Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:28

Ah zo, ik snap je hoor! Voor jou is het bereiken van een voor jou (en je paard) goed gewicht een stok achter de deur om af te vallen. Doe je goed! +:)+
Ik ben het met je eens hoor, die richtlijnen zijn niet meer dan dat; richtlijnen… Ik schrik er eerlijk gezegd van dat jij als tiener het label obesitas kreeg opgeplakt bij die lengte en gewicht. Ik heb m’n halve jeugd geworsteld met mn zelfbeeld: ik schoot de lucht in en werd daarom ook zwaarder dan mn vriendinnen en vond mezelf ‘dik’…als ik nu foto’s terugzie was ik gewoon heel lang en dun…zo zonde dat ik dat niet zag

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:54

Fly_high, och wat vreselijk!! Wat een idioot iets, zelf ook vrij lang vergeleken de rest. Je bent dan toch ook zwaarder... gelukkig kan je er nu op terug kijken met deze instelling maar die uitspraken zijn toch wel erg heftig tegen een kind.

Die cm omtrek vind ik misschien nog wel meer kolder dan een bmi en ook die heb ik niet hoog zitten :o
Momenteel heb ik een taille van 80cm en volgens de artsen ben ik obesitas. Toen ik echt slank was maar een enorme vetrand onder mijn navel bleef houden en je verder ieder ribbetje kon tellen zei de diëtist met meten och als je taille 1cm minder is zit je op ondergewicht. >;) ze meten precies boven die vetrand en ik zei maar je ziet dit toch ook?! Ja maar de cm zijn leidend. Advies was meer eten dan zou die rand vanzelf wegtrekken :+
Ja meer eten en dan valt hij minder op... toen wisten ze nog niet dat het ook echt medisch was en er simpelweg met geen enkel dieet wt aan te doen was, het maakt mensen wel onzeker.

De weegschaal met daarbij een oog is denk ik veel beter. De weegschaal kan je sturen en een goed oog kan daarbij zeggen ja is goed of niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:25

Bij mij is het andersom. Ik zie er veel zwaarder uit dan ik echt weeg. Ik ben dan ook wel klein en daardoor lijk je al snel wat forser, zeker als je korte benen hebt en een stevige bouw. Maar in gewicht ben ik nooit te zwaar geweest officieel volgens de bmi berekening.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:32

Pallatin schreef:
Ik vind dat dus ook raar Fly High; eigenlijk moet ik dus al snel tante sidonia zijn om onder die 80 cm te blijven want lengte telt niet mee…raar verhaal…

In mijn geval is de indicator wat mijn paard mag dragen een tricky one: hij is 1.73 en weegt zo’n 640 kg, als ik daar 15% van neem zou hij dus 96kg mogen dragen… Dat vind ik erg veel en wil ik m eerlijk gezegd niet aan doen. ;) Tuig/kleding zit je al snel op 5kg denk ik…Vind tuig plus mezelf < 80 een goed uitgangspunt

Een engels zadel weegt al snel 8-9kg, een westernzadel 15kg, soms zelfs 20 tot 23kg. Hoofdstel weegt met bit en teugels ook al snel 2kg, en het verschil tussen 's ochtends voor het eten bloot op de weegschaal en paardrijklaar overdag is al snel 5kg. Dan zit je dus aan 15kg extra minimaal en zou je op 81kg uitkomen aan maximaal ochtendgewicht voor jezelf.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:51

Die 80 cm bereik ik nooit, tenzij ik ongezond mager zou worden.
Mijn heupen zijn nu al 10 cm smaller dan mijn taille. Natuurlijk gaat daar ook wel vanaf maar 80 cm is een utopie denk ik.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:43

Mizora schreef:
Pallatin schreef:
Ik vind dat dus ook raar Fly High; eigenlijk moet ik dus al snel tante sidonia zijn om onder die 80 cm te blijven want lengte telt niet mee…raar verhaal…

