Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:52

Bedankt voor je reactie!

Afgelopen zaterdag ben ik nogal 'in elkaar gestort' en heeft mama het overgenomen van me in de winkel. Ben ik erg blij en dankbaar voor!!!!
Ik had echt het gevoel dat ik niet meer kon, stond de halve tijd met tranen in mijn ogen en toen begonnen mijn spieren ook nog eens pijn te doen. Heb mama helemaal huilend opgebelt. Bloos
Die middag heb ik lekker liggen slapen en echt rustig aan gedaan, vandaag ook lekker rustig aan gedaan, ook 's middags even liggen slapen en heb net lekker twee uur in bad gelegen!
Moet zeggen, ik voel me al een stuk beter. Ook wel omdat ik in mijn huilbui aan de telefoon alles eruit gegooit heb denk ik. Omdat ik het toch ook wel opkropte...
Morgenochtend ga ik iig naar de huisarts. Mijn ouders denken dat ik een of andere rare ziekte opgelopen heb en volgens mij komt overspannen niet in hun woordenboek voor.......
Maar eerst maar eens afwachten wat de huisarts zegt...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:31

Nou ik ben geweest en ben inderdaad overspannen... Heel fijn. Huilen
Heb wat medicijnen gekregen voor als t echt niet gaat en na mn vakantie naar een psycholoog... en verder, dat wordt nog een probleem denk ik.. maar dat zien we dan wel. Scheve mond Nu eerst deze week nog doorkomen, heb het zó gehad!!!

Jammer dat dit topic niet meer loopt sinds mijn reactie. Nagelbijten / Gniffelen Had zo gehoopt met lotgenoten te kunnen praten....

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:07

Hoi Nathalie,

Het topic loopt wel, maar erg rustig, soms weer wat drukker.
De meesten hier zitten niet heel vaak op internet of hebben niet altijd de puf om alles te typen.

Wat voor medicijnen heb je gekregen?
Wel lief dat je moeder je zo goed opvangt!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:16

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:30

Mijn burn out zette zich wel om in een angsstoornis en had veel en vaak van die soort aanvallen die jij ook hebt gehad. Daar werd ik bang voor en daardoor ging ik veel vermijden, waardoor ik volgens de psych. straatangst had. Zover was ik niet heen, maar door ademhalingsoefeningen, nu die medicijnen kan ik mezelf onder mn kont schoppen er geen aandacht aan te besteden en gewoon door te gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:39

@ Barbalala,
Fijn dat je een goed weekend in Eidnhoven hebt gehad. wat jij schrijft over weke benen, misselijk enz. herken ik wel. dat heb ik ook vaak de laatste tijd. Bij mij komt het toch doorde spanning en vaak door drukte, wat me toch eigenlijk heel veel energie kost.

Ook het niet kunnen verdragen van het geluid van de auto's kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb dat ook. Geluiden lijken veel heftiger door te komen. Harde geluiden wekken bij mij een heel heftig schrikeffect op, waardoor ik meteen weer volop onder spanning sta. Alsof iemand je net heel erg heeft laten schrikken en dat gevoel niet meer verdwijnt. Echt heel vervelend.

Sterkte met de situatie met je moeder. Je schrijft dat het gewoon om te lachen is, maar het is super moeilijk dat je door je eigen moeder niet begrepen word.

Maar ook dat herken ik wel, ik maak er soms ook een grap van. Dat is een houding. Om me beter voor te doen dan dat ik me voel. Zeggen dat het wel gaat gaat me makkelijker af dan zeggen dat het eigenlijk gewoon heel slecht gaat.

Met mij gaat het ook echt niet goed. Sinds een week aan de slaappillen. Slapen gaat nu wel, maar ik had gehoopt dat ik ook wat tot rust zou komen als ik weer meer zou slapen. Helaas is dat niet zo. De spanning is alleen maar meer opgelopen de laatste week. Gisteren helemaal door het lint gegaan. Een fotolijst kapot gesmeten, de tuin verbouwt, puur uit onmacht en frustratie. Weggelopen bij mijn vriend, uiteindelijk toch weer terug gegaan en gepraat. Ik zie het gewoon niet meer zitten en baal van mezelf dat ik zo negatief, ongeïnteresseert en lusteloos ben.

