Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:17

He bah dat komt niet goed uit zeg! Ik probeer nu ook te vermijden om ziek te worden , maar ik zit hier mooi alleen en veel in de frisse lucht. Hopelijk verlies je niet al te veel conditie , het gaat echt rond.....

Ik wil graag voor de 100 , maar het is wel fijn dat er een 80 optie is. Het is meer mentaal een spelletje op den duur. Vaak krijg ik op het einde nog weer wat energie omdat ik weet dat de finish in zicht komt. Vorig jaar trok ik nog even een sprintje op het einde voor niks, maar ik krijg dan toch nog weer een bak energie.

Vooral goed slapen de avond ervoor vind ik altijd wel een beetje lastig hoor :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:25

@<zebrastreep , het is nu idd aftellen geblazen *\o/*
Nog 4,5 dag werken . :j
Waar zit je in een huisje ?
Misschien dat ik na de Almere week ook nog een paar dagen weg ga , om lekker te kunnen
trainen .

@Marlies ; beterschap :(:)

Met wat schuiven afgelopen week toch alle trainingen kunnen doen .
En nog een mooie fietsbril kunnen scoren . :D

Afbeelding

Gisteren een duur rit op de planning gehad .Onderweg effe een lekker verkoelend
alcoholvrij biertje gedronken .Toen wist ik niet meer welke fiets van mij is _O-
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:46

Hier inmiddels 4 dagen op Mallorca en gisteravond fietsen gehuurd en vanmorgen op tijd vertrokken. Helaas echt een drukke route voordat we in de bergen zaten, maar toch 101 km kunnen maken met 1078 hoogtemeters. Pittige klus met 30+ graden, dus morgen maar op een strandbedje bijkomen :j
Misschien dat we van het weekend de andere kant uit gaan, maar met deze warmte ook best kans dat het lekker bij het strand blijft en een motor huren om het eiland te verkennen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:29

Oh wat ziet het er fijn uit daar Padoertje! Geniet van je vakantie.

Hier klaar voor de veldslag om Norg morgen. Corona weer buiten de deur gezet en iig zover hersteld dat ik ga starten en dan zien we wel waar het schip strand.
Zo lekker douchen en slapen. Morgen om 7 uur al in de auto :z

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:33

MarliesV schreef:
Oh wat ziet het er fijn uit daar Padoertje! Geniet van je vakantie.

Hier klaar voor de veldslag om Norg morgen. Corona weer buiten de deur gezet en iig zover hersteld dat ik ga starten en dan zien we wel waar het schip strand.
Zo lekker douchen en slapen. Morgen om 7 uur al in de auto :z

*\o/*

Ik zit ook klaar , hoelaat moet je starten? Ik om 8:36 dus om 7:20 wil ik wel in de auto zitten zodat ik rustig aan kan doen.

Ik ben wel een klein beetje zenuwachtig dus ook wat hyper, maar heb er enorm veel zin in!

Helaas wel een overbelaste pols maar ik wil wel starten daarna kan ik wel even bijkomen de komende dagen. Dus dat nemen we maar voor lief.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:49

9.12 pas maar moet meer dan een uur rijden en wil niet haasten met het stuurbord ophalen en zo.

Veel plezier en succes!

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 22:29

MarliesV schreef:
9.12 pas maar moet meer dan een uur rijden en wil niet haasten met het stuurbord ophalen en zo.

Veel plezier en succes!

Dat snap ik en liever alle tijd dan haasten. Ik heb mijn startnummer vandaag opgehaald. Ik ben altijd een enorme stresskip met dit soort dingen. Mijn moeder gaat dit keer wel mee om even te assisteren.

Jij ook veel plezier en succes! Ik ben benieuwd hoe alles erbij ligt het heeft vanavond nog wel wat geregend. Lees ook wel modder dus nu denk ik moet ik mijn overschoenen aan of niet.
En dan weer druk maken over de bandenspanning.

En maar zeggen dat deze sport lekker mijn kop leegmaakt :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 23:31

Succes morgen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:17

Gaaf hoor Padoertje <3 , geniet lekker van het eiland .

Succes @ Marlies en @ Zebrastreep vandaag .
Als het goed is zijn jullie al gestart en lees ik later wel jullie verslagen .
Hier nu officieel vakantie *\o/*

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:29

Iedereen die mee gaat doen aan de veldslag succes en veel plezier, wij slaan dit jaar helaas over. Wij zitten wel in de auto die kant op. Vriend zijn oom doet mee en die gaan we even aan moedigen.