In mijn geval is de indicator wat mijn paard mag dragen een tricky one: hij is 1.73 en weegt zo’n 640 kg, als ik daar 15% van neem zou hij dus 96kg mogen dragen… Dat vind ik erg veel en wil ik m eerlijk gezegd niet aan doen. ;) Tuig/kleding zit je al snel op 5kg denk ik…Vind tuig plus mezelf < 80 een goed uitgangspunt

Een engels zadel weegt al snel 8-9kg, een westernzadel 15kg, soms zelfs 20 tot 23kg. Hoofdstel weegt met bit en teugels ook al snel 2kg, en het verschil tussen 's ochtends voor het eten bloot op de weegschaal en paardrijklaar overdag is al snel 5kg. Dan zit je dus aan 15kg extra minimaal en zou je op 81kg uitkomen aan maximaal ochtendgewicht voor jezelf.

Gelukkig zit ik daar nog een stuk onder. Ik zal de volgende keer dat ik m’n tuig ga er eens mee op de weegschaal gaat staan om te kijken wat dat weegt; kan moeilijk geloven dat een hoofdstel 2kg weegt ;)
@Tiwi; daar zeg je zo wat…ik ben een model peer zeg maar; brede heupen, vrij smalle taille in verhouding…als je meer ‘appel’ bent is die 80 cm helemaal onmogelijk?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:15

Hey hallo,

Ik zou me ook graag bij jullie club aansluiten :D

Ik wil graag 10 a 15 kilo afvallen, lukt me maar niet. Weeg nu rond de 90/92 kilo (zoveel heb ik nog nooit gewogen :(:) ). Wel net vakantie gehad.

Hoop hier goede tips te lezen.

Ik ben niet van de sportschool, wel wandel ik veel en zwem een paar keer per week!
Ik wil weer bijgaan houden in een app wat ik eet en dan max 1750/1800 calorieen per dag aan te houden.
Weet iemand een app die een beetje makkelijk bij te houden is? Ik wil me niet te veel met macro's ed bezig houden, vrees dat dat me dan weer frustreert als ik dat niet voor elkaar heb gekregen.

Houden jullie een bepaald dieet aan?

Mijn eerste vraag, kennen jullie de Fitpiggy? Schijnt enorm te vullen, veel vezels , veel eiwitten en schijnt vooral ook erg lekker te zijn!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:33

gruis, wat een fijne tabel. Wat betreft stil staan, vergeet niet je kcal aan te passen als je afvalt. Ik doe het zelf bij elke gram omdat het in Yazio heel makkelijk is, maar als je afvalt verandert je kcal behoefte natuurlijk ook. Dit helpt bij mij heel erg zodat ik niet stil ga staan.
Pallatin, fijn dat het tracken steeds makkelijker gaat. Het is ook vooral volhouden in het begin en dan word het vanzelf makkelijker. Mijn eten afwegen koste me eerst echt een halfuur en nu ben ik in 10 minuten klaar. :D
Eefsel2109, nog gecondoleerd met je oma! :(:)
tiwi1969, altijd fijn als je het afvallen ook aan de kleding kunt merken!
fly_high, pfff precies daarom kijk ik dus echt totaal niet naar bmi. Mijn coach is professioneel bodybuilder en heeft volgens zijn bmi ook zwaar overgewicht. :') Ik track 1x per maand centimeters maar ik vind het het fijnste om gewoon te merken dat een broek losser gaat zitten, of dat mensen zeggen 'ben je afgevallen?'.
karrij, welkom! Ik gebruik zelf Yazio, de betaalde versie en ben heel tevreden daarover. Fitpiggy ken ik niet.

Ozempic enzo zelf geen ervaring mee en wil ik ook niet. Lijkt me geen duurzame manier om af te vallen en het vol te houden. Bovendien houd je inderdaad de medicijnen weg bij mensen die het echt nodig hebben.

