Ik wil graag voor de 100 , maar het is wel fijn dat er een 80 optie is. Het is meer mentaal een spelletje op den duur. Vaak krijg ik op het einde nog weer wat energie omdat ik weet dat de finish in zicht komt. Vorig jaar trok ik nog even een sprintje op het einde voor niks, maar ik krijg dan toch nog weer een bak energie.
Vooral goed slapen de avond ervoor vind ik altijd wel een beetje lastig hoor

, geniet lekker van het eiland .
 vanaf de bank thuis. Na een slechte week qua voorbereiding door corona, toch gestart vanmorgen aan de 80km in Norg.
  Dat ging het eerste stuk heel lekker totdat je op zandpaden komt met toch best wat wind uit de verkeerde richting. Toen begon ik het echt wel pittig te vinden en dat uitte zich ook door nog net niet met mijn mond op het stuur te zitten. Na het zoveelste zandpad was ik wel klaar , maar daar kwam nog even een heel heftig stuk singletrack. Zo blij dat ik naar de Veluwe ben geweest , ik kwam er aardig goed door totdat... Chips , pech de ketting loopt niet meer lekker. Snel afgestapt en ik zag het probleem eerst niet , toen wel maar alles leek muurvast te zitten. Uiteindelijk ging er een lampje branden en kreeg ik het voor elkaar. Snel weer op de fiets klimmen voor het laatste stuk. En dat was echt tot op het tandvlees , maar enorm veel steile klimmen alsnog kunnen doen. Er stonden mensen naast het parcours al bijna tot overgeven aan toe , dit zegt wel hoe zwaar dit was. Maar ik hoorde de speakers al , dus ik dacht kom op , je bent er bijna. En opeens kwamen de bordjes met nog 500 m , nog 400 m ... En daar was opeens de finish. Weer netjes afgestapt op het podium , want na mijn ongevalletje 2 jaar geleden hoef ik niet weer voor gek te staan. Ze spraken mijn naam wel verkeerd uit  

. En dat is allebei gelukt. Merk sowieso dat mijn snelheid op de mtb dit jaar echt wel vooruit gegaan is. Ondanks dat ik wel echt minder km heb gemaakt, denk dat de duur ritjes op de race daar ook wel in het voordeel werken.
  en nu regent het ook nog dus laat maar.