Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:19

Goed bezig allemaal!
Mooi resultaat Splinterz!

Ik heb gisteravond dag 13 van de shred gedaan. Moet zeggen dat level 2 me steeds makkelijker af gaat. De eerste keer ging ik dood aan het eind met die planks, maar nu gaat het al makkelijker. Fijn!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:10

Ik ga morgen beginnen met dag 11! Ben zo benieuwd naar level 2 :) Moet ook wel zeggen dat ik nu écht wel aan iets nieuws toe ben :j

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:12

Oja, nog een tip voor mensen die haar gepraat zat zijn: Gewoon muziek opzetten of tv kijken ondertussen. Als je Jillian nog heel zachtjes aanzet, kan je wel horen wanneer je met een oefening mag stoppen. ;)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:16

Haha klopt !

Ik ben ondertussen een beetje opzoek naar het volgende... Heeft iemand een idee als je dit volgt http://www.youtube.com/results?search_q ... w92K_uyqHI hoe veel dagen je zo'n serie achter elkaar moet doen, voor je naar de volgende gaat?

Ook zag ik dat je Ripped moet kopen? Klopt dat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:24

Banish fat, boost metabolism is maar een serie/level. Je hebt nu de losse clipjes gevonden, maar hij staat ook compleet op YouTube. Duurt ongeveer een uur, je begint met een warm up dan iets van 7 of 8 circuits en als afsluiter een stretch / cooling down.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:25

Dorus schreef:
Banish fat, boost metabolism is maar een serie/level. Je hebt nu de losse clipjes gevonden, maar hij staat ook compleet op YouTube. Duurt ongeveer een uur, je begint met een warm up dan iets van 7 of 8 circuits en als afsluiter een stretch / cooling down.

Aha thx ! En heb jij enig idee hoe veel dagen je één serie moet doen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:26

Ik ga vanavond beginnen met dag 1 level 1 :=

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:27

SteffiiY schreef:
Ik ga vanavond beginnen met dag 1 level 1 :=

Succes ! :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:31

Ik snap niet goed wat je met serie bedoeld, er is maar één filmpje van BFBM die op YouTube in stukjes gehakt is. Maar ik heb geen idee wat de structuur is van BFBM, daar ben ik nog niet naar op zoek gegaan. Misschien bied Google uitkomst?

Succes Steffie!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:33

Ik ga straks beginnen met dag 2 level 1. Heb biet echt spierpijn dus niet vandaag maar wat extra oefeningen er achteraan doen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:34

oh ik ben zo blij, dag 4 vandaag en mn spierpijn wordt echt minder met het opstaan uit bed :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:35

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:36

Hmm... heb geen spierpijn... := En dat terwijl ik gisteren 't best wel zwaar had.
Vandaag maar extra rondje doen. I wanna feel the muscles! :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:39

Splinterz: proficiat! Wat een resultaat! Motiveert wel hier zoiets

Die foto :') ZO herkenbaar :D

Succes aan de mede-nieuwkomers!

Ik ben niet uit mijn bed geraakt 8) Was ook gewoon te omslachtig, ging 2x moeten douchen en voelde de spierpijn al toen ik gewoon mijn wekker uitzette dus toch maar blijven liggen, ik prop het er vanavond wel ergens tussen! Desnoods gasten ontvangen in vuil huis en ipv kuisen shredden 8)

Voel mij bijna abnormaal, heb echt veel spierpijn, quadriceps dus vooral, is héél irritant bij trappen aflopen :) Maar ik verzuur altijd wel snel eigenlijk, heeft iets met afvoer van afvalstoffen te maken he, maar ben vergeten hoe je dat kan stimuleren, heeft dat te maken met te weinig drinken ook of is dat te vergezocht?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:46

Het heeft juist te maken met drinken. Ik drink altijd van te voren een groot glas water en afterwards ook zeker een halve liter. Je spieren moeten de afvalstoffen en verzuring kwijt en dat kan alleen door goed te drinken!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:49