Mijn vakantie is voorbij. Wel wat aangekomen maar nu ik weer in het ritme ben vliegt het er ook zo weer af dus prima. :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:32

Ik gebruik gewoon de samsung health app die standaard op je telefoon zit. Vind hem erg fijn, overzichtelijk en vind het prettig dat stappenteller en alles in 1 app zit gewoon

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:01

Ik gebruik zelf myfitnesspal. Echter houd ik niet de calorieën aan die de app aan geeft, maar heb ik deze in deze berekenmachine berekend: Berekenmachine. Dit dan ook aangepast in de app. Deze berekenmachine is up to date met de laatste wetenschappelijke onderzoeken. Dit is overigens ook de 'methode' die ik aanhoud. Geen dieet, geen dieetcultuur en dieetgedachtes, maar op een gezonde en voedzame manier afvallen.

Ik eet af en toe een fitpiggy, past prima in de 20% van de 80/20 regeling (80% voedzaam, 20% minder voedzaam) en vind ze erg lekker en vullend. Als snack heb ik al genoeg aan een halve (in plaats van 3 snickers te willen eten :') ) en soms een hele als bijvoorbeeld ontbijt, maar gezien de prijs doe ik dit niet dagelijks.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:46

Eefsel2109 schreef:
Ik gebruik zelf myfitnesspal. Echter houd ik niet de calorieën aan die de app aan geeft, maar heb ik deze in deze berekenmachine berekend: Berekenmachine. Dit dan ook aangepast in de app. Deze berekenmachine is up to date met de laatste wetenschappelijke onderzoeken. Dit is overigens ook de 'methode' die ik aanhoud. Geen dieet, geen dieetcultuur en dieetgedachtes, maar op een gezonde en voedzame manier afvallen.

Ik eet af en toe een fitpiggy, past prima in de 20% van de 80/20 regeling (80% voedzaam, 20% minder voedzaam) en vind ze erg lekker en vullend. Als snack heb ik al genoeg aan een halve (in plaats van 3 snickers te willen eten :') ) en soms een hele als bijvoorbeeld ontbijt, maar gezien de prijs doe ik dit niet dagelijks.

Wat voor formaat hebben die fitpiggy bars?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:53

carina schreef:
Eefsel2109 schreef:

Wat voor formaat hebben die fitpiggy bars?

Afbeelding
Theelepel en aardappelschilmes for scale :Y)

En beetje verschillende diktes, sommige hebben een flink dikke vulling waar andere een dunnere vulling hebben.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:06

Eefsel2109 schreef:
[ Afbeelding ]

En beetje verschillende diktes, sommige hebben een flink dikke vulling waar andere een dunnere vulling hebben.

Dank!!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:06

carina schreef:
Eefsel2109 schreef:
[ Afbeelding ]

Dank!!

De meesten zitten op de 100 gram, ze zijn echt heel lekker en vullen best goed!
Maar 4,99 euro per bar, ik hoef niet op de kleintjes te letten ,maar vind ze wel duur.
Gemiddeld zitten er zo'n 280 calorieën in en best wat suiker, maar wel heel lekker dat dan weer wel.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:43

Ik volg jullie al een tijdje en na de vakantie was het weer ‘klaar’ met het gevreet. Dus mag ik meepraten? Mijn hele leven al aan het jojoën. Ik schrok nu vooral van m’n tailleomvang van 90 cm. Ouder en na overgang ging ik toch uitdijen op andere plaatsen. Gewicht is zo’n 82/83 kilo. Een echt einddoel heb ik niet. Wel stoppen met snaaien, meer groente maar nu ga ik ook eens letten op de hoeveelheid proteïne, want dat heb ik nooit gedaan. Dus tips hoor ik graag.
Ik weet precies waar mijn valkuilen zitten, dat zijn de tussendoortjes. Ik word niet dik van drie maaltijden per dag. Na de vakantie ook weer ritalin gaan slikken als hulpmiddel bij m’n ADD en dat heeft als prettige bijwerking minder honger. Ik houd wel eetlust, maar als ik geen honger heb is het laten staan van slechte dingen makkelijker.
De knop moet weer om, maar helaas weet ik dus ook dat die knop makkelijk weer terug kan schieten. Ik wandel met de honden en verder doe ik niet aan sport.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 16:24

