Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:31

Welkom Kiichi!

Ik zag een heel lieve hondenknuffelfoto <3 Honden zijn zo leuk. Mijn oudje is behoorlijk stout. Dat was hij ook bij de vorige zwangerschap. Niks knuffelen maar wegrennen.

Bloem, wat fijn zo’n goede echo!

Rebecca, fijn zo’n opruimwoede. Ik mis dat. Ik had dat enkel in de laatste weken toen ik zo bol was dat zelfs schoonmaken een uitdaging was.

JOB, gefeliciteerd met het huis! Spannend hoor, verhuizen! Verstandig dat je naar de fysio gaat voor je bekken. Oefeningen kunnen veel verlichten.

Ik ben zaterdag 14 weken en ik heb deze week ineens een enorme buik gekregen. Het voelt ook trekkerig en zwaar. Als ik me omdraai in mijn slaap voel ik het helemaal trekken. Dat is weer wennen zeg.

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd hoe mijn hardlopen in Zuid Limburg volgende week nog gaat. Ik merk er nu toch wel wat van.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:16

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend

Ik durf mijzelf nu ook in het lijstje te zetten, vandaag een hele mooie eerste echo te zien gekregen.
Zelfs 2 dagen vooruit gezet naar 8+6.
Vorige keer was mn kindjes hartje toen al gestopt met kloppen. Dus heel erg fijn!

Ik lees wel mee hier, maar veel van jullie zijn zoveel verder dat ik t lastig vind om nog mee te praten. Dus ik blijf nog een beetje op de achtergrond.

Primavera

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 14:49

Jaa taartje! Welkom *\o/* ben zo blij voor jullie <3

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:19

Welkom Kiichi en wat fijn Taartje! :D

Ik herken dat zware/trekkerige gevoel zeker Lisitano, begin er inmiddels aan te wennen, kreeg het wat later dan jij dat wel haha.

Heupen/bekken gaat beter sinds de fysio, dus we blijven oefenen en hopen dat het goed blijft gaan!

Hier vandaag de 20 weken echo gehad, ze is nog steeds een meisje en alles zag er perfect uit dus helemaal goed gekeurd *\o/*
Het was een hele fijne ervaring, fijne dame dit keer die veel uitleg gaf, echt haar best deed toen het meidje besloot lekker eigenwijs te zijn haha.

Ze word al een heel mensje <3
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:31

Wat fijn weer alle goede echo’s! Mooi shot ook JustOneBite :)

Gefeliciteerd Taartje en Kiichi.

Ik voel de baby nu eindelijks dagelijks bewegen. Nog heel voorzichtig, maar hij is er :). Wonder boven wonder kan ik ook nog steeds op m’n buik slapen. Loopt vast tegen het einde aan, dus ik geniet er nog maar even van :+

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:09

Taartje schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Taartje - 9 december - nog onbekend

Ik durf mijzelf nu ook in het lijstje te zetten, vandaag een hele mooie eerste echo te zien gekregen.
Zelfs 2 dagen vooruit gezet naar 8+6.
Vorige keer was mn kindjes hartje toen al gestopt met kloppen. Dus heel erg fijn!

Ik lees wel mee hier, maar veel van jullie zijn zoveel verder dat ik t lastig vind om nog mee te praten. Dus ik blijf nog een beetje op de achtergrond.

Jaaaa leuk! Gefeliciteerd. Gewoon mee praten hoor ik ben ook pas 10.5 dus zoveel verschil zit daar niet tussen!

Meiden ik kom van de week mer een grotere bijles post. Is niet echt makkelijk zo op mn telefoon. Zondag vlieg ik terug en heb ik wat meer "tijd"

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 06:41

JOB, gefeliciteerd met zo’n mooie echo <3

Saskia, wat leuk dat je hem nu kan voelen bewegen. Op je buik slapen is in deze termijn nog wel een luxe ja :))

Taartje, gefeliciteerd en welkom! Zo ver zit je niet af van de rest, dus ik zou zeggen dat je gewoon mee kunt kletsen. Ik ben zelf 14 weken en 4 november uitgerekend.

Linn, nog veel plezier op vakantie!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:17

Job gefeliciteerd met de mooie echo! Ik mag woensdag voor de termijn echo ben benieuwd!

