3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:51

Maanlicht, houd er wel rekening mee dat bij buffetten wel veel vaker sausjes, marinades etc gebruikt worden om het eten lekker te maken, het zal denk ik nog best lastig worden om keto te eten denk ik eerlijk gezegd. En als je echt in ketose raakt, is dat meestal niet een heel fijn gevoel in het begin (ketoflu). Ik zou dat zelf niet op vakantie willen, vooral omdat de kans groot is als je 1x teveel khd eet, je weer uit ketose raakt, en vervolgens weer streng bent weer erin etc.

En inderdaad, ik ben ook van mening dat genieten op vakantie heel belangrijk is. Zeker als je niet helemaal goed in je vel zit, is het heel fijn en goed om eens niet zo streng voor jezelf te zijn en niet constant na te hoeven denken over alles. Dieet kan na je vakantie wel weer toch?

Ik ben stiekem een beetje losgeslagen afgelopen week. Vind het lastig om niet "op dieet" te zijn maar wel gewoon normaal te doen, vooral omdat ik mezelf toch behoorlijk wat ontzegd heb de laatste tijd, dus dan wil ik dat allemaal inhalen ofzo :roll:
Maar goed, heb nu de meeste dingen wel gehad, dus nu weer ff normaal hoor!

O (laat): magere kwark met muesli
L: salade met gerookte kipreepjes, tomaat en dressing (balsamico, mosterd en olijfolie), kom gebonden soep
T: appel, kiwi
A: sperziebonen, kiprollade en aardappelen
T: ik denk 2 blokjes pure chocolade
B: sporten +10000 stappen

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:09

@Maanlicht: Ik zou ook aanraden om na je vakantie je keto door te pakken. Vakantie is vakantie en je hoeft echt niet iedere keer pizza en pasta te eten, al eet je om de dag een salade scheelt dat al enorm. Als je echt het allerliefst door wil gaan op vakantie moet je dat natuurlijk gewoon doen, maar het lijkt me eerder frustrerend als je zoveel lekkere dingen kan nemen en je iedere dag grommend aan het ontbijt staat omdat je croissantjes wil ofzo. Weet ik niet he, kan ik me zo voorstellen :))
Heb het volgens mij al eens gezegd in het topic maar heb vorige zomer ook kh-arm geprobeerd, maar kreeg het mentaal niet voor elkaar gerust te zijn om alleen maar eieren met mayo te eten voor ontbijt en mozzarella en pesto heel vaak op het menu te hebben. Merkte ook niet bijster veel verschil in gewicht/m'n lijf. Wel was de grote uitkomst dat ik meer energie had, dus blijf wel graag op de hoogte van je ervaring met KH-arm omdat ik echt veel koolhydraten eet en dat nou ook weer niet helemaal chill is. 8)7

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:06

Hmm ja... dat is zo. Ik denk dat jullie gelijk hebben! Goed punt, haha! Ik ben blij dat ik jullie heb :).

Mijn lijstje voor vandaag:
L: hamburger van koop een koe, sperzieboontjes met bacon en ui, twee gekookte eieren. (Mega lekker!!)
T: een appel, twee mandarijntjes, twee plakjes gerookte kipfilet, drie blokjes extra pure chocolade.
A: kipdijfilet fajita bake met veel paprika en guacamole, glas rode wijn
B: drie kwartier sportschool, 20 minuten cardio en 20 minuten krachttraining.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:12

Oehhhh ziet er heerlijk uit! Voordeel van kh-arm is dat je je helemaal dood kan eten aan guacamole. Ik ben verslaafd aan dat spul. Maak je het zelf of koop je zo'n kant-en-klaar verpakking? Die vind ik meestal niet zo lekker maar zelf maken is dan weer moeite. Ik ben zo lui.

