Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:15

Ik lees al een tijdje met jullie mee maar wil mij nu ook melden.

Vriend is er momenteel ook klaar voor om te proberen voor een kleintje te gaan .

Ik ben niet bezig met ovulatie testen of iets omdat ik zo lang de pil heb geslikt dat alles weer in orde moet komen.

Onwijs veel pukkels kreeg ik van het stoppen met de pil, dus dat was wel jammer. Ongesteld is wel al aantal keren geweest maar gaan gewoon kijken of het ons gegund is zwanger te raken

Vriend wordt 34 dit jaar en ik ben 29.
Wonen momenteel op een appartement maar hopelijk december/februari wel een ander huis met tuin.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:07

Zo wat is het stil hier :wave:

Zelf zit ik op dag 12. Ovulatie test gisteren was wel een streepje maar niet zo heel duidelijk.

Alleen ik heb gisteren een paard gekocht *\o/*
Super blij en onverwachts. 17 jarige leermeester.

Dat betekend niet dat ik mijn kinderwens nu op zij zet maar ga er wel minder druk achter zetten. Ik heb nu ook meer dingen te "doen" als het waren. Ben er nu anderhalf jaar intensief mee bezig. Tijd om mijn energie ook in andere dingen te steken en eerst nog maar regelmatige cyclus te krijgen.

Als het toch gebeurd dat ik zwanger ben is het super welkom :j Genoeg stalgenoten die dan zouden willen helpen. Heb zulke leuke reacties gekregen.

Nou ik ga nog even verder stuiteren en hele dag concentreren op werk :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 07:28

Wat een ontzettend leuk nieuws Iloveiswan :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:27

Wat fijn iloveiswan! Geniet ervan <3

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:30

Wat een mooie wending Iloveiswan <3 Gefeliciteerd en geniet ervan!
En we blijven alsnog duimen dat het zo mag zijn binnenkort! :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 08:45

Mooi nieuws iloveswan!

Ik ben ook weer terug van vakantie en zal hier weer fanatieker posten :) ik ben op dit moment in afwachting van m’n ovulatie, maar heb geen ovulatietesten meer. Ik kan vandaag dus pas vanavond testen, want ik wil even langs de action fietsen (m’n testen van sensitest komen morgen pas binnen). Voor de zekerheid maken we het vