Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:06

Zo, na een gezellig weekend en weinig goeds vanmorgen even gewogen. Gelukkig hetzelfde als zaterdagochtend dus dat is ok. Sporten is er helaas ook nog niet van gekomen deze week, normaal gesproken zou ik vanavond gaan, maar eet dan bij een vriendin.

O: Sojamelk Brinta
T: nectarine
L: Griekse yoghurt
T: droog pakje melba toastjes? Niks in huis haha
A: verrassing..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:15

Goodmorning ladies!

Ik wil heel graag met jullie meekletsen! Ik ben zo'n 10 kilo te zwaar en zit al jaren met het feit in mn hoofd dat ik af moet vallen. Ik eet echt megagezond, alleen wat ik er bij snoep maakt al dat werk voor niets :=

Hier mijn dag:

O: smoothie; halve avacado, rauwe spinazie en boerenkool, mango en wat verse sinaasappelsap (echt een aanrader!!) en een boterham met honing.
T: speltboterham met smeerkaas
L: zelfgemaakte bloemkoolsoep met enkel groenten en een bouillonblokje, en een lepel crème fraiche en een boterham
T: paprika, appel
D: iets uit de hello fresh box.
T: fruit?

Zoals je ziet, als ik dit enkel zou eten, zou ik een zeer slanke den moeten zijn, maar helaas :=
Ik eet zo min mogelijk uit pakjes en zakjes, probeer alles vers te doen. Maar ik houd dan weer wel veel van snoepen. Daar ga ik de komende weken aan werken.

:D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:55

Linn: heel leuk als mensen het echt gaan zien :)

Kayleigh_ schreef:
Mijn lijstje vandaag:

O: /
L: Salade van penne, ijsbergsla, paprika, kip en yoghurtdressing
T: 1 nectarine
A: Tagliatelle, sugar snaps, sjalotjes, boursin en zalm
T: Ben & Jerry's :')

Ik moet ongesteld worden en heb vreselijke zin om te snaaien. Ik weet dat ik mezelf beter kan beheersen maar het lukte me niet vandaag, haha. Morgen weer beter!

Zo begon het mij vorige week ook, regels krijgen = ben & jerry's uitlepelen

Ik raak er alleen echt niet goed weer UIT, uit mijn snaaimodus :( Gisteren goed begonnen, en dan 's avonds wou ik wat crackers met gezond beleg eten maar vriend ging chinees bestellen. Hmpf. Weegschaal geeft gelijk +1kg aan, ik kan daar echt heel ongelukkig van worden. Wetende dat ik niet iedere dag mag wegen natuurlijk. Heb nochtans nog niet eens zo megaveel gegeten, soep genomen en dan van alles 1 stukje geproefd. Ik vind het echt heel moeilijk mijzeelf een droge cracker te laten eten als de ander gezellig zit te eten. En vooral: gezellig, dat is het kernwoord, we zijn niet vaak samen thuis en eten maakt onze tv-avond dan 'gezellig', zit echt fout in mijn hoofd he!

Ik ben nog steeds pokkestijf van die BBB maandag, 't is nog erger zelfs nu. Gisterenavond paard gewoon gelongeerd, ik ging er echt niet opraken :(:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:42

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Stral :j Is denk ik meer een soort knop die om moet in je hoofd, want eigenlijk is het natuurlijk een beetje onzin dat het "gezellig" zou zijn omgezond eten te snaaien als je voor de tv zit.

Pfff, ik heb vandaag echt een rustdag nodig :+ M'n benen doen echt heel veel pijn vandaag en ben ook moe en futloos, dus een rustdagje is denk ik wel op z'n plaats. Planning voor vandaag:

O: eat natural reep (148 kcal)
L: ? ik moet alweer lunch halen
A: penne met Philadelphia light, klein beetje Boursin, gerookte zalm, courgette en asperges
T: misschien nog een zespri gold kiwi

B: vrijwel niks, misschien dat ik even naar de grotere supermarkt en terug loop (3km) ipv de kleine om de hoek

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:47

Leuk linn goed bezig!

