schijnt wel te helpen in sommige gevallen. Er zijn verschillende vetertechnieken te vinden als je even zoekt. Even terug naar de winkel zou ik sowieso doen als ik jou was.

Eef, goed gedaan! Die patat van Bram is vrij beroemd toch? En is het terecht? Ik hou zoveel van patat.
Gefeliciteerd!

Busy, jeetje wat een branden alweer. In Ede is ook zoveel afgebrand ;( Hoe erg is het bij jullie?

Ik ben benieuwd naar de andere Rotterdam verslagen! Ik zag al een en ander voorbij komen op Strava.