Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 10:24

Ik kan heel blij vermelden dat ik de laatste week goede keuzes heb gemaakt. Ik ben 6 ons afgevallen. Op deze manier ga ik door, ik schrijf nu ook op hoe ik mij voel, wat gaat er in mijn hoofd om en wat heb ik bewogen en gegeten. Niet de hoeveelheid maar gewoon wat heb ik gegeten.

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 10:45

Goed bezig!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:06

Ik zal ook eens mee kletsen in dit topic. 3 april begonnen met afvallen, met behulp van glp1 medicatie. Vandaag de dag ben ik -31,5 kg kwijt. Moet nog heel veel kilo's kwijt, ik wil op een gezond gewicht komen.

Ik zit in een calorietekort en ik sport 2x per week en eet veel eiwitten voor een vol gevoel. Ik houd m'n calorieën bij in myfitnesspal (betaalde versie) en tel elk ding.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:17

fjordjes schreef:
Ik zal ook eens mee kletsen in dit topic. 3 april begonnen met afvallen, met behulp van glp1 medicatie. Vandaag de dag ben ik -31,5 kg kwijt. Moet nog heel veel kilo's kwijt, ik wil op een gezond gewicht komen.

Ik zit in een calorietekort en ik sport 2x per week en eet veel eiwitten voor een vol gevoel. Ik houd m'n calorieën bij in myfitnesspal (betaalde versie) en tel elk ding.

Maar hoe werkt dat met medicatie? Doet de medicatie dan hoofdzakelijk het 'zware werk'? Of ga je eerst met bijvoorbeeld een diëtist aan de gang om je eetpatroon aan te passen en dan pas medicatie?

Ik heb geen idee dus het is oprecht niet lelijk bedoeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:22

Dat ligt eraan hoe je aan de medicatie komt. Via de huisarts krijg je het niet zomaar en moet je vaak eerst een traject volgen. Als je het zelf koopt kan je na een online intake zo beginnen. Het is een hulpmiddel wat zowel je hormoonhuishouding reguleert als je hongergevoel beïnvloedt. Het zorgt dus voor minder inname maar ook voor een betere vertering en vetverbranding door beïnvloeding van bepaalde hormonen zoals insuline. Uiteraard moet je hierbij je eetpatroon aanpassen maar dit gaat door de medicatie veel makkelijker zodat je betere keuzes kunt maken.
Goed bezig Fjordjes!!

Edit: er is een apart topic over deze medicatie zodat dit topic niet ‘vervuild’ wordt met medicatieinfo: [MWS] GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:26

Suzanne F. schreef:
Dat ligt eraan hoe je aan de medicatie komt. Via de huisarts krijg je het niet zomaar en moet je vaak eerst een traject volgen. Als je het zelf koopt kan je na een online intake zo beginnen. Het is een hulpmiddel wat zowel je hormoonhuishouding reguleert als je hongergevoel beïnvloedt. Het zorgt dus voor minder inname maar ook voor een betere vertering en vetverbranding door beïnvloeding van bepaalde hormonen zoals insuline. Uiteraard moet je hierbij je eetpatroon aanpassen maar dit gaat door de medicatie veel makkelijker zodat je betere keuzes kunt maken.
Goed bezig Fjordjes!!

Edit: er is een apart topic over deze medicatie zodat dit topic niet ‘vervuild’ wordt met medicatieinfo: [MWS] GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Ah ja, ik heb daar verder geen interesse in voor eigen gebruik. Ik was gewoon benieuwd. :j

Vind het wel bijzonder dat je dit ook kunt kopen zonder huisarts, ik dacht dat dit alleen via een traject kon.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:45

Ik heb mijn steps binnen. :D

Afbeelding

Hij kan nog een treetje hoger maar nu met 3 is perfect om te oefenen voor mij. :D
Net al 2x 20 stappen erop gezet. Nu elke dag volhouden tot het zo makkelijk gaat dat ik dat laatste treetje er ook onder kan zetten. En als dat makkelijk gaat dan worden die 20x 30 en daarna 40.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 11:49

KimD, ik ben naar de huisarts geweest en die wilde het mij niet voorschrijven ondanks een hoog bmi. Ook niet als ik zelf zou betalen. Nu doe ik het via een kliniek en een arts schrijft mij de medicatie voor en moet het zelf betalen. Ik sta dus wel onder controle van een arts.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:49

Bellatrix schreef:
Ik heb mijn steps binnen. :D

[ Afbeelding ]

Hij kan nog een treetje hoger maar nu met 3 is perfect om te oefenen voor mij. :D
Net al 2x 20 stappen erop gezet. Nu elke dag volhouden tot het zo makkelijk gaat dat ik dat laatste treetje er ook onder kan zetten. En als dat makkelijk gaat dan worden die 20x 30 en daarna 40.

