Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:51

snip snotter verkouden, snuit me de pleuris, maar op zich met suikers gaat t wel, hopen dat ze je vanmiddag weer beetje op het pad kunenn zetten, succes r mee!!!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 16:14

nou ben alweer een tijdje terug.
dit hebben ze gedaan: Basaal omhoog gegooit, alles 0,20 erbij op.
Bolus schema aangepast, niet 1 op 10 maar 1 op 8(miss later zelfs 1 op 5)
Volgende week weer mailen en alles bijhouden.
En over 4 week weer terug komen Lachen
dat wast Tong uitsteken
oja en ik moest vaker bellen met ze als ik ketonen heb. maar ik denk dan: wat kunnen ze meer doen dan zeggen wat ik moet bolussen? ik weet hoeveel ik er dan bij moet bolussen.
bellen jullie wel altijd als jullie ketonen hebben?

Groetjes Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:00

Persoonlijk denk ik dat wel belangrijk is te bellen als je ketonen hebt. Ketonen zijn een teken van verzuring en kunnen er uiteindelijk voor zorgen dat je in coma raakt. Als je dat regelmatig hebt, moeten je basalen zeker worden aangepast en ik vind niet dat je dan moet wachten tot de volgende Hba1c-bepaling of controle.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:36

nee ik bel niet maar meet ook geen ketonen

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:54

Ik geen idee wanneer ketonen. Dus nee, ik bel ook niet!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:20

Seppe is sinds een paar weken gestart met zn pomp maar pffffffff, dat valt nog niet mee!
Er is al veel gesleuteld aan zn basaalstanden, en zn gevoeligheid 's nachts moet nu ook aangepast worden!
Overdaqg gaat het best wel, maar de nachten wil echt niet lukken!
We lopen dan ook al bijna drie weken om de twee uur uit ons bed om het manneke blds te prikken!
maandag weer contact met de diabeter, dus we wachten het even af.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:54

Mijn maatje is Diabeet. Het is bij hem geconstateerd op zijn 15e maar nu bijna 10jaar later heeft hij het nog steeds niet echt geaccepteerd. Hij gaat ook niet goed met de ziekte om.

Helaas kan je praten wat je wilt.. Het werkt gewoon niet. Het lijkt gewoon alsof hij het nog steeds niet onder ogen kan komen dat hij deze ziekte heeft. Hij leeft gewoon alsof hij het niet heeft.

Iemand tips Verdrietig

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:20

nee, hij moet het toch zelf zien te accepteren, geloof mij ik heb ook alles gedaan wat niet mocht, alles gegeten wat niet mocht, niet gespoten etc, uiteindelijk heb ik de prijs voor mijn laconieke gedrag zelf moeten betalen, dat besef had ik pas toen ik zwaar ziek in het zkh lag, het kan ook opstandigheid zijn bij jouw maatje he, hoe meer mensen iets zegegn en zich er mee bemoeien (al is het goedbedoeld) des te meer hij zich zal verzetten?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:13

Zo bokkers, ben ik ook weer eens! Ben beetje druk de laatste tijd Lachen Ik ben bezig met mijn laatste jaar verpleegkundige opleiding. Ik loop nu stage in het Medisch Centrum Alkmaar op een leerafdeling. De bedoeling is dat je met 9 andere leerlingen een unit van 9 patienten gaat runnen. Ik zit in de eerste weken, dus erg veel informatie en erg vermoeind. Dat was ook aan me waardes terug te zien. Vandaag afspraak met internist. HBa1c was ondanks de waardes niet veel gestegen gelukkig 7,4. Mijn cholesterol was wel wat verhoogd maar niet ernstig gelukkig. Al met al was de internist niet geheel ontevreden gelukkig!

GRoetjes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:53

Carolinef schreef:
nee, hij moet het toch zelf zien te accepteren, geloof mij ik heb ook alles gedaan wat niet mocht, alles gegeten wat niet mocht, niet gespoten etc, uiteindelijk heb ik de prijs voor mijn laconieke gedrag zelf moeten betalen, dat besef had ik pas toen ik zwaar ziek in het zkh lag, het kan ook opstandigheid zijn bij jouw maatje he, hoe meer mensen iets zegegn en zich er mee bemoeien (al is het goedbedoeld) des te meer hij zich zal verzetten?

Jaaa inderdaad. Maar als je er over begint dan slaat ie of dicht of hij wil er niet over praten en heel soms komt ie helemaal los en beseft ie wat ie zijn lichaam aan doet.. Helaas heeft het allemaal weinig effect.

Hij heeft 2maanden geleden op IC gelegen door zijn suiker.. Toen was hij wakker geschud en ging hij zijn leven beteren en eindelijk eens langs de internist ( waar hij al 8jaar niet is geweest ) maar hij kon pas maand later terecht en toen was hij vergeten bloed te laten prikken dus was de afspraak beetje onzinnig en sindsdien is hij er niet meer geweest. hij zou een herhalings afspraak maken maar ja..

Volgens mij moet hij gewoon een keer een bijna dood ervaring hebben wil hij zijn kop uit het zand trekken!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:54

ja hardleers dus, kan je echt niks aan doen, alleen bv kleien dinge als je gaat samen eten of drinken, s cola light pakken ipv gewone etc etc, hoe oud isssie?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:59

hoi hier ben ik weer eens Lachen

ben gister weer voor controle naar het ziekenhuis geweest.
is nog steeds niet goed.. mijn hba1c is omhoog gegaan van 8.4 naar 8.8.
ze zeggen wel dat het niet aan mij ligt, want ik prik en bolus gewoon, maar vind het toch wel heel rot dat het nog niet verbeterd is.
maargoed.. ze hebben wat aan mijn basaal gedaan en hopelijk gaat het nu weer wat beter Lachen
ik moet 3 dec weer.

groetjes Mijke

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:21

Dat vervelend Mijke... Duimen dat nwe basaal beter werkt!
Ik 3 november. Vind wel spannend; voel me erg goed laatste tijd...

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:56

ik voel me wat minder de laatste dagen. Maandag naar Marco Borsato geweest. Bijna flauw gevallen, door een combinatie van te vroeg gegeten,te warm en te weinig drinken.

Gister niet kunnen sporten. Hij was voor het eten 4, dus snel wat gegeten want voelde me erg beroerd. Daarna warme maaltijd gegeten,en ander half uur erna voor het sporten was die nog 4,2. kheb nog maar wat gegeten, maar sporten wilde niet. Tleek net of ik dronken was, en me benen waren helemaal verkrampt...vond het nogal eng! kheb me nog nooit zo gevoeld...

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:57

Maar MI1990, ben je niet onwijs moe dan?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:26

lovebonney schreef:
ik voel me wat minder de laatste dagen. Maandag naar Marco Borsato geweest. Bijna flauw gevallen, door een combinatie van te vroeg gegeten,te warm en te weinig drinken.

Gister niet kunnen sporten. Hij was voor het eten 4, dus snel wat gegeten want voelde me erg beroerd. Daarna warme maaltijd gegeten,en ander half uur erna voor het sporten was die nog 4,2. kheb nog maar wat gegeten, maar sporten wilde niet. Tleek net of ik dronken was, en me benen waren helemaal verkrampt...vond het nogal eng! kheb me nog nooit zo gevoeld...

wat naar zeg..! ik heb dat nog nooit gehad dat mijn benen verkrampten ofzo dat lijkt me idd nogal eng!
gaat het nu dan al wel weer wat beter?

lovebonney schreef:
Maar MI1990, ben je niet onwijs moe dan?

ja ben ik ook wel. maar ik ben er nu een beetje aan gewend. ik denk/hoop als mijn bloedsuikers weer goed zijn dat ik dan een hele boel energie over heb Lachen

Groetjes Mijke

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:37

Het gaat op het moment slecht met mijn suiker.
Morgen kom mijn Diabetesverpleegkundige hier aan huis.
2 inschietsystemen werken niet bij mij, alles is getest maar niks werkt en ze weten de oorzaak niet, morgen gaan we 2 andere proberen.. hopen dat het goedkomt, spuit nu weer even, maar dat is niet optimaal..

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 15:10

x_tico schreef:
2 inschietsystemen werken niet bij mij, alles is getest maar niks werkt en ze weten de oorzaak niet, morgen gaan we 2 andere proberen.. hopen dat het goedkomt, spuit nu weer even, maar dat is niet optimaal..

wat ontzettend lastig!
hopelijk doen de andere systemen het wel goed!
laat je het ons nog even weten hoe het gegaan is? Lachen

Groetjes Mijke

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:16

hey wij waren zaterdag de 18e bij marco borsato Hyper!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:20

MI1990 schreef:
x_tico schreef:

wat ontzettend lastig!
hopelijk doen de andere systemen het wel goed!
laat je het ons nog even weten hoe het gegaan is? Lachen

Groetjes Mijke

Ik heb nu weer een ander systeem!, en nu doet ie het weer, hopen het zo te houden. Haha!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:13

En ook genoten Carolinef? Knipoog

Gelukkig x_tico dat hij het nu weer goed doet!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:38

ja super he, was 4 jaar geleden ook bij Zien en nu deze weer, foto's staan op mijn hyves; car.hen.maik

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:33

nou ik zit ´even´ met een groot probleem Scheve mond

In mei gaan we met havo4 en vwo5 naar Rome. echt daar verheug ik me al het vanaf de brugklas op Haha! !
nouja wij hadden al over nagedacht hoe we dat gingen doen met mijn suikerziekte enzo(omdat het nog steeds niet goed gaat). Hadden wij bedacht om misschien mijn zus mee te nemen. zij heeft zelf ook die school gezeten en kennen haar dus wel. mijn zus weet nu na een tijdje ook bijna alle fijne kneepjes van diabetes, dus was het handig om haar mee te nemen voor het geval dat. en het is ook leuker om mijn zus mee te nemen dan bijv je ouders.
dus ik een gesprekje aan gevraagd met de directeur van mijn school.
in de eerste instantie wilden hij er wel mee ingaan maar hij moest het wel met het team van buitenlandse reizen overleggen.

dus vandaag weer een gesprek met hem en iemand van het team.
nouja allemaal gepraat enzo, want ze wilden wel weten wat ze voor een last ze op de schouders halen als ik mee zou gaan. dus ik en me moeder het uitleggen: over dat ik om de 3 dagen een naaldje moet schieten en het erg lastig is al me zus niet mee zou gaan omdat ik niet zelf durf te schieten. nou dat kon die beste man echt helemaal niet begrijpen! ja waarom dan niet?? ging die steeds vragen..(terwijl ik het al had uitgelegt)
nou weer verder gepraat enzo, zeg die man van het team dat ze meestal kinderen die ´problemen opleveren´ al gelijk worden afgewezen om mee te gaan. want ze hebben een druk progamma en daar moeten ze aan houden en dan hebben ze geen tijd om ook nog eens op mij te letten.
daarom hadden wij juist bedacht om me zus mee te nemen. maar dat vondt ie ook niet goed.
en de directeur vond het wel een groot risco omdat er toch een busreis van 24u is(2x)
ze vonden het beter als mijn ouders in een hotelletje verop verbleven dan dat mijn zus mee gaat.
en wat ze de directeur ook nog een optie vond is dat ik bijv samen met mij vader met het vliegtuig ga van plaats met de bus, omdat zo´n busreis heel vermoeiend is en ik heel snel ontregel raak als ik niet in mijn normale dag petroon zit.

ze gaan nu weer overleggen en we hebben ze het telefoonnummer van mijn diabetesverpleegkundige geven als ze meer medische vragen zouden hebben. want mijn diabetesverpleegkundige zei ook al dat het gewoon moet kunnen als me zus mee zou gaan.

oaj wat ze ook nog zeiden was: misschien moeten wij als team van de buitenlandse reizen wel onszelf beschermen tegen jou, nou toen begon het wel een beetje te koken van binnen Bloos

me moeder en ik hebben allebei zo´n gevoel dat ze me niet mee laten gaan...

maar hoe hebben jullie dat gedaan met z´n excursie?? alleen of met iemand erbij?
want mijn ouders willen niet dat ik alleen ga.

sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt Lachen
Groetjes Mijke

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:49

Jeetje wat een gedoe zeg van je school! Boos!

Ik heb daar eigenlijk nog geen ervaring mee gehad, ik ben wel op vakantie geweest enzo, maar ik heb het zelf allemaal goed onder controle..dus sorry kan je ook geen tips geven!

Succes ermee Ach gut

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:23

Ik ging altijd "alleen" mee. Mijn ouders zijn nooit meegeweest met een kamp of schoolreis of weet ik wat.
Ik spoot destijds 1x per dag en was vrij goed ingesteld. Verder heb ik het al vanaf mijn geboorte dus ben ik niet anders gewend.

k hoop dat er een oplossing komt en dat je wel mee mag. Ik zou alles op alles zetten.
je kan misschien nog melden van. ik had ook niks kunnen zeggen en het ggantisch in de soep kunnen laten lopen maar dat wilde ik graag voorkomen door mijn zus mee te nemen.