Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:37

Dit was geloof ik de eerste keer in m'n leven dat ik niet over m'n keuze na hoefde te denken, Ik zag die Suunto en ik was meteen verkocht :+ Ik heb er wel erg lang over nagedacht en veel andere horloges bekeken, maar ik wist dat als ik een andere zou kopen ik er toch uiteindelijk spijt van zou krijgen. Ik had het geld er ook voor, dus waarom niet? Draag 'm dagelijks en ben er nog steeds enorm blij mee :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:47

Memuska schreef:
Plien91 schreef:
Ik heb al twee weken niet gelopen maar mijn enkel blijft gevoelig. Gisteren een dag op hakken gelopen en dat verneem ik de dag erna best wel. Zit nu in dubio of ik weer terug naar de fysio ga of naar de orthopeed. Bij die laatste heeft mijn vriend goede ervaringen toen hij een botvliesontsteking in zijn voet had. Wat zouden jullie aanraden?

Ik heb vorig jaar héél lang op de sukkel geweest met mijn rechterenkel. In mijn fitnesscentrum is een fysio-praktijk en daar was ik dus eens binnen gelopen. Die vermoedde toen ook een ontsteking en heeft me toen naar een sportarts gestuurd. De fysio zei toen dat hij qua ontstekingen en dergelijke niet zoveel kan doen, dus mss dat in jouw geval die orthopeed wel een oplossing is?
Hopelijk kan je snel weer lopen!

Dankjewel! Dan ga ik die maar eens bellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:59

Ik ga de Suunto even opzoeken :)
Aan wat voor apps moet je dan denken voor zo'n horloge???

Zijn er eigenlijk ook horloges met MP3?? Dat lijkt me super ideaal :D

Kiwipitje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:19

Ja volgens mij die van miCoach maar die is ook vrij duur helaas.. heb daar ook nog over getwijfeld.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:06

Kiwipitje schreef:
Ja volgens mij die van miCoach maar die is ook vrij duur helaas.. heb daar ook nog over getwijfeld.

Ja dat is adidas toch?? Die is idd 400 euro

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:34

Plien91 schreef:
Dankjewel! Dan ga ik die maar eens bellen.

Hou ons op de hoogte, hopelijk valt het mee!

Ik mag dadelijk weer gaan rennen *\o/* Met een vriendinnetje afgesproken, zij moest vandaag volgens haar schema 8 km, en ik 7... Tja die ene zal het wel niet maken hé? :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:54

manzano schreef:
Ik ga de Suunto even opzoeken :)
Aan wat voor apps moet je dan denken voor zo'n horloge???

Zijn er eigenlijk ook horloges met MP3?? Dat lijkt me super ideaal :D

Heel verschillend. De apps van Suunto zelf zijn bijv interval timers op allerlei verschillende snelheden, maar er zitten ook erg leuke bij zoals de 'train for chocolate', aan het eind van je work out laat 'ie dan zien hoeveel chocolade je kan/mag eten/eraf hebt gesport :+ Ik heb er tot nu toe nog niet veel gebruikt, eentje die ik wel veel gebruik en eeerg motiverend is, is een 'ghost runner' die standaard 10km/h loopt, en dan laat 'ie zien hoeveel meter jij voor of achter hem loopt. En rennen dat je doet als je net een klein stukje achter loopt! Andere mensen kunnen ook zelf hun apps maken en er zijn dus tientallen apps om te kiezen voor allerlei soorten dingen, naast sportgerichte apps ook bijv apps die aangeven wanneer zons op- en ondergang is. Ik wil nog wel een paar voorbeeldjes noemen maar de site ligt er helaas uit :+
Nu ik toch al bezig ben, nog iets leuks van de Ambit is de routes, POIs en track-back functies. Je kan routes of je watch zetten om bijv hard te lopen. Zo woont er iemand bij mij in de buurt die een paar mooie trainrondjes er op heeft gezet, en dan vertelt je horloge je precies waar je heen moet. POIs zijn Points of Interest en die kan je zelf heel makkelijk maken op je horloge. Zo doe ik bijv 'belangrijke' plekken (thuis, de paarden, wat mooie plekken) zodat als ik bijv verdwaal ik altijd weet welke kant ik op moet. Zelfde met track-back, deze laat je zien welke richting je op moet vanaf de plek waar je je work out bent begonnen :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:38

Zo, ging me dat even slecht!!!
Geen idee wat er aan de hand was maar al vanaf het vertrek had ik loodzware benen...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:40

Ben trouwens de laatste km door mijn enkel gegaan... Wel doorgelopen maar intussen is het dik. :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:28

Dank je voor de uitleg Piekosjj!!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:47

Na 3 weken geen tijd en vakantie gehad te hebben opnieuw beginnen. Ik was bij les 11. Nu weer starten bij les 3 van Evy, nadeel van q koorts. Ik doe er veel langer over op te bouwen en ik heb meteen terugval als ik een week en nu 3 weken niet loop. Even bikkelen. Ik ben wel,van de suikers af qua eten maar helaas beweeg ik te weinig nog wil het wat effect hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:37

Balen is dat Jolanda!!! Maar goed dat je blijft volhouden!!!!