Heb vanmorgen weer eens gezwommen! Heb herfstvakantie en in de zomervakantie zwom ik echt zo'n 5 dagen per week, nu kan dat niet door school. Maar vandaag toch weer braaf op m'n fietsje gestapt (met flinke tegenzin want het banen zwemmen was van 10:00-11:00 en was nog moe haha) maar ben altijd blij als ik het gedaan heb. Voel me direct beter in m'n lijf zitten en krijg er energie van :D

Lijstje voor vandaag:
Ontbijt: 2 Boterhammen met guacamole, plak lightlife kaas, uitjes
Lunch: 2 Crackers met 2 gekookte eieren en wat yoghurtmaya
Tussendoor: Denk tomatensap en kaasrijstwafels, heb niets anders in huis
Avondeten is nog onbekend. Mijn beste vriendinnetje komt vanavond langs maar weet nog niet of ze mee eet haha. Als ik zelf eet ga ik een saladerecept opzoeken. Vanavond wel weer paar glazen wijn sjalalie sjalala

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:13

Tip mocht je nu wel keto doen: Appel en mandarijnen bevatten behoorlijk veel khd. Nu weet ik natuurlijk niet wat in dit specifieke dieet wel en niet mag, maar samen met de pure chocolade en wijn zal je evengoed niet heel laag in je khd zitten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:48

Castilja schreef:
Oehhhh ziet er heerlijk uit! Voordeel van kh-arm is dat je je helemaal dood kan eten aan guacamole. Ik ben verslaafd aan dat spul. Maak je het zelf of koop je zo'n kant-en-klaar verpakking? Die vind ik meestal niet zo lekker maar zelf maken is dan weer moeite. Ik ben zo lui.

Ik maak het altijd zelf. In zo’n verpakking stoppen ze toch vaak troep en ik wil graag zo puur mogelijk eten.

Dit is mijn receptje:
Ingredienten:
- 1 avocado
- 1 kleine ui (het liefst een rode)
- 1 tomaat
- koriander (naar smaak, ik doe altijd heel veel)
- een flinke snuf gemalen komijn
- een flinke snuf zout
- een flinke snuf peper
- een mespuntje chilipoeder
- een paar plakjes jalapeño (als je een diehard bent)

De avocado prakken in een bakje. De ui en tomaat, koriander (en eventueel de jalapeño) fijnsnijden. Ik zorg er altijd voor dat ik zo min mogelijk sap van de tomaat toevoeg, anders wordt het zo’n natte bende. Voeg de “droge” ingredienten toe. Prak alles door elkaar en proef of de balans goed is. Anders nog iets meer van een van de ingredienten toevoegen. Ik doe altijd veel zout.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:54

Heerlijk!! Onze recepten verschillen niet zoveel, behalve dat ik geen diehard ben en de jalapeño weg laat, en alleen zout en peper toe voeg. Je hebt bij de AH van die guacamole pakketten en die neem ik met alle liefde af en toe mee naar huis :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:55

De gemalen komijn vind ik wel een must! Die geeft net even dat beetje extra. Heerlijk!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:13

Maanlicht, goed dat je zelf nu ook inziet dat zo intensief diëten op vakantie meestal niet zo'n goed idee is :) Genieten is erg belangrijk! Na je vakantie kun je dan weer lekker aan de slag gaan. Ook een superlekker lijstje trouwens!
De rest ook supergoed bezig!

Ik ben zelf ook weer wat blijer met mezelf. Me gisteren ook weer netjes aan mijn lijstje gehouden.
O: een smoothie van spinazie, komkommer, kiwi, banaan, een kleine mandarijn, havermout en chiazaad. (304)
L: drie boterhammen met twee Italiaans gekruide ham en de andere kaas. (370)
T: een banaan en twee kleine mandarijntjes. (156)
T: een appel. (58)
A: een salade van sperzieboontjes, aardappel, spekjes en feta, met een dressing van een beetje mayonaise, druivenpitolie, tijm en oregano, hierbij een Toscaanse Carré. (700)
T: twee kleine bekertjes warme chocolademelk op stal (bij elkaar één normale beker) (152)
T: een half zelfgebakken meergranenbroodje met fruitstroop. (138)
B: 12000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1877.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:25