Mijn gevoel nav de kleding klopt. In vijf weken 3,5 kg eraf nu totaal 28 kg kwijt.
De fysio zij dat ik dit succes moet vieren, maar ik weet niet zo goed hoe. Nieuwe kleding heb ik al en eten vind ik niet zo’n goed idee.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:27

Wat ontzettend goed, tiwi! Daar kan je echt trots op zijn! En je kan het ook anders vieren, het is maar net wat je fijn vindt. Een leuk boek, een lekkere handcrème, een drankje op het terras...

Welkom Ceetje! :) Ik vind het ook lastig om die minder goede gewoontes af te leren. Het helpt altijd om in kleine stapjes een beetje af te bouwen en jezelf vooral niet alles te ontzeggen!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:33

Super tiwi! En het kan inderdaad met van alles he, desnoods een tijdschrift of puzzelboekje. Ik weet niet waar je blij van word of wat je hobby's zijn?

Welkom ceetje! Het is ook lastig om gewoontes af te leren. Wat ik zelf belangrijk blijf vinden is dat ik niet opgeef als het een keer weer fout gaat. Soms eet ik nog steeds een hele zak chips leeg hoor. Nou dan pak ik het de volgende dag weer op en is er niks aan de hand. Waar ik eerder dacht ik heb het verpest laat maar, weet ik nu dat het einde niet nabij is zeg maar. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:42

Anders misschien iets wellness achtig, massage, pedicure ofzo?

Zoiets verdient wel een beetje viering vind ik :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:26

tiwi1969 schreef:
Mijn gevoel nav de kleding klopt. In vijf weken 3,5 kg eraf nu totaal 28 kg kwijt.
De fysio zij dat ik dit succes moet vieren, maar ik weet niet zo goed hoe. Nieuwe kleding heb ik al en eten vind ik niet zo’n goed idee.

Zo dan 28 kilo! Dat verdient zeker een feestje. Ik heb vorige week voor het eerst een hoofdhuidbehandeling ondergaan in een headspa. Waanzinnig fijn! Ik mag van mezelf bij vijf kilo eraf er weer naar toe.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 21:34

Helaas staat mijn budget geen luxe behandelingen toe. Mijn budget voor extra’s is opgegaan met mijn tripje Terschelling en de nieuwe kleding.
Wel heb ik lekker en gezond voor mijzelf gekookt, wraps met zelf gerookte kip en groente uit mijn tuin.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:38

Wat goed tiwi! Misschien een sierraadje als beloning? Heb je ook een aandenken aan je mijlpaal.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:07

Heel knap Tiwi!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:08

Heel knap Tiwi!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:23

Zou ik mij hier misschien ook mogen melden? :D Stiekem al even een stille meelezer, maar mij nog nooit gemeld.

Eigenlijk wil ik al jaren afvallen, maar het lukt me niet. Ik hou van snacken en sinds ik een paar jaar geleden uit huis ben gegaan, ging het mis :'). Wel tijdje naar de sportschool geweest etc, maar het lukte nooit zo goed.
Sinds vorige maand samen met een vriendin een personal trainer in de arm genomen, waar we 1x, soms 2x in de week sporten! Lekker enthousiast ook een jaarabonnement afgesloten _O-

Ik ben voordat ik bij de PT begon zelf al 5kg afgevallen, door vooral gewoon minder te eten maar niet anders. Nu wil ik er nog 20kg af, maar met 10kg ben ik ook al heel erg blij :). Het sporten zelf gaat goed, vind het nog bijna leuk ook hahah.

Maar het eten.. Ik vind dat zo lastig! Ik ben sowieso een lastige eter, maar ik heb ook weinig inspiratie. Ik hou van pasta's, maar dat moeten dan wel een beetje de gezonde variant worden.. Hoe doen jullie dat? Of zijn er pagina's waar ik lekkere, simpele recepten weg kan halen?