Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Re: Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:09

Goeiemorgen!!!
Hebben we allemaal ons gezonde ontbijt al op?? ANders blijven we straks niet staan door de storm!!
Sterkte hoor vandaag!!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:11

Drie craccottes met 1 plak komijnenkaas en 2 cherrytomaatjes.
En al 0.5 l op.

stefffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:20

1 beker (halfvolle)melk en een plak ontbijtkoek.. (s'morgens altijd moeite met eten)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:29

Ik 2 heerlijk volkoren boterhammen met een beetje boter en appelstroop. Gisteren ook al dus ik denk dat ik vandaag ook maar even een pot halva jam halen voor de afwisseling.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:57

bakje Special K met halfvolle melk.

Heb me vanmorgen trouwens gewogen en er is al 0,7 kg af. De oude weegschaal klopte wel, maar deze leest behoorlijk beter.

Hij geeft ook de water en vetpercentages aan, maar wat ik daarvan moet geloven.. Bloos

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:02

Off topic: Trisca, ik zie dat je ook een flemmingh hebt!! Mooi paard zeg!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:05

Dank je wel CocoChanel. Ik ben heel wijs met mijn Flemmingh, echt een geweldige clown.
De bruine uit de atvar is jouwn flemmingh zeker? Herken het hoofd.. Haha!

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken van haar. Ze is enorm veranderd. Van de zomer 5 cm gegroeid en gaat nu in de breedte. Knipoog

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:10

Mijn avatar moet weer eens geupdated worden Bloos
Mijn flemmingh staat er nog niet bij. Hij wordt dit jaar 2! Ik zal wel eens een foto in mijn profiel zetten Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:11

shcmarathon schreef:
Goeiemorgen!!!
Hebben we allemaal ons gezonde ontbijt al op?? ANders blijven we straks niet staan door de storm!!
Sterkte hoor vandaag!!!

magere kwark met 2 eetlepels al bran
en 1 volkorenboterham met halvajam.
Zit ook al aan 1 liter water Lachen

Succes iedereen vandaag!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:23

Ik wil mij ook even melden, als dat mag. Gisteren al heel bericht zitten schrijven en toen ik op verzenden klikte, knalde bokt eruit.

Dit was het bericht:

*zucht* hier nog iemand. Ik wil 15 kilo afvallen. Nou ja, willen… het moet ook vanwege m’n gezondheid (hoge bloeddruk, isschias, etc). Ik ben een paar jaar geleden al een keer 13 kilo afgevallen en ik bleef mooi op gewicht tot ik zwanger werd. Toen had ik zoiets van ‘dik word ik toch’ en heb me toen laten gaan (ook onder invloed van hormonen). En ik moet nu (met m’n dikke r**t) op de blaren zitten…

Ik ben na de kerst begonnen en ben sindsdien (ondanks O&N) 1 kilo afgevallen. Ik moet wel oppassen omdat ik nog borstvoeding geef. Zolang ik borstvoeding geef, mag ik niet lijnen of dieetproducten (zoals Slimfast) eten. Ik moet dus voorlopig heel rustig afvallen.

Ik geloof niet in diëten of lijnen. Wel in het aanpassen van je voedingspatroon en veel bewegen. Ik heb geen Sonja Bakker, Montiniac of Atkins nodig om me te vertellen dat groenten gezond zijn en vette patat slecht. We weten allemaal heus zelf wel wat goed en slecht voor ons is.

Ik heb vorige keer wel ondersteuning gehad van een diëtiste. Zij had een aantal tips:
- Wil je toch 1 avond in de week snacken? Maak dan zelf popcorn in een pannetje met een laagje zonnebloemolie en zout.
- Olijven zijn gezonde, caloriearme snacks.
- Een paar pepsels (zoute sticks) kan ook geen kwaad.
- Of lekker stukje komkommer of paprika.
- Gun jezelf 1 zonde! De mijne is iedere avond een rood wijntje. Je moet jezelf af en toe eens verwennen, anders houd je het nooit vol.

Val niet te snel af. Dat is ongezond en die kilo’s zitten er ook net zo snel weer aan. Per maand 2 kilo afvallen is heel netjes en gezond.