Ben zondag jarig geweest en de afgelopen twee dagen veel op pad geweest (van 8 tot 9 weg). Dus niet echt gezond gegeten. Vandaag weer beginnen. :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:21

Maanlicht, denk inderdaad dat slim is om op vakantie niet teveel bezig te gaan met diëten. Je ziet al niet lekker in je vel, volgens mij ben je heel erg bezig met waar jij je nou wel of niet prettig bij voelt. Het is zonde om daar op vakantie, de plek om je te ontspannen, mee bezig te zijn. Neem juist die tijd om het los te laten en gewoon alleen te gaan genieten van de omgeving en alles.

Kimmie, je eten klinkt heerlijk! En beweeg je standaard zoveel? Wel lekker als ondersteuning hij het afvallen.

Ik weer een standaard werkdag vandaag. Maar vanavond naar de bios met date :)

O/L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met kipfilet en roomkaas, appel, gekookt ei en een buys zoen
A: nog geen idee, date kookt
T: iets lekkers in de bios

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:46

Oehh homemade guacamole, love it! Ik doe het zelf nooit met komijn maar goede tip! Lijkt me er inderdaad lekker bij. :)

Lekker bezig dus de afgelopen dagen Kimmie! Voelt goed als je je netjes aan je planning kunt houden he. :) Lekker gevarieerde lijstjes altijd, en inderdaad veel beweging!

Veel plezier met je biosdate vanavond linoleum! :)

Ik ben vanmorgen vroeg bij de kaakchirurg geweest om een verstandskies te laten verwijderen. Lijstje vandaag zal dus lekker vloeibaar worden haha. _O- Expres maar heel stevig ontbeten (4 boterhammen), want zal wel net als vorige keer weinig wegkrijgen. En er gaan een hoop pijnstillers in, dus fijn als ik in ieder geval de dag met een volle maag begonnen ben. :) Hopelijk herstel ik weer snel!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:51

Ik wou echt dat ik avocado lekker vond, maar helaas _O-

Have fun vanavond bij de bios!! :D

Gisteren mij opzich redelijk netjes aan mijn lijstje gehouden :)
Vandaag nog niet echt een planning.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:20

Jip, lekker genieten van je vakantie. Je bent al mooi slank dus shinen in een bikini doe je toch wel!

O: 2 beschuitjes met pure hagelslag
L: aardappelen met spinazie (200 gram aardappelen, kom vol spinazie haha)
A: pasta met salade

B: 50 min intensief krachttraining/fitness

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:17

Dank je Marlinde! Lief van je.

Ik houd ook niet van avocado hoor Yonker, alleen in guacamole, omdat je de smaak daarmee veranderd haha.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:05

Hoe werkt dat koolhydraat arm precies?

Eet je dan geen brood meer of koolhydraat arm brood (daar hoorde ik pas iemand over?

guacamole ken ik helemaal niet....

Carlijn Sterkte heb je veel last?
In november gaat mijn laatste verstandskies.

Linoleum veel plezier!
Welke film ga je?

O:2 brood met kipfile
T: kiwi en banaan
L: groentensoep met roerbak ei en tomaat en uit en 1 broodje
Ik ben op visite gegaan en daar blijven eten
T:
Paar chipsjes
A: spinazie 1 aardappel en 1 ei en 2 vissticks

Vanavond voor het eerst gesport.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:27

Linie050, ik heb laatst links en rechts verstandskiezen eruit laten halen in 1x. Na 2 dagen ging het wel weer! Heb tramadol gekregen dus dat was fijn.

MarlinseRooz, eet je bewust geen tussendoortjes?

Yonker, veel plezier in de bios.

Carlijn, sterkte met je herstel. Hoop dat het snel beter gaat.