Vandaag zijn we (vriend en ik) samen naar de huisarts gegaan. Moest eigenlijk volgende week pas weer, maar de situatie werd echt onhoudbaar. Dat realiseerde ik me ook na gisteren.
Mijn vriend ging mee omdat ik me dan niet beter voor kon doen dan ik me voelde. Want als ik alleen geweest zou zijn, had ik dat waarschijnlijk wel weer gedaan. Nu dus niet. Resultaat is dat ik me nu aan kan sluiten bij de mensen die aan de antidepressiva zitten...

Wel goed op zich, maar moet even aan het idee wennen. Dacht dat het bij mij niet zo ver kan komen, maar ben gewoon dus depressief. (Iets wat ik eigenlijk ook al wel wist, maar niet toe wilde geven). Mijn huisarts legde mij uit dat het niet iets is om je voor te schamen. Hij vergeleek het met suikerziekte. Dan heb je ook medicijnen nodig omdat je lichaam een stofje niet of niet genoeg aanmaakt. Hij zei dat het bij mij ook zo was, alleen dat het om een stofje ging om rustig te worden. Ik hoop dat het gaat werken en dat ik weer een beetje rust vind. Hier ga ik aan onderdoor...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 09-06-08 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:42

Nathalie schreef:
Jammer dat dit topic niet meer loopt sinds mijn reactie. Nagelbijten / Gniffelen Had zo gehoopt met lotgenoten te kunnen praten....

Hoi Nathalie,

Wat Barbala ook al zei, soms is het even heel rustig hier. Ik had jou berichtjes al wel gelezen, maar omdat het met mij nu even helemaal niet gaat had ik geen puf om te reageren.

Merk wel dat het fijn is om in dit topic herkenbare dingen te lezen en dat anderen dingen van mij herkennen. dat doet me goed, want er zijn momenten dat ik echt aan mezelf begin te twijfelen.

Sterkte in ieder geval...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:43

Pinacolada schreef:
Mijn burn out zette zich wel om in een angsstoornis en had veel en vaak van die soort aanvallen die jij ook hebt gehad. Daar werd ik bang voor en daardoor ging ik veel vermijden, waardoor ik volgens de psych. straatangst had. Zover was ik niet heen, maar door ademhalingsoefeningen, nu die medicijnen kan ik mezelf onder mn kont schoppen er geen aandacht aan te besteden en gewoon door te gaan.

Dat is precies wat ik op dit moment zou willen, maar wat ik simpelweg niet kan. En dat maakt me dan weer zo boos en moedeloos. Ik voel me dan zo'n zwakkeling omdat ik het niet op kan brengen om door te gaan.
Maar misschien wordt dat in de loop fijn de tijd makkelijker.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:05

Welke AD krijg je PW? Vervelend dat het allemaal niet gaat, maar mede door de AD ging het bij mij na de bijwerkingen echt stukken beter..hoop dat dat ook voor jou geldt.

Ik kon eerst mezelf ook niet onder mijn kont schoppen, maar nu dus wel en dat is al een hele grote stap. Laat me niet meer snel tegenhouden doordat ik me niet lekker voel of wat ook maar. Merk wel dat ik nu zenuwachtiger en dus wat duizeliger enzo ben omdat ik een nieuwe baan heb en woensdag moet beginnen. Heb nog steeds dat ik in nieuwe situaties en bij nieuwe mensen vluchten wil..wegwezen..en dat kan niet..bovendien weten ze er niks van en dat wil ik graag zo houden. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt/

Meid..zet door en stort je op de goede dingen in het leven!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:26

Je berichtje doet me goed. Ergens in mijn achterhoofd weet ik ook wel dat het wel goed komt, alleen heb ik er wat hulp bij nodig.
Ben met een burnout thuis komen te zitten en al heb ik voor m'n gevoel de afgelopen maanden niet veel gedaan, het zijn heftige en intensieve maanden geweest. En dat breekt me nu behoorlijk op.

