Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:43

Urbanus schreef:
Evamarie schreef:
Respect tonen doe je dan wel op een heel bijzondere manier vind ik.

Echt? Ik beledig je nergens, ik blijf vriendelijk. Wat doe ik verkeerd?

De opmerking waarin je suggereert dat ze misschien dyslectisch is vind ik ontzettend denigrerend en dus respectloos.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:45

Wat vind je daar respectloos en denigrerend aan Nikass, (vraagt een dyslecticus....). Ik zie dat echt niet
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-05-23 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Jammer dat het zo negatief wordt opgevat.

MyWishMax

Hhilde schreef:
Ik denk dat de gemoederen wat te hoog oplopen. Er wordt niemand dyslectisch genoemd en de opmerking van Urbanus wordt in het verkeerde licht bekeken.

Natuurlijk worden meisjes die zich als jongens gedragen en andersom daarmee geplaagd en gepest op de basisschool. Net zoals anderen daar worden gepest omdat ze lang, klein, dik, dun, ouder, jonger, krullend haar, stijl haar, sproeten, etc zijn/hebben. Bijna iedereen is wel geplaagd of gepest en ik denk ook dat, hoewel het zeer pijnlijk kan zijn, de basisschool niet de periode is waar we het in dit topic over hebben. De meeste transpersonen en non-binaire mensen lopen tegen deze uitdagingen aan in hun pubertijd en hun volwassen leven. Ze worden niet geaccepteerd of bewust anders aangesproken door familie, collega’s en zelfs instanties. Dat is niet te vergelijken met gepest op de basisschool. Die kinderen die benoemd worden, zijn niet gepest omdat ze cisgender zijn, maar omdat ze op een andere manier een makkelijk doelwit/minderheid waren in die klas/school/periode.

Maar het ging om verkeerd aangesproken worden en dat dat kwetsend is en dat dat alleen bij trans of non binaire mensen als kwetsend gezien mag worden en dan is het sorry en klaar. Dat klopt dus niet.
Het kwetsende is dan dus hetzelfde, want ik heb nergens gezegd dat het alleen basisschool was in mijn voorbeeld. Jongens die echt tot ver in de puberteit meisje genoemd werden door iedereen, terwijl ze zoch niet zo gedroegen. :+ Nee, mensen vonden het te vrouwelijk qua gezicht, bouw of weet ik het. Geen homo oid, echt meisje. Terwijl zij een biologische hetero jongen waren en zich zo ook voelden. Dat was echt niet oh sorry en klaar, bleef structureel zo. Zelfs gevraagd of ze wel zeker wisten dat het een jongen was. Ja, uitzondering maar dan hoef je niet meteen te schreeuwen dat het absoluut nooit kan en verzonnen is.

Het enige geluk dat degene hadden, die de puberteit overleefd hebben dan, was dat zij al wel het 'juiste' geslacht hadden voor hen. Die hebben extreem veel aandacht eraan besteed om er mannelijker te uit te zien. Maar ik geloof meteen dat het daarom makkelijker was.
Nee, geen bron, gewoon mensen die ik kende vanuit mijn vroege jeugd tot volwassen.

Maar als ik zag hoe zwaar dat was snap ik juist heel goed hoe zwaar het voor deze community is. En zal ik echt mijn best doen om iedereen aan te spreken zoals diegene wenst. En ja, ik ben te dom om zoiets te onthouden als ik iemand niet vaak spreek. Zal me enorm schuldig voelen ook en ik doe mijn best, maar ik vergeet helaas ook nog steeds namen van mensen die ik al jaren zie := dus volgens dit topic doe je dat dan expres.

Ik vind alleen sommige opmerkingen van 'allies' ook nogal zwart wit en ver gaan met verschillende argumenten. Die zijn extremer als de mensen uit de community zelf.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-05-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:46

@Nikass: Het maakt niet uit wat de reden is van pesten, het is hartstikke naar voor de slachtoffers er van. Ik beweer ook niet dat het stopt na de basisschool. Er wordt hier alleen gesuggereerd dat er miljoenen mensen zijn die gepest worden ómdat ze cisgender zijn. Niet vanwege hun jongensachtige uiterlijk of hun dikke billen of hun rode haar. Als er miljoenen mensen zijn, denk ik dat we voorbeelden en verhalen zouden kennen en zouden kunnen vinden/delen, maar tot nu toe heb ik geen voorbeelden gezien. Terwijl het topic vol staat met (persoonlijke) voorbeelden van transpersonen en non-binaire mensen die gepest/opzettelijk onjuist behandeld worden.

Als er een cispersoon in het nieuws komt, omdat zij iets goeds doet voor de wereld, komt er geen reactie of het man zijn of vrouw zijn van diegene. Als een transpersoon of een non-binair persoon in exact zo’n nieuwsbericht wordt genoemd, zijn er te veel mensen die menen daarover een opmerking te moeten maken of een discussie te starten. Daar zit simpelweg al een enorm verschil.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:47

MyWishMax schreef:
Wij hadden jongens die altijd voor meisje uitgemaakt werden en daar echt wel serieuze problemen door kregen.

Ja, dat klopt. Ik denk dat Ibbel zich wat dat betreft deels niet helemaal handig uitdrukte: het bewust misgenderen door anderen kan beslist heel vervelend en kwetsend zijn. Als het per ongeluk gebeurt in een winkel omdat iemand je van achteren anders inschat is het niet zo belangrijk, als het vaak en opzettelijk gebeurt kan dat veel impact hebben.

Wat er dan alleen niet gebeurt is dat je gepest wordt omdat je cis (dus niet trans) bent, maar omdat je buiten de norm geplaatst wordt. Dat is kwetsend. Veel mensen die wel worstelen met hun seksualiteit maar niet met hun genderidentiteit komen dat wel tegen, en dat is naar. En ook in religieuze omgevingen wordt het expres verkeerd aanspreken (dus niet per ongeluk) gebruikt om vrouwen te vertellen dat ze zich niet genoeg houden aan de vrouwelijke normen. (En zeker als je ook opgegroeid bent met die normen, en van jongsafaan hebt gehoord dat dat zondig en verwerpelijk is, kan dat heel heftig zijn. Sommige mensen raakt het niet. Anderen moeten heel wat moeite doen om zich los te maken van die oordelen.)

Termen als 'manwijf' of 'verwijfd' hebben ook best wel de intentie om te kwetsen.

Maar, dat is dus niet omdat je cis bent, maar vanwege die normen en oordelen. Zoals je ook niet gepest wordt omdat je hetero bent. Pesten met een eigenschap gaat eigenlijk altijd om een eigenschap die in de minderheid is.

(En voor de duidelijkheid: dat pesten komt niet door de eigenschap. Dus homo zijn of trans is niet een oorzaak van pesten. De oorzaak van pesten is een instabiele groep. Maar zo'n instabiele groep zoekt vervolgens een mikpunt en daarvoor nemen ze uitzonderingen, welke uitzondering er maar voor handen is. Trans zijn kan wel zo'n uitzondering zijn, cis zijn niet, want in een willekeurige groep zijn cis-personen niet de minderheid.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:48

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:
Nou dat dus..gepest worden door uiterlijk is helaas iets wat veel voorkomt. En niet alleen bij kinderen..ook sommige volwassenen hebben last van pestgedrag. Ze proberen het soms alleen wat subtieler te verpakken. ;-)

Maar gepest worden omdat je non-cis bent is heel iets anders dan gepest worden omdat je een bril draagt, rood haar hebt, dik bent of stottert.
Pesten is van alle tijden. Het is een soort instinctief kuddedierengedrag, kijken of er zwakke plekken zijn, en zo'n dier uit de kudde werken, want dan is de overlevingskans van de kudde groter.

Maar pesten vanwege afwijkend gender of afwijkende seksuele geaardheid is écht specifiek op de afwijking.

Het zal vast ook wel eens voorkomen dat een schoolmeisje zich vreselijk hoerig opmaakt* en kleedt en daarmee wordt gepest. Maar alweer, dan wijkt zo'n kind af van de norm. Het is niet haar vrouwzijn wat de trigger om de pesten is, maar haar overdreven opmaak.

