[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Debbie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:02

trisca schreef:
_Debbie_ schreef:
Ik heb net even op de site zitten kjken van die nuvaring...en het wordt allemaal heel mooi uitgelegd maar nu heb ik een vraag;

Ze zeggen dat het net zoiets is als een tampon inbrengen,ik gebruik altijd tampons maar blijf ze altijd voelen hoe ik ze ook inbreng ik blijf ze altijd voelen..
Zou dit met die nuvaring dan ook zo zijn?

Er staan al heel veel ervaringen met de Nuva Ring in dit topic. Volgens mij was er niemand die hem erg voelde. Ook de mannen klagen niet .
Ik gebruik de Nuva Ring nu ruim 3 jaar en wil er voorlopig niet vanaf..

Das dan wel beter, maar misschien een domme vraag hoor, maar is het makkelijk in te brengen? omdat het mij nogal een grote ring lijkt?

trisca

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:08

de ene keer makkelijker dan de andere keer, maar het is even een handigheid.
Je moet hem wel goed dubbel vouwen, dan gaat het prima

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:17

heyhey allemaal,
Kheb de laatste tijd dit topic ook een beetje zitten volgen, ook mede omdat ik zelf ook met de Pil ben begonnen (Microgynon30) maaarrrr..
nu komt dus 't grote probleem:
zoals jullie waarschijnlijk weten begin je met de pil de eerste dag vd menstruatie, zo gezegd, zo gedaan. Maar ik blééf maar ongesteld!(wel 'oud bloed' zegmaar..)

Nu zit ik inmiddels in m'n stopweek en na 2 dagen dat ik dus gestopt ben met slikken wordt de ongi zeg maar echter, echt 'vers' rood bloed, zoals altijd bij mij in het begin.

Wat nu de grote vraag is; wat hadden jullie toen jullie met de pil / Microgynon30 begonnen? Hadden jullie ook zo'n klachten? Hoort dit erbij?

Groetjes en alvast heel erg bedankt!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:18

heyhey allemaal,
Kheb de laatste tijd dit topic ook een beetje zitten volgen, ook mede omdat ik zelf ook met de Pil ben begonnen (Microgynon30) maaarrrr..
nu komt dus 't grote probleem:
zoals jullie waarschijnlijk weten begin je met de pil de eerste dag vd menstruatie, zo gezegd, zo gedaan. Maar ik blééf maar ongesteld!(wel 'oud bloed' zegmaar..)

Nu zit ik inmiddels in m'n stopweek en na 2 dagen dat ik dus gestopt ben met slikken wordt de ongi zeg maar echter, echt 'vers' rood bloed, zoals altijd bij mij in het begin.

Wat nu de grote vraag is; wat hadden jullie toen jullie met de pil / Microgynon30 begonnen? Hadden jullie ook zo'n klachten? Hoort dit erbij?

Groetjes en alvast heel erg bedankt!

NoName126

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:18

sorry dubbelpost..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:00

nienke1208 schreef:
ik hoor idd ook van verschillende mensen dat het inbrengen van een spiraaltje behoorlijk pijnlijk is...
dat is het enige wat me weerhoudt :S

ik heb ook een spiraaltje al ruim anderhalf jaar.
had er niet echt veel last van met inbrengen ervan.
als je je maar gewoon gaat ontspannen

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:50

Ik heb ook een vraagje.
Ik ben sinds 2 weken dus aan de Lovette. Maar ben nu ongesteld geworden?
Moet ik dan mijn strip afmaken of doorslikken en weer stopweek houden. Ik den namelijk dat ik niet al mn hormonen binnen krijg maar ja anders ben ik weer 2 keer ongesteld of niet gelijk met mn strip zeg maar.
Ik wil dat mijn lichaam eens luisterd naar die pil! Die slik ik niet niets voor niets!

Anders had ik bedacht. Dat ik dus mijn strip afmaak. En wacht tot ik weer ongesteld wordt en dan begin met een nieuwe strip.
Dan ben ik een tijdje misschien niet beschermd tegen zwangerschap zeg maar, maar dat maakt dan ff niet uit.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:52

Emmytje volgens mij is dat gewoon normaal. Je bent nu gewoon ongesteld? Dat hoort toch zo?
Of wat voor klachten bedoel je dan?

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:57

Jamy schreef:
Ik heb ook een vraagje.
Ik ben sinds 2 weken dus aan de Lovette. Maar ben nu ongesteld geworden?
Moet ik dan mijn strip afmaken of doorslikken en weer stopweek houden. Ik den namelijk dat ik niet al mn hormonen binnen krijg maar ja anders ben ik weer 2 keer ongesteld of niet gelijk met mn strip zeg maar.
Ik wil dat mijn lichaam eens luisterd naar die pil! Die slik ik niet niets voor niets!

Anders had ik bedacht. Dat ik dus mijn strip afmaak. En wacht tot ik weer ongesteld wordt en dan begin met een nieuwe strip.
Dan ben ik een tijdje misschien niet beschermd tegen zwangerschap zeg maar, maar dat maakt dan ff niet uit.

Ik zou gewoon de strip afmaken, en dan netjes 8 dagen wachten tot je weer met een nieuwe begint. Je lichaam moet gewoon aan die pil wennen, en met nog meer gerommel raakt die helemaal van slag. Ik heb ook de Lovette, en had precies hetzelfde. Moest toen ook doorslikken . Komt omdat het een hele lichte pil is .