Misschien een tip voor dit topic: lekkere en gezonde recepten uitwisselen! In het receptenboekje van de C1000 die je nu krijgt bij een bepaalde besteding aan boodschappen, staan een paar goede recepten! Onder andere een goed (slank) basisrecept voor hartige taartbodem. Aan zulke tips hebben we wat!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:32

Vanochtend bakje yoghurt met cruesli en een glas water!

Heb over een kwartier pauze en dan ga ik een cracker met filet americain eten.. en tussen de middag nog 2 crackers met fa.. Haha ik raak er aan verslaafd Lachen
Verder zit er nog een appel, kiwi en stuk komkommer in mn broodtrommel, dus kom de dag wel door Ja

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:58

trisca schreef:
De oude weegschaal klopte wel, maar deze leest behoorlijk beter.

Hij geeft ook de water en vetpercentages aan, maar wat ik daarvan moet geloven.. Bloos

Kan dat ook dan? Hoe weet die weegschaal dan hoeveel water jij bij je hebt. Als je twee glazen water drinkt geeft hij dan meer water aan?
Geinig Haha!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:01

CocoChanel schreef:
Mijn avatar moet weer eens geupdated worden Bloos
Mijn flemmingh staat er nog niet bij. Hij wordt dit jaar 2! Ik zal wel eens een foto in mijn profiel zetten Knipoog

Offtopic. Mijn flemmingh die ik verkocht heb had net zo'n koppie als die van jouw coco chanel. Hij is inmiddels bijna 8 jaar anders had ik gevraagd of die van jou van mij was geweest

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:02

welkom iedereen weer Haha!

Ik heb net boodschappen gedaan!! evergreens gekocht haha!!

O: yochurt met appel
T: 1 sultana hartig en wat druiven

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:08

Duke schreef:
Ik wil mij ook even melden, als dat mag. Gisteren al heel bericht zitten schrijven en toen ik op verzenden klikte, knalde bokt eruit.

- Olijven zijn gezonde, caloriearme snacks.
- Een paar pepsels (zoute sticks) kan ook geen kwaad.
- Of lekker stukje komkommer of paprika.
- Gun jezelf 1 zonde! De mijne is iedere avond een rood wijntje. Je moet jezelf af en toe eens verwennen, anders houd je het nooit vol.

Val niet te snel af. Dat is ongezond en die kilo’s zitten er ook net zo snel weer aan. Per maand 2 kilo afvallen is heel netjes en gezond.

Misschien een tip voor dit topic: lekkere en gezonde recepten uitwisselen! In het receptenboekje van de C1000 die je nu krijgt bij een bepaalde besteding aan boodschappen, staan een paar goede recepten! Onder andere een goed (slank) basisrecept voor hartige taartbodem. Aan zulke tips hebben we wat!

Welkom Duke!
Lijkt me inderdaad vervelend als je zo aankomt na een zwangerschap. Is het je eerste kindje?
Bedankt voor je tips. Ik vroeg me al af of olijven wel of niet zouden kunnen. Ik ben er dol op maar koop ze niet meer zo vaak.

Oja en wat ik nog kwijt wil aan tips!

* Drink lauw water ipv koud. Drinkt wat makkelijker Clown
* Als je je bijna niet meer kan beheersen omdat dropjes of M&M's je zo lief aankijken. Ga dan snel je tanden poetsen (uitgebreid en besef dat snoepen ook slecht is voor je pas gepoetste gebit)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:19

Goeiemorgen, ooh ik zie dat ik niet de enige ben die gisteren met avondeten heeft gezondigd, hihi.
Vanmorgen een geroosterde boterham op met klein beetje jam, glas jus dorange, zometeen een appel..geen trek nog, maar moet wel.

Ennuh Duke, aan elk mooi voordeel (je kindje in dit geval) zit vaak een nadeel he (je gewicht) Knipoog
Ik denk dat dat het ook is, men eet totaal verkeerd, het gata nog niet zo zeer om af en toe een snoepje te nemen oid, maar de manier hoe we iets eten en naar binnen schrokken etc.
Succes Duke en iedereen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:07

Voor wie twijfelt of iets wel of niet vol calorien zit:
http://www.calorietabel.nl/
Ik gebruik deze heel veel. Bijvoorbeeld welk broodbeleg nu beter is als ik toch wat zoets wil (pindakaas, hagelslag of pasta).