Gelukkig heb ik een hele lieve vriend met heel veel geduld en begrip. Ik probeer me er ook echt toe te zetten om de leuke dingen in ieder geval wel te blijven doen, skeeleren met een vriendin, naar stal enz.

Ik kan me voorstellen dat nieuwe situaties toch nog spanning met zich meebrengen voor je. Ook dat zal tijd nodig hebben denk ik. Ik merk ook dat ik het toen ik net thuis zat lekker vond om even onder mensen te zijn die niet wisten dat ik thuis zat, me rot voel enz. Dan kon ik het even van me af zetten en hoefde niet over mezelf te praten. Soms word ik zo moe van al die goed-bedoelde vragen en adviezen.

Edit: ik heb (uit mijn hoofd, want ik ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken) Exefor 75mg.
Moet eerst met 1 tablet per dag beginnen en kijken hoe dat gaat. Dan over twee weken terug bij de huisarts. Daarnaast moet ik de andere tabletten om te slapen blijven gebruiken. Dat is amitriptyline 10 mg, eigenlijk ook een antidepressivum, maar in deze lage dosering is het niet werkzaam als AD.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:01

@ Barbalala, Begrijpelijk dat sommige soms geen puf hebben om te reageren. Bloos Sorry dat ik het me zo persoonlijk aantrok.. Bloos

Ben idd blij dat mijn moeder er goed mee omgaat. Heb een zus met nogal wat vervelende dingen (depressies en stoornissen) waardoor ze al snel begrip heeft voor zulke dingen. Ja
De medicijnen die ik gekregen heb, ben ik zo even de naam van kwijt.. Het begint met Ox en eindigt met pam, volgens mij. Clown Het ligt beneden dus weet het zo even niet.. Zitten een hoop bijwerkingen aan, waardoor ik het niet goed durf te slikken... Ik moet toch echt elke dag gewoon werken...

Fijn dat je zo'n fijn weekend gehad hebt. Vervelend dat het ineens slecht ging. Ach gut En wat vervelend dat je moeder zo reageert...

Dat van harde geluiden komt mij ook bekend voor. Als ik een hard geluid hoor schrik ik ook, duik ik eigenlijk meteen in elkaar en scherm mijn oren af. Heel vervelend.

Pollewoppy, jeetje wat heftig allemaal.. Ach gut Hopelijk werkt het, die antidepressiva..

Het doet mij ook wel goed, nu het wat drukker is hier, lees ik toch inderdaad dingen waar ik ook last van heb en zelfs dingen die ik nog niet in verband had gebracht met de burnout.. Het is inderdaad 'fijn' om te lezen dat je niet de enigste bent. Fijn is een vreemd woord, omdat je het niemand toewenst. Maar ik praat er hier wel makkelijk over, gelukkig. Lachen

En ook je volgende berichtje komt me weer bekend voor. Wat raar allemaal. Het is net alsof ik het allemaal zelf geschreven heb, en dat vind ik eigenlijk heel eng. Stiekem hoop ik toch dat ik geen burn out heb. Maar ook dat schoppen onder je kont, maar toch de puf niet hebben.... Elke ochtend zeg ik weer tegen mezelf kom op, we gaan ervoor. Jammer genoeg zeg ik dat vaak met tranen in mijn ogen. Bah.

Pinacolada, succes bij je nieuwe baan. Klinkt goed wat je schrijft, ga zo door, maar zorg je wel goed voor jezelf? Ach gut

Ik heb zelf vanavond de eerste tablet gepakt maar ik durf dus niet zo goed.
Een ding wat ik niet goed snap. De huisarts zei tegen me dat als ik de pillen zou willen, hij een receptje zou sturen naar de apotheek, zodat ik ze had staan als ik ze nodig had. In de bijsluiter en op de sticker staat 3 x daags 1 tablet. Kan ik me nu beter aan die 3 x daags 1 tablet houden, of alleen een tablet nemen als ik vind dat het nodig is? Ik bel natuurlijk morgen even de huisarts, als ik daar een gaatje voor kan vinden.....
Maargoed heb dus vanavond de eerste gepakt en ik had al snel last van hartkloppingen en een heel duizelig en wazig gevoel. In bed gaan liggen en ik ben meteen in slaap gevallen. Maar dat is normaal sinds de laatste weken..... Scheve mond Opzich merk ik niet heel veel verschil sinds ik de pil genomen heb. Ik merk wel dat het lijkt alsof ik geen emoties meer heb, ik voel me heel erg leeg. Ik praat wel bijv, maar heb geen gevoel dat ik praat. Ik kijk tv, maar neem het totaal niet op.. Zo kan ik morgen toch niet aan het werk?! Scheve mond

