Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

peaches

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:10

Ook hier weer veel krampjes..het begon toen ik zelfgebakken friet maakte...(ik link het nog het meeste met voedsel) en dat had ik kunnen weten want de vorige keer had ik er ook mega kramp van gekregen! Dus ja..de volgende dag smorgend sging het nog wel..toen aardappel anders en weer raak..niet zo erg..vriendje wilde naar mcdonalds dus sunday ijsje gepakt met daarna een stuk chocolade taart..nou dat het ik geweten!! Ben goed afgestraft..zo verleidelijk..ik weet dat het kramp geeft maar vergeet dan op dat moment hoe dat is... dus amper geslapen de afgelopen nacht..

Moest vandag werken maar mijn lichaam was op! Dus weer afgebeld en amar goed ook want smiddags kwamen de krampen weer opzetten. Ik had smorgens extra brinta gepakt..meestal voorkomt het kramp..en smiddags 2 boterhammen met nutella pasta...tja normal heb ik er geen last van maar omdat mn darmen toch al een paar dagen geirriteerd waren kan ik dat nu ook nie meer hebben misschien? Vanavond stukje tilapia vis onder het mom van..das fijn verteerbaar en licht en wat andijvie stamp.

1 kopje kamille thee, maar nu issie op. Morgen venkel en camille thee halen..word er gek van..ik was weer begonnen met 1 middag werken in de week en baal zo dat ik door zoiets weer niet kan gaan. Ik heb de hele dag tot half 4 geslapen en nog ben ik niet fit. Ik merk dat het lichamelijk zoveel energie eist dat ik ook snel buiten adem ben en duizelig. Zo vervelend dit...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:44

oliebol he peaches, dat gedoe!
Wat ik zo lees klinkt het me allemaal wel logisch hoor!
In die volgorde en korte tijd van dingen eten, had ik ook de hele dag op bed gelegen...

Ik kan heel slecht tegen vis, maar ja, das voor iedereen weer verschillend.

Je moet echt uitvinden wat je wel en niet kunt eten.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:08

ja dat is het vervelende..ik weet nogsteeds niet wat ik juist dan niet moet eten..ofja..sommige dingen zoals frietjes of mac of chinees of ijs..dat zeker niet..maar geen idee of ik beter rijst of aardappel kan nemen..vlees vermijd ik dan ook dus pribeer toch maar vis terwijl ik dat eigelijk ook nie zo lekker vind.

vandaag rijst in kippensoep met klein beetje ei erbij en wat taugee, maar weer had ik kramp! Elke morgen als ik wakker word is het weg...zodra ik een paar uur wakker word begint het..of ik nou gegeten heb of niet.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:20

Je moet zeker niet, niet eten!
Dan gaan de darmen daar weer om krampen.
Bij mij gaat rijst en aardappel alletwee wel, pasta niet.

Ik denk dat jouw darmen nu zo overstuur zijn dat ze overal van gaan krampen..
Zal wel weer wegtrekken, maar het idd erg vervelend dat je niet weet wat wel en niet.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:26

wat bij mij super helpt zijn rijstewafels

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:30

Is dit hetzelfde als eeeuh geen idee hoe je dat schrijft

spastisch coben ? comen?

Mijn mama heeft om de paar weken een week lang buikpijn en ze pakt nu homeopatische druppels in. De buikpijn is niet helemaal weg, maar is wel sterk verminderd.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:48

Dorienn schreef:
Is dit hetzelfde als eeeuh geen idee hoe je dat schrijft

spastisch coben ? comen?

Mijn mama heeft om de paar weken een week lang buikpijn en ze pakt nu homeopatische druppels in. De buikpijn is niet helemaal weg, maar is wel sterk verminderd.

Ik denk spastisch colon?

Ik moet uitkijken met vezels, veel vet eten en zuivelproducten.
Vet eten kan mij maag al niet goed tegen dus dat eet ik al standaard niet. Met vezels en zuivel ben ik erachter gekomen door het gewoon een tijdje niet meer te eten. Nu als ik een bakje yoghurt eet, dan is mijn buik de volgende dag van slag.
Vis kan ik trouwens ook echt niet tegen. Maar dat bereikt bij mij vaak mijn darmen niet, dat spuug ik na een half uur eten altijd weer uit en hang dan de hele nacht boven de wc.

@Peaches: Wat ik trouwens niet snap, als je darmen de dag en nacht ervoor zo van slag zijn geweest, waarom je dan de volgende dag toch dingen zoals een sunday ijsjes en chocolade taart gaat eten. Als ik last van mijn darmen heb gehad, dan leef ik eerst een paar dagen op geroosterd wit brood en crackers, omdat mijn darmen hier goed tegen kunnen. Ze komen dan weer tot rust en dan ga ik pas weer andere dingen eten. Als je darmen al geirriteerd zijn dan moet je helemaal uitkijken met wat je eet.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:04

@Flosje ja weet je...op dat moment van ijs was het zo van...ik had er zoooo'n zin in! En had toch al lichtelijke kramp. Niet nadenkende dat dat veeel erger kon worden heb ik hem genomen. Ik denk dat ik altijd wel ergens hoop heb dat het niet erger word of toch wel wegtrekt, maar nu weet ik beter!