Bedankt, dit is d'r laatste dag. Morgen vliegen we terug. Ondanks dat het best jammer is dat je op je vriendinnen vakantie in ibiza niet kan drinken, heb ik me gisteren echt ziek gelachen. Hele week waren ze aardig rustig, maar gisteren liep het toch ,"iets" uit de hand. Ondanks dat ik zelf nuchter was, heb ik me zo kostelijk vermaakt haha.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 14:44

Ik zag een aantal goede 20-weken echo’s voorbij komen, super fijn!

Taartje, wat fijn dat de 1e echo goed was.

Saskia heerlijk dat je de baby nu dagelijks voelt <3

Linn goede reis terug morgen.

Mijn buik is de afgelopen 2 weken echt ontploft en groeit ontzettend hard. Nu 15+1.
Afbeelding

Ik heb de baby nu 2 keer gevoeld, hopelijk wordt het snel meer maar zal nog even geduld moeten hebben waarschijnlijk.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:25

Lijkt me zo mooi om de baby te voelen <3

Wij hebben maandag de 13 weken echo duimen maar!

Vandaag een ochtend en middag besteedt bij de babydump. Babykamer uitgezocht en gelijk een kinderwagen, autostoel en box :’) de grote dingen zijn dus uitgezocht

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 16:40

Fijn dat je echo goed was JOB!

Zalig Saskia dat je bewegingen voelt! Hele opluchting he <3

En iedereen mag gewoon meepraten hoor! Ver, minder ver,actief of minder actief! Lekker posten wanneer het je uitkomt en wanneer je daar zin in hebt :D

Mooie buik Senna! Goed groeit alweer!

Spannend Claudia! Ik duim voor je maandag :) maar komt vast goed!

Hier heb ik maandag de 12 weken echo in Leuven maar komt vast helemaal goed. Ben dan 13 weken maar de vorige was ook goed dus verwacht er geen problemen in.

Ben alleen suuuuper ongeduldig aan het wachten op de nipt uitslag en vrees dat ik het weekend over getild ga worden |( heb hem vorige week donderdag laten prikken (27e) en het zou 7-10 kalenderdagen duren na ontvangst. Heb dan vrijdag een ontvangstbevestiging ontvangen en had zo gehoopt dat ik hem deze week zou hebben gehad.
Wil het zó graag bekend maken := plus onze gender reveal is volgende week zondag dus dan moet de uitslag echt wel binnen zijn :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:27

claudiadvx schreef:
Lijkt me zo mooi om de baby te voelen <3

Wij hebben maandag de 13 weken echo duimen maar!

Vandaag een ochtend en middag besteedt bij de babydump. Babykamer uitgezocht en gelijk een kinderwagen, autostoel en box :’) de grote dingen zijn dus uitgezocht

Wat tof! Dat maakt het allemaal zo mooi echt hè? Welke wagen en autostoel heb je gekocht?

Senna, wauw wat een mooie buik! <3 Jouw andere kindje is ook 2,5 toch? Ik loop een week achter op jou maar mijne is echt nog een gekke zwelling met punt.

Primavera, spannend van die nipt! Komt vast op tijd voor je gender reveal. Wat gaan jullie doen? Ik heb het gewoon in de familieapp gezet :') beetje saai wel.

Linn, haha! Dat is wel een voordeel van de nuchtere zijn: jij onthoudt alles voor de mooie verhalen 8-)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 17:56

Ik weet het nog niet :+ We hebben mijn schoonzusje in actie gezet, haha. Die gaat het organiseren voor ons.

Ik heb alleen een fancy taart besteld, mensen uitgenodigd, raad-kaartjes voor de gasten en balonnen qua versiering, maar de effectieve reveal is voor ons ook een verrassing. Ik verwacht een rook/confetti popper :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:02

Leuk! Klinkt als een echte gender reveal. Grappig dat het voor jullie ook een verrassing is.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:42

Heerlijk lekker shoppen Claudia. Succes met de echo maandag.

Hopelijk heb je de uitslag snel Primavera, blijft toch spannend. Leuk zo’n uitgebreide gender reveal waarbij jullie het zelf ook nog niet weten.

Mijn dochter is inderdaad ook 2,5 Lisitano. Ik vind het erg hard gaan maar ben ook wel blij dat ik er nu gewoon zwanger uit zie. Ik had eerst een paar weken zo’n buik waarvan je ging twijfelen of ik was aangekomen of zwanger was -O- :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:48

Wij krijgen ook een genderreveal party. Mijn zusje en schoonzus gaan dat organiseren.