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:39

Oxazepam heb je zeker? Volgens mij kan je dat gewoon ook alleen nemen als je het nodig hebt, maar navragen kan nooit kwaad.

Ik herken ook weer heel veel in jou verhaal. Dat je je het persoonlijk aantrok bijvoorbeeld. heel logisch, want je zit niet lekker in je vel.

Hopen dat je geen burnout hebt, ook heel herkenbaar. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd voordat ik het zelf accepteerde (en dus toe kon geven). Acceptatie is de eerste stap en heeft tijd nodig...

Hartkloppingen heb ik ook en een drukkend gevoel op je borst, wat soms zelf verergerd met steken, ook onder mijn ribben. Puur van de spanning.

Ik herken heel veel in je verhaal. Ik zou niet gaan werken als ik jou was. Kies voor jezelf, al is dat soms heel moeilijk.
Het leeg zijn, niets in je opnemen enz. is heel herkenbaar en zeker een signaal om een pas op de plaats te maken. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.

Sterkte en pas op jezelf!

Edit: zit nu voetbal te kijken en merk dat die spanning eigenlijk al teveel is...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:47

Ik reageer morgen ff uitgebreid...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 01:09

Ow wat veel herkenning weer!

Oa wat poolewoppy zegt over hartkloppingen en benauwd zijn!

ik ga slapen dames, morgen 9.20 bij de dokter voor de doorverwijzing Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:44

Oxazepam inderdaad! Als je die idd kan nemen als je er behoefte aan hebt, zou erg fijn zijn. De bijwerkingen die ik lees die veel voorkomen, lijken me geen pretje. En ik denk dat dat is als je het ook echt dagelijks slikt? Ik durf dus niet goed te slikken ivm de bijwerkingen..

Over het accepteren, dat is eigenlijk best krom vind ik zelf. Want ik kwam er zelf mee, dacht zelf dat ik het had, ben zelf op internet gaan kijken, ben er zelf over begonnen bij de dokter. Maar nu hij het hoge woord eruit gegooit heeft, sla ik ineens terug, denk ik nee dat zal toch niet, het zal wel wat anders zijn. Heb overigens ook bloedonderzoek gedaan gister, morgen krijg ik de uitslag, dus stiekem hoop ik dat daar wat uit komt en dat het probleem dan verholpen is. Maar de huisarts zei al dat er best nog wat kan zijn, maar dat ik sowieso overspannen ben... Maar nja, toch stiekem die hoop op een vitamine gebrek ofzo... Nagelbijten / Gniffelen

Steken heb ik ook! Jeetje! Dat had ik dus ook niet in verband gebracht met de spanning. Die hartkloppingen had ik meteen 15 minuten nadat ik een pilletje genomen had, dus dat bracht ik wel in verband met het pilletje...

Ik kan helaas niet voor mezelf kiezen.. dat kan gewoon niet.. Scheve mond Dan moet de winkel dicht, en raken we klanten kwijt.. Dat kan ik niet maken. Dat is het grote probleem, als ik straks terug ben van vakantie, weet ik ook nog niet wat er moet gaan gebeuren. Zonder mij kan de winkel niet open....