Linoleum, lekker dagje en naar de bios met je date. Have Fun!

Maanlicht, fijn dat je wat minder streng voor jezelf bent. Genieten is ook OK! Ik heb een maagverkleining gehad en kan daardoor minder eten. Overigens vind ik dat ik al echt veel met kan eten dan eerst.

O: 1/2 banaan pannenkoek (1 ei, kaneel, 3/4 ei)
T: 1 grote appel
L: 1 Italiaanse bol gezond (heb er 1 uur over gedaan om op te eten in kleine hapjes)
T: 1 banaan
T: 100 gram kwark almhof
A: 1 hotdog van Hema (slecht slecht)
T: 3 snoepjes, 1 blokje chocola, 100 gram Optimel

Beweging: 7000 stappen
Op de planning stond sportschool. Maar was erg moe. Ik sport al 4/5 keer per week en nog 4x paardrijden dus ging mezelf een avond bankhangen wel
Hier ook weer een werkdagje gehad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:57

Romeo, moet je na een maagverkleining eigenlijk nog opletten dat je bepaalde dingen wel, of juist niet eet? Ik kan me voorstellen dat je misschien sneller tekorten oploopt doordat je minder eet? Geen idee hoe dit werkt hoor, maar dat kan ik me zo voorstellen.

Linnie, bij koolhydraatarm schrap je zoveel mogelijk koolhydratenbronnen. Het hangt er vanaf hoe streng je bent hoeveel en wat je precies wel of niet eet. Grote koolhydratenbronnen zijn bijv brood, rijst, pasta, aardappelen, fruit, en natuurlijk snoep, koek etc. Dan heb je nog allerlei producten waar wel koolhydraten in zitten maar veel minder, bijv zuivel, groenten.
In koolhydraatarm brood zitten evengoed nog redelijk wat koolhydraten, dus vaak past dat beter in een iets minder streng dieet.

Ik ben de laatste week echt ontzettend moe (nog meer dan anders :roll: ) en er komt weer een verkoudheid aan, dus voel me ff niet geweldig... Daardoor ook niet gesport. Wil vanavond wel ff wandelen, dat is meestal wel fijn als ik me zo voel.

Plan voor vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met geitenkaas
T: magere kwark met schepje muesli
L: kom gebonden soep en belegd broodje uit personeelsrestaurant
T: appel, kiwi
A: pasta met kip, doperwten en pesto

B: 5 km wandelen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:00

Romeo ik wist dat ik ‘s avonds eten ging bestellen dat ongezond was. Dus expresss niet veel gegeten.

Vandaag
O/L: broodjes met gesmolten kaas erover van de supermarkt gok ik
A: 300 gram aardappelen met rode kool
A2/T: rijstwafels

Moet werken dus eet al rond 16:30/17:00.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:02

Linoleum, ik beweeg idd aardig wat op een dag! Die stappen komen doordat ik op stal altijd ontzettend veel loop, dan kom je wel vrij snel aan je stappen haha. (En ik ga natuurlijk elke dag naar stal, dus dat is dan elke dag het geval). Hoe was je date?
Ik hou zelf ook wel van guacamole, maar dan ook weer niet te veel haha. Eerst vond ik avocado ook totaal niet lekker, maar op bepaalde manieren kan ik het wel waarderen.
Carlijn, veel sterkte! Hoe gaat het nu?
Gelukkig heb ik allebei mijn verstandskiezen nog en ik hoop dat ze nog lang blijven zitten :')
MarlindeRooz, is dit lijstje wel genoeg? Ik vind het nu nogal mager ogen, ik zou het er niet op vol kunnen houden.
Mooi lijstje Romeo.

