nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:41

Misschien een idee om zelf een pakje pleisters in je rugzak/tas mee naar school te nemen? Ben je van dat gezeur af..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:42

e_horse schreef:
Misschien een idee om zelf een pakje pleisters in je rugzak/tas mee naar school te nemen? Ben je van dat gezeur af..

Soms denk je er ook echt helemaal niet aan om dat soort dingen mee te nemen Knipoog Heb het nu ook maar standaart in mn tas zitten Vork

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:47

hebben jullie nog goeie zalftips toevallig ?

mijn jongste zoon heeft eczeem en overal gaat het nu aardig weg maar 1 plekje op zijn kin blijft open gaan, hij is nu ruim 9 maanden dus snapt ook precies waar hij moet krabben om die vervelende jeuk weg te krijgen Boos!

ik heb (uiteraard) een hormoonzalf van de huisarts, ik heb calendulan? geloof ik van vsm
en nog een kruidenemulsie van een onbekende homeopaat.

niks helpt goed genoeg om het weg te houden
het is voor hem natuurlijk al supervervelend en het is ook zo jammer voor de foto's....

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:49

Gebruik je op dit moment dun de hormoonzalf om de hardnekkigste plek weg te krijgen of smeer je iets anders? Calendula werkt vrijwel niet tegen de jeuk van het eczeem. Tenminste ik heb hier negatieve ervaringen mee.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:52

de hormoonzalf gebruik ik idd voor de hardnekkige plekken
ze zijn nu allemaal zo goed als weg behalve die ene plek op zijn kin.
(bij zijn knieholtes, boven zijn wenkbrauwen en in het holletje van zijn armpjes (andere kant van de elleboog...hoe heet dat ?? ) daar is het allemaal weg)
kan je die hormoonzalf ook smeren als het helemaal open ligt ? ben zo bang dat het dan heel erg pijn doet...

en calendula werkt dus niet echt ?
dit is zo naar hè...hij kan het nog niet aangeven en ik heb er zelf geen ervaring mee verder, moeilijk hoor Knipoog

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 19:56

Ik vind het niet prettig als er hormoonzalf gesmeerd wordt op mn open eczeemplekken, het brand. Lastig om hem dan uit te leggen dat het helpt tegen de jeuk en dat de 'pijn' overgaat. Ik vind het lastig uitleggen. Het is niet echt pijn, maar niet prettig. Het brand.
Probeer na het smeren altijd mn gedachten af te leiden door iets te gaan ondernemen. Dan let je er niet meer op Lachen Misschien een optie om het een keer te proberen? En hem dan ergens anders op te laten richten?

Bij mij werkt het totaal niet, maargoed, iedereen is anders en misschien hebben anderen in dit topic er andere ervaringen mee?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:59

ik zal het morgenochtend eens insmeren vlak voordat hij gaat eten Knipoog dan heeft hij alleen nog oog voor de lepel.

tja het blijft moeilijk met zo'n kleintje!

als iemand anders nog tips of ideeen heeft...ik hoor het graag !

leuk trouwens dat jullie elkaar hier op bokt allemaal "gevonden" hebben Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:00

We hebben elkaar inderdaad helemaal gevonden Haha!

Let er trouwens op dat je de hormoonzalf heel dun insmeert. Een dun laagje is genoeg! Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:18

Dankje Kimmm!

Vanmiddag lekker in de zon gezeten, dat helpt wel. Ja Jeuk is er nog een beetje, plekjes zijn bijna weg. Zal ik nu blijven smeren met die hormoonzalf? Ik heb namelijk wel eens gehad dat het, wanneer ik stopte toen het bijna weg was, veel erger terug kwam!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:04

Kimmm schreef:
e_horse schreef:

Soms denk je er ook echt helemaal niet aan om dat soort dingen mee te nemen Knipoog Heb het nu ook maar standaart in mn tas zitten Vork

idee Pling dus nu heb ik dat ook standaard Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:10

kekaro schreef:
de hormoonzalf gebruik ik idd voor de hardnekkige plekken
ze zijn nu allemaal zo goed als weg behalve die ene plek op zijn kin.
(bij zijn knieholtes, boven zijn wenkbrauwen en in het holletje van zijn armpjes (andere kant van de elleboog...hoe heet dat ?? ) daar is het allemaal weg)
kan je die hormoonzalf ook smeren als het helemaal open ligt ? ben zo bang dat het dan heel erg pijn doet...

