[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GiGi_90

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:31

smiek schreef:
Okee!
Maar ik dacht altijd dat je even een paar pillen doorslikte, en dan een stopweek nam, maar je moet dus de hele volgende strip slikken?

ja inderdaad dat dacht ik ook, of dan in ieder geval 1 week even doorslikken ofzo!
maar blijk baar is de hele strip beter!
ik heb nog even de bijsluiter gelezen en daar stond dat je heel de strip kon doorslikken, maar dat je ook eerder daarmee kon stoppen (met het doorslikken)

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:41

Jah dat kan wel.. Ik weet alleen niet hoe dat zit met 3 fase pillen, maar die heb je zo te horen niet?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:27

Klopt ja, bij de MG30 maakt dat niets uit, als je maar minimaal 1 strip slikt. Ik heb weleens gehad dat ik 2 hele strips slikte en het toen net niet uit kwam. Ik heb toen 1 weekje extra geslikt, en daarna dus 1 strip + die 2 weken van die vorige strip, kwam het weer netjes uit Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:21

Morgen naar de Dokter.
Dan ga ik waarschijnlijk ook beginnen Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:07

Ik snap iets niet.
In de bijsluiter staat: In geval van overgeven of diaree, handel hetzelfde als bij week twee: Slik de vergeten pil en ga verder met de strip.
Nou vraag ik me af: Vergeten pil? Moet ik dan gewoon een pil pakken van een andere (reserve) strip of? Ik slik morgen mijn laatste pil van de strip, heb verder vandaag geen geslachtsgemeenschap gehad ofzo.. Zaterdag nacht wel, maar ik heb de week ervoor en zondag gewoon netjes mijn pil geslikt
Wat moet ik doen? Gewoon morgen mijn laatste pil slikken of vandaag toch een pil nemen van een reserve strip?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:00

Heb maar gewoon een pil genomen van mijn reserve strip. Lachen

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:41

Mijn pil heeft geen naam Scheve mond
Volgens mij is het een combinatie-pil.....heeft iemand daar ervaringen mee??

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:45

powiepower dat is raar dat die van jou geen naam heeft

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:18

Even een vraagje, ik moet vanavond weer m'n eerste pil slikken na een stopweek. Alleen ik wil even stoppen een paar maanden, ik voel me de laatste maanden niet goed en wil eens zien of dit invloed heeft. Alleen, kan ik dan nu gewoon stoppen?
Ik hoop dat iemand 't weet..

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:34

Je kan ieder moment stoppen, maar het is het beste om je strip af te maken en dan in de stopweek stoppen met de pil.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:16

Maar dat bedoel ik ook, ik heb net een stopweek achter de rug en zou vanavond weer moeten beginnen maar dat doe ik dan dus niet.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:48

DebbieY schreef:
Je word er niet onvruchtbaar van hoor.
Ik stop altijd maar, straks ben ik zwanger en dan weet je dat niet! Doe het altijd maar als bewijs dat ik niet zwanger ben .

Dit zei Anna01

Menstueren als je de pil pakt is geen echte menstruatie he. Dus dit is zeker geen bewijs.
Maar ook ik las altijd een stopweek in. Iig ook een beetje omdat als ik mijn maandstonden heb, ik een beetje een kuisobsessie heb (wat ik anders helemaal niet heb!).
Maar de grootste reden is toch vooral: Als ik lang doorslik voel ik me minder vrouw. Mijn moeder is nu begin de vijftig en de menstruaties beginnen te minderen. En ze voelt haar op slag minder vrouw. Wat ik dus helemaal versta...

Dit is even van een ander topicje maar die is nu gesloten..
Ik dacht dus dat als je het dan werd dat je dan niet zwanger kon zijn, dit is dus niet waar?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:49

Hoe zal ik hem eens noemen? Nors opkijken
Die achterlijke medicijnen ook altijd Tong uitsteken

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:20

Hoi, meld me hier ook. Heb gister in het ziekenhuis bij een mannelijke gyneaceloog een spiraaltje laten plaatsen. Nou heb ik een redelijk hoge pijngrens, maar dit heeft mij zoveel pijn gedaan, ik vond persoonlijk dat de Dr. ook erg ''hardhandig'' was. Nadat ik mijzelf weer had aangekleed, ben ik voor het eerst in m'n leven flauwgevallen.