Wij hebben deze kinderwagen van easywalker besteld
Afbeelding

En deze autostoel + draaibare basis. De autostoel past ook op het frame van de kinderwagen
Afbeelding

De meubels van de babykamer krijgen jullie te zien als de kamer af is :))

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 20:32

Mooi!

Ik heb de Thule urban Glide voor mijn zoontje. Die is tegen die tijd bijna 3, dus ik ga een reiswieg kopen om op de huidige wagen te zetten. Dan kan zoontje op zo’n plankje staan.
Babykamer van de 1e gaat naar de 2e. Ik moet eigenlijk alleen kleding, een reiswieg en een co-sleeper. Wel jammer, ik wil eigenlijk wel nieuws uitzoeken :))

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:19

Grappig, wij hebben ook de Thule Urban Sleek. Heel blij met die wagen. Hij doorstaat al mijn beproevingen prima. Wel erg verkleurd door de zon. We hadden destijds een actie waarbij we een reiswieg, zitje, voetenzak en fietsstoeltje in 1 ‘pakket’ hadden. Er zitten ook opzetstukjes bij zodat zowel de reiswieg als het zitje op hetzelfde onderstel gezet kunnen worden. Nu die dingen nog zien te vinden :')

Hier ook weinig nodig. Ik leef me uit op de nieuwe kamer van ons zoontje :D

Lisitano, gaan jullie ook nog een aparte
geslachtsecho doen of geloven jullie het wel? :D

Spannend die gender reveals. Wens jullie alvast heel veel plezier. Jullie gaan die uitslag dus doorgeven aan je zusje Primavera?

Mooie buik al Senna! Inderdaad echt een zwangerschapsbuikje zo :)

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:31

Wij hebben een Joolz Day+, ben ik nog steeds erg blij mee. Wij gaan ook voor een meerijdplankje, onze dochter zit er nu al niet veel meer in. Ze wil liever lopen.

Hier ook zo goed als niks nodig, vond babyshoppen zo heerlijk dus ergens wel jammer maar ik vind het zonde om allerlei onnodige dingen nieuw te gaan kopen. Ik wil een nieuwe wipstoel en wat nieuwe kleding. Het babykamer meubilair schuiven we door. Ik heb wel zin om de babykamer te gaan inrichten :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:00

JOB, gefeliciteerd met de goede echo!
Linn, hopelijk heb je een mooie week gehad op Ibiza! Goede reis terug alvast :D.

Claudia, succes maandag, hopelijk een mooie echo <3.
Leuke spulletjes heb je gekocht!

Primavera, spannend dat wachten op de uitslag! Hele reveal gepland, leuk hoor! Ik vind het altijd zo knap als mensen zich kunnen laten verrassen, hahaha. Ben benieuwd hoe het straks bij jullie gaat!

Senna, mooi buikje :D! Altijd fijn als die ongemakkelijke fase voorbij is en je gewoon echt kunt zien dat er een baby aan het groeien is.

Lisitano, jammer is het om niet al te veel te kunnen uitzoeken :)).

Wij gaan de babykamer waarschijnlijk ook doorschuiven, heb verder alle grote spullen nog, heel deel wordt ook gewoon nog dagelijks gebruikt :+ merk daardoor ook dat mijn man niet zo'n haast heeft met de kamer en voorbereidingen :'). Hier vooral kleding nodig, een kledingkast en beddengoed met iets minder bloemetjes.

Wij hebben de bugaboo fox 2, hele fijne wagen, kan ook goed op wat ruwer terrein, handig op de boerderij! Gaan voor mijn dochter een meerijdplankje aanschaffen. Op het moment zit ze er nog dagelijks in, maar ze vindt haar fiets ook fantastisch en het liefst loopt ze zelf, dus dat komt tegen die tijd vast helemaal goed. Wil haar eigenlijk voor haar verjaardag ook een scoot & ride of microstep geven, dan heeft ze nog een vervoermiddel :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:09

Handig dat het er allebei op kan, Saskia. Ik heb deze wagen later gekocht voor het hardlopen, verder niet zo in verdiept eerlijk gezegd. Ik zal eens kijken of het bij de Glide ook beide kan. Met de honden toch wel handig als R ook zit, die vliegt alle kanten op :+

Wij gaan geen geslachtsecho meer doen. Ik wil eigenlijk wel maar vriend is ervan overtuigd dat het 100% klopt :)) Moet zeggen dat we ook wel een heel goede echo mee hebben gekregen waarop je het goed kunt zien.