Ja als je eenmaal in die snaaimodus zit vind ik het ook heel lastig...

Vanochtend bloedgeprikt bleek dat ik helemaal niet nuchter hoefde te zijn. Ach oeps

Voor vandaag:
O: Havermout en een cracker met kip kerrie
L: Meergranen bol met rucola, hummus en tonijn
T:appel
A:? Ik eet bij mijn ouders.

B: Straks even naar het bos fietsen en wandelen met de hond

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:49

Ik weet dat het fout is hoor, toen ik nog alleen woonde haalde ik het ongezonde (als ik sterk was) gewoon niet in huis (al had ik dan wel van die ongegeneerde vreetmomenten die ik voor zijn neus ook wel niet durf hebben ;) ), als het echt voor je neus staat vind ik het supermoeilijk om nee te zeggen.

Ik raak ook zo snel gedemotiveerd: op zich helemaal niet slecht bezig, maar weegschaal blijft 70,1-70,3 tonen, zo weigeren onder die 70 te gaan, als je dan ineens 70,2 ziet staan heb je zin om dat ding door de ruit te gooien...

Soit, vandaag streng zijn voor mezelf, morgenavond alweer gaan eten...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:38

Ik zou ook graag mee kletsen!
Ik wil zo´n 10 kg kwijt. Dit door gezonder te gaan eten, snacks te laten staan en veel te bewegen.
Het moeilijkste vind ik de snaaimodus. Daar kom ik moeilijk uit.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:41

Je hebt precies hetzelfde als mij, ik wil ook 10 kg kwijt. Ik probeer dit nu door minder en gezonder te eten want had soms echt vreet aanvallen.
Tussen de middag at ik ook vaak 5 boterhammen als ik thuis was en als ik me verveel ga ik eten zoeken...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:52

Klopt precies Ruby, zo heb ik dat ook. Ik sport regelmatig en heb ook actief werk, maar het zijn echt de vreetbuien.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:59

Simone welkom! Af en toe een snaaimodus moet geen probleem zijn, maar wat je eet tijdens de snaaimodus is vaak het probleem.

Stral, het is een kwestie van het niet in huis hebben of halen en geen obsessie maken van de weegschaal

Kim niet nuchter en toch nuchter zijn geeft dat dan geen verkeerde waarde? Ik weet dat ik voor het suiker prikken altijd wel nuchter moet zijn.

Eulogy een rustdag is zeker niet slecht, je spieren hebben 24 tot 48u nodig om te herstellen, dus dat is ook belangrijk om aan te houden na zo'n zware training.

Denice welkom! Snoepen is idd funest, maar je kan ook fruit, noten, zaden, rozijnen of groente snoepen toch :D succes in ieder geval!

Ik was veel te laat wakker, maar werk gelukkig thuis vandaag, dus geen stress. Werd alleen geen hardlopen vanmorgen, dus misschien straks voor de lunch even een rondje doen.
Gister toch nog naar de sportschool geweest, want dat mens van het slaaponderzoek kwam niet opdagen. Maar ik merkte dat ik voor het sporten te weinig had gegeten. Met 1600 kcal had ik te weinig om en te kunnen hardlopen en te kunnen sporten.

Mijn lijstje voor vandaag
O 2 wasa lichtgewicht crackers, 2 gebakken eieren, koffie met melk en zoetje
T volkoren biscuit, koffie met melk en zoetje
T nectarine, water
Voor de rest weet ik nog niet

B hopelijk hardlopen straks en vanavond een uur het bos in met paardlief

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:03

Mijn lijstje:
O: 3 beschuitjes. 2 met boterham worst 1 met salami
T nectarine
L
T
D
Weet ik allemaal nog niet. Ga straks kamp begeleiden. Voor 3 dagen.
Scheelt dat kan ik op savonds wat chips na niet snaaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:14

