Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:38

LWDaisy schreef:
Ik proef nog steeds helemaal niets. Bahbahbah.

Ik ben gisteren voor het eerst weer de deur uit geweest. Er geraakte niemand anders tot bij de paarden, dus ben ik gegaan. Potjes korrels klaar gemaakt, gegeven, hooi gegeven, stallen en weien van drollen ontdaan, betonnetjes geveegd. Uiteraard begon het te regenen :j Ik heb een aantal drollen op de weien laten liggen, kruiwagen zat vol en woog heel veel in mijn slappe handjes, dus ik heb het maar zo gelaten.

Daarna rechtstreeks naar de winkel gereden, beetje nieuwe voorraad ingeslagen. Moeilijk als je toch niets proeft haha.

Het is me gelukt! Ik kwam wel ijskoud en verzopen thuis (ik rij met de scooter) dus ben maar snel in de zetel gekropen, maar het lijkt er op dat ik het zonder terugval heb overleefd! *\o/*

Morgen dus weer aan het werk. Ik kijk er niet naar uit, ik werk als huishoudhulp, en dan sta je toch 8u per dag op je benen fysieke arbeid te verrichten. Als je 100% gezond bent is dat allemaal geen probleem, maar zodra dat niet het geval is, wordt de dag heel vermoeiend en duurt die héél lang. We zullen zien!

Mijn vriend gaat morgen nog niet werken denkt hij, die gaat voor een verlenging, hij is nog niet oké genoeg om weer te gaan werken. Ik denk dat ik het wel aankan, maar niet op 100%, en ik gok zo maar even dat ik morgen als ik weer thuis ben meteen in mijn bed val :')

Probleem is dat heb ik althans is dat je altijd wel 100% onbewust gaat inzetten op je werk. Ik heb met rustig aan doen ook wel moeite dan kan ik beter thuis zitten dan pak ik namelijk wel meer mijn rust.

Ik heb ook wat last van mijn rug merk ik. Maar aangezien ik ook ben aangereden vrijdag op zaterdag nacht kan het daar ook heel goed van komen.

Wel balen ik volg net een belangrijke behandeling die eigenlijk niet onderbroken mag worden. Ik was net 2x bezig en zal wel weer opnieuw moeten helaas... Helemaal rot omdat het wel lijkt aan te slaan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:48

Zebrastreep schreef:
LWDaisy schreef:
Ik proef nog steeds helemaal niets. Bahbahbah.

Ik ben gisteren voor het eerst weer de deur uit geweest. Er geraakte niemand anders tot bij de paarden, dus ben ik gegaan. Potjes korrels klaar gemaakt, gegeven, hooi gegeven, stallen en weien van drollen ontdaan, betonnetjes geveegd. Uiteraard begon het te regenen :j Ik heb een aantal drollen op de weien laten liggen, kruiwagen zat vol en woog heel veel in mijn slappe handjes, dus ik heb het maar zo gelaten.

Daarna rechtstreeks naar de winkel gereden, beetje nieuwe voorraad ingeslagen. Moeilijk als je toch niets proeft haha.

Het is me gelukt! Ik kwam wel ijskoud en verzopen thuis (ik rij met de scooter) dus ben maar snel in de zetel gekropen, maar het lijkt er op dat ik het zonder terugval heb overleefd! *\o/*

Morgen dus weer aan het werk. Ik kijk er niet naar uit, ik werk als huishoudhulp, en dan sta je toch 8u per dag op je benen fysieke arbeid te verrichten. Als je 100% gezond bent is dat allemaal geen probleem, maar zodra dat niet het geval is, wordt de dag heel vermoeiend en duurt die héél lang. We zullen zien!

