Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fjordjes schreef:Ik zal ook eens mee kletsen in dit topic. 3 april begonnen met afvallen, met behulp van glp1 medicatie. Vandaag de dag ben ik -31,5 kg kwijt. Moet nog heel veel kilo's kwijt, ik wil op een gezond gewicht komen.
Ik zit in een calorietekort en ik sport 2x per week en eet veel eiwitten voor een vol gevoel. Ik houd m'n calorieën bij in myfitnesspal (betaalde versie) en tel elk ding.
Suzanne F. schreef:Dat ligt eraan hoe je aan de medicatie komt. Via de huisarts krijg je het niet zomaar en moet je vaak eerst een traject volgen. Als je het zelf koopt kan je na een online intake zo beginnen. Het is een hulpmiddel wat zowel je hormoonhuishouding reguleert als je hongergevoel beïnvloedt. Het zorgt dus voor minder inname maar ook voor een betere vertering en vetverbranding door beïnvloeding van bepaalde hormonen zoals insuline. Uiteraard moet je hierbij je eetpatroon aanpassen maar dit gaat door de medicatie veel makkelijker zodat je betere keuzes kunt maken.
Goed bezig Fjordjes!!
Edit: er is een apart topic over deze medicatie zodat dit topic niet ‘vervuild’ wordt met medicatieinfo: [MWS] GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo
Bellatrix schreef:Ik heb mijn steps binnen.
[ Afbeelding ]
Hij kan nog een treetje hoger maar nu met 3 is perfect om te oefenen voor mij.
Net al 2x 20 stappen erop gezet. Nu elke dag volhouden tot het zo makkelijk gaat dat ik dat laatste treetje er ook onder kan zetten. En als dat makkelijk gaat dan worden die 20x 30 en daarna 40.

Boyzone schreef:Ik ben vanmiddag 1,5 uur wezen wandelen in het bos/zand.
Één advies, ga nooit op zaterdagmiddag naar de Soesterduinen toe als je niet gek bent op honden.
Ik had zelfs opeens een hond bij mij lopen waar ik heel duidelijk aan kon merken dat hij zijn baasje kwijt was geraakt. Maar ja, ik was ook niet het baasje. Gelukkig verdween hij richting een andere hond en kon ik doorlopen.
Selina schreef:Boyzone schreef:Ik ben vanmiddag 1,5 uur wezen wandelen in het bos/zand.
Één advies, ga nooit op zaterdagmiddag naar de Soesterduinen toe als je niet gek bent op honden.
Ik had zelfs opeens een hond bij mij lopen waar ik heel duidelijk aan kon merken dat hij zijn baasje kwijt was geraakt. Maar ja, ik was ook niet het baasje. Gelukkig verdween hij richting een andere hond en kon ik doorlopen.
Ik was vanochtend op de Soesterduinen.
Het is wel dé plek voor honden inderdaad. (En fotoshoots haha)
En dan vanavond weer. Wel eerst voortgangsgesprek op de sportschool maar dat stelt niet veel voor, ik ga ook echt niet op de weegschaal, van de week thuis gedaan en die stond op 77 kg. Wel mag ik morgen prednison afbouwen van 20 mg naar 15 mg en ik hoop dat ik na mijn 2 weken vakantie al wat vocht in mijn gezicht kwijt ben...