Heeft er iemand makkelijke, gezonde recepten met basmatirijst? Heb al wat op internet gesnuffeld maar kom niks spannends tegen. Ik hou niet van wok O:)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:18

brighteyes85 schreef:
Stral, het is een kwestie van het niet in huis hebben of halen en geen obsessie maken van de weegschaal

IK haal het niet in huis, mijn vriend doet dat, kan hem moeilijk verbieden van dingen te kopen he :) Dat de relatie met de weegschaal fout is dat weet ik, maar dat gaat er niet meer uit gaan, de momenten dat ik er trouwens niét op ga staan een maand, dat zijn de momenten dat ik het mij niet aantrek en ga verdikken, dus niet per se beter. Weet wel dat mijn gemoedstoestand er niet zou van mogen afhangen, valt op zich ook wel mee hoor.
Maar hoe ik dat moet aanpakken als ik daarnet dus heel flink een boodschappenlijstje geef aan mijn vriend (magere yoghurt - mager beleg - cracottes - fruit - groente), en hij zakken snoep meeneemt, ik kan flink nee zeggen als ik in de winkel sta, maar minder flink als er iemand naast mij vrolijk zit te eten :)
't is te zeggen: op vlak van snoep etc ben ik heel flink thuis de laatste tijd, maar iets specifiek anders gaan klaarmaken voor avondeten was gisteren echt te lastig :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:37

_Linn_ schreef:
Zo ff weer een ego tussendoortje van mij (terwijl ik namelijk eigenlijk nooit iets plaats. ..) want ik wil even blij iets kwijt.
Ik had vandaag mijn eerste basketbal training en ik merkte de -8kg toch wel hoor! Qua conditie en snel lopen enzo. En mijn teamgenoten zeiden allemaal dat ik er zo goed uit zag. En toen ik zei dat ik er eigenlijk nog 4kg af wilde zei iemand: waarvan dan? Haha, nou van me buik kan best nog wat af hoor :p Maar wel gewoon leuk zulke complimenten!

Oké nogmaals sorry voor mijn ego post.

Dat is toch ook super leuk om te horen :) altijd fijn om bevestiging te krijgen toch!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:43

Snaaien.. dat ken ik maar al te goed. ik heb het vooral als ik alleen thuis ben, ik prober nu dus ook zoveel mogelijk als ik alleen thuis ben s'avonds er even lekker uit te gaan, bijv naar de sportschool of een stuk wandelen.

Mijn lijstje van vandaag:

o:2 crackers met heksenkaas
T: Banaan
L: 2 boterhammen met kipfilet & Pesto
T: Tomaat + Stuk komkommer & een kwiwi
A: 2 Boterhammen met oude kaas, tomaat & Komkommer (geen tijd om te koken).

B: 2x 40 minute fietsen. en ik hoop nog een uurtje naar de sportschool te gaan.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:02

@brighteyes
Nee had ik nog gevraagd maar dat maakte gelukkig niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:11

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Sports pancake
L: Drie snack a jacks caramel met pindapasta
A: Chicken curry (zelf gemaakt, m'n eerste poging tot het maken van een curry :') ) met basmatirijst en een 'side dish' van magere yoghurt, ui, tomaat, komkommer en kruiden
T: Whey shake aangemaakt met water

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:25

Stral schreef:
brighteyes85 schreef:

IK haal het niet in huis, mijn vriend doet dat, kan hem moeilijk verbieden van dingen te kopen he :) Dat de relatie met de weegschaal fout is dat weet ik, maar dat gaat er niet meer uit gaan, de momenten dat ik er trouwens niét op ga staan een maand, dat zijn de momenten dat ik het mij niet aantrek en ga verdikken, dus niet per se beter. Weet wel dat mijn gemoedstoestand er niet zou van mogen afhangen, valt op zich ook wel mee hoor.
Maar hoe ik dat moet aanpakken als ik daarnet dus heel flink een boodschappenlijstje geef aan mijn vriend (magere yoghurt - mager beleg - cracottes - fruit - groente), en hij zakken snoep meeneemt, ik kan flink nee zeggen als ik in de winkel sta, maar minder flink als er iemand naast mij vrolijk zit te eten :)
't is te zeggen: op vlak van snoep etc ben ik heel flink thuis de laatste tijd, maar iets specifiek anders gaan klaarmaken voor avondeten was gisteren echt te lastig :)