Mijn vriend gaat morgen nog niet werken denkt hij, die gaat voor een verlenging, hij is nog niet oké genoeg om weer te gaan werken. Ik denk dat ik het wel aankan, maar niet op 100%, en ik gok zo maar even dat ik morgen als ik weer thuis ben meteen in mijn bed val :')

Probleem is dat heb ik althans is dat je altijd wel 100% onbewust gaat inzetten op je werk. Ik heb met rustig aan doen ook wel moeite dan kan ik beter thuis zitten dan pak ik namelijk wel meer mijn rust.

Ik heb ook wat last van mijn rug merk ik. Maar aangezien ik ook ben aangereden vrijdag op zaterdag nacht kan het daar ook heel goed van komen.

Wel balen ik volg net een belangrijke behandeling die eigenlijk niet onderbroken mag worden. Ik was net 2x bezig en zal wel weer opnieuw moeten helaas... Helemaal rot omdat het wel lijkt aan te slaan.

Je weet toch nog niet of je positief bent?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:50

Ze willen tegenwoordig ook griep in het ziekenhuis voorkomen las ik in de folder :+

Ze doen ook al moeilijk bij verkoudheden en overige klachten. Is ook bijna geen doen.

Ik verwacht helaas ook geen uitslag voor morgen ze hadden het druk en het kon nu weer 48 uur duren helaas. Behandeling is morgenochtend al om 8:15

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:02

Zebrastreep schreef:
Ze willen tegenwoordig ook griep in het ziekenhuis voorkomen las ik in de folder :+

Ze doen ook al moeilijk bij verkoudheden en overige klachten. Is ook bijna geen doen.

Ik verwacht helaas ook geen uitslag voor morgen ze hadden het druk en het kon nu weer 48 uur duren helaas. Behandeling is morgenochtend al om 8:15

Dat is balen zeg!!
Wat zegt de zelftest?

JorisDy

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 04:34

Hier gisteren 2 positieve testen. Had echt van die ‘airco’ klachten, beetje verkouden, keelpijn, verhoging en een droog kuchje. Gisterenavond proefde mijn avondeten ineens anders en heb ik een uur later toch maar getest. Ben afgelopen weken veel in het ziekenhuis geweest en denk dat ik het daar uit meegenomen heb.

Ben nu al de hele nacht aan het spoken. Moet constant hoesten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 06:26

JorisDy schreef:
Hier gisteren 2 positieve testen. Had echt van die ‘airco’ klachten, beetje verkouden, keelpijn, verhoging en een droog kuchje. Gisterenavond proefde mijn avondeten ineens anders en heb ik een uur later toch maar getest. Ben afgelopen weken veel in het ziekenhuis geweest en denk dat ik het daar uit meegenomen heb.

Ik ben donderdag positief getest en heb/had precies dezelfde klachten als jij. Ik heb alleen geen andere smaak, dat is tot dusver hetzelfde gebleven. De zelftest was binnen een halve minuut positief en vrijdag ben ik naar de GGD geweest (ook positief) ivm herstelbewijs. Ik ben ingeënt, maar die verlopen deze zomer.

Ik woon in de randstad, maar er waren geen testlocaties meer bij mij in de buurt. Dichtsbijzijnde was 22 minuten rijden.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:08

mavantos schreef:
JorisDy schreef:

Ik ben donderdag positief getest en heb/had precies dezelfde klachten als jij. Ik heb alleen geen andere smaak, dat is tot dusver hetzelfde gebleven. De zelftest was binnen een halve minuut positief en vrijdag ben ik naar de GGD geweest (ook positief) ivm herstelbewijs. Ik ben ingeënt, maar die verlopen deze zomer.

Ik woon in de randstad, maar er waren geen testlocaties meer bij mij in de buurt. Dichtsbijzijnde was 22 minuten rijden.