en calendula werkt dus niet echt ?dit is zo naar hè...hij kan het nog niet aangeven en ik heb er zelf geen ervaring mee verder, moeilijk hoor Knipoog

bij mij wel hoor Knipoog verder, ík heb persoonlijk een hekel aan hormoonzalven. bij mij werken ze een tijdje, maar daarna niet meer. en dan moet ik het blijven smeren en steeds dikker en vaker om mijn eczeem er nog een beetje goed bij te hebben dus nee, voor mij geen hormoonzalf meer, dat maakt het slechter en slechter. het doet trouwens geen pijn op wonden..
ik heb een tip voor je: plak er een mooi verbandje/pleister over heen tijdens het slapen. dat doe ik zelf ook. en dan lekker veel zalf eronder. dat werkt bij mij echt voor de 100% dan kun je niet krabben, houdt het veel vocht vast (dat moet!) en geneest het ook lekker. dit doe ik zelf het liefst ook overdag binnen, tijdens het verven lijmen etc. en bijvoorbeeld bij vieze lucht, auto gassen etc. bij frisse lucht (bos of strand bijv) lekker laten luchten, zorg wel dat het verbandje schoon is!
momenteel gebruik ik:
cremor vaseline cetomacrogrol, wat echt hartstikke goed werkt Haha! ik ben er echt heel blij mee. nu maar hopen dat het met mijn nagels ook beter gaat worden..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 19:18

Roelke_ schreef:
Dankje Kimmm!

Vanmiddag lekker in de zon gezeten, dat helpt wel. Ja Jeuk is er nog een beetje, plekjes zijn bijna weg. Zal ik nu blijven smeren met die hormoonzalf? Ik heb namelijk wel eens gehad dat het, wanneer ik stopte toen het bijna weg was, veel erger terug kwam!

Ik hou ook niet van hormoonzalven, maar soms dan is het zó hardnekkig dat ik het gewoon echt niet weg krijg en dat ik mn huid helemaal kapot maak met krabben. Dan kan ik er maar beter een keertje een dun laagje opsmeren Knipoog En het klopt inderdaad, ik denk dat meerdere mensen dit hebben. Op een gegeven moment, dan is je huid gewent geraakt aan de zalf, waardoor het niet meer helpt. Daarom zo min mogelijk smeren en zo dun mogelijk. Alleen als het echt echt nodig is.

Maar Fenna, het doet bij jou dus geen pijn op open eczeemplekken? Hormoonzalf? Ik heb er namelijk wel altijd last van als mn huid open is. Het brand Huilen

Ik vind het een goede tip: Maar let erop dat je het niet te lang laat zitten. Huid heeft frisse lucht - zuurstof enz - nodig om te genezen Lachen Dus pas op! Als je het te lang laat zitten, dan zal het waarschijnlijk alleen maar verergeren en dat is niet de bedoeling. Hou het dan goed in de gaten. Hoop dat het werkt voor je!

Mmm... Lastige keuze, stoppen of doorgaan met smeren. Vanaf hier achter mn pc kan ik dat moeilijk beoordelen. Hoe ziet de plek eruit? Rood? Reactief? Of is het al gaan indrogen? Schilferig?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:37

ik heb de sterkste zalf onder de hormoonzalven, en bij mij doet het geen pijn nee,
maar ik gebruik hem niet meer. omdat mijn huid er zo'n beetje gevoelloos van werd (nouja, jeuk heb ik wel nog hoor, maar als ik mijn huid volledig open krab dan voelt het alsof er airconditioning opstaat. (rare omschrijving maargoed..) het heeft bij mioj gewoon geen goede werking. en ik ben boos dat ze mij een veel te sterke zalf hebben gegeven! )

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 19:39

Ik heb ook de sterkste zalf, maar die heb ik echt wel nodig als het de kop opsteekt! Verdrietig
Maar kan je dan niet langs de dermatoloog gaan om een nieuwe zalf te halen? Want dit werkt zo ook niet, dan gaat je huid alleen maar verergeren, dan verbeteren en dat zou zó zonde zijn!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:04

hartstikke bedankt voor de tips !

het gaat nu wel, is niet meer vuurrood en op een klein plekje na is het dicht en droog.

