De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:03

Joman schreef:
Citaat:
De maatregelen in Brabant zullen in de loop van donderdag worden uitgebreid. Die zullen komen vanuit de Veiligheidsregio's, onder leiding van de burgemeesters van Tilburg, Eindhoven en Den Bosch.

Dit zegt het ad.nl

Ik ben benieuwd.

germie

Als dehelft van de mensen die snottert wel gehoor geeft win je er zeker mee. Daar gaat het om. En soms moet je even naar buiten. Maar niet naar de kerk of de club bij een snotter is te doen lijkt mij. Dan ga je een rondje wandelen. Wel buiten, geen groepen mensen.

purny

rien10 schreef:
Daar ben je niet serieus in toch? Purny?

Jawel. M'n voorhoofdsholte is niet ontwikkeld. De scheidingswand die daar moet zitten is er niet...
Gebruik er ook speciale neusspray voor om de boel een beetje open te houden

Anoniem

Magrathea schreef:
Renee1991 schreef:
Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Niet mee eens, als je naar de spreidingskaart kijkt spring Brabant er nog steeds duidelijk uit.

Dat kaartje slaat toch nergens op als we heel eerlijk zijn? Wat geeft het kaartje nu weer? Die meneer van het RIVM heeft zelf gezegd dat er geen grip meer op is en dat er meer besmettingen zijn dan weergegeven. Wat heb je dan aan zo'n kaart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:04

Ik ga vanavond met wat oud collega's eten.. Appt er net 1 dat ze al sinds december verkouden is en nu niet meer de deur uit mag.. Tja :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:04

purny schreef:
rien10 schreef:
Daar ben je niet serieus in toch? Purny?

Jawel. M'n voorhoofdsholte is niet ontwikkeld. De scheidingswand die daar moet zitten is er niet...
Gebruik er ook speciale neusspray voor om de boel een beetje open te houden

OK, dat is dus aangeboren? Dan heeft het niets met het Corona virus te maken. Dus geldt het niet voor jou "Je snottert, dus je blijft binnen." Want jij snottert niet door het Corona virus. Daar gaat het om.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 12-03-20 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:05

PSvanLot schreef:
Hulde aan deze wijze vrouw namens het onderwijs in Breda.

Hear hear

IMANDRA

rien10 schreef:
OK, dat is dus aangeboren? Dan heeft het niets met het Corona virus te maken. Dus geldt het niet voor jou "Je snottert, dus je blijft binnen." Want jij snottert niet door het Corona virus. Daar gaat het om.

Correctie: je snottert niet door een verkoudheid, dus 'telt' het niet. Maar nogmaals: bespreken met je werkgever lijkt me het beste.

Shaggy09

Magrathea schreef:
Renee1991 schreef:
Ik vind het overigens echt de reinste onzin dat Brabant nog steeds zo expliciet wordt benoemd. Als je de huidige verspreiding in heel NL ziet, is dat naar mijn mening niet reëel meer.

Niet mee eens, als je naar de spreidingskaart kijkt spring Brabant er nog steeds duidelijk uit.

Joman schreef:
Dat kaartje slaat toch nergens op als we heel eerlijk zijn? Wat geeft het kaartje nu weer? Die meneer van het RIVM heeft zelf gezegd dat er geen grip meer op is en dat er meer besmettingen zijn dan weergegeven. Wat heb je dan aan zo'n kaart?

Het gaat er toch gewoon om dat Brabant op kop loopt wat betreft besmettingen. En dat de oorzaken hier moeilijk te herleiden zijn. Kun je overdreven vinden maar het is hier gewoon heftiger dan op andere plekken in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:06

Shaggy09 schreef:
Het gaat er toch gewoon om dat Brabant op kop loopt wat betreft besmettingen. En dat de oorzaken hier moeilijk te herleiden zijn. Kun je overdreven vinden maar het is hier gewoon heftiger dan op andere plekken in NL.

Ik vraag me af of het zo is.

Mand

Nog meer ZZPers hier die door de maatregelen geen werk hebben deze maand? Weet iemand hoe dat nu zit?

Veronica2

sureido schreef:
Ik snap niet dat ze de scholen niet sluiten - in ieder geval in Brabant niet. Ja, dan komt er met de economie problemen, maar ja.... gezondheid is natuurlijk ook niet zo belangrijk.

