Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:54

Misschien gewoon dippen in de soep? Dat is hoe ik het altijd eet eigenlijk :o Anders gaat er voor mij gezouten roomboter op en dat is misschien niet ideaal.

Hoe zit je in je macro's en hoe veel ruimte heb je nog?

ItsMe2

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:03

Dit lunch is vaak het eerste wat ik plan ;). Dus heb ik alles nog ruimte genoeg.. de rest van de dag aanpassen gaat altijd aardig goed. Ik dacht zelf aan filet american of zo..
Ik houd 1800 kcal aan, 40 % koolhydraten, 30% eiwit en 30% vet..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:13

Mijn lijstje (1640 kcal):
O: twee knäckebröd met gerookte kipfilet, cottage cheese en een beetje pesto
L: YumYum shrimp flavour noodles
T: kleine appel, gele rijst
A: Italiaanse bol met kipschnitzel, Yofresh en rucola, daarbij een kom kippensoep
T: Tony Chocolonely karamel zeezout, zelfgemaakte popcorn

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:23

Op de broodjes zou ik iets van kipfilet, huttekase, runderrookvlees, ossenworst, of ander mager beleg of lekker in de soep dippen! <3

edit: je hebt 30% vet aan macro's dan kan je als je dat lekker vindt ook halvarine of andere boter op je brood doen! Ik zou vooral iets kiezen wat je lekker vind, dat moet wel lukken met je calorieën en macro's :j

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:34

Ik vind macro's bepalen echt heel lastig. Had al op meerdere site's gekeken maar ik zou niet weten wat ik nu moet aanhouden.
Vandaag niet een lijstje om trots op te zijn helaas, veel doen voor school en werk het schiet er een beetje bij in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:35

_Ilsee_ schreef:
Ik vind macro's bepalen echt heel lastig. Had al op meerdere site's gekeken maar ik zou niet weten wat ik nu moet aanhouden.
Vandaag niet een lijstje om trots op te zijn helaas, veel doen voor school en werk het schiet er een beetje bij in.

Heb ik ook hoor.. Ik hou nu khd 40%, vet 30% en eiwitten 30% aan omdat ik op dit moment niet zo veel sport, misschien dat ik daar volgende week weer eens in ga uitproberen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:42

Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar macro's

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:44

Ja ik probeerde iets minder dat 40% khd te hebben en wat meer eiwitten. Maar ik heb een weekje geprobeerd minder khd gegeten en meer kwark/yoghurt alles maar ik had continue honger, en ging dus uiteindelijk dus meer eten. Dat was dus ook geen succes.

Daarnaast ga ik straks een half jaar naar het buitenland, waar ze niet het eten hebben wat we hier hebben. Ik weet ook niet of ik dan de balans uberhaupt nog kan vinden. Dit geeft mij enigszins stress haha.

Ik keek ook eerst niet naar macro's maar wou het toch proberen maar het lukt allemaal niet zo.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:51

Ik kijk ook niet echt naar macro's, maar vul wel MFP in en die houdt het automatisch bij. Vorige week had ik gemiddeld 45% khd - 29% vet - 26% eiwit en volgende week is dat 42-32 -26. Ik doe het gewoon op gevoel qua eetplanning maken en hier voel ik me goed bij. Voor velen zijn de khd wsl aan de hoge kant, maar ik vind het prima zo.

Vandaag een lijstje dat wel erg hoog is in koolhydraten:
O: tosti van 2 bruine boterhammen met nutella en banaan <3 (stopweek :D)
T: appel
M: 2 geroosterde boterhammen met 2 gebakken eitjes in druppel olijfolie, verse basilicum, 2 plakjes kaas en cherrietomaatjes
T: eat natural reep yoghurt amandel
A: champignonsoep met panini kaas om erin te dippen

Niet het beste lijstje, maar met 1850 kcal wel prima in m'n kcal doel. :) Inmiddels 4 kilo afgevallen! Nog 3,4 en dan mijn eerste tussendoel behaald. Dan mag ik mezelf belonen met nieuwe schoenen!

Maanlicht: houd nou op joh met je tony's elke keer haha :D :D Dat is echt mijn lievelings! Daar kan ik voorlopig nog geen maat in houden, dus die sla ik nog maar even helemaal over voor de komende weken/maanden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:52

Ik val praktisch gezien ook eigenlijk altijd hoger uit met mijn khd dan 40% hoor := Soms nog wel een stuk meer dan 45%. Vind vooral mijn eiwitten hoog houden erg moeilijk.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:19

Eiwitten hoog houden is idd niet makkelijk! Wat is je eiwitdoel gemiddeld? Ik zou ze ook wel wat op kunnen schroeven, maar voor nu ben ik al heel blij dat ik goed volhoud op een manier die me redelijk weinig moeite kost.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:20

Ik kijk op het moment even nergens naar, tenminste, ik probeer wel gewoon gezond te eten en niet te snoepen etc, maar ik houd niets bij. Het lukt me nu niet het te combineren met de drukte en stress, dus ik ben al blij als ik gewoon regelmatig en normaal eet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:58

Hier vandaag een verjaardag.

