Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:35

bigone schreef:
Och die Lil Kleine zit ook al weer in Dubai maar heb hem liever daar dan hier, getuige zijn insta houd hij zich hier ook totaal niet aan de regels.

Je kan er commentaar op hebben dat hij daar een maand zit en gewoon lekker daar uit eten kan, aan het zwembad kan chillen en kan clubben met zijn matties. (Hij doet niks wat verboden is daar)
Maar ik denk dat je daar in Dubai momenteel veiliger zit dan in je eigen land dus geef hem groot gelijk lekker daar te blijven overwinteren. Werk hier voor hem staat toch ook nog even stil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:37

Daarmee zouden de risicos al flink verminderen. Een maand supermarken minimaliseren, daar ook goed ontsmetten of zoals in italie 2 erin 2 eruit, dan houdt je alleen de risicos op het werk over. Gewoon even een maand saai braaf thuis zitten en minimaal eruit. Dan is de zooi al een stuk beter kwa besmettingen. Leuk nee, korter de sjit ja denk het wel.

Ik heb zo een van mijn zeldzame uitjes. De apotheek _O- . Minder leuk is dat die regio iets minder lekker gaat met besmettingen. Maar het is een buitenvak dat scheelt weer. Plastic zakje mee om de knoppen te bedienen. Maar even stukje verder rijden en de honden in een ander bosje uitlaten. Toch weer even leuk. :))

Wat betreft die eeeh ...... die nu vrolijk feestvieren in nederland of buitenland. Ik kan er niks fraais over zeggen. En denk alleen maar je bent niet verzekerd als er iets gebeurd. Wordt ziek daar en mag niet terug en alles selluf betalen. }>

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:45

Laurie schreef:
Het lijkt erop dat het aantal visites toch problematisch is:
Citaat:
Beperking op visitie is nodig, zegt Van Dissel

In Nederland moet "op de een of andere manier" het aantal visites beperkt worden. Volgens Jaap van Dissel van het RIVM is dat nodig om "vat krijgen op de epidemiologische situatie".

"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft komt uit het huishouden, bezoek is goed voor 30 procent, onder meer feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."

https://nos.nl/liveblog/2364163-van-dis ... tstel.html

Totaal niet verrassend. Elke dag 2 mensen zien ben je zo een eind verder. Vaak hoor je 2 dagen later pas dat degene ziek is geworden en positief. Dan heb je alweer 4 mensen gezien en aangestoken en zij ook weer. De olievlek gaat dan snel.

Ik zie niet meerdere dagen achter elkaar (binnen) met die reden. Maar met tijd er tussen.

Maarhoe ga je dat handhaven.... Ook puur op goede gedrag van mensen gaan hopen. Maar ja. Truusje wordt maar 1x 5 jaar en anders is haar verjaardag zo verdrietig.... En kees wordt maar 1x 60..... En zo zijn er veel uitzonderingen.

Ik word bijna 35. Mooie leeftijd om te vieren. Wat jammer nou het niet kan en mag (haha meer geluk voor mij zat ik een smoes heb want ik hou niet van verjaardag vieren {:})

Ik maak me wel zorgen om eind april... Dan zouden we met hele familie op vakantie ivm dat m'n zus daar gaat trouwen en m'n ouders hun trouw jubileum vieren. Ik hoop stiekem dat dan al meer kan. Maar ik hou rekening met het ergste. En vind het dan best een ding om dan alweer in een vliegtuig te stappen... We gaan het zien. Ben nu wel gewend dat reizen niet zo vanzelfsprekend zijn en worden gecanceld haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:50

Voor mij onbegrijpelijk. Een besmet persoon en je smeert over dagen je besmetting vrolijk in de rondte. Om die reden zijn wij over een paar weken weg voor een week. Of met de camper of huisje maar om te voorkomen dat visite onaangekondigt op de stoep staat ivm 50e verjaardag. Kan dat niet gaan we ons in mijn huis opsluiten. Er worden nu al vragen gesteld over hoe wordt het gevierd, waar vier je het enz. 8)7 nou wat dachten jullie van niet nu en nergens.