Wat goed! Nu kan je buiten de sportschool om ook oefenen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:56

Ja daarom! Ik doe het vanavond gewoon weer, en morgen ook 2x. :D

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 12:59

Yes wat goed! Lekker bezig!

Ik heb gisteren het zand van de paddock met de hand omgeploegd en geharkt. Was wel voldoende beweging voor een paar dagen denk ik. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:01

Dat denk ik wel. :D

Ik heb net bladeren geharkt in de tuin en bij de planten geharkt. Dat voelde ik ook wel. :=

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:40

Ik ben vanmiddag 1,5 uur wezen wandelen in het bos/zand.
Één advies, ga nooit op zaterdagmiddag naar de Soesterduinen toe als je niet gek bent op honden.
Ik had zelfs opeens een hond bij mij lopen waar ik heel duidelijk aan kon merken dat hij zijn baasje kwijt was geraakt. Maar ja, ik was ook niet het baasje. Gelukkig verdween hij richting een andere hond en kon ik doorlopen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:00

Boyzone schreef:
Één advies, ga nooit op zaterdagmiddag naar de Soesterduinen toe als je niet gek bent op honden.
Ik had zelfs opeens een hond bij mij lopen waar ik heel duidelijk aan kon merken dat hij zijn baasje kwijt was geraakt. Maar ja, ik was ook niet het baasje. Gelukkig verdween hij richting een andere hond en kon ik doorlopen.

Ik was vanochtend op de Soesterduinen.
Het is wel dé plek voor honden inderdaad. (En fotoshoots haha)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:10

Selina schreef:
Boyzone schreef:

Ik was vanochtend op de Soesterduinen.
Het is wel dé plek voor honden inderdaad. (En fotoshoots haha)

Klopt, ik zag nog een bruid staan in de mooie ondergaande zon.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:20

Boyzone schreef:

Daar is volgens mij ook daadwerkelijk losloopgebied, dus dan heb je zeker op zaterdag kans dat het ontzettend druk is. Is hier in de buurt ook in de losloopgebieden, meestal ook allemaal honden waarvan dit de eerste grote wandeling van dr week is.

Hier ook mijn stappen voor vandaag gehad en sinds 16u in bed, nog steeds niet fit maar de verkoudheid lijkt eindelijk los te komen. :brr:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:04

Boyzone schreef:

Oh herkenbaar, hier is ook zo'n losloopgebied. En daar moet je doorheen voor je het bos in kunt. Daar lopen soms behoorlijk wat onopgevoede projectielen. Heel lief hoor, maar niet luisteren.

Hier gaat het ook goed. Mensen gaan het ook zien, goed voor het zelfvertrouwen :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:23

Vanochtend een -0,8kg, dat was wel een cadeautje want die had ik niet verwacht. Ik heb een rommelige week achter de rug, voornamelijk qua gezondheid want ik hik ontzettend tegen een verkoudheid aan die niet wilt doorzetten. Qua eten en punten wel een fijne week alleen een ruk weekend, eigenlijk te weinig gegeten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 08:39

Wat goed kim! Fijn dat het meevalt

Hier een grote klapper, -1.4.
Na het ziek zijn extra gelet op drinken en bewegen en dat is dus gelukt.

losloopgebieden vermijd ik ook zoveel mogelijk. Ik kom er ook niet met mijn eigen honden. Deels omdat ik een hond heb die snel gaat jagen op andere honden en ze dus eigenlijk niet sociaal genoeg is, en deels omdat er gewoon teveel van dat soort honden rondlopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:50

Ik heb vanmorgen op mijn steps 2x 20 gedaan. :D En dan vanavond weer. Wel eerst voortgangsgesprek op de sportschool maar dat stelt niet veel voor, ik ga ook echt niet op de weegschaal, van de week thuis gedaan en die stond op 77 kg. Wel mag ik morgen prednison afbouwen van 20 mg naar 15 mg en ik hoop dat ik na mijn 2 weken vakantie al wat vocht in mijn gezicht kwijt ben...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 10:49

Ik ga voor je duimen marlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:03

Thanks, doe maar extra goed. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:09

Ik probeer niet te snacken. Maar eerst kreeg ik een choco letter van werk. Daarna van m'n opa en oma. Daarna van m'n vriend. En ik heb dan niet genoeg ruggengraat om hem weg te geven. Vrijdag nog spontaan een oliebol gehaald bij een kraam.
Vinden jullie de decembermaand ook extra lastig? :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:10

Ja. :+
Daarom ga ik er ook pas echt tegenaan in januari. Ik zit toch nog met die prednison kilo's en die zijn er ook niet in een week af. Dus ik geniet gewoon van december. In mijn kerstpakket die ik vrijdag krijg zal ook wel eten in zitten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 11:28

Oliebollen vind ik weinig aan, chocola blijft wel erg aantrekkelijk.

Ik probeer alleen te snoepen als iets een 9 of een 10 is qua lekkerheid. Verder haal ik weinig in huis.