Marlies ik stuur je zo even een pb zou de route graag in gpx hebben.

Zebra lekkere km zeg! Die omgeving is echt mijn favoriet. Helamaal met de mtb.

T2t ja klopt ik werk in een magazijn. Het bedrijf is een agrarische groothandel. Dus alles wat een boer dagelijks nodig heeft dat krijg ik door handen.
En lekker vakantie geniet er van!

Padoertje dat zijn flinke hoogtemeters! Leuke foto's,mooie omgeving heerlijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:21

:wave: vanaf de bank thuis. Na een slechte week qua voorbereiding door corona, toch gestart vanmorgen aan de 80km in Norg.

Het was serieus pittig, had na 40km toen we door een mega stom maïsveld moesten echt even een dip, maar toen ik na de tweede stop op 47km moest kiezen, 50 of 80, toch de knop om gezet en de 80 gekozen.

Totaal leeg aan finish gekomen (ondanks alle eten), kon wel janken haha, maar met een gemiddelde van 20 per uur zeer content en na wat eten en drinken, weer fatsoenlijk aanspreekbaar. Tempo was op 80 voor mij echt netjes, kon gelukkig regelmatig even bij een groepje aanhaken, dat helpt zeker. En geen gehoest onderweg!

Hoe is het gegaan bij jou Zebra?

T2T fijne vakantie!

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:27

Ik ben gesloopt , dat is volgens mij de enigste juiste titel die ik aan dit verslag kan geven :')

Vroeg uit de veren om gewoon lekker rustig aan te kunnen doen, want je wilt zo min mogelijk stress. Rustig staan wachten op het terrein en kort voor vertrek naar het start vak gegaan , althans dat dacht ik... Ik moest starten in wave 2 , maar was bij wave 3 beland. Ik had nog 2 minuten , snel terug aan iemand van de organisatie gevraagd of ik nog naar het start vak kon. Mijn fiets over het hek getild en ik zat net op tijd klaar voor vertrek. Meer mensen hadden hetzelfde probleem , lijkt mij organisatorisch niet helemaal lekker geregeld. Maar goed ik stond in het vak en klaar voor vertrek.

Na 1 minuut was ik al helemaal alleen , de groep waarin ik zat kon ik niet bijbenen. Ik nam een verkeerde afslag ( bordjes stonden heel onduidelijk) en zag opeens de groep een paar honderd meter op een pad naast mij fietsen. Verkeerd gefietst, maar ik kon gelukkig nog weer aansluiten. Om direct weer door iedereen ingehaald te worden :') Maar goed ik rij mijn eigen race dus niet gek laten maken.

Na ongeveer 5 a 7 km was er bedacht om over te gaan op singeltrack , dit veroorzaakte echt een mega opstopping. Lang stil gestaan en vooral veel gezeur gehoord van het andere geslacht ( ' had ik maar een wedstrijdlicentie ' , zullen we gewoon ons eigen rondje gaan rijden , ' waarom staan we stil voor zo'n kleine klim'. ) dit zijn allemaal amateurs maar sommigen voelen zich behoorlijk een echte wedstrijdrijder. Ik zag het als een kans om even kort energie terug te krijgen , maar je koelde wel snel af.

Toen ik mij daar doorgeworsteld had , konden we weer goed door. Links , rechts iedereen schiet mij voorbij. Teveel lucht in de banden , waardoor ik als een stuiterbal over de brede zandpaden ging. Ik wou pas stoppen bij het pauze punt omdat ik nog geen tijd wou verliezen. Ik kwam er ook niet lekker in en had het echt even moeilijk. Dat stomme rechterbeen kreeg weer de vervelende pijn en dit ging zo door tot aan het tweede pauze punt. Ik begon toen wel een beetje hoop te verliezen of ik het überhaupt wel ging redden. Inmiddels was er wel wat lucht uit de banden wat meer comfort gaf. Twijfel gaan we toch de 80 doen? Totdat de twee redders in nood kwamen , nadat ik een stukje kopwerk had gedaan kon ik aansluiten bij twee mannen. De snelheid ging mooi omhoog en het voelde alsof het vanzelf ging maar ook op een fijn tempo. De 20 km vlogen voorbij. Helaas ben ik ze de klim op de Kloosterbult kwijt geraakt omdat ik net even wat beter kon door fietsen daar. Toen een stuk over de plaatselijke route wat ook goed te doen was. Toen toch even gas gegeven naar het laatste pauze punt. Ik zat op 70 km , dus dat bekende nog best even een stukje te gaan. En wat moet je dan niet gelijk doen? Juist hard gaan rijden en toch deed ik het weer :+ Dat ging het eerste stuk heel lekker totdat je op zandpaden komt met toch best wat wind uit de verkeerde richting. Toen begon ik het echt wel pittig te vinden en dat uitte zich ook door nog net niet met mijn mond op het stuur te zitten. Na het zoveelste zandpad was ik wel klaar , maar daar kwam nog even een heel heftig stuk singletrack. Zo blij dat ik naar de Veluwe ben geweest , ik kwam er aardig goed door totdat... Chips , pech de ketting loopt niet meer lekker. Snel afgestapt en ik zag het probleem eerst niet , toen wel maar alles leek muurvast te zitten. Uiteindelijk ging er een lampje branden en kreeg ik het voor elkaar. Snel weer op de fiets klimmen voor het laatste stuk. En dat was echt tot op het tandvlees , maar enorm veel steile klimmen alsnog kunnen doen. Er stonden mensen naast het parcours al bijna tot overgeven aan toe , dit zegt wel hoe zwaar dit was. Maar ik hoorde de speakers al , dus ik dacht kom op , je bent er bijna. En opeens kwamen de bordjes met nog 500 m , nog 400 m ... En daar was opeens de finish. Weer netjes afgestapt op het podium , want na mijn ongevalletje 2 jaar geleden hoef ik niet weer voor gek te staan. Ze spraken mijn naam wel verkeerd uit :') Maar ach ik was binnen kan mij het ook schelen. Gelijkt neergestort op het gras. Dit keer had ik wel verzorging mee ( mijn moeder) en zij heeft een heerlijk glas ijskoude sinas opgehaald daar had ik wel even behoefte aan. En daarna nog afgesloten met een welverdiend bakje patat en een kroket.

Wat een dag! Er is zo vaak door mijn hoofd gegaan waarom vind ik dit leuk? Maar de sfeer , gezelligheid , het stuk gaan het heeft ook echt wel iets. Nu maar even een rustig plekje opgezocht thuis om bij te gaan tanken. Maar goed slapen dat zal ik zeker.

Na 3x de Veldslag te hebben gereden , waar ik ook absoluut trots op mag zijn is het misschien leuk om voor volgend jaar aan wat andere evenementen deel te gaan nemen.

En voor de statistieken: Categorie cyclosportief 100 km
- Eindtijd: 05:50:57
- Gemiddelde snelheid: 17.61
- 50 kilometer snelheid 18.69 in 2:56:36
- 80 kilometer snelheid: 21.63 in 4:05:56
overall position: 1409 out of 1477
bij de vrouwen 73 van de 89

En voordat we gaan nadenken over hoe we het anders aan gaan pakken , ga ik eerst maar even nagenieten :D

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:01

Goed gedaan dames!! Mag je trots op wezen.
Zebra al de punten die je noemt heb ik vandaag ook al gehoord :+

Wij hebben gesupport vandaag, stiekem kriebelt het dan toch wel. Dus volgend jaar zijn we er weer bij. Vriend zijn oom heeft hem ook uitgefietst, hij was helemaal kapot. En hij is een zeer ervaren fietser die met 2 vingers in de neus de elfstedentocht had gefietst en hier ook nog voor getraind had. Pittige editie deze keer.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:10

Zebra en Marlies jullie hebben behoorlijk gebikkeld zo te lezen, wel genoten gelukkig +:)+

En Padoertje, mooie jaloersmakende foto’s van Mallorca!

Ik ga morgen de gran fondo Veluwe fietsen. Ieder jaar doe ik met studiegenootjes zo’n toertocht.

En ik heb mijn vriend per ongeluk aangestoken met het wielrenvirus, dat vind ik helemaal niet erg natuurlijk ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:27

Wij hebben bijna een half uur gedaan over dat stukje in het bos. Dat was wel super oliebol, ook echt na 9km of zo, dat je dan weer stil staat. Maar goed.

November is de Dutch Masters in Haarle, dat is 100 of 200km, voor de liefhebbers een keer wat anders ;)

Ik ga me igg inschrijven. Vandaag is het bewijs dat mijn lijf veel meer aan kan dan ik zelf dacht.

