Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:05

Als al die wondermiddelen zouden helpen zouden er geen mensen met pijnklachten meer zijn.
Ik denk dat de artsen ze dan ook volop zouden voorschrijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:07

Goof schreef:
KOm op zeg, mensen die afhankelijk zijn van een of andere Zuid-Amerikaanse wondermango zie ik eerder als stumpers dan de mensen hier.

Je kan ook teveel je heil willen zoeken in andere dingen...

Even kijken naar de ondertoon ;)

Kev

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:44

Die tweede site (stressvrij) lijkt wel een slechte grap. Totaal geen stress is biologisch niet mogelijk, om het psychologische aspect nog maar even niet te bespreken... Vraag me af hoeveel mensen dit hebben besteld en of ze inderdaad allemaal hun geld teruggekregen hebben

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:52

Ik vind het wel heel opvallend dat het zon beetje alle kwalen bestrijkt, dat zeiden de kwakzalvers op de kermissen in de middeleeuwen al ;)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:10

Tegen firbo werkt niets, je kunt je lijf alleen helpen door het gezond te houden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:21

Ik heb sinds een maand anti-malaria tabletten tegen de fibro. Ik heb constant onstekingen in mijn lijf en deze tabletten zouden sterk onstekingsremmend moeten werken. Ik moet zeggen dat ik iets minder vaak koorts lijk te hebben. Verder hetzelfde.

Alleen veel bijwerkingen en moet voor controle elke 2 weken bloed prikken en elke 3 maand na de oogarts. (Door de vele bijwerkingen)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 12:32

tamary schreef:
Kev schreef:
swifferen is het stof van de grond halen niet met een stofzuiger (=zwaar) maar met zo'n plat ding aan een stok met een doekje erom! :) Van de reclame, je weet wel ;) (maar dan een huismerk)

Ik heb een robotstofzuigertje (Brelco) gekocht, die doet in elk geval de huiskamer (kleed dat was het zwaarste zuigen voor mij). Rest is plavuizen of laminaat en dat zuigt veel makkelijker

Oh op die manier :o

zo'n robotstofzuiger is ook wel een handige!
Ik heb nu een stofzuiger die heel licht is met roterende borstels. Maar meestal als het niet gaat dat zuigt mijn vriend. :)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:07

Stofzuigen is idd zwaar, ik heb laminaat op de vloer dus dat is prima te doen. En ik zorg ervoor dat er niets meer op de vloer ligt wat je dan steeds moet optillen / weg leggen.

Bed verschonen is echt pijnlijk, heb de kracht er niet voor om het dekbed in de hoes te schudden / krijgen.
Heeft iemand hier tips voor?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:09

Dat is een lastige, dat doe ik zelf niet en laat ik ook aan mijn vriend over... Ik denk met je mee!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:10

Ik doe altijd knijpers in de punten en stroop de hoes dan over het dekbed,halverwege de lange kanten doe ik er ook een zodat alles een beetje op zijn plaats blijft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:12

Ik heb een hoog waterbed gekocht, 56 cm van de vloer, dat scheelt verschrikkelijk veel. Is ook heel makkelijk in te stoppen door de randen wat weg te duwen. Dekbedden zijn voor manlief :)*

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:13

Moet je wel een manlief hebben. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:14

taverno schreef:
Moet je wel een manlief hebben. :D

Sja dat is weer een ander probleem, heb je wel maar een dekbed, dat scheelt dan weer :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:15

Maar het is wel een grote. :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:21

taverno schreef:
Maar het is wel een grote. :P

Je dekt je vast in voor de mogelijke toekomst :D

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:59

Wilawander schreef:
Ik heb sinds een maand anti-malaria tabletten tegen de fibro. Ik heb constant onstekingen in mijn lijf en deze tabletten zouden sterk onstekingsremmend moeten werken. Ik moet zeggen dat ik iets minder vaak koorts lijk te hebben. Verder hetzelfde.

Alleen veel bijwerkingen en moet voor controle elke 2 weken bloed prikken en elke 3 maand na de oogarts. (Door de vele bijwerkingen)

Bij fibro heb je toch juist geen ontstekingen of heb je ook nog iets anders?

@ OoappeloO: ik laat dan het dekbed in het trapgat hangen met de hoes eromheen doen, dan zakt het wat makkelijker en hoef je het dekbed niet zo omhoog te houden. Maar meestal hoef ik het gelukkig niet zelf te doen :)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:59

Bedverschonen is idd knap lastig, @ Kev: de ergotherapeute had die oplossing ook al aangedragen, het trapgat hier zit alleen een beetje ingebouwd tussen de boirler en afzuigsysteem.

En een manlief heb ik daar idd niet voor :P

@ taverno: hoe doe je dat met die knijpers? Ik zie het niet echt voor me..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:08

Kev schreef:
Wilawander schreef:

Bij fibro heb je toch juist geen ontstekingen of heb je ook nog iets anders?

@ OoappeloO: ik laat dan het dekbed in het trapgat hangen met de hoes eromheen doen, dan zakt het wat makkelijker en hoef je het dekbed niet zo omhoog te houden. Maar meestal hoef ik het gelukkig niet zelf te doen :)

Nee, tenmnste niet iets wat onstekingen veroorzaken. Volgens de reumatoloog is het een weke delen rheuma die onstekingen veroorzaakt.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:40

Dan heeft die het denk ik niet helemaal duidelijk uitgelegd, want fibromyalgie noemen ze toch ook wel wekedelenreuma?

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:58

Bij Fibro heb je wel zeker last van ontstekingen hoor.
Firbo noemen ze idd ook wel weke delen reuma omdat je spieren en bindweefsel de weke delen van je lichaam zijn.

Fibromyalgie betekend letter;

Bindweefsel(Fibro) en Spier(my) pijn (algie)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:04

Zo ver ik weet heb je juist geen ontstekingen bij FM,heb even een stukje gecopieerd uit een artikel

Zoals u weet valt Fibromyalgie onder de groep Reuma, maar heeft er weinig mee te maken omdat er geen sprake is van een ontsteking wat een belangrijk kenmerk is bij andere vormen van reuma.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:06

Toch vreemd dan dat mensen met Fibro in mijn omgeving wel degelijk ontstekingen hebben. Op het moment heb ik zelf mijn ellebogen ontstoken....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:11

Het schijnt zo te zijn dat mensen het wel degelijk voelen als aanwezige ontstekingen, maar dat het niet ontstoken is, daarom kunnen artsen ook niets vinden.
Als er een ontsteking zit, is dat makkelijk(er) te vinden en behandelen en hoef je niet in het wazige hokje "fibro" gestopt te worden.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:36

Bij mij is Fibro eerst geconstateerd, en heb nu ontstoken ellebogen. En dat zijn ze wel degelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:46

Omdat geen arts precies weet wat het is roepen ze allemaal wat anders.
De mijne zegt dat het wel degelijk ontstekingen zijn die omdat ze chronisch worden gaan verbenen dat geeft oa die pijn.
Een van de symptomen is ook dat als ik een wondje heb dat direkt gaat ontsteken, dat schijnt er ook bij te horen.