Hoezo verlopen je vaccinaties?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:13

Ik ben gelukkig negatief getest soms vergeet je wel eens dat er nog meer bestaat behalve corona :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:42

Hier inmiddels weer negatief *\o/*
Wel inmiddels mijn geur en smaak kwijtgeraakt. Goed voor het afvallen, aangezien het snacken nu niet meer belonend werkt denk ik dan maar _O-
Ik kon me er eerder weinig bij voorstellen wat het is om je smaak kwijt te raken, maar ik kan nu al niet wachten tot het weer terug is.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:22

Ik ben inmiddels al aan opknappen gelukkig ! In de ochtend veel snot en ruiken doe ik niet maar begin weer honger te krijgen en ben wel moe maar niet zo heel erg meer .
Ik ga einde vd week weer aan werk .

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:25

xxxmh schreef:
mavantos schreef:

Hoezo verlopen je vaccinaties?

Je basis vaccinaties zijn maar 270 dagen geldig. Ik heb geen booster gehaald.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:28

Tigress schreef:
Hier inmiddels weer negatief *\o/*
Wel inmiddels mijn geur en smaak kwijtgeraakt. Goed voor het afvallen, aangezien het snacken nu niet meer belonend werkt denk ik dan maar _O-
Ik kon me er eerder weinig bij voorstellen wat het is om je smaak kwijt te raken, maar ik kan nu al niet wachten tot het weer terug is.

Idem hier! Ik denk af en toe "hey, ik ruik iets!", dat vervliegt helaas altijd wel heel gauw :') Proeven, nee, echt niets. Snacken gebeurt hier daardoor ook niet meer haha.

Ik zit in de helft van mijn werkdag nu, zo meteen nog 4u werken. Het bevalt me niet, ik heb het gevoel over een koord te lopen, en ik weet niet aan welke kant ik ga belanden als ik straks weer thuis ben. Ik voel me al een paar dagen hetzelfde - niet meer ziek, maar ook niet 100%. Iets hogere hartslag, snellere ademhaling bij de minste inspanning, krop in de keel, ... Ofwel sleurt de arbeid me erdoorheen, heb ik gewoon last van gebrek aan beweging/arbeid, ofwel zak ik straks terug in elkaar. We zullen het zien!

Zebrastreep je hebt gelijk hoor haha, ik draai niet op 50%. Nu ik weer aan het werk ben, push ik mezelf, want ja, "de klanten verwachten kwaliteit". Dus volgens mij doe ik eigenlijk iets te veel.

Ik heb er hoe dan ook een erg brakke nacht opzitten, mijn vriend heeft gisteren de matras omgedraaid en ik ben 100x wakker geworden omdat ik niet goed lag. Ik ben dus sowieso vrij moe, en moet dan met dat gevoel + niet 100% oké zijn werken. Hij maar zeuren dat hij heel de nacht mijn "piep" heeft gehoord (in mijn ademhaling), en oké - dat is lastig, snap ik, maar hij snurkt élke nacht én ligt nu nog steeds in zijn bed, hij hoeft niet te werken vandaag :') Hij kan morgen weer bij de dokter terecht.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:29

Mijn man, ik en onze dochter hebben corona. Volgens mij hele andere symptomen dan de meesten, wellicht hebben we de nieuwe variant.
Symptomen zijn voornamelijk hoofdpijn en (hoge) koorts. Met vlagen ook misselijk. Geur is prima! Maar verder... pfff hoop dat het niet zo lang duurt.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:24

Koorts heb ik in begin gehad samen met hoofdpijn

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:11

viphorse schreef:

Hoe lang duurde het bij jou?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:22

Anna79 schreef:
Mijn man, ik en onze dochter hebben corona. Volgens mij hele andere symptomen dan de meesten, wellicht hebben we de nieuwe variant.
Symptomen zijn voornamelijk hoofdpijn en (hoge) koorts. Met vlagen ook misselijk. Geur is prima! Maar verder... pfff hoop dat het niet zo lang duurt.