Er is een verschil tussen scholen en andere grote groepen. Op scholen zijn het steeds dezelfde mensen die bij elkaar zitten, klasgenootjes die bij elkaar in een ruimte zitten. De docenten kennen de kinderen en kunnen ook eventueel reageren op signlaen. Op evenementen breng je een groot aantal vreemden samen, waar je niks van weet. Dat is dus heel iets anders.

fokfanaat

sureido schreef:
Man man man, dit is toch niet normaal. Over 2 weken gewoon Italië praktijken hier.

italie heeft de scholen pas dichtgedaan toen ze al 100 doden hadden, bovendien weten ze daar niet waar de besmetting vandaag komt, in nederland grotendeels wel, ik ben er niet zo bang voor

Anoniem

Ik vind het wel interessant dat de KNVB het zo serieus neemt; alle voetbal, ook amateur afgezegd tm eind maart.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:07

Sheehan schreef:
Nog meer ZZPers hier die door de maatregelen geen werk hebben deze maand? Weet iemand hoe dat nu zit?

Ik bof. Ik ben 95% van de tijd "thuis" aan het werk. Voor mij verandert er niks.

Shaggy09

Joman schreef:
Shaggy09 schreef:

Want?

sureido

Joman schreef:
Shaggy09 schreef:

Denk wel dat hier het meeste zit wat ze niet kunnen herleiden. Ook wat dan verder verspreid over het land.

mag

Voor iedereen die denkt dat ze de uitzondering zijn omdat ze hooikoorts, astma, restverkoudheid van griep enz. hebben hoe weet je zeker dat je niet ook (milde) Corona erbovenop / erbij hebt?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:08

mag schreef:
Voor iedereen die denkt dat ze de uitzondering zijn omdat ze hooikoorts, astma, restverkoudheid van griep enz. hebben hoe weet je zeker dat je niet ook (milde) Corona erbovenop / erbij hebt?

Niet.

Anoniem

Shaggy09 schreef:
Joman schreef:

Want?

Omdat ze lange na niet iedereen testen. Dus of er in Brabant op dit moment meer besmettingen zijn dan elders, weten ze niet. Dat is een aanname die wordt gedaan lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-20 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

rien10 schreef:
Je mag het overtrokken vinden Marcella, dat is een mening.
Een naïeve mening.

Nou op zich ben ik het ermee eens hoor, maar geloof dat ik mijn ouders niet zover kan laten doordringen. En ik ga echt zware bonje riskeren door te zeggen ik kan niet. :=

mag schreef:

Niet zonder te testen en dit word niet gedaan. :)*

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:09

Joman schreef:
Ik vind het wel interessant dat de KNVB het zo serieus neemt; alle voetbal, ook amateur afgezegd tm eind maart.

Ik vind het echt top dat ze dat hebben gedaan. Het EK staat ook op losse schroeven, daar komt dinsdag overleg over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:09

IMANDRA schreef:
rien10 schreef:

Correctie: je snottert niet door een verkoudheid, dus 'telt' het niet. Maar nogmaals: bespreken met je werkgever lijkt me het beste.

Ja ga het idd bespreken. Want nu weet ik dus niet of ik snotter omdat ik geen voorhoofdsholte heb of omdat ik snotter omdat ik besmet kan worden of ben.

Zou het wel l*llig vinden als ik niet mag werken. Voel me dan net zo iemand die huisarrest heb

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:10

mag schreef:

Niet.

Daarom wil ik het ook wel serieus nemen. Maar er zijn ook onvermijdelijke consequenties als ik thuis moet blijven maar mijn universiteit geen aanpassingen hoeft te maken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:10

purny schreef:
Mijn neus is chronisch verstopt wegens een niet ontwikkelde voorhoofdsholte. Moet ik nou ook thuisblijven?

Dan kun je iig geen loopneus hebben. :+
Denk dat je zelf die afweging wel kunt maken, desnoods in overleg met je HA. Of wil je er een poll over openen?

PSvanLot schreef:
Ik ben blij dat ik voorlopig 'opvang' mag zijn voor kinderen die niet verkouden/koorts/hoest hebben. Als ik op deze manier alles draaiende kan houden in Nederland vind ik het meer dan prima als docent zijnde.

_/-\o_

mag schreef:

Dat kun je merken als je 'ervaring' hebt met je aandoening. Desnoods neem ik paracetamol in (als het helpt komt de klacht niet door mijn chron ziekte) of extra medicatie (als dat helpt komt het wel door mijn chron ziekte).
Laatst bijgewerkt door Astorga op 12-03-20 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt