Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:54

Misschien zou een keertje een reiki behandeling om wat meer geaard te worden ook kunnen helpen?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:55

LZP -> MW

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:56

Rock schreef:
Misschien zou een keertje een reiki behandeling om wat meer geaard te worden ook kunnen helpen?

Dat heb ik al eens gehad. Haha! Mijn moeder heeft dat gedaan...het helpt op dat moment erg goed...merk dat mn ademhaling goed is. Maar dat zakt weer af.

De aanvallen komen ook uit het niets op....eerst tintelende vingers vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:59

MW? Okee... *haalt schouders op*

Enneuh... Als je wel baat had bij reiki, is het dan een idee om zelf een inwijding te doen?

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:03

Rock schreef:
MW? Okee... *haalt schouders op*

Enneuh... Als je wel baat had bij reiki, is het dan een idee om zelf een inwijding te doen?

ja..daar heb ik inderdaad ook wel eens aangedacht...vind het een beetje eng Haha!
niet eng van ooeeh spooky maar eng in emtionele zin...heb een hele rit achter de rug en vind het juist wel lekker dat alles de laatste jaren goed gaat.
" alleen " de laatste heuvel nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:04

Snap ik wel... Het is ook wel spannend hoor Ja

Heb de mijne in juni gehad Lachen

Maar goed, ik ga nu slapen! Slaap lekker voor straks!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 06:00

Bij mij komt hyperventilatie uit mijn darmen vandaan,zodra mijn darmen rommelen heb ik er last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:30

Ik heb ooit ook last gehad van hyperventilatie, en bij mij gebeurde het doordat ik onbewust mijn buikspieren aanspande... Doordat ik ze spande en vastzette konden mijn darmen niet naar voren, daardoor kon mijn middenrif niet omlaag, en daardoor kon ik m'n longen niet genoeg vullen zeg maar...

Heb toen fysiotherapie gehad ervoor, en mocht geen buikspieroefeningen meer doen. (Want hoe sterker m'n buikspieren waren, hoe groter het probleem).

Geen last meer van gehad.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:14

een edelsteen als ondersteuning zou best kunnen helpen,misschien is een tijgeroog wel wat voor je _kath

zelf vind ik hem echt prachtig

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:36

Daar heb ik nou nooit aan gedacht dat het vanuit mn darmen zou kunnen komen.

een tijgeroog...ok! ga even inlezen hahaha *Edit* en een valkoog?Helpt tegen ademnood door verkeerde ademhaling, bevordert de wilskracht en het zelfvertrouwen, beschermt tegen negativiteit

*Edit2* Haha! Toermalijnkwarts Werkt hetzelfde als de toermalijn, maar doorbreekt bovendien vicieuze cirkels.Ontlaadt emotionele spanningen en vermindert hyperventilatie

Ik zag in èèn van de eerdere pagina's dat het misschien een idee is om de Krater te mailen? ...Hebben jullie daar ervaringen mee? Hoe zijn jullie erachter gekomen welke edelsteen geschikt was.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:45

ik ga vaak naar een winkeltje hier in de buurt, www.lichtstraaltje.nl

niet heel groot,maar wel heel leuk en veel keuze.
ik kies er een op gevoel uit,en eigenlijk is dat altijd goed.

valkoog zou ook goed kunnen,kies degene waar je zelf het beste gevoel bij hebt,en als het lukt,zou je zeker eens bij een edelstenenwinkel langs kunnen gaan,de krater staat wel goed aangeschreven geloof ik

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:46

Fijn dat dit topic weer loopt.

Donderdag met de kids naar Playmobil land geweest in Duitsland, daar hebben ze een gedeelte waar de kids brokjes 'goud' kunnen zoeken in een zandbak. Lagen er toch ook kleine edelsteentjes tussen (aventurijn, bergkristal enzo, echt klein, meer split). Ik werd echt helemaal hebberig, zat maar te zeven met die kids. Manlief vroeg of ik last had van goudkoorts, maar het was meer last van edelstenen koorts Knipoog . Helaas waren we aan de late kant bij die 'attractie', dus er was al veel weg. Riep nog een meisje: pap, ik heb een blauwe. Jammer dat ik die niet had zien liggen Haha! .