Toen ik thuis kwam kon ik niks meer, niet lopen, zitten, alles deed zeer. Vandaag gaat 't gelukkig een stuk beter maar heb nog veel pijn in m'n onderbuik en onderrug, maar dit is normaal.

Iemand met nog zo'n ervaring?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:05

Mijn zus is ook bijna van haar graatje gegaan met het zetten van het spiraaltje, terwijl ik geen centje pijn heb gehad.
Ik was dan ook vertrouwd bij mijn gyn en was volledig ontspannen.
Ik heb wel een lange tijd last gehad van buikkrampen, bloedingen niet.
Mijn zus heeft haar spiraal nu een week of 4 en heeft nog geen dag gehad dat ze niet gevloeid heeft. verschilt echt per persoon.
De pijn in buik en onderrug gaat wel over duurde bij mij 3 weken en nu ben ik voor het eerst ongesteld..(ik heb hem ook een week of 4)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:31

DebbieY schreef:
Ik dacht dus dat als je het dan werd dat je dan niet zwanger kon zijn, dit is dus niet waar?

Ik heb altijd begrepen dat je ongesteld word doordat je baarmoeder zichzelf weer "afbreekt". De eicel is niet bevrucht, maar de baarmoeder heeft zich wel klaargemaakt voor de zwangerschap. De baarmoeder breekt zich af en daarbij kunnen bloedvaatjes (geloof ik) springen en daarvan komt het bloed.
Zo heb ik het altijd begrepen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:38

Ik heb ook een vraag, ik ben sinds kort begonnen met de pil, microgynon 20. Een van de 'lichtere' pillen begreep ik. De huisarts vertelde me dat ik de eerste dag van de ongesteldheid moest beginnen met slikken, dat was vorige week dinsdag.

Ik ben altijd al onregelmatig ongesteld geweest, maar heb daar nooit problemen mee gehad, maar ben nu aan de pil, als anticonceptie maar ook om mijn hormoon huishouding wat regelmatiger te maken. Meestal ben ik 6 dagen ongesteld maar ik blijf een klein beetje bloeden. Is dat normaal bij het begin van het slikken van de pil?

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:08

Ik heb ook een vraagje, ik slik de pil nu 5 maanden (microgynon 30) nu heb ik één keer de pil doorgeslikt (twee strips achter elkaar) en zit nu al in de 4e dag van mijn stopweek, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden...Kan dit of moet ik nu verder gaan denken?

5 weken geleden heb ik wel "sex" ("Hij" Clown zat er maar 2 sec. in en toen weer eruit, niet verder gegaan) gehad...

Het kan toch niet zijn dat ik nu zwanger ben of wel ? Ik heb toen wel gewoon normaal de pil geslikt, en dit was de eerste keer dat ik heb doorgeslikt.
Laatst bijgewerkt door Rafaela op 25-07-07 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:42

Water_Olivia schreef:
Hoi, meld me hier ook.
Iemand met nog zo'n ervaring?

Ik heb hem nu een maand of 3, inzetten was idd pijnlijk, ben ook flink van mijn graatje gegaan, maar dat komt vrij veel voor hoorde ik van mijn gyn. Ik heb 1,5 dag buikpijn gehad en 1 dag lichte bloedingen. Ik ben nu 2 keer ongi geweest en ik had toen wel veel meer buikkramp, maar veel minder bloedverlies. Ondanks dat ik flauw ben gevallen zou ik het zo weer doen! Ik ben erg tevreden over het Mirenaspiraaltje.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:43

Daphnezz schreef:
Meestal ben ik 6 dagen ongesteld maar ik blijf een klein beetje bloeden. Is dat normaal bij het begin van het slikken van de pil?