Veel plezier Leeslampje morgen!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 00:43

Wauw! Mooie prestaties weer! Mogen jullie trots op zijn.

Veel plezier morgen Leeslampje!
Waarschijnlijk morgen regen hier op Mallorca, dus niet fietsen. Maandag rondrit met de auto op het eiland, dus denk dat fietsen ook niet meer gaat lukken. Strand nog wel 1,5 week vrij, dus met goed weer thuis nog maar wat dagritjes pakken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:43

Well done dames , petje af *\o/* _/-\o_
Lekker herstellen nu , en vooral nagenieten . :j

Vandaag nu een behoorlijke training op de planning staan .
Daarna is het spullen klaar leggen voor een weekje Almere .
Mijn eerste vakantie dag heel chill begonnen , meet een luie zaterdag .
Echt heel laat pas mijn loop training gedaan , iets met uitstel gedrag _O-
Maar dat leverde wel dit plaatje op .

Afbeelding

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:48

Dankjewel allemaal!

Qua spierpijn valt het mee alleen wat stijfjes. Ik ga zo even een rondje wandelen met mijn pony om even de spieren los te krijgen.

Ik had echt verwacht dik 10 uur te slapen maar ik werd vaak wakker ik denk mede doordat ik gisteren niet heel goed heb gegeten, blijft dus best lang effect houden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:27

Spierpijn komt bij mij meestal pas een dag later .
En niet zo gek dat je niet zo goed hebt geslapen .
Je lijf is nog in stress , wat zich bij mij uit in een hogere rust hartslag .

ZebrastreepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:52

Alvast even een foto ( deze vond ik het mooiste)

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:34

Die is zeker weten gaaf *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:14

Gebruiken jullie trouwens ook de water spot app ?
Super handig bij langere ritten on the road .
Stond er toevallig 4 meter vanaf :D

Afbeelding

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:51

De tocht langs de Veluwe was leuk, hoewel we helaas alleen aan het begin en eind even langs/door de Veluwezoom kwamen. Dat had van mij wel meer gemogen. Die paar stukjes waren wel prachtig <3

Afbeelding

Die app ken ik niet T2T, klinkt handig. Ik leerde dit weekend ook dat je bij het bouwen van routes in strava punten als watertaps en wc's enzo kunt markeren, en je Garmin geeft dan tijdens het fietsen ook aan dat je zo'n punt nadert. Klonk wel handig.

Gave actiefoto Zebra!!!

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:30

Mooie foto zebra!

T2t dat lijkt mij ook wel handig, volgens mij kan mijn garmin dat ook maar nog nooit geprobeerd.

Leeslampje lekker rondje gefietst zo te lezen. Met mooie uitzichten zo te zien.

Wij hebben zondag nog even de mtb gepakt en naar gieten gasselte gereden. Lekker rondje gereden met als doel pr's pakken en stiekem even kijken of ik harder kon dan mijn oom die hem 2 dagen eerder had gefietst :o . En dat is allebei gelukt. Merk sowieso dat mijn snelheid op de mtb dit jaar echt wel vooruit gegaan is. Ondanks dat ik wel echt minder km heb gemaakt, denk dat de duur ritjes op de race daar ook wel in het voordeel werken.
Had eigenlijk het plan om vandaag ook nog een rondje te doen, maar wat een weer omslag in eens. Ik vond het gewoon koud vanochtend :brr: en nu regent het ook nog dus laat maar.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 10:25

Zo, ik ben ook weer terug in het normale leven na 2 weken wandelen in Duitsland (ik kon niet nog een keer op fietsvakantie, dat had wat overdreven geweest) en een enorm drukke week op congres. Super gaaf, ik heb mogen spreken op een internationaal congres, maar dat was wel next level overprikkeling. Maar inmiddels begin ik weer een beetje te landen.

Wat een mooie verslagen van de monsterrit in Drenthe. Wat hebben jullie het goed gedaan Marlies en Zebrastreep. Jullie mogen echt trots zijn op jezelf!

Ik ben gister nog even het bos ingedoken met de gravel. Even het hoofd leegmaken, daar is die fiets toch wel het beste voor. En dan gaat het normale leven weer beginnen. Ik mag weer fulltime aan het werk, ik mag weer diensten draaien en ik kan weer lekker fietsen en klimmen. Life is good!