Heb mijn stenen (had de laatste tijd een rozenkwarts en een amethyst om) de afgelopen weken in de vakantie niet gedragen maar naast m'n bed gehad. Het voelde wel goed zo, ik pak ze wel weer als het nodig is.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:04

Iemand ervaring met Citrien? (Uit me hoofd gezegd even.)
Of kunnen jullie iets anders aanbevelen voor een depressief iemand, veel oververmoeidheidsverschijnselen, weinig zelfvertrouwen enz?
't is namelijk de eerste x dat ik met die stenen ga bemoeien, en wil er graag 1 voor me verjaardag vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:06

Laurabram wat een leuk idee zeg daar in Plymobilland, ik zou ook hebberig worden Ja

Cynn_x schreef:
Iemand ervaring met Citrien?

Ja ik heb dr zelf een, en een ruwe..Hele heilzame steen die helpt bij extreme vermoeidheid,
geeft een dijk aan energie en kan depressies opheffen als het met vermoeidheid te maken heeft.
De steen hoet nooit gereinigd te worden maar zelf die ik dat wel.
Is een hele goede steen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:12

Wat is een goede steen voor slaapproblemen? Haha! Lig nu regelmatig 'n nacht wakker, waardoor ik overdag gewoon kapot ben.. Niet handig. Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:51

De kleur paars heb je dan nodig, dus o.a een amethyst maar kan een paars kussensloop helpen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:12

Cynn_x schreef:
Of kunnen jullie iets anders aanbevelen voor een depressief iemand, veel oververmoeidheidsverschijnselen, weinig zelfvertrouwen enz?
't is namelijk de eerste x dat ik met die stenen ga bemoeien, en wil er graag 1 voor me verjaardag vragen.

Ik heb begrepen dat Ametrien nog beter is, is een combi van Citrien en Amethyst
Ik heb zelf een Citrien steen gekocht maar was hem na 3 dagen alweer kwijt Bloos
Binnekort nog een poging wagen, maar dan aan een ketting ipv in mijn hand in mn broekzak Tong uitsteken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:32

Chiqa schreef:
Cynn_x schreef:
Iemand ervaring met Citrien?

Ja ik heb dr zelf een, en een ruwe..Hele heilzame steen die helpt bij extreme vermoeidheid,
geeft een dijk aan energie en kan depressies opheffen als het met vermoeidheid te maken heeft.
De steen hoet nooit gereinigd te worden maar zelf die ik dat wel.
Is een hele goede steen!

Bedankt!! Haha!

Heino schreef:
Cynn_x schreef:

Ik heb begrepen dat Ametrien nog beter is, is een combi van Citrien en Amethyst
Ik heb zelf een Citrien steen gekocht maar was hem na 3 dagen alweer kwijt Bloos
Binnekort nog een poging wagen, maar dan aan een ketting ipv in mijn hand in mn broekzak Tong uitsteken

Bedankt, ik zal eens zoeken op Ametrien. Kijken wat het me het beste aanstaat. Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:54

Een rookkwarts is goed bij een depressie, is wel een pittige steen je moet het snelle verwerkings proces wel aan kunnen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 00:05

Ik heb een vraag mbt edelstenen, ik hoor er veel mensen over dat je je eigen steen uitkiest.
Is het dan zo dat je denk van oooh wat een leuk kleurtje heeft die zeg. En jemig díe is lelijk zeg.
Of moet je ze vasthouden? Gevoel?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:31

Gewoon op je gevoel af gaan,vasthouden heeft niet veel zin want veel mensen hebben die steen al vast gehad en dan zit hij vol negatieve energieèn.Ook altijd voor dat je een steen om doet een minuut onder stromend water houden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:35

ik kies hem idd op gevoel,als ik hem bij voorbaat al lelijk vind weet ik al dat het niks is.

ametrien is wel een prachtige steen,die wil ik ook graag hebben!

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:17

Goedemorgen!

Is het ook mogelijk om twee stenen tegelijk te dragen of gaan ze elkaar dan " in de weg " zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:56

_kath schreef:
Goedemorgen!

Is het ook mogelijk om twee stenen tegelijk te dragen of gaan ze elkaar dan " in de weg " zitten?

ze kunnen elkaar wel degelijk tegenwerken als je het echt weten wil of jou stenen bijelkaar kunnen
zou ik dat gewoon even navragen bij iemand die er verstan dvan heeft anders kunnen je stenen kaot gaan en zelfs tegen je gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:14

_kath schreef:
Hey!,

Ik meld mij even Haha!

IK heb een vraag....ik heb al ongeveer drie kwart jaar last van hyperventilatie aanvallen ...artsen weten eigenlijk niet waar het van komt. Ik heb het gevoel dat het komt omdat ik "niet in balans" ben ( klinkt dat raar ???)
Zou het dragen van een edelsteen daartegen of daarmee kunnen helpen?

Ik heb mijn vriend hiervoor een labradoriet gegeven en die werkt erg goed Lachen