O: 1x crackervezelrijk met beetje boter en klein plakje kaas
L: stukje wrap met kruidenkaas en gerookte zalm (moest even proeven) en een gevuld eitje (opnieuw moest even proeven lol).
T: partje ei in rookvlees (je moet toch even proeven uhuh).

beweging, stal uitgemest en woning uitgemest (laatste was meer werk :') ).

Avondeten: klein portie macaroni met heel klein beetje saus. er is genoeg voor 2 personen maar we krijgen onverwacht een meeeter. dus die mag mijn portie wel hebben, pak ik gewoon paar happen..

Avond: kleine hapjes op tafel.

rotzooi dagje hier dus.

Laura, op den duur is dat toch de manier waarop je comfortabel kunt leven.. dus als het je lukt om op die manier op gewicht te blijven of zelfs een beetje af te vallen, dan doe je het prima +:)+

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:49

Ik houd zelf 40-30-30 % bij en dat werkt voor mij goed! Ik merk door het bijhouden van mn macro's dat ik nauwelijks aan mn vetten kom, dus dat is wel een fijn inzicht!

Omg de Magioni pizza is hier zeker goedgekeurd! En dat voor minder dan 600 kcal. Er zitten 2 bodems in een verpakking dus kan van de week weer lekker genieten <3
Afbeelding

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:52

bente12 schreef:
Ik houd zelf 40-30-30 % bij en dat werkt voor mij goed! Ik merk door het bijhouden van mn macro's dat ik nauwelijks aan mn vetten kom, dus dat is wel een fijn inzicht!

Omg de Magioni pizza is hier zeker goedgekeurd! En dat voor minder dan 600 kcal. Er zitten 2 bodems in een verpakking dus kan van de week weer lekker genieten <3
[ [url=m/mciWPY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat ziet er echt heerlijk uit <3

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:53

Oeh die hierboven ziet er echt superlekker uit!

mijn lijstje van vandaag:
O/L: overgebleven risotto met kip, paprika en courgette
T: bladerdeeghapjes met courgette en geitenkaas
A: Kip met chorizo, verschillende groentes en aardappeltjes uit de oven

Niet heel goed, het tussendoortje was ook niet echt gepland, maar hé zaterdagmiddagborrel zonder hapjes/alcohol is ook zo saai, dus dan alleen wat hapjes :')

Morgen er weer hard tegenaan!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:53

Oeeh Bente! <3 Waar kocht je die bodem nou? Goede om te onthouden!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:14

Haha ik heb em net ook gehaald, ben heel erg benieuwd! Hij ligt klaar om de oven in te gaan. Omdat het 2 bodems zijn heb ik ze beide maar belegd en eet ik er morgen 1 voor de lunch :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 18:18

Wij zijn verhuisd :D van weekend nog even makkelijk en vanaf maandag weer gezond. Hier staan de pizzabodems ook op het lijstje, ben erg benieuwd!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:24

Is dat niet heel weinig Elena? Het kan aan mij liggen, maar ik zou hier de dag niet op doorkomen
Ziet er superlekker uit Bente!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:00

Mijn versie :) veel tomatensaus champignons en paprika en voor de lekker wat salami en kaas. Hij smaakte erg goed!
Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:09

Die pizza's zien er heerlijk uit!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:54

Ziet er echt superlekker uit!

Mijn lijstje van vandaag, best normaal voor het weekend:
O: twee boterhammen met hagelslag en honing en een kop thee.
L: pistolet met hollandse garnaaltjes en pistachekruim (bruin pistoletje, avocado, Griekse yoghurt, garnaaltjes en gezouten pistachnootjes), een boterham met pasta en een beker melk.
T: kop thee en een plakje chocoladecake.
A: hete bliksem met spek.
T: kop thee en wss nog een stukje chocoladecake.

B: 10 minuten gefietst en wat gelopen op stal.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:08

Carlijn schreef:
Oeeh Bente! <3 Waar kocht je die bodem nou? Goede om te onthouden!

Bij de AH! Ze hadden wel alleen de bloemkool dus ga nog een keer opzoek naar de bieten variant :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:30

Wat is iedereen goed bezig! Die pizza's zien er heerlijk uit, denk dat ik komende week ook zelf pizza's ga maken. Maar dan niet met een bloemkool bodem (bah bloemkool :') ) maar met een zelfgemaakte bodem.

Hier de laatste dagen helaas wat laten gaan. Werk werkte niet lekker mee qua tijden, dus dan ga ik snel maar "buiten de deur" lunchen in plaats van zelf lunch mee nemen.

Either way, nu weer lekker aan de slag. Lijstje voor vandaag, of in ieder geval de planning;
O: twee gebakken eieren op 1 broodje
L: Geroosterd broodje met vleeswaren en philadelphia (denk ik)
D: Pasta met kip en zelfgemaakte champignonnesaus <3

Weet nog niet wat ik qua tussendoortjes ga doen, waarschijnlijk wat fruit/smoothie.