Niniane schreef:Misschien een beetje een onverantwoorde vraag, maar ik was ongesteld geworden op 30/31 december en hoor het nu dus weer te worden. Mijn menstruatie laat alleen op zich wachten nu terwijl ik had gehoopt het dit weekend te krijgen zodat ik er met Carnaval vanaf ben.
Nu heb ik jaren geleden al is een keer eerder de pil vlak voordat ik zou moeten menstrueren geslikt en dit ging verder prima toen.
Nu heb ik nog strips liggen waarvan de houdbaarheidsdatum 2014 is. Opzich durf ik de gok wel te wagen, maar ik vraag me wel af of er behalve een verminderde werking nog andere gezondheidsrisico aan vast zitten? Op internet kan ik er namelijk verder niet concreet iets over vinden.
Ik snap dat gestoei met het lichaam niet zo alleen maar voor een feestje. 
Het blijven hormonen en daar moet je niet mee aanrommelen omdat iets je niet uitkomt.
Óf je slikt in overleg met een arts een bij jou passende pil óf je zoekt in overleg met een arts een andere vorm van anticonceptie óf je doet niets en stopt gewoon wat extra tampons in je zak.
Hormonen zijn geen welles-nietes spelletje.
En medicijnen, ongeacht welke, dien je na datum niet meer te gebruiken en bij de apotheek in te leveren. Het is geen bakje joghurt over datum waar je nog even aan snuffelt of het goed is.