Gisteren zat ik weer te twijfelen of ik vandaag naar de dokter zal gaan, maar ben zo bang dat ik toch naar huis word gestuurd dat het wel over zal gaan en het mag uitzitten.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:23

In het begin heb ik zo onwijs op mijn voeding moeten letten. En dit is echt met vallen en opstaan gegaan. Maar mijn darmen zijn daar wel meer stabiel van geworden. Eerst kon ik niet langs de Mac of pizza eten, en als ik dat nu een keertje eet, dan heb ik nergens last van. Ik denk dat als je uitvogelt met wat voor dieet je je darmen stabiel kan houden, dat je na een tijdje toch af en toe dingen kan gaan eten die eerst je darmen prikkelde, en nu omdat je darmen wat stabieler zijn, deze prikkelingen makkelijker kunnen verwerken en je dus geen krampen krijgt. Tenminste zo heb ik het ervaren.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:43

ja nouja zo ervaar ik dat ook..met tijden kan ik bijna eten wat ik wil! Dus daarom zet ik nu af en toe door als ik lichte of geen last van kramp heb, maar nu zet ik dan amar niet door denk ik als ik wel al lichte kramp heb. Als het al een langere tijd goed gaat bouw ik het ook weer op tot ik alles kan eten.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:40

ik heb weer een ding op mijn lijstje: mentos
1 gaat nog wel, maar meer...15/20 minuten daarna heb ik buikpijn en moet ik naar de wc *zucht* (en ze zijn zo lekker, haha)

en als mijn zusje kookt eet ik ook standaard minder, die kookt veel buitenlands en bij haar is mild nog pittig := laatst hadden we boemboe en dat was de eerste kipstukjes wel lekker, maar daarna....gelukkig mocht ik een broodje van mijn vader :P maar meestal ruik ik het al als ze kookt, of ik het wel of niet ga eten :D

ik denk dat ik het eens ga opschrijven, nu kom ik er zowat in om (dat wel...kon ik daar nou wel of niet tegen?....enz enz) en dan kan ik direct een lijstje maken wat ik dus mee kan nemen als we ergens heen gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:32

ik heb alleen zwakke darmen zeg ik altijd maar.

avond eten blijft er misschien maar een kwartier in zitten dan zit ik al op de wc.
heb ik alleen daarmee zo raar

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:47

Halloo :wave:

Ik ben dinsdag naar internist geweest,hebben wat gepraat over waar ik nou precies last van heb, heb 5 buisjes bloed moeten laten prikken, en plassen in een potje :o
Kreeg van de week een brief binnen dat ik deze week nog een onderzoek moet laten doen, een lactose tolerantie test, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt :=
Mag wel vanaf zondag avond 20.00 helemaal niks meer eten, en heb maandag ochtend dat onderzoek..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:55

moet je even op internet zoeken op lactose intolerantie Melissa ;) dan weet je vast al wat meer over hoe en wat..

ik kwam vanmorgen mn bed uit, had een heeele volle blaas (gisteravond heb ik vrij veel gedronken, ik had kramp en het wou er niet uit :P) en ik zat op de wc, blaas leeg....wham, kramp! Niet grappig ;( maar het is alweer wat beter gelukkig :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:39

Melissa, die test valt wel mee, er gaat alleen wat tijd inzitten, dus neem iets te lezen mee. :j
Je bloedsuiker wordt geprikt (klein vingerprikje), en je moet blazen.
Dit elk half uur of uur. Aan het begin krijg je een drankje te drinken.
Ik vond het geen echt vervelend onderzoek.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:19

Zo, wat is het hier stil :oo
Alleen maar beter natuurlijk :j

Ik heb inderdaad dat onderzoek gedaan, ging heel veel tijd inzitten inderdaad..
Maar doordat het op een prik afdeling werd gedaan, kwamen er wel elke minuut nieuwe mensen aanlopen..
Ik hou er wel van om mensen te kijken,dus heb me niet zo verveeld haha :P
Ik keek teminste niet tegen dezelfde mensen hoofden aan 2.5 uur lang :)

Uit onderzoek is (alweer) niks uitgekomen, maar ik moet nu afspraak maken met een dietiste.
Om uit te zoeken wat ik wel kan eten, of juist niet. Een paar tips :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:41

Ja btje stil hier.. hier is alles wel weer in de kramp geschoten helaas :(
Dus rustig aan..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:22

balen Def!
ik heb vanmorgen een optreden gehad met de drumband en nu merk ik weer eens dat vermoeidheid ook een symptoom is van pds ;( het was geen zwaar optreden met vrij veel pauzes maar ik ben wel best moe :P

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:45

Hoort vermoeidheid er echt bij?
Ik ben namelijk ook wel vaak moe, maar weet niet of dit samen linkt?
Ik heb dan altijd zo iets van, ja iedereen is moe, waarom zou het bij mij dan weer iets anders moeten zijn..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:47

hoe helpt yakult en die drankjes bij jullie?

bij mij is het soms ondragelijk.. avond eten is echt een ramp. het is met periodes erger en periodes dat het te doen is.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:47

bij mij helpen de drankjes niet!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:46

Ik heb even op internet gekeken, schijnt dat moeheid er echt bij hoort.. :j
Wist ik niet, maar verklaart wel veel.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:48

amigootje schreef:
wat bij mij super helpt zijn rijstewafels

dat is fijn joh, die zijn vet lekker!
Ik kan daar dan weer helemaal niet tegen :D

Maar ik ben gestopt met kaas eten en het gaat echt veel beter! Tenzij ik weer even gek eet, zoals de afgelopen dagen heb ik erg onregelmatig gegeten omdat ik een beetje wil afvallen en dan gaat het weer helemaal fout, maar das echt mijn eigen fout.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:49

yakult hielp niet bij mij, melkproducten lukkken niet zo goed. Maar ik ken weer iemand bij wie dat juist weer heel erg werkt. Dus je moet het een beetje uitzoeken :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:13

M_EL_ISSA schreef:
Ik heb even op internet gekeken, schijnt dat moeheid er echt bij hoort.. :j
Wist ik niet, maar verklaart wel veel.

bijna over je berichtje gelezen :P maar het hoort er helaas echt bij ;)