Ik had 2 dagen hoge koorts, knallende hoofdpijn en spierpijn. Op dag 3 koorts weg, kreeg een loopneus. Dag 5 loopneus over, maar geur weg. Beetje hoesten. Dag 6 weer beter, klonk nog wel nasaal, maar was niet verkouden

Dag 8 of zo: geur weer langzaam terug. Is nu, 1,5 week later weer normaal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:26

LWDaisy , je gaat te hard van start. Hogere hartslag, toch wat kortademig. Dit zijn symptomen van long covid dus ga niet over je grenzen want dan zit je niet links of rechts van het koord, dan knapt het.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:47

Anna79 schreef:
viphorse schreef:

Hoe lang duurde het bij jou?

Ik heb 2 dagen koorts gehad en denk 5 dagen hoofdpijn loopneus is sinds vandaag bijna weg na ruim week .

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:54

bigone schreef:
LWDaisy , je gaat te hard van start. Hogere hartslag, toch wat kortademig. Dit zijn symptomen van long covid dus ga niet over je grenzen want dan zit je niet links of rechts van het koord, dan knapt het.

Ik ben uiteindelijk een uurtje vroeger gestopt, en ben thuis meteen in de zetel gekropen om een dutje te doen.
Ik voel me vrij oké nu - niet 100%, maar ik heb in ieder geval geen terugval gehad. Het gaat, denk ik, dus wel de goede kant op.

Had ik mijn smaak maar al terug...

Anna79 zo ging het bij mij ook - koorts en knallende hoofdpijn. Dit duurde een dag of 2. Daarna hoesten, neus dicht, smaak weg. Dat heb ik nog steeds, we zijn 13 dagen verder. En nog steeds slap, kortademig, moe, versnelde hartslag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:32

Ben zelf na mijn corona ook wel weer hard gestart (in het onderwijs kun je gewoon niet met mate werken, net als bv in de zorg denk ik en zoveel andere beroepen). Ik ben nog ongeveer een maand heel moe geweest met het heeft zich toch gewoon vanzelf hersteld. :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:05

Ik heb één dag hoofdpijn gehad, maar dat was de dag voordat ik keelpijn kreeg dus toen nog niet getest. Overigens heb ik echt vrijwel nooit hoofdpijn.

Ik zit vandaag op dag 6 en (op een beetje slap/moe na) ben ik sinds gisteren klachtenvrij.

Ik ben niet erg ziek geweest. Alleen gewoon echt niet fit. Viel me wel op dat mijn conditie helemaal weg is. Na een klein rondje de hond uitlaten staat het zweet op m'n rug.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:16

Hier geen verhoging meer sinds gisteren, maar nog wel moe en zware armen bij inspanning. Af en toe nog hoesten. Ik wil morgen wel weer werken, maar weet niet wat wijsheid is.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:17

Ik vroeg me af wat jullie hier zouden doen.
Sinds zondag is mijn vriend positief, 39.8 koorts met hoesten, spierpijn, keelverkoudheid. Ik heb zelf sinds zondag toenemende keelpijn, hoesten en verkoudheidsklachten, maar ik blijf maar negatief testen. Ik heb zelf geen verhoging en voel me ook niet slecht. Mijn gevoel zegt gewoon samen in quarantaine blijven, maar volgens de regels zou ik er wel uit mogen omdat ik niet positief test. Wat zouden jullie doen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:22

Met deze klachten zou ik lekker thuis blijven

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:28

Maeve schreef:
Ik vroeg me af wat jullie hier zouden doen.
Sinds zondag is mijn vriend positief, 39.8 koorts met hoesten, spierpijn, keelverkoudheid. Ik heb zelf sinds zondag toenemende keelpijn, hoesten en verkoudheidsklachten, maar ik blijf maar negatief testen. Ik heb zelf geen verhoging en voel me ook niet slecht. Mijn gevoel zegt gewoon samen in quarantaine blijven, maar volgens de regels zou ik er wel uit mogen omdat ik niet positief test. Wat zouden jullie doen?

Ik zou een PCR test bij de GGD laten doen voor de zekerheid.