(meestal duurt dat niet zo lang maar goed Knipoog )

van dat verbandje zal ik zeker onthouden, misschien juist voor snachts dat hij het niet stukkrabt!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 20:05

Dan denk ik dat je kan stoppen met smeren, maar houd het goed vet Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:30

Mijn huid is inmiddels wel helemaal glad, en de plekjes zijn idd ingedroogd, niet schilferig. Ik heb niet meer met de hormoonzalf gesmeerd, alleen nog vochtinbrengende en het werkt goed. Ik moet alleen even bijkleuren in de zon nog, ik heb namelijk afgelopen winter/voorjaar een zonnebank kuurtje gedaan en op de plekken waar het eczeem zat zitten nu witte vlekjes, raar gezicht. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:16

Ik ben wel aan de hormoonzalf gegaan; eerst 2x p.d.
en toen afbouwen naar 1x p.d. naar niet meer & ik ben
eindelijk van de ergste plekken af.
Met zon erop schiet het gelukkig ook al meer op!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:29

Ik laat ook mn gezicht maar weer is zien hier.

Wat ik zooooooooo frustrerend vind, is dat je eczeem hebt, gaat smeren, netjes afbouwt. Alles is weg!
Vervolgens zit je 1 dag niet lekker in je vel, ben je verkouden, ongesteld of kom je iets tegen waar je alergisch voor bent en is het binnen een dag allenmaal weer terug.

Momentee4l wordt ik helemaal gek van het stuifmeel.K draag shirts met lange mouwen, en lange broeken en dichte schoenen, anders krab ik me kapot.
Heb sinds kort kort haar, en nu dus eczeem op mn hoofdhuid omdat het stuifmeel door mn korte haar op mn hoofdhuid gaat zitten Boos!

K zal dr noot aan wennen.

Wat ik trouwens vroeger als heeeeeeel klein kind kreeg tegen het krabben snachts:
Washandjes om mn handen heen, en kokertjes om mn armen (dat ik ze niet kon buigen om te krabben).
Deze kregen we van de huisarts/dermatoloog. Weet niet og ze het tegenwoordig nog doen, maar verwarmingsbuis isolatie werkt ook goed Haha!
Das een slag vriendelijker dan keurenrolrollen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:48

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Boos! Boos! Boos! ik werd er vannacht echt GEK van! Zo.... das eruit...

Vannacht om half 2 begon het tot een uur of 3. Begon met mijn hele rechterbovenbeen... kon uiteieieindelijk weer slapen maar om half 6 begon mijn linkerbovenbeen! Grrrrrrrrrrr!! Al met al iets van 4 keer uit bed gegaan... een paar keer om in te zalven.

Pilletjes waren op dus ook die kon ik niet nemen Boos! morgen heel snel de dokter bellen voor het recept!! Pfffffffffff...........

*zucht* ben het weer ff kwijt Lachen al heb ik er nu ook last van...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:09

Heb er zelf ondertussen ook weer 2 dagen opzitten met smeren van hormoonzalf... Opeens is het weer een ramp en is er bijna geen schoon plekje meer te vinden én dan de jeuk Boos! Wordt er ook GEK van. Jeuk, jeuk, jeuk en nog eens jeuk... Bah!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:59

Kimmm schreef:
Ik heb ook de sterkste zalf, maar die heb ik echt wel nodig als het de kop opsteekt! Verdrietig
Maar kan je dan niet langs de dermatoloog gaan om een nieuwe zalf te halen? Want dit werkt zo ook niet, dan gaat je huid alleen maar verergeren, dan verbeteren en dat zou zó zonde zijn!

ik ben al vaak naar de dermatoloog geweest en huisarts etc. heb antibiotica kuren gedaan, jammer alleen dat niets écht helpt..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 18:33

Hallo allemaal! Lachen
Het is ondertussen ontzettend rustig geworden... Knipoog Hoe gaat het met jullie? UPDATE! Vork Genieten we lekker van de zon? Werkt het? Of is het eczeem vermeerderd?

@ ma_rie_tje en Miss_Blimm: Hoe zijn de afgelopen dagen en nachten verlopen? Beter? Slechter?

Ik ben ondertussen weer helemaal schoon en heb al een lekker kleurtje te pakken gekregen Ja Nu volhouden!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:13

Een paar jaar geleden had ik voor het eerst exceem in mijn knieholte wat waarschijnlijk kwam door een glutenintollerantie. Na een glutenvrij dieet ging het over en is nooit meer terug gekomen. (moet wel mijn dieet aanhouden)
Misschien zijn jullie ook gevoelig voor een levensmiddel?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:19

ok dat is bij mij getest sokkebok.. jammer maar helaas, er is niks dat het kan oplossen Verdrietig