Succes bij de dokter BarbaLala! Ach gut

Ik heb deze ochtend zowat langer in bed gelegen. Ipv om 5 uur wakker te worden werd ik om 10 over 6 wakker. Nog steeds vroeg maar toch al beter... Ben benieuwd of dat door de medicatie komt.. Ben gisteravond iig niet met een vol hoofd in slaap gevallen, had gewoon absoluut geen gevoel meer, hoofd was leeg, en voelde mezelf echt leeg. Erg apart was dat, had gewoon nergens emoties bij. Niet eens meer bij die fijne knuffels van mijn vriend. Verdrietig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:15

Oohh verschrikkelijk.... Mijn zus zou deze ochtend in de winkel staan zodat wij nog de nodige dingen voor vakantie konden halen, en ik moet om 12 uur naar de tandarts omdat er gister een vulling uit is gekomen....... Belt net mijn moeder, dat mijn zus ziek is!
Ik weer helemaal in paniek..... Pfff ik kan echt niet meer! Net alsof ik níet ziek ben! Zij is natuurlijk een beetje verkouden en belt af; en dan kan ik het weer oplossen... Ik word er helemaal gek van!!!!!
Geen idee hoe ik dit nou weer ga oplossen... Ik moet toch echt om 12 uur bij de tandarts zijn.. En dit was nog eens onze laatste kans om te kunnen shoppen voordat we op vakantie gaan.... ARGHHHH ik word weer eens gillend gek.
Is het erg stom als ik een briefje op de raam hang van de winkel dat we wat later openen? HOH.... Ik denk dat ik zo maar een tabletje neem...... Huilen Huilen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:09

Heb je inderdaad een briefje opgehangen?

Pas goed op jezelf he!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:09

@ Nathalie:
Je zal weinig keus hebben en inderdaad een briefje hebben moeten ophangen maar waar is je vriend of moet die ook mee met shoppen? Kijk daar hebben wij een keuze in gemaakt of moeten maken, het is heel gezellig om samen op pad te gaan maar het kan ook zo zijn dat de taken verdeeld moeten worden en ik heb 90% van mijn inkopen voor de zaak alleen gedaan, mijn man kon dan weer andere dingen doen ook voor de zaak maar dan die dingen waar ik minder in was en als ik voor de kinderen moest zorgen dan nam hij weer bijv. de inkoop van mij over. Als je een eigen zaak hebt, dan moet je er ook voor (kunnen) gaan. Lukt dat niet vanwege je gezondheid, dan moet je terug kunnen vallen op je achterban en als dat niet mogelijk is dan sta je er helaas erg beroerd voor. Business opbouwen is in het begin een tropen uren maken en aan het eind nog steeds en ik weet waar ik over praat want ik ben er nog zijdelings bij betrokken. Neem nu alleen al het feit dat jij werkt wanneer een ander vrij is en dan komt er op het moment dat jij vrij bent weer ander werk om de hoek, want er is ook nog zoiets als een administratie, kortom je bent nooit vrij en je moet een strakke organisatie hanteren, kan dit niet dan moet je een keuze gaan maken, nu hoor ik je al zeggen: keuzes maken er valt niets te kiezen, dat dacht ik ook altijd maar ik ben dus het levende voorbeeld van hoe het niet had gemoeten want ik kan ook niet kiezen en kan dit pas sinds een goed jaar onder ogen zien, maar overspannen en een eigen zaak zijn een "dodelijke" combinatie, je waren aan de man brengen met een glimlach die geen gimlach is, is verdomd moeilijk, beter gezegd onmogelijk, dus neem snel pas op de plaats er is altijd één verliezer en ik ga geen namen noem dat weet jij nl. ook wel.

Zelf heb ik een bijzonder weekend achter de rug. Via Hyves werd ik door mijn collega uitgenodigd, die op de valreep nog een etentje had georganiseerd. Ik wilde erg graag, maar had ook mijn twijfels vanwege de negatieve collega's en dan nog mijn reactie tegen één van hen persoonlijk, oei, oei en dan moet ik met ze aan tafel. Presteerde ik het nog een uur te laat te komen, waar ik me heel erg op betrap, zo punctueel als ik was ben ik de afgelopen tijd min. 4x op een verkeerd tijdstip op een afspraak gekomen.
Jullie willen het niet geloven maar juist met die ene collega heb ik een hele tijd geanimeerd zitten praten en heb ik eens uitgebreid kunnen mededelen, dat het niet kunnen of mogen werken niet van mijn kant komt maar dat het meer de lakse houding is van het management. Ze kon er niks van begrijpen, maar ik dacht zo nu hoor je de andere kant ook eens en ik heb legio voorbeelden gegeven, nu is het management ook naar de collega's toe net zo dus ze begreep wel dat ik het niet ter plekke zat te verzinnen. Nu delen we een zelfde passie en dat zijn de paarden en vorige week heb ik een air protector aangeschaft en zij heeft er dus ook één, zowaar het was nog gezellig ook en ik heb geen spijt dat ik ben gegaan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:57

Staroo, mijn vriend mag niet werken dus dat kan niet. Ook spreekt hij niet goed genoeg Nederlands om alleen te kunnen staan. Die mogelijkheid hebben we (dus) nog niet, anders bleef ik morgen lekker thuis! Nagelbijten / Gniffelen
Kortom, eigenlijk sta ik er alleen voor. Beide ouders hebben beide een baan. Moeder doet de administratie, gelukkig, dus dat is mijn zorg niet meer. Inkopen doe ik omdat dat gewoon mijn ding is, kan ik opzich overgeven aan mijn vriend, maar dat gaat geheid fout, omdat hij vrij weinig zicht heeft wat de klant nu wil, en ik ben daar best goed in. Bloos
De zaak staat op mijn ouders naam, omdat ik anders geen verblijfsvergunning aan kan vragen voor mijn vriend. Dit blijft nog even zo; heb een contract als bedrijfsleidster voor 3 jaar, daarna wordt de zaak van ons. Tot die tijd zie ik de zaak als mijn winkel, onze winkel. Vriendlief heeft geen werkvergunning dus mag niet werken. 'Helpt' mij in de winkel. Hij kan dus nooit alleen staan, mocht er eens controle komen of weet ik veel wat. Daarbij spreekt hij dus niet genoeg Nederlands en snapt hij niet alles wat klanten vragen; daar spring ik in. Hij kan (nog!) niet zonder mij. En dat is het hele probleem.
Ouders werken, en ook ontzettend hard, dus wil hun ook niet het inkopen laten doen; ben al zo dankbaar voor de winkel en ik zal dus alles zelf moeten doen. En vooral omdat ik ze zo dankbaar ben, wil ik de winkel tiptop in orde hebben. Alles moet netter, en het kan altijd netter. Hoe halen we meer klanten binnen. Hoe maken we de verdiensten beter. En ga zo maar door. Ik wil mijn ouders wat terug doen voor alles wat ze voor ons hebben gedaan (want dat is veel, erg veel) en dat doe ik op deze manier. Pas op de plaats wordt dus gewoon moeilijk. Mogelijkheid 1 is de winkel sluiten; klantenverlies en ouders die daar absoluut niet blij mee zijn. Mogelijkheid twee... Is er eigenlijk niet. Ik kan niet zomaar een dagje niet gaan werken. Ik werk altijd, ziek of niet ziek. Maar nu voel ik me kapot.
Daarom maak ik me nu alweer méér druk. Als ik straks terug kom van vakantie, hoe gaan we dit probleem oplossen? Huisarts zei dat er dan toch echt wat moet veranderen in mijn leefstijl... Maar hoe? Ik kan de winkel toch niet zomaar laten zitten....
Ik ben een doorzetter en een perfectionist. Alles moet goed en ik kan alles aan; maar nu niet meer. En ik weet écht niet hoe nu verder. Zou ik voor een baas werken; geen probleem, dan neem ik de rust... Maar ik werk voor mezelf, en voor mijn ouders. Ik kan eigenlijk geen kant uit, dan zo door gaan zoals het nu gaat... En als ik dat doe, dan gaat het van kwaad tot erger...

Bah, zit dit gewoon huilend te typen. Ik weet het niet meer. Mijn hoofd heeft er weer een probleem blij. Hoe gaan we dit in godsnaam oplossen.