Het eerste idee was speurtocht maken door de omgeving met de auto en onder weg een lunchpakketje laten oppikken met een drive thru felicitatie. Maar dat is ook snel weer overboord gegooid. Teveel risico momenten en niet te controleren menselijk gedrag. Misschien van de zomer zo doen. Of gewoon met zijn tweeeen vieren en hooguit online beeldbel felicitatie. Maar door weg te zijn wordt bezoek voorkomen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:01

Ik ga tegenwoordig naar de supermarkt in feestkledij ..heb ik toch dat ene uitje per week gehad :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:03

Morgen hier persconferentie. Vandaag wordt in de regering avond klok besproken voor heel het land (nu 25 regio's).
De cijfers zijn nog niet heel verkeerd en de situatie is onder controle. Alleen, zo hoorde ik op de radio, kijkend naar de omringende landen tesamen met Engelse variant dreiging (in Frankrijk 1% van alle besmette gevallen) overweegt men dit toch omdat de regio's met avondklok betere cijfers laten zien, en de scholen dan wellicht open kunnen blijven.
Ook wordt de variant besproken van landelijke avondklok vanaf 18 uur met in het weekend een landelijk confinement (lock down).
Ben benieuwd enik hou jullie op de hoogte.

Als het goed is dan kan morgen via website vaccinatie afspraak gemaakt worden. Ben ik ook benieuwd naar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:06

karuna schreef:
Voor mij onbegrijpelijk. Een besmet persoon en je smeert over dagen je besmetting vrolijk in de rondte. Om die reden zijn wij over een paar weken weg voor een week. Of met de camper of huisje maar om te voorkomen dat visite onaangekondigt op de stoep staat ivm 50e verjaardag. Kan dat niet gaan we ons in mijn huis opsluiten. Er worden nu al vragen gesteld over hoe wordt het gevierd, waar vier je het enz. 8)7 nou wat dachten jullie van niet nu en nergens.

Het eerste idee was speurtocht maken door de omgeving met de auto en onder weg een lunchpakketje laten oppikken met een drive thru felicitatie. Maar dat is ook snel weer overboord gegooid. Teveel risico momenten en niet te controleren menselijk gedrag. Misschien van de zomer zo doen. Of gewoon met zijn tweeeen vieren en hooguit online beeldbel felicitatie. Maar door weg te zijn wordt bezoek voorkomen

Aparte mensen. Wij hebben het afgelopen jaar binnen het gezin drie verjaardagen tijdens lockdown gehad, geen enkele vraag omtrent hoe we het vieren. Niemand langsgeweest ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:13

Mijn stage is nu mijn uitje :')

Snap ook niet wat er zo moeilijk aan het om dagjes weg even te beperken. Snap dat thuis zitten saai is , maar ik heb het eigenlijk nog drukker als voordat corona er was. Dagjes uit kom ik eigenlijk ook niet eens aan toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:16

Wij ook niet, grote familie , alle broers en zussen en aanhang tussen de 60 en 80, dus elke verjaardag bijzonder maar we willen nu niet met z’n allen de oorzaak zijn dat iemand zijn volgende niet haalt door Corona.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:16

Ik vind het wel erg dat je zelf weg moet om bezoek te vermijden. In deze tijd ga je toch niet onaangekondigd op verjaardagsvisite lijkt me. Sowieso op visite zou ik nu niet onaangekondigd doen.

Hier zijn beide dochters eind november jarig geweest. Dit hebben we samen gevierd ipv per kind. Normaal komt de hele familie, maar dat hebben we vanzelfsprekend niet gedaan. Was een gek besef dat ik het grootste deel van mijn familie 1 jan. echt een vol jaar niet meer gezien heb.

Voor de kinderen hebben we het heel klein gevierd. Mijn ouders zijn geweest, 4 dagen later mijn broer met zijn vriendin. Een week later een vriend die in mijn bubbel zit met de kinderen (en die zitten in de bubbel van mijn kinderen) en iets van 5 dagen later 1 vriendin met haar dochter en tevens klasgenoot van mijn dochter. Ze mochten toen ook nog naar school. Helemaal niet vieren vond ik toch echt wel sneu en op deze manier kon en mocht het prima volgens de regels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:17

Dagjes uit? Je kan nergens heen. Ja het bos. Maar dat is aansluiten. Ik vind het er veel te druk. Paarden zijn mijn uitje :j lekker buiten, heel gezond.

Bezoek verder beperken zou ik voor zijn. Krijg je ook niet al die rare constructies die mensen nu verzinnen. In maart en april mochten we toch ook geen bezoek? Wel een uitzondering voor mensen die alleen leven. Daar moet wel extra aandacht voor zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:20

Is dat zo Susan? Ik kan me dat echt al niet meer herinneren. Wij hebben toch nooit een periode gehad waarin je bij niemand op bezoek mocht? Wel snel al een max. aantal personen.

