Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eleeke schreef:ik hoop dat ik hier wat advies kan vragen. Wil beginnen met Gel lak.
( nadat ik poeder er niet afkreeg twee jaar geleden en daardoor mn nagels net niet heb vernietigd en ze nooit meer gelakt heb ) .
Ik heb best wat gelezen in dit topic, en daardoor geleerd dat een startset van pink gellac niet perse de beste keuze is.
En alleen maar enthousiaster geworden om zelf te beginnen.
Welk merk is het beste om mee te beginnen ? ( liefst vegan, maar in ieder geval niet op dieren getest ).
Kwaliteit vind ik belangrijker dan prijs.
En klopt het dat ik het volgende nodig heb :
primer
basis
kleurtje gel lak
matte of shine toplak
speciaal schoonmaak spul met aluminiumfolie
uv led lamp, minimaal 36 watt
Meavey schreef:Ik ben begonnen met de startset van cco shellac en nog steeds blij mee.
Daar kan je ook zelf kiezen wat je erin wilt naast de lamp.
Zo gebruik ik nu bv alleen maar rubberbase.
fleurtjeuh schreef:Bijna helemaal goed!
Je hebt niet perse die zilverfolie dingen nodig. Je kan ook een bakje gebruiken om je nagels in de aceton te weken.
Of van die pluisvrije doekjes in van die nagelklemmen
pluisje88 schreef:Nou aceton heb je toch echt wel nodig hoor bij gellachier ook pink en bevalt op zich prima.
c_alsemgeest schreef:In de week middelen zit altijd aceton, gellak is namelijk niet te verwijderen zonder aceton... is dat toen bij jouw eerdere ervaring ook niet misgegaan waardoor je het er niet af kreeg?
De meeste "poeder" coat lakken kunnen namelijk ook alleen maar geweekt worden met aceton?
Eleeke schreef:c_alsemgeest schreef:In de week middelen zit altijd aceton, gellak is namelijk niet te verwijderen zonder aceton... is dat toen bij jouw eerdere ervaring ook niet misgegaan waardoor je het er niet af kreeg?
De meeste "poeder" coat lakken kunnen namelijk ook alleen maar geweekt worden met aceton?
Ik wist niet hoe poeder eraf moest , in Amerika laten doen. Daarna doken we gelijk corona in. Ik dacht ... hee ik kan ze er zo vanaf halen .... yep ... maar dan trek je dus je nagel mee.
Met gewone nagellak remover lukte het niet, eraf vijlen ook niet.
Maar goed om te weten. Ik wist niet dat het met aceton moest ( voor gewone nagellak heb je aceton vrije producten ).
De wereld vergaat niet als het wel moet ( tien minuten niezen trek ik wel ) , maar zonder is wel fijner.
A_nouk schreef:Hier ook een kiki fanfijn spul en niet te duur.
Ik zag iets voorbij komen van een bakje met aceton, ik ben daar niet zo dan van om heel je vinger daarom te steken. Enorm slecht voor je huid dus is zou zeggen probeer het eerder met watjes of de speciaal daarvoor gemaakte folies
Ik ben gisteren weer een wat meer herfstig kleurtje gegaan!
[ [url=m/Jx82ZW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GlaARw.jpg]Afbeelding[/url] ]