Ik heb gelukkig wel een super fijne huisarts. Of beter gezegd, een huisartsen team.

Kennen mijn casus heel goed, denken mee, nemen mijn klachten serieus. En daar ben ik zó bij mee.

Ik ben vorige week donderdag naar het ziekenhuis geweest voor mijn linker oog. Die is al bijna een jaar aan het etteren en ik heb diverse zalfjes geprobeerd. Het slijmvlies in mijn ooghoek is rood en er vallen regelmatig vieze groene "oogpoepjes" uit.
Mijn ogen zelf, is helemaal niks mis mee, goed nieuws dus! Voor de zekerheid hebben ze een kweek genomen van de viezigheid. Maandag belden ze mij dat er een bacterie is, maar ze nog aan het onderzoeken zijn welke. Gisteren werd ik gebeld dat de microbioloog er nog steeds mee bezig is, maar dat ze nog niet hebben ontdekt welke bacterie het is, omdat de bacterie heel raar doet. Het groeit heel traag, dus ze kunnen nog niet opmaken welke bacterie het is. Maar dat diverse middelen niet werken, is hiermee wel te verklaren.
Het kan ook nooit effe normaal he!
Wat ik wel weet, is dat het niet besmettelijk is. Mijn rechter oog heeft nergens last van.