Het is normaal dat je op het begin wat last hebt van bloedverlies.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:46

Maar echt ik ben even heel dom hoor! Ik kan toch niet zwanger zijn, ik slik de pil al 1,5 jaar en vergeet echt nooit een pil! Pas 2x doorgeslikt, maar dan kan ik dat toch niet zijn? Bloos..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:47

Marly_ schreef:
DebbieY schreef:

Ik heb altijd begrepen dat je ongesteld word doordat je baarmoeder zichzelf weer "afbreekt". De eicel is niet bevrucht, maar de baarmoeder heeft zich wel klaargemaakt voor de zwangerschap. De baarmoeder breekt zich af en daarbij kunnen bloedvaatjes (geloof ik) springen en daarvan komt het bloed.
Zo heb ik het altijd begrepen.

Heb meteen even gegoogled, voor de zekerheid, dit stond in de Wikipedia:

Biologische betekenis:
De menstruatie treedt alleen op als er zich geen embryo in de wand van de baarmoeder heeft vastgezet. Daardoor weet een vrouw dat als de menstruatie begint ze niet zwanger is. Helemaal waterdicht is die conclusie niet, omdat bij het innestelen van het embryo ook een heel klein beetje bloed kan vrijkomen dat soms voor het begin van de menstruatie wordt aangezien. Deze zogenaamde innestelingsbloeding is echter zeer licht en van zeer korte duur. Het is dus een ander beeld dan van een normale menstruatie of van een miskraam.

Als je dus zeer licht en een korte tijd een bloeding hebt, kan je dus wél zwanger zijn. Maar aangezien je meestal 2-7 dagen ongesteld bent. Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:49

DebbieY schreef:
Maar echt ik ben even heel dom hoor! Ik kan toch niet zwanger zijn, ik slik de pil al 1,5 jaar en vergeet echt nooit een pil! Pas 2x doorgeslikt, maar dan kan ik dat toch niet zijn? Bloos..

Als je de pil gewoon goed op tijd hebt geslikt lijkt mij dit niet nee.
Heb je misschien een antibiotica-kuur gebruikt, overgegeven of 3-4 uur na het slikken van de pil diaree gehad?
Bij overgeven en diaree is het namelijk mogelijk dat de pil niet goed word opgenomen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:49

Rafaela schreef:
Ik heb ook een vraagje, ik slik de pil nu 5 maanden (microgynon 30) nu heb ik één keer de pil doorgeslikt (twee strips achter elkaar) en zit nu al in de 4e dag van mijn stopweek, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden...Kan dit of moet ik nu verder gaan denken?

5 weken geleden heb ik wel "sex" ("Hij" Clown zat er maar 2 sec. in en toen weer eruit, niet verder gegaan) gehad...

Het kan toch niet zijn dat ik nu zwanger ben of wel ? Ik heb toen wel gewoon normaal de pil geslikt, en dit was de eerste keer dat ik heb doorgeslikt.

Het kan wel meer dan 5 dagen duren voordat je ongesteld word als je de pil hebt doorgeslikt.
En als je vriend maar 2 sec. zijn penis (laten we het diertje maar gewoon bij zijn naam noemen Knipoog ) in je heeft gehad, lijkt het me ook sterk dat je zwanger bent.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:50

Aah lekker dan! Ik ben het zaterdag geworden, gister was ik het ook nog maar vandaag een heel klein beetje. Dat zal dan toch wel niet? Ik heb nergens last van enz. Maar zoals ik net al zei, ik slik hem 1,5 jaar en ben hem echt nog nooit vergeten! Dan heb ik dus 1% kans, dan zal het toch wel niet zo zijn? Bloos

Edit; nee heb geen antibioctica kuur gehad, dus volgens mij hoef ik me nergens druk om te maken! Pff, dan gaat je hart toch wel even sneller kloppen Clown