Dorienn schreef:Is dit hetzelfde als eeeuh geen idee hoe je dat schrijft
spastisch coben ? comen?
Mijn mama heeft om de paar weken een week lang buikpijn en ze pakt nu homeopatische druppels in. De buikpijn is niet helemaal weg, maar is wel sterk verminderd.
Ik denk spastisch colon?
Ik moet uitkijken met vezels, veel vet eten en zuivelproducten.
Vet eten kan mij maag al niet goed tegen dus dat eet ik al standaard niet. Met vezels en zuivel ben ik erachter gekomen door het gewoon een tijdje niet meer te eten. Nu als ik een bakje yoghurt eet, dan is mijn buik de volgende dag van slag.
Vis kan ik trouwens ook echt niet tegen. Maar dat bereikt bij mij vaak mijn darmen niet, dat spuug ik na een half uur eten altijd weer uit en hang dan de hele nacht boven de wc.
@Peaches: Wat ik trouwens niet snap, als je darmen de dag en nacht ervoor zo van slag zijn geweest, waarom je dan de volgende dag toch dingen zoals een sunday ijsjes en chocolade taart gaat eten. Als ik last van mijn darmen heb gehad, dan leef ik eerst een paar dagen op geroosterd wit brood en crackers, omdat mijn darmen hier goed tegen kunnen. Ze komen dan weer tot rust en dan ga ik pas weer andere dingen eten. Als je darmen al geirriteerd zijn dan moet je helemaal uitkijken met wat je eet.