Of welke groente, of welk brood, of welke snack...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:12

ik ben heeeeellll blij dat olijven een goede caloriearme snack is Haha! Vingers aflikken . Ben namelijk verslaafd aan die dingen... Bloos

Ik heb geen idee hoe mijn weegschaal mijn vet en waterpercentage weet.. Als ik dat nu zo bekijk ben ik volgens de tabel erg vet en uitgedroogd... Bloos!
Ik heb heel veel spierweefsel. Ik heb geen idee hoe zo'n weegschaal ziet wat aan gewicht wat is. Ik hoef naast mijn lengte en leeftijd ook niks in te voeren....

Maak me er maar niet dik om.. Vork

Net 2 manderijnen op en ben een half uur aan het fitnessen geweest. Dit weer is trouwens niet goed voor de lijn...

Vanavond lekker weer 2 uur dansen.. Go jij! Go jij!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:18

Goedemorgen, naja middag, bokkers Haha!
Ik ben dr ochend begonnen met:
- 1 beschuitje (ik krijg het 's ochtends maar moeilijk weg Bloos )
- glas yogidrink

Als tussendoortje een bekertje limonade met een biscuitje.

Nu ga ik lunchen en heb een broterham met ham en een boterham met gehakt bij me. En drink de melkpakjes die overblijven hier op school, dus dat is makkelijk Knipoog

Heb voor vanmiddag een flesje water bij me, ik ga me best doen het op te krijgen..

Weet nog niet wat ik vanavond ga eten (woon nog thuis).

Vanavond proberen om niks of een gezonde snack te nemen, wel moeilijk.. Vanavond komt mijn favoriete serie Prison Break.. En dat is altijd zooo spannend dat je er een grote zak chips bij wilt.. Maarja Schijnheilig

Suc6 allemaal vandaag!!!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:19

Ben vrij van school Lachen net een uur gym gehad.
O: Volkorenboterham met halvarine en smeerkaas 20+
T: Kiwi
L: 250 gr magere kwark met crueslie en een volkorenboterham met halvarine en vruchtenhagel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:23

Goededag iedereen, ik ben net wakker en ga me zo wegen en douchen...

Volgens mij was het zo dat een weegschaal je vet percentage meet, door een hele lichte stroom van je ene voet naar de andere te laten gaan. Dit voel je niet, maar hij is net sterk genoeg dat deze de weerstand voelt die het vet geeft... Maar ik dacht een keer gehoord te hebben, dat deze dus alleen van je ene been naar je andere been meet en dus je hele bovenlichaam overslaat... Wat bij mij dus al een erg vertekend beeld zou geven. Ik heb met mijn benen niet zoveel problemen, maar ben vooral in mijn bovenlichaam te zwaar...

Verder moet ik straks naar de huisarts... ben gewoon zenuwachtig, ik hou echt niet van artsen Scheve mond

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:27

aha Anienk..

Dat zou wel kunnen kloppen, aangezien al mijn vet dan wel gemeten wordt... Ik heb vanaf mijn buik naar boven namelijk heel weinig vet zitten..

Maar die dijen... Boos!

Succes bij de huisarts... Je zal het vast wel overleven.. Ach gut

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:28

Ja, ik dus andersom Knipoog

Het overleven vast wel, hoop gewoon snel te weten wat ik nou heb en er vooral snel vanaf te zijn... Schijnheilig

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:28

Oh, ik zal ook eens mijn, tot nu toe-lijstje melden:
O: wake-up met halfvolle melk
T: niets, alleen koffie
L: ga ik nu halen. Iets van bruin brood met Becel Dieet en vleeswaren ofzo.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:29

Ik heb tot nu toe nog niks gegeten, ben 25 minuten uit bed ( Nagelbijten / Gniffelen ) ga me zo eerst wegen en dan eten.