En het vervelende is nog wel... Mijn vader is net terug van zakenreis en begint er ineens over dat 'Iedereen dat heeft vlak voordat hij op vakantie gaat, dan heeft iedereen er genoeg van' voel me vanavond dus ook nog eens niet begrepen.. Net alsof ik al 3 maanden last heb van zin in vakantie, zelfs al voordat ik geboekt heb, jeetje...
Mama is ook nog eens niet thuis, wat mis ik haar nu.. Zit al een hele tijd te janken, ik weet het gewoon allemaal niet meer.. Echt niet.. Ik ben zo op, echt op. Huilen Huilen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:51

Ach gut Meiske ga lekker vroeg naar bed en laat je zorgen voor zover mogelijk even liggen, probeer er minder aan te denken, morgen is er weer een dag.

Ik weet heel goed hoe je je voelt, wij allemaal, en er is niks dat je nu kan doen om het te verbeteren, dus probeer het van je af te laten glijden voor nu.
Dat mensen je niet snappen is heel herkenbaar.
Laat ze maar lekker denken, jij weet wel beter, en wij hier snappen precies wat je doormaakt, en:

JE STELT JE NIET AAN!

Ach gut

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 06:32

Bedankt Barbalala!
Ik voel me, gelukkig, alweer wat beter.

Het vervelende is, ik had gister autorijles, en heb mijn instructeur toen verteld dat ik medicatie heb waarmee je niet mag autorijden, maar dat ik het toch wil proberen omdat anders die les gewoon vervalt. Dus toen vroeg hij waarom en toen heb ik het verteld. Nu blijkt hij 4 jaar lang een burn out te hebben gehad en oh wat herkende we alles van elkaar. We hebben wel een half uur stil gestaan op een parkeerplaats en gepraat; wat voelde ik me fijn!! Hij begreep me als geen ander en hij gaf me zelfs goede tips. Dus toen ik thuis kwam voelde ik me best goed. Totdat ik het erover had met mijn vader..
Gelukkig kwam mijn moeder gisteravond niet zo laat thuis en heb ik nog even met haar kunnen praten waardoor ik wel redelijk gekalmeert ben en toch nog 'redelijk' rustig ben gaan slapen.
Ik was echt even lichtelijk in paniek gisteravond, ik wist het echt even niet meer.
Nu heb ik, gelukkig, weer het gevoel van 'we gaan er nog even tegenaan die laatste paar dagen!' en nu maar hopen dat ik dit gevoel nog even vast kan houden.
En dan eerst maar eens lekker genieten van de vakantie, daarna zien we wel weer..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

Heel goed!
Ja het lucht op om er met mensen te praten die het kennen.
Er zijn zoveel mensen die het niet hebben meegemaakt, en die snappen er niks van, kan ook niet anders natuurlijk.
Ik ben er veel mensen door kwijtgeraakt, heb op dit moment ook eigenlijk geen sociaal leven op mijn stalleven na en mijn vriendje.
Maar er zijn ook mensen die het niet snappen, maar wel respecteren.
Die zeggen ook; als je weer zin hebt, hoe lang het ook nog duurt, om iets af te spreken, bel me gerust, ik wacht wel! Lachen

Je hoort het zoveel, maar veel mensen weten gewoon niet hoe iemand zich voelt die overspannen is.

Blijf er iig altijd voor knokken, en hoe de dood ook een uitweg kan lijken, probeer alsjeblieft altijd moed te houden.
Er is altijd weer een nieuwe dag!
Ik denk de laatste tijd ook veel over de dood, steeds meer eigenlijk.
Zelfmoord zou ik nooit willen, maar de dood lijkt me ergens wel heel fijn, maar toch ook beangstigd het me.
Dan heeft niemand meer last van me.
Maar ik kan mijn paardje niet wéér achterlaten, net nu ze van mij is.
En mijn vriendje, daar doe ik het ook voor.

Aan de andere kant ben ik steeds heel erg bang dat er mensen of dieren doodgaan, dat er een ongeluk gebeurt, etc.

Ik ben net eindelijk!! bij de dokter geweest, niet mijn eigen, want die heeft kanker, maar een vervanger die ik niet kende.
Ben dus niet heel erg open geweest, maar toen ik vertelde dat ik bijna ging hyperventileren en bijna tegen de grond ging van het weekend, begreep ze het, en kreeg ik de doorverwijzing! Go jij! Go jij!

Dus nu snel dat ding opsturen en contact opnemen met een psycholoog..

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:24

Geniet nu maar eerst van je vakantie, je moet echt even de accu opladen en misschien kan je regelen dat je af en toe afgelost kan worden in je winkel of sta je op de markt? Je hebt het over het niet vervangen mogen worden en dat is op de markt ook zo, daar mag de vergunninghouder ook niet zomaar wegblijven, erg lastig. Tsja en dan nog je vriend die de taal niet goed beheerst maar je moet maar denken dat jullie wel bezig zijn om het beter te krijgen en tegen mij is vaak gezegd: het kan nog zo donker zijn het wordt ook weer licht of je daar op zo'n moment wat hebt weet ik ook niet, ik dacht er het mijne van, maar het is allemaal niet zo simpel, sterkte en bedankt voor je duidelijke uitleg, ook dat herken ik want ik heb ook moeten worstelen met praktijk en theorie om het maar zo te zeggen, nu ben ik heel wat jaren verder nu is het psychische wat de zaak betreft niet meer in beeld en nu laat mijn lichaam me in de steek ik heb maandag te horen gekregen dat ik arthrose heb in mijn knieën, trouwens ook fijn met het paardrijden, wat is dat ..... pijnlijk zeg! Fijn dat je rij-instructeur de tijd voor je genomen heeft, want soms kan dat beter zijn dan doordouwen met een rijles waar je dan niets van opsteekt en nu is een luisterend oor misschien wel veel belangrijker, trouwens als je geen rijbewijs hebt is dat ook nog eens een handicap als je inkopen moet doen, wij scheuren het hele land door dus een auto zal je dan ook hard nodig hebben voor de inkopen.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:52

dag dames,
ik heb weer slapeloze nachten afgelopen weken,kan nooit in slapen,nooit doorslapen,en heb veel nachtmerries!
ben dood en dood moe,zie er niet meer uit.
door de stress heb ik uitslag op m,n gezicht gekregen.
heb constant koppijn,nog steeds nergens zin in.
mijn hoofd onploft straks nog,zoveel dingen gaan er door me heen.
ben heel somber,en zombieachtig..........en de rest.
maar de arboarts zegt eerst ,meid je bent er nog lang niet!
daarna zegt hij,ik zie wel ietsjes verbetering,ik heb de stille hoop dat je over 2weken weer op therapeutische basis kan gaan werken.
slik! alleen het idee al,volgens mij ren ik daar gillend weg,ondertussen m,n haren uit m,n kop aan het trekken.
ik wil niet,ik wil niet tussen de drukte en de piepjes,en al die collega,s te woord staan die willen weten hoe het me gaat.
ik krijg geen lucht meer als ik daar ben,krijg hartkloppingen,word duizellig,en jank als ik daar ben.
en hij wil me weer aant het werk hebben!!,heb nog 1 dag gehad waar ik me heb kunnen ontspannen.in 2,5 maand tijd.
kan nu wel weer janken echt waar,wat denkt die klotehommel wel niet.
hij weet niet ik hoe ik me voel,wat moet ik nu doen!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:23

@ Diana, ik kan makkelijk zeggen: de man vertellen, dat het echt niet gaat maar ik weet ook wel dat het zo niet werkt. Ik had bijna het "geluk" dat ik daar een potje zat te janken van de zenuwen en van hoe ik me voelde, dan willen ze van de schrik nog wel een stapje terug doen. Maar toen er met de botte bijl gehakt ging worden en ik weer aan de slag moest, heb ik het precies 4 maanden volgehouden en heb opgebeld en meegedeeld dat ik meweer ziek meldde omdat ik aan het plafond zat. Laat het zover niet komen: ofje zegt tegen de bedrijfsarts dat je echt niet zo ver bent, dat hij je te hoog inschat of je gaat wel naar je werk en trekt direct aan de bel als het niet lukt, maar blijf niet doorslepen ermee, je hebt alleen jezelf er mee te pakken.