Dorus schreef:
Die spierpijn komt op dag 3 pas :=

die heb ik dus overleefd :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:51

Hmm ik drink eigenlijk echt te weinig de laatste dagen besef ik nu, raak niet aan een liter, en al niet ervoor en erna gedronken, zal er eens op beginnen letten! Stom, besef nu pas dat het daaraan kan liggen :') Merci :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:52

Ik moet vandaag dus level 3 doen, maar heb enorme spierpijn in mijn kuiten... Kan nauwelijks normaal lopen := gewoon doorgaan?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:52

MissBonny schreef:
Dorus schreef:

Aha thx ! En heb jij enig idee hoe veel dagen je één serie moet doen?

Volgens mij zijn de meeste programma's van haar 30 dagen :j
Maar dat gaat wel saai worden hoor, 30 dagen steeds hetzelfde programma een uur lang!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:00

Je vetverbranding begint pas na 30 minuten inderdaad. En deze is het meest optimaal na 2 uur training. Nou heeft niet iedereen zoveel tijd, maar je zou bijvoorbeeld dit kunnen doen: naar huis fietsen vanaf school/werk (30 min), een workout van Jillian (+- 30 min, waarvan 20 min echt bezig) en daarna nog hardlopen, op de crosstrainer.. Of je doet 2 workouts achter elkaar. In het begin verbruik je eerst de glycogeen in je spieren. Na een uur intensief sporten is deze zodanig gedaald, dat je lichaam vet gaat gebruiken. Dus krijg je vetverbranding.
Belangrijk puntje hierbij is dat je op 70% van je HFmax (maximale hartslag) zit. Dan bouw je conditie op. Zit je hoger, krijg je verbranding zonder zuurstof, iets wat je meestal niet erg lang volhoudt. Als je lager zit , train je minder je conditie, MAAR je hebt een hogere vetverbranding tijdens je training. Echter door conditie-opbouw, train je ook je spieren, waardoor deze in rust meer gaan verbranden.
Beetje puzzelen in het begin, maar het is zeker haalbaar :)

Ik wilde gaan fietsen vandaag, maar het waait nogal euh.. hard :oo Ik ga wel weer wandelen of intensief het huishouden doen :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:18

Mooi resultaat Splinterz!! :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:29

Splinterz schreef:
Mn lijstje!

+/-
L bovenarm: -0.5
R bovenarm: -0.5
Taille: -1.5
Navel: -2.5
Heupen: -4
Billen: -4
L bovenbeen: -2.5
R bovenbeen: -2.5
L Kuit: -1
R Kuit: -1

Conclusie: -20cm!!
Ben echt blij en kan het goed merken. Whats next?!

nice! 4 cm op heupen én billen kwijt!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:32

Nou, goed inderdaad!

Ik ga mezelf zo klaarmaken voor dag 2 van level 2. Ik hoop dat dit, net zoals level 1, ook steeds beter zal gaan. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:37

Ik zal vanavond voor ik begin ook even een lijstje maken, dan kan ik het ook bijhouden :D!

Na hoeveel dagen hebben jullie ongeveer een rustdag? of verschilt dit?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:39

NeverGiveUp schreef:
Waarschuwing voor iedereen die 6 week sixpack wilt doen: DOE HET NIET, STOP NU HET NOG KAN!!!

(grapje)

Level 2 is een regelrechte hel! Ben twee keer piepend en half jankend mijn kamer uitgelopen! Ik ben nog helemaal ondersteboven, ben na de cooling down gewoon naar het plafond blijven staren. What the hell. Ik mis de sideplanks, en de spider en de caterpillar ;(

-O-

Nu durf ik niet meer :')

Anoniem schreef:
Foto's doen het niet..

Klopt, ik verwijder ze meestal na een paar uur in verband met heule nieuwsgierige mensen haha ;)

14 januari
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... f58be4.jpg
Gisteren
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... 7acec1.jpg

Wooow net resultaat Splinterz :j