Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poekkie schreef:Nps, je bent vrij om je eigen criteria ook te geven natuurlijk.
Maar als je mijn mening vraagt over wanneer ik een vaccin effectief vind moet je daar niet op zitten kakken. Dat is mijn mening. Als jij dit coronavaccin nuttig vindt dan neem je het gewoon, maar leg het mij niet op.
Poekkie schreef:Verder is die ‘als ongevaccineerde besmet je meer’ ook wel achterhaald aangezien de effectiviteit tegen besmetting amper 25% is en voor scienscano in vele leeftijdsgroepen niet eens meetbaar.
Winged schreef:Tja, ik ben afgelopen jaren regelmatig bij besmette personen in de buurt geweest. Wel gevaccineerd. De laatste prik heb ik juli 2021 gehad. Afgelopen mei ben ik in het gezicht gehoest en jawel, positief. Ben ik destijds beschermd geweest door de prik? Grote kans. Ben ik heel erg ziek geweest? Ik heb me een week goed min gevoeld en nu merk ik nog wel dat ik sneller spierpijn heb. Toch denk ik dat een natuurlijke besmetting mijn gezondheid misschien beter boosterd dan een extra prik.
Ik heb tussen besmetting en positieve test nog wel contact gehad met mijn ouders en zussen (samen gegeten en naast elkaar in het theater, klachten begonnen ná theater). Ouders hebben alle prikken gehad: niet besmet. Ene zus ook alle prikken: niet besmet. Andere zus: 2 prikken en onlangs corona: niet besmet. Zeg het maar. Voorlopig zijn we allen gezond(En heb ik weer een QR
)
Poekkie schreef:Dus het RIVM is betrouwbaar en de vlaamse tegenhanger daarvan niet? En de cijfers van Belgie zijn ‘maar 1 bron’? Lekker dan
Daarbij geven wetenschappers de cijfers. Of het de moeite waard is of niet is niet objectief te bepalen door de wetenschap, dat bepaal je zelf. Ook de reden waarom zovele politieke debatten een straatje zonder einde zijn trouwens
En ja ‘25%’ efficientie is ‘minder snel’, als de error bars klein genoeg zijn toch. Maar is niet voldoende merkbaar om een vaccinatie op te leggen of zelfs aan te bevelen.
Needje schreef:anjali schreef:Ik nodig geen ongevaccineerden bij mij thuis uit omdat dezen kennelijk het gevaar van covid niet inzien en niet zoveel mogelijk hun best doen om anderen niet te besmetten
Hoe kortzichtig kan je zijn?!
Poekkie schreef:Dus het RIVM is betrouwbaar en de vlaamse tegenhanger daarvan niet? En de cijfers van Belgie zijn ‘maar 1 bron’? Lekker dan
Poekkie schreef:Daarbij geven wetenschappers de cijfers. Of het de moeite waard is of niet is niet objectief te bepalen door de wetenschap, dat bepaal je zelf. Ook de reden waarom zovele politieke debatten een straatje zonder einde zijn trouwens
Poekkie schreef:En ja ‘25%’ efficientie is ‘minder snel’, als de error bars klein genoeg zijn toch. Maar is niet voldoende merkbaar om een vaccinatie op te leggen of zelfs aan te bevelen.
Needje schreef:anjali schreef:Ik nodig geen ongevaccineerden bij mij thuis uit omdat dezen kennelijk het gevaar van covid niet inzien en niet zoveel mogelijk hun best doen om anderen niet te besmetten
Hoe kortzichtig kan je zijn?!
Poekkie schreef:Wat hebben gevaccineerde paarden op een manege in godsnaam te maken met covid?
@nps: wij gaan er niet uitkomen denk ik, we blijven maar in cirkeltjes draaien.
8nnemiek schreef:Maar bij paarden wordt door de vaccinaties ook enkel het risico kleiner dat een gevaccineerd paard het virus oploopt en anderen besmet, het wordt niet nul, dus waarom is dat zo'n vreemde vergelijking?