Ik kan me ook nog herinneren dat het in het begin wel oke was dat je bezoek in tijdvakken liet komen. Mijn geheugen is echt niet zo denderend meer merk ik.

Dagjes uit ... ik heb het geluk dat we hier een heel klein natuurgebied hebben in de buurt wat gek genoeg niemand lijkt te kennen. Je mag daar wandelen en daar ga ik graag dagelijks even met de hond heen. Ik vertel het nooit tegen iemand uit de buurt hier :') :+ want ik kom er op een enkeling na niemand tegen en dat wil ik graag zo houden.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-01-21 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:20

Gisteren hadden ze het over 50 gevallen van de Engelse variant, nu hebben ze er al 100 gevonden. Wanneer daar ook een percentage zich niet aan quarantaine heeft gehouden kan het wel eens een probleem worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:24

Ik weet dus oprecht ook niet meer hoe het met bezoek zat in het voorjaar. Of was dat ook een max idd?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:25

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:27

Voorjaar was tot 6 ofzo.... dat is toen teruggeschroefd naar 4 of 3, en nu naar 1 meen ik?
Edit: andersom.. van 3 naar 6 naar 1 blijkbaar?

Als je binnen een x-aantal dagen weer mensen op visite hebt, vind ik dat niet heel risicobeperkend...Als je dan toch wat wil, zou je steeds minimaal 2 weken tussen een visite moeten houden om te kijken of er iemand ziek geworden is..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:27

Mijn dagelijkse dagje uit is kippen verzorgen, planten en zaai goed water geven op de moestuin. En voor de rest tuin weer klaar maken voor het voorjaar (leeg maken). :')

Doet mij herinneren dat ik hortensia nog moet verplaatsen naar bloemenrandje. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:32

Ik moet nog een hibiscus verpoten. Maar da's nu nog niet handig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:35

Grond is te gewoon ook te nat voor graven. En dan lig mijn tuin zelfs hoger dan het pad. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:38

Dat valt hier wel mee, nat is het niet. Meer de vorst die nog komt.

Nu mag 2 personen bezoek per dag. In maart en april dus hogere aantallen bezoekers. Nu bedenk ik me dat we dat idd met verjaardagen dan deden in van die blokjes. Kon je van zo tot zo laat komen. Ook zo onzinnig en onhandig. Maar konden altijd wel in de tuin zitten dus in die zin weinig kans op besmetting.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:42

Cer, ik snap wat je bedoeld maar dat houdt in dat die mensen zelf dan ook 2 weken voor ze komen en nadat ze geweest zijn niemand zouden moeten zien.

Ik heb bewust gekozen voor mensen binnen mijn bubbel. Die vriendin haar dochter is een dag in de week toch al hier en mijn dochter een dag bij haar (beide cruciaal beroep en zo passen we op elkaars kinderen). Een andere dag in de week is mijn dochter bij de andere vriend die toen geweest is.

Nu mag je trouwens per dag max. 2 mensen ontvangen. Kinderen van 12 jaar of jonger tellen hierin niet mee.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:45

oh 2 :') ja ik volg dat niet helemaal, wij zien sowieso maar heel weinig mensen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:49

Maar we doen in Nederland niet aan bubbels? Ik zie dat vaker langskomen, maar in Nederland heeft dat niks met de regels te maken toch. België was degebe met bubbels

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:55

Zo noem ik het zelf. Ik heb 2 vaste mensen die ik met regelmaat zie. En mijn ouders zie ik ook regelmatig. Dat is als het ware mijn bubbel zeg maar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:09

Toegeven/biechtstoel:

Ik was eind november jarig. Dat heb ik wél in delen gevierd. (mijn ouders, daarna mijn zussen met de kleintjes, s'avonds vriendinnen). Ook Kerst heb ik wel gevierd. 's ochtends naar mijn ene zus en zwager (samen met ouders), 's middags naar andere zus. Overigens zie ik vrijdags mijn ouders ook. En zij zien mijn zussen ook want mijn neefjes en nichtjes zijn daar. Overigens zit alles wel op afstand van elkaar.

Nu scheelt het wel dat ook zij verder niemand anders zien.