Senna, dat gevoel heb ik dus ook. Leuk om te shoppen! Ik heb wel heel wat uitgeleend of al weggedaan dus wellicht kom ik nog dingen tegen die ik alsnog opnieuw moet aanschaffen. Sowieso een nieuwe mamaroo, dat ding was geniaal. Vriend wil het bed ook dit keer. Ons zoontje sliep slecht en stonden we uren te wiegen met white noise tot dat ding het over kon nemen :))

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:53

Haha, dat ding wilde m’n vriend ook graag :') . We hadden hem uiteindelijk niet gekocht. Ons zoontje sliep ook best wel goed (nu helaas een stuk minder :Y) )
Ik was eigenlijk van plan dit keer voor een schommelstoel te gaan.
En ik denk ook aan een draagzak. Heb er bij m’n zoontje best wat uitgeprobeerd, maar vond ze allemaal vreselijk. Maar de hele dag met een baby op je arm en nog een kleine druktemaker in toom houden lijkt me ook niet ideaal :')

Goede terugreis Linn. Klinkt als een gezellige vakantie!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:03

Welkom Kiichi en Taartje!

Justonebite gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat de echoscopiste alles zo uitgebreid uitlegde. En fijn dat de fysio helpt!

Goede terugreis vandaag Linn! Nuchter mee stappen kan net zo leuk zijn (zeker als je dan de volgende dag niet met een kater in het vliegtuig zit).

Mooie buik Senna! Hier gaat het ineens ook heel hard, begint aan alle kanten te trekken en zelfs in m’n vormeloze werkkleding begint het op te vallen.

Klinkt als een geslaagd dagje shoppen Claudia! Succes morgen ;).

Coole plannen voor de reveal Primavera!

Beetje extra shoppen kan altijd toch Lisitano?

Mamaroo moet ik zo even googelen, nog nooit van gehoord.

Hier schuiven we de meubels ook door, dochter is straks net 3 als haar broertje of zusje komt en ze is ook echt toe aan een peuterbed. We zijn alleen de zolder nog aan het verbouwen dus de to-be babykamer staat nog vol met alles van zolder…
Qua wagens hebben we vorige keer de super cheapy 3 in 1 kinderkraft Xmove gekocht. Wat een topding! Mijn vriend wil een nieuwe wagen omdat deze wel een beetje op begint te raken (qua kwaliteit wat dat betreft wel minder dan de duurdere wagens), maar ik zit eigenlijk te denken aan een luxere bolderkar. Dat we de huidige wagen de eerste 6 maanden nog gebruiken en dan zo’n zitje in de bolderkar. Dochter wil nu al liever niet in de wagen maar de mogelijkheid om haar toch ergens in te zetten tijdens uitjes (we maken veeeeeel uitjes) lijkt me fijn.

Ugh, zo weer werken. Na morgen even een paar dagen rustig aan doen, want afgelopen week mezelf een beetje voorbij gegaan en nu dus last van m’n buik.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 21:46

Hoe is het werken gegaan Ilse?

Ik mag morgen weer, nog 10 weken tot mijn verlof! :D. Aankomende woensdag mag ik de laatste les draaien met mijn laatstejaars-coachklas, zij beginnen maandag met hun Proeves om de opleiding af te sluiten. Hoop zo dat ze het allemaal halen, anders kan ik ze hun diploma noet overhandigen, zou ik echt heel erg van balen. Je groeit toch mee met zo'n klas en dit is echt een heerlijk stel studenten!

Mijn moeder heeft de naam die we in gedachten hebben een beetje verpest -O- we gebruiken Diederik als werknaam voor de baby nu. Zegt m'n moeder 'Oh, ik dacht, het zal wel iets worden van '...' of '...' ofzo.' Nou, eerste naam die ze riep is dus de naam waar wij het over eens zijn geworden :'). Het past ook gewoon goed bij ons en bij de naam van mijn dochter, maar ik vond het toch even stom haha.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 21:50

Oh nee Rebecca wat stom! Snap dat je daar even van baalt, maar het is pure 'pech' dat ze juist jullie naam heeft geraden. Die gaat verrast zijn na de geboorte :+

Nog maar 10 weken tot je verlof?? :oo ben jij al zo ver? :oo jaloers :Y) op het verlof dan toch :=