Ik geloof dat mijn voorkeur nu uit gaat naar de Garmin Forerunner 610. Vind de 220 ook wel erg gaaf, maar die is 90,- duurder en dat vind ik eigenlijk te veel (zie niet wat hij zo veel meer heeft dat ik daarvoor zou kiezen zeg maar, behalve de kleur <3 )

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:48

Mag ik me hier ook melden? Ik ben een aantal weken geleden begonnen met hardlopen, in samenwerking met een van de vele beschikbare apps. Een aantal jaar geleden liep ik vrij fanatiek hard, en haalde ik ook wel de 5 km, maar helaas mee gestopt. Nu mijn vriend en ik toch graag wat kilo's kwijt wilden zijn we weer begonnen. Helaas was mijn conditie wat te goed vanwege mijn werk (postbode) en ben ik te hard van stapel gelopen met als gevolg natuurlijk shin splints. Ik zit nu alweer een week op de bank en het is nog steeds niet helemaal weg. De compressiekousen zijn besteld dus ik hoop dat ze er snel zijn, dan kan ik eens voorzichtig proberen een rustig beginnetje aan opbouwen te gaan maken met af en toe een minuutje joggen..

Het doel was een sponsorloop van 5km in september maar ik ben bang dat ik die niet ga halen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:00

Welkom liesje, jammer dat het niet goed ging de eerste keer!

Vandaag weer lekker met een vriendin 5 km gelopen in 36 min, dikke regenbui onderweg helaas maar verder lekker gelopen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:34

Oh ik had het per ongeluk in de HK gezet :')

manzano schreef:
Dit is wel heel handig..... https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/catalog ... duct=83280
Denk dat ik toch uit kom op de 610. Nu nog ff bedenken of ik voor kleur of "saai" zwart ga :')

edit: de adviesprijzen komen niet overeen met de prijzen in de winkel. Dan is de 610 met hartslagmeter 90 euro goedkoper dan de 220 met hartslagmeter (en een tientje duurder dan de 210).

Ik vind de Suunto er wel mooi uit zien, maar die is me gewoon te duur :o

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:50

Wie kan me helpen. Ik Google mee suf maar weet niet precies waar ik op moet zoeken. Ik zoek een snelheidsmeter in de vorm van een horloge. Hij hoeft verder niets te kunnen. Geen hartslag meter, geen foefjes. Ik gebruik runkeeper op mijn telefoon en luister ook muziek via mijn telefoon. Ik wil graag in één oogopslag kunnen zien hoe hard Ik loop omdat ik vaak te hard loop en het dan niet volhoud.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:32

Je runkeeper kan jou dat toch gewoon vertellen? Je kan zelf precies instellen hoe vaak en wat voor update je wil van je statistieken.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:06

Als je huidig tempo vraagt klopt het nooit. Vraag je gemiddelde snelheid dan is het achteraf en kan ik het niet meer corrigeren zeg maar. Het werkt gewoon niet met runkeeper voor mij. Leuk voor de statistieken maar niet voor het hier en nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:15

Ik heb hem laatste paar keer op korte afstand (250m) gezet. Dan kan je redelijk makkelijk bepalen hoe hard je gaat en nog wat corrigeren.
Maar heb nu dus ook horloge gekocht. Enkel gps weet ik zo 123 niet.
Missch ff kijken op sporthorlogecenter.nl

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:16

Ik Had m vanmorgen op drie minuten gezet. Ik liep een keer 0.02 kilometer per uur en een keer 16 Nog wat.... Nu ben ik ook mn gps signaal kwijt geweest want ipv rondje om de plas, ben ik een kilometer dwars door de plas gegaan als ik de kaart open haha!
Ik ga eens kijken op die site. Bedankt voor de tip!

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:52

Mamamier, dat is ook een van de redenen waarom ik een gps-horloge aangeschaft heb. Nu kan ik veel beter controle houden over mijn tempo en gaat het trainen ook beter :-)

Manzano, heb je al een keuze kunnen maken?

Liesje, heel lastig en herkenbaar inderdaad.

Na een tijdje heel rustig opgebouwd te hebben ben ik nou rustig bezig te trainen voor een halve marathon. Ik heb geen idee of ik het vol kan houden i.v.m. tijd en blessures, maar ik vind het in elk geval fijn om met een doel te trainen. En ach, we lopen tenslotte 'al' 5km in een rustig tempo... :+ :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:16

Humbug, waar en wanneer wil je die gaan lopen? Ik ben ook bezig met trainen voor "de halve"! Na een blessure lang out geweest en nu stilaan weer bezig...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:27

Jaaaa.
Ik heb de Forerunner 610 gekocht :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:08

Gaaaaffffff manzano! Meteen testen?

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:28

Memuska, leuk dat je ook weer bent begonnen. Gaat het al weer wat beter met je enkel?
Ik hoop in januari in Egmond mee te kunnen doen... Heb jij ook al een idee welke je wilt gaan lopen?

Mooi horloge Manzano!