*Hoewel, als je de huidige insta-foto's ziet langskomen van duck-faced selfies van 15 jarigen die gezocht worden omdat ze na school ins blaue hinein verdwenen zijn, geloof ik dat dat eerder gewaardeerd wordt dan afgebrand...
Die meiden zien er uit als 25, blijken dan 15, zijn zoek, en met zo'n foto moet je ze dan herkennen als je ze toevallig op het station tegenkomt. Good luck, denk ik dan altijd, in werkelijkheid zal het wel iets minder glamour hebben. Maar dat terzijde.

Ik denk niet dat het anders voelt voor de gepeste persoon, tbh.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:55

@MWM: maar als jij iemand benoemt bij diens gekozen voornaamwoorden, dan doe je het toch goed? Als je dat af en toe vergeet, ‘oeps’ zegt als je het door hebt en het dan weer aanpast, ben je volgens mij hartstikke goed bezig.

Wat een vervelend verhaal om te lezen van de mensen in jouw omgeving. En hoewel ik snap dat je hen als voorbeeld noemt, is het niet hetzelfde (hoewel wel deels). Zij zijn niet gepest omdát ze cis zijn, ze zijn gepest omdat ze niet voorkwamen als cis. Eigenlijk zijn ze zelfs juist gepest met de achterliggende gedachte dat ze mogelijk een transpersoon zouden kunnen zijn en werd dát belachelijk gemaakt. Het was niet ‘hahaha, je bent een man!’, maar ‘hahaha, je bent een man en je ziet er uit als een meisje!’. Er is niet gepest met het geslacht dat diegene heeft, maar met hoe hij toont qua uiterlijk en daarbij zijn vrouwelijke kenmerken benoemd. Een transman kan gepest worden omdat hij een transman is, ongeacht hoe ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’ hij eruit ziet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:00

_San87_ schreef:

Weet ik niet.

Ik werd oa gepest met mijn bril. Ik heb nooit overwogen zelfmoord te plegen. Ik ken meer mensen die op school gepest werden met hun uiterlijk (zware acne is ook zo'n lekkere reden om te pesten, bv) Geen van die gepeste mensen is daar zelfs maar depressief van geworden. Zal best ook voorkomen, maar is niet de meerderheid.

Ik heb ondertussen al meerdere verhalen gehoord van trans-mensen over zelfmoordpogingen of verhalen over vrienden die daadwerkelijk zelfmoord gepleegd hebben omdat ze genderdystrofie hadden.

En de depressie-rate onder de LHBT+ community is echt ook significant hoger, nog los van suicides en pogingen daartoe.

Dus nu, ik denk dat gepest worden om je gender erger aanvoelt dan om andere redenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:04

pien_2010 schreef:
Wat vind je daar respectloos en denigrerend aan Nikass, (vraagt een dyslecticus....). Ik zie dat echt niet

Omdat er geen enkele reden toe is om opeens te suggereren dat ze dyslectisch zou kunnen zijn? Dat kunnen we allemaal, waarom is het relevant?
Het komt over alsof ze bij gebrek aan inhoudelijk antwoord iemand probeert te diskwalificeren.
Blijf gewoon inhoudelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:07

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:
Nou dat dus..gepest worden door uiterlijk is helaas iets wat veel voorkomt. En niet alleen bij kinderen..ook sommige volwassenen hebben last van pestgedrag. Ze proberen het soms alleen wat subtieler te verpakken. ;-)

Maar gepest worden omdat je non-cis bent is heel iets anders dan gepest worden omdat je een bril draagt, rood haar hebt, dik bent of stottert.
Pesten is van alle tijden. Het is een soort instinctief kuddedierengedrag, kijken of er zwakke plekken zijn, en zo'n dier uit de kudde werken, want dan is de overlevingskans van de kudde groter.

Maar pesten vanwege afwijkend gender of afwijkende seksuele geaardheid is écht specifiek op de afwijking.

Uit interesse, waarom is dat iets heel anders? In alle gevallen die je noemt, kun je er niks aan doen dat je zo bent. Ik heb geen invloed op het feit dat ik zonder bril weinig zie.

Vooropgesteld is pesten áltijd verkeerd. Maar ik zie geen verschil tussen pesten vanwege seksuele geaardheid, dan met het feit dat je rood haar hebt. Het is in beide gevallen iets dat biologisch bepaald is, en waar de 'drager' (om het een zo te noemen) geen enkele invloed op heeft.

Ibbel schreef:
_San87_ schreef:

Weet ik niet.

Ik werd oa gepest met mijn bril. Ik heb nooit overwogen zelfmoord te plegen. Ik ken meer mensen die op school gepest werden met hun uiterlijk (zware acne is ook zo'n lekkere reden om te pesten, bv) Geen van die gepeste mensen is daar zelfs maar depressief van geworden. Zal best ook voorkomen, maar is niet de meerderheid.

Ik heb ondertussen al meerdere verhalen gehoord van trans-mensen over zelfmoordpogingen of verhalen over vrienden die daadwerkelijk zelfmoord gepleegd hebben omdat ze genderdystrofie hadden.

En de depressie-rate onder de LHBT+ community is echt ook significant hoger, nog los van suicides en pogingen daartoe.

Dus nu, ik denk dat gepest worden om je gender erger aanvoelt dan om andere redenen.

Maar, dat jij het niet hebt meegemaakt, betekent niet dat het niet bestaat toch? Ik denk namelijk dat er genoeg kinderen zijn die dusdanig gepest worden door hoe hun lichaam eruit ziet, dat ze daar wel depressief van worden. Wat dacht je van eetstoornissen etc?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:08

Nikass schreef:
pien_2010 schreef:

Omdat er geen enkele reden toe is om opeens te suggereren dat ze dyslectisch zou kunnen zijn? Dat kunnen we allemaal, waarom is het relevant?
Het komt over alsof ze bij gebrek aan inhoudelijk antwoord iemand probeert te diskwalificeren.

Iets met slakken, zout en mierenn*uken... Sorry maar ik vind dat je er wel een heel groot probleem van maakt terwijl ik de reactie van Urbanus eerder zie als het in bescherming nemen van Evamarie, juist om te voorkomen dat het op de man gaat ipv op de bal...

Hhilde

Re: Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:14

Al denk ik wel dat we afdwalen := Niemand zegt dat pesten niet erg is en niemand zegt dat pesten iets leuks is. Dit deel van de discussie ontstaan omdat er werd gezegd dat er ‘miljoenen mensen gepest worden omdat ze cisgender zijn’. Ik denk dat we het (voortkomende) leed tussen cispersoon en transpersoon niet per se moeten willen vergelijken, omdat er altijd voorbeelden zullen zijn van mensen bij wie het net zo erg of erger was. Schrijnend genoeg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:16

Hhilde schreef:
@MWM: maar als jij iemand benoemt bij diens gekozen voornaamwoorden, dan doe je het toch goed? Als je dat af en toe vergeet, ‘oeps’ zegt als je het door hebt en het dan weer aanpast, ben je volgens mij hartstikke goed bezig.

Wat een vervelend verhaal om te lezen van de mensen in jouw omgeving. En hoewel ik snap dat je hen als voorbeeld noemt, is het niet hetzelfde (hoewel wel deels). Zij zijn niet gepest omdát ze cis zijn, ze zijn gepest omdat ze niet voorkwamen als cis. Eigenlijk zijn ze zelfs juist gepest met de achterliggende gedachte dat ze mogelijk een transpersoon zouden kunnen zijn en werd dát belachelijk gemaakt. Het was niet ‘hahaha, je bent een man!’, maar ‘hahaha, je bent een man en je ziet er uit als een meisje!’. Er is niet gepest met het geslacht dat diegene heeft, maar met hoe hij toont qua uiterlijk en daarbij zijn vrouwelijke kenmerken benoemd. Een transman kan gepest worden omdat hij een transman is, ongeacht hoe ‘mannelijk’ of ‘vrouwelijk’ hij eruit ziet.

Het ging wel iets verder, juist niet jij bent een man en ziet eruit als een meisje,maar jij bent een meisje, punt. En ook volwassenen die hen weigerden/weg lieten sturen uit de wc bijvoorbeeld. Ye veel offtopic, sorry. Dat waren idd uitzonderingen en geen miljoenen natuurlijk.

Maar het ging niet over pesten omdat iemand al transman was, waar ik op reageerde ging juist om het stuk als iemand nog niet in transitie (dat zeg ik goed toch?) Is en dan aangesproken wordt met de voor de norm correcte vorm. Dat dat zo kwetsend is en dat dat niet voorkomt bij anderen. Dus als de transman nog vrouwelijke kenmerken heeft en er nog volledig uitziet als vrouw, maar bijvoorbeeld pas net zelf weet dat ze dat niet zijn.
Ik had het puur over dat aanspreken en kwetsen daardoor. Het pesten kwam erbij na een opmerking van pien dat zij daar nooit last van had gehad.
Had ik duidelijker in moeten zijn, trouwens, sorry. Maar vandaar mijn opmerking dat het alsnog wel makkelijker was waarschijnlijk voor die jongens, want die waren al wel het 'passende' geslacht en moesten, vooral van zichzelf natuurlijk, wat wat uiterlijke kenmerken aan passen maar dat is niet in verhouding met transities.

Ik ben blij dat het tegenwoordig kan, er moet nog meer acceptatie komen, zeker weten. Maar er zijn wel bepaalde dingen waar ik niet achter sta en waar ik toch boos om kan worden. Maar die discussie was hier en op andere plekken ook juist niet met mensen uit de community, maar vooral allies en de uitzonderlijke transvrouw. Want transmannen waren veel genuanceerder of juist tegen bepaalde dingen.
Alleen blijf ik wel van mening dat de manier waarop sommige dingen met gestrekt been ingevlogen worden de afstand alleen maar groter maakt ipv kleiner. Om iets te respecteren hoef je het niet 100 procent eens te zijn met alles.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:17

Hhilde schreef:
@Nikass: Het maakt niet uit wat de reden is van pesten, het is hartstikke naar voor de slachtoffers er van. Ik beweer ook niet dat het stopt na de basisschool. Er wordt hier alleen gesuggereerd dat er miljoenen mensen zijn die gepest worden ómdat ze cisgender zijn. Niet vanwege hun jongensachtige uiterlijk of hun dikke billen of hun rode haar. Als er miljoenen mensen zijn, denk ik dat we voorbeelden en verhalen zouden kennen en zouden kunnen vinden/delen, maar tot nu toe heb ik geen voorbeelden gezien. Terwijl het topic vol staat met (persoonlijke) voorbeelden van transpersonen en non-binaire mensen die gepest/opzettelijk onjuist behandeld worden.

Als er een cispersoon in het nieuws komt, omdat zij iets goeds doet voor de wereld, komt er geen reactie of het man zijn of vrouw zijn van diegene. Als een transpersoon of een non-binair persoon in exact zo’n nieuwsbericht wordt genoemd, zijn er te veel mensen die menen daarover een opmerking te moeten maken of een discussie te starten. Daar zit simpelweg al een enorm verschil.

Oh zo bedoel je. Mee eens, voor zover ik weet wordt er niemand gepest om het cis-zijn.
Ik bedoelde dat het altijd erg is als je vanwege identiteit wordt gepest. Welke identiteit of kenmerk daarvan dat dan ook is.

En wat je tweede opmerking betreft; ook mee eens. Ik erger me er kapot aan als er in het nieuws melding wordt gemaakt van een misdrijf dat er wordt gezegd dat de daders mannen van Marokkaanse afkomst waren. Vind ik een totaal onnodige toevoeging.
Ik denk dat je dat bedoelt?

Ik denk dat de opmerking over miljoenen bedoeld was dat er ook veel cis genders gepest worden. Maar niet om hun cis gender zijn, maar wel om andere identiteitskenmerken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:23

Nikass: zo bedoelde ik dat idd.

MyWishMax schreef:
Maar het ging niet over pesten omdat iemand al transman was, waar ik op reageerde ging juist om het stuk als iemand nog niet in transitie (dat zeg ik goed toch?) Is en dan aangesproken wordt met de voor de norm correcte vorm. Dat dat zo kwetsend is en dat dat niet voorkomt bij anderen. Dus als de transman nog vrouwelijke kenmerken heeft en er nog volledig uitziet als vrouw, maar bijvoorbeeld pas net zelf weet dat ze dat niet zijn.
Ik had het puur over dat aanspreken en kwetsen daardoor. Het pesten kwam erbij na een opmerking van pien dat zij daar nooit last van had gehad.
Had ik duidelijker in moeten zijn, trouwens, sorry. Maar vandaar mijn opmerking dat het alsnog wel makkelijker was waarschijnlijk voor die jongens, want die waren al wel het 'passende' geslacht en moesten, vooral van zichzelf natuurlijk, wat wat uiterlijke kenmerken aan passen maar dat is niet in verhouding met transities.

Daar ga ik niet over uit mijn stekker. Ik snap echt wel dat mensen dat niet kunnen weten.

Er zit ook een verschil tussen een oprechte vergissing en dat snap ik helemaal, en kwade bedoelingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:43

Marjo schreef:
Nikass schreef:

Iets met slakken, zout en mierenn*uken... Sorry maar ik vind dat je er wel een heel groot probleem van maakt terwijl ik de reactie van Urbanus eerder zie als het in bescherming nemen van Evamarie, juist om te voorkomen dat het op de man gaat ipv op de bal...

Dat zou ik ook denken als ik haar niet al meerdere keren op een zelfde soort manier had zien reageren om een discussie partner buiten spel te zetten. En zo is het dan ook ontworpen.

Ontopic:
Als ik mij probeer te verplaatsen dan lijkt het mij voor een transgender vooral het kwetsende dat ze niet gezien en niet erkend worden. Het gaat denk ik om het gevoel te hebben bestaansrecht te hebben.

Overigens ken ik mensen die gepest zijn en daar een levenslang trauma van hebben waarbij sommigen ook zware psychische problemen hebben gekregen. Pesten kan ontzettend schadelijk zijn ongeacht de reden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:45

Nogmaals jammer, ik vond het nogal confronterend voor haar, dat leek me niet gepast.

Maar goed, de discussie vliegt nu gigantisch uit de bocht, ik laat het maar even.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:59

Ibbel schreef:

Je kunt echt onmogelijk van anderen vragen om ruimdenkend en invoelend te zijn om vervolgens zelf het leed van anderen te bagatelliseren.

Je mag uiteraard vinden en denken wat je wilt, maar denken te weten wat anderen voelen is toch op zijn zachtst gezegd wat misplaatst.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:13

Ibbel schreef:

Nikass schreef:
Je mag uiteraard vinden en denken wat je wilt, maar denken te weten wat anderen voelen is toch op zijn zachtst gezegd wat misplaatst.

IK DENK dat dat zo is. Ik zeg nergens dat het ik weet, kan ook niet, ik heb geen gender issues en kan er dus niet om gepest worden.

Ik weet het niet hoor, maar ik schrijf "IK DENK" (gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van vrienden met 'gewoon' pesten, en gebaseerd wat ik van anderen hoor over 'gender' pesten) dat het een erger aanvoelt dan het ander. Ik mag van jou denken en voelen wat ik wil, maar toch mag ik van jou tegelijkertijd niet schrijven wat ik denk te voelen? OK dan...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:18

Je hoeft niks te arceren hoor, het is heel duidelijk wat je denkt. En ik geef daar mijn mening over.
Waar zeg ik dat je je tegenstrijdige en bagatelliserende gedachtengang niet op mag schrijven?
Je doet je best maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:19

Nikass en elisa2 snappen het en doorzien wat er gebeurt. Thanx bokkers!

Misschien is verdekt opgesteld pesten nog wel het ergste. Het 'zogenaamd tegen onbekende partijen.'iemand in bescherming willen nemen.....

Die er niet eens zijn.

Dus ja op bokt gebeurt het ook...

En dan kun je nog zo keihard lopen roepen dat je iemand wat aan doet die zich respectloos uit tegen een Gay/transgender of alles wat geen Hetero is.

Of vooral met meerdere tegelijk afgeven op 1 persoon. Wat hier ook steeds gebeurt.

Wat betekenen al die mooie woorden over respect dan nog? Dan valt de geloofwaardigheid toch in 1x weg.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:24

Zullen we het bij het onderwerp houden? Volgens mij heeft heen en weer, al dan niet verdekte, modder gooien erg weinig nut.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Hhilde op 19-05-23 23:32, in het totaal 2 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:28

Het is inmiddels stront geworden, het stadium modder is een paar pagina's geleden al gepasseerd. Jammer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:30

Hhilde schreef:
Zullen we het bij het onderwerp houden? Volgens mij heeft heen en weer, al dan niet verdekte, modder gooien en weinig nut.

Graag. Dit schiet niet op.