Gisteren was qua eten prima, maar verder niet mijn dag. Ten eerste ben ik mijn huissleutel kwijt geraakt bij mijn werk in de AH, dus ik hoop echt zo erg dat ik hem vandaag nog terug kan vinden. Ten tweede heb ik slecht nieuws gekregen over mijn oom, we wisten al dat hij kanker had, maar helaas is het ineens enorm hard achteruit gegaan. Ik ga alsnog proberen om netjes te blijven eten, want ik denk dat een beetje afleiding me wel kan helpen.
O: Havermout met halfvolle melk en een appel. (281)
L: een boterham met goudsalami, anderhalf zelfgemaakt meergranenbroodje met kalkoenfilet en Italiaans gekruide ham. (503)
T: een banaan. (124)
T: een pepermuntje. (20)
A: een salade van sperzieboontjes, aardappel, spekjes en feta, met een dressing van mayonaise, druivenpitolie, oregano en tijm (wat nog over was van gisteren) met een gehaktbal. (628)
T: een stuk door mijn zusje gemaakte chocoladetaart. (235)
B: 5000 stappen, 50 minuten paardrijden en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1791.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:03

Kimmie is ook erg mager die van gister. Maar heb maandag en dinsdag enorm lopen vreten. :+

Heb vanmorgen mijn hamstertje overleden gevonden dus heb geen eetlust voor nu. :n

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:12

Laura82 schreef:
Romeo, moet je na een maagverkleining eigenlijk nog opletten dat je bepaalde dingen wel, of juist niet eet? Ik kan me voorstellen dat je misschien sneller tekorten oploopt doordat je minder eet? Geen idee hoe dit werkt hoor, maar dat kan ik me zo voorstellen.

Ik moet heel erg opletten met suikers en vetten. Na het eten van suiker krijg ik vaak een dumping (buikpijn, misselijk, in slaap vallen, duizelig) en bij vet eten heel erg buikpijn en diarree. Verder heb ik inderdaad levenslang speciale multivitaminen en elke 4 maanden bloed prikken voor de waardes.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:32

Linnie, ik ben naar First Man geweest. Erg goede en indrukwekkende film over Neil Armstrong.
Hoe is het eerste keer sporten gegaan?

Romeo, je hebt wel een fijn gevarieerde dag in elk geval! Heb een collega gehad die na een maagverkleining alsnog weer flink aankwam, stond er soms versteld van hoeveel zij at nog.

Laura, stom dat je nog weer zo moe bent :( wanneer kan je terecht voor vervolgonderzoeken?

Kimmie, veel sterkte gewenst met je oom. En sleutel nog teruggevonden?

Marlinde, jij ook sterkte gewenst.

Ik vanochtend heerlijk uitgeslapen en einde van de ochtend broodje met gebakken ei gekregen van date. Daarna lekker wezen rijden en zit nu thuis lekker op bank. Vandaag vrij omdat ik zaterdag moet werken.

O/L: half stokbroodje met 2 gebakken eieren
T: 2 scholiertjes
A: kom brocollisoep met 2 kaiserbroodjes, 1 met filet americain en 1 met roomkaas en kipfilet
T: halo top cinnamon roll ijs

Niet heel veel, maar heb gisteravond flesje dubbelfris en zak maltesers gehad, dus mag vandaag ietsje minder ook wel :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:37

Ahh Kimmie wat rot, sterkte!

Romeo, thnx voor de info :) Die dumpings lijken me heel naar.

MarlineRooz :(:)

Oehh Linoleum, jouw lijstje :9 En lekker zo'n vrij dag!

Ik heb 29 november afspraak bij de internist, dus moet nog ff wachten...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:31

Even een ego-post, ik voel me de afgelopen dagen erg slecht, slaap slecht en ook niet heel best gegeten.

Vanavond de laatste avond alleen eten in mijn leenboerderij, dus nog even een keer misbruik maken van de thuisbezorgd-opties. Libanees :Y)

Voor de rest was vandaag geen lijstje waard, ontbeten met yoghurt met muesli, lunch was een paar speculaasjes en net een paar Pringles naar binnen geschoven. Nu eerst de paarden maar eens voeren en dan mezelf.