Je kan het je vriend inderdaad niet verbieden, maar mijn vriend weet dat ik het daar moeilijk mee heft en dat ik graag wil afvallen. Hij halt dat soort eten dus ook niet in huis :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:32

Kelly: ik vond hem inderdaad niet lief dus gisteren :P

Is wel moeilijk om te volgen voor hem ook natuurlijk, ik denk soms "in de week doen we gezond en dan mag in 't weekend gaan eten wel eens een keertje". Voor mij is het weekend vrij-zat-zon, voor hem zijn zijn vrije dagen di-woe-don. En hij denkt hetzelfde allicht, op die ene vrije avond dat hij thuis is deze week wil hij eten waar hij zin in heeft veronderstel ik...

Soit, ik heb allemaal verstandige (op kcal-vlak dan) dingen gekocht net om de drang om dingen in mijn mond te blijven steken op te vangen :)

O: yakult (te laat op)
L: grieks slaatje + snoeptomaatjes + mini-komkommers
T: maiswafels
A: crackers met ontvette ham

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:33

Maar jouw vriend is de hare niet :)

Ik snap je wel Stral, ik heb hetzelfde probleem nu, maar ja, sterk zijn en doorzetten!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:53

Stral schreef:
Kelly: ik vond hem inderdaad niet lief dus gisteren :P

Is wel moeilijk om te volgen voor hem ook natuurlijk, ik denk soms "in de week doen we gezond en dan mag in 't weekend gaan eten wel eens een keertje". Voor mij is het weekend vrij-zat-zon, voor hem zijn zijn vrije dagen di-woe-don. En hij denkt hetzelfde allicht, op die ene vrije avond dat hij thuis is deze week wil hij eten waar hij zin in heeft veronderstel ik...

Soit, ik heb allemaal verstandige (op kcal-vlak dan) dingen gekocht net om de drang om dingen in mijn mond te blijven steken op te vangen :)

O: yakult (te laat op)
L: grieks slaatje + snoeptomaatjes + mini-komkommers
T: maiswafels
A: crackers met ontvette ham

Mijn vriend is juist van het gezonde..en dan ben ik weer van zullen we wat lekker eten :)..heel erg ik weet het ..:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:54

Mijn vriend mag gewoon nooit boodschappen doen :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:56

Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken. Ben ruim 200 pagina's eerder wel eens langs geweest, maar toen was de motivatie ver te zoeken eigenlijk.

Nu sinds 2,5 week redelijk actief bezig met het opletten op mijn eetpatroon en dat heeft al aardig effect.
Ik ben 1,7 kilo afgevallen :D :D :D
Heel trots op mijzelf en dit geeft wel een drive om door te gaan.
(overigens is dit gelijk de eerste keer dat ik hardop uitspreek dat ik bezig ben met afvallen.)

Geregeld wel moeilijke momenten. Maar probeer dat dan "gezond" op te lossen.
En nu hopen dat ik zo gemotiveerd kan blijven.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:56

ik woon boven de plus.. dus als ik veel snaaien loop ik gewoon naar de 'kelder'..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:01

Kelly1992 schreef:
ik woon boven de plus.. dus als ik veel snaaien loop ik gewoon naar de 'kelder'..

Op mijn werk zit ik tegenover de snackbar.
Eerst kon ik dus de hele dag allemaal lekkere dingen zien liggen. Kitkats, marsen. *kwijl*
Nu hebben we op het werk, werkplekverhuizingen gehad en zit ik aan de andere kant van het kantoor.
Dus ik zie de kitkats nu niet meer liggen. Hopelijk helpt dat ook mee om gemotiveerd te blijven :P