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:02

Reactie op mn post eerder: ben inmiddels alweer ongesteld geworden. wel nog ziek en misselijk, maar het zal wel heersen ofzo.
groetjes!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:03

Maar zometeen wordt ik dan weer halverwege die strip ongesteld?
Dat had ik vorige keer ook elke keer met mn pil. Mn lijf deed gewoon wat die zelf wou zeg maar

Maar kon ik dan niet beter een zwaardere pil als dat elke keer gebeurde?

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:05

wat is een lovette eigenlijk?
is dat iets nieuws

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:08

Soort pil gewoon

Zoetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:25

ik heb ook even een vraagje,
ik ben nu ongv. een jaar aan de pil, nooit problemen mee gehad en ik vond het eigenlijk wel fijn ( behalve die klio's dan )
maar zondag kreeg ik ineens heel erg last van mijn rug en hoofdpijn. ik wist niet wat er was, en dacht ook niet aan de pil...

ik slikte hem gewoon, was net een wekje daarvoor ongesteld geweest, de stopweek dus..
toen ben ik dus 2 dagen thuis gebleven omdat ik er echt last van had, en dinsdagmiddag werd ik dus ineens ongesteld..

terwijl ik gewoon in de 2e week van mijn strip was, en de pil ook gewoon iedere dag heb ingenomen..
nu weet ik niet of dit weleens vaker voorkomt, en of het wel te vertrouwen is als het nodig is...

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:27

Jamy schreef:
Dat had ik vorige keer ook elke keer met mn pil. Mn lijf deed gewoon wat die zelf wou zeg maar

Met 1 a 2 cyclussen moet het dan inderdaad wel weer op de rit zijn. Heeft de huisarts je niet ingelicht over een eventueel zwaardere pil? Ik weet niet wat voor pil je eerst had? Want Lovette is gewoon ontzettend licht... Ik heb deze gekregen omdat ik van andere pillen zoveel aan kwam, en ik dat absoluut niet meer wilde. Zo licht is hij dus eigenlijk.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:28

Siets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:30

zoetjuh schreef:
ik heb ook even een vraagje,
ik ben nu ongv. een jaar aan de pil, nooit problemen mee gehad en ik vond het eigenlijk wel fijn ( behalve die klio's dan )
maar zondag kreeg ik ineens heel erg last van mijn rug en hoofdpijn. ik wist niet wat er was, en dacht ook niet aan de pil...

ik slikte hem gewoon, was net een wekje daarvoor ongesteld geweest, de stopweek dus..
toen ben ik dus 2 dagen thuis gebleven omdat ik er echt last van had, en dinsdagmiddag werd ik dus ineens ongesteld..

terwijl ik gewoon in de 2e week van mijn strip was, en de pil ook gewoon iedere dag heb ingenomen..
nu weet ik niet of dit weleens vaker voorkomt, en of het wel te vertrouwen is als het nodig is...

Kan gewoon een doorbraakbloeding zijn. Ben je écht ongesteld, of is het zeg maar half half? Dus soms een beetje bloed? Als dat het is moet je je niet al te veel zorgen maken denk ik, dan kun je het eerst nog een strip afwachten. Mocht je nou echt weer overnieuw ongesteld zijn, ook echt het aantal dagen wat je normaal bent, dan kun je het eens aan de huisarts vragen. Dat moet inderdaad niet.

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 03:10

Als je in de laatste week van de strip een pil bent vergeten en die een dag later hebt ingenomen, is er dan kans op zwangerschap als je intiem bent geweest?
Of zijn er mensen met ervaring hiermee dat zwangerschap dan kan gebeuren?
Heb geen bijsluiter meer van de pil.
Of zijn we erg naief geweest door geen MA te halen?
Ik kan me heugen van de bijsluiter dat de kans op zwangerschap dan toch erg klein is, maar weet het niet zeker.

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:31

Als je een pilletje van de laatste strip vergeet is er normaal gezien geen kans op zwangerschap, gewoon eventjes de strip opmaken, stopweek inlassen en dan opieuw verdergaan...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 10:47

Citaat:
Bent u de pil in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u drie dingen doen:

1 Twee weken lang een condoom gebruiken als u gemeenschap hebt;
2 De strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip (bij een strip van 28 tabletten de laatste zes overslaan) zodat u na het vergeten minimaal zeven pillen slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken;
3 Direct een stopweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen.

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:42

Jamy schreef:

uhm je was aan de micro 30 en je bent overgestapt wegens doorbraakbloedingen op de lovette?

want als dat zo is dan is dat niet raar, de lovette is nog lichter dus idd de kans op de doorbraakboeding wordt groter...

dus een zwaardere pil zou mischien kunnen helpen, maar... te vaak van pil wisselen is niet zo goed voor je...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:55

Maar waarom krijg ik dan deze pil als ik juist van die doorbraakbloedingen af wil?

Volgens de dokter moest ik juist aan deze pil, in zijn boekje stond dat bij doorbraakbloedingen een soort hormoon verminderd moest worden ofzo.
Weet niet, ik ben hier niet degene die daar voor geleerd heeft

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:26

Hoi, ik heb even een vraagje. Volgende week donderdag ga ik de pil halen. Maar de dag erna (vrijdag) moet ik ongesteld worden. Ik moet dan dus beginnen met de pil. Maar word ik dan die keer nog ongesteld? Als ik hem sochtends voor ik ongesteld ben zeg maar slik? En dan gewoon doorslik? Want ik hoop zo van niet! Weten jullie dat toevallig?? heel erg bedankt!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:28

Nee wordt je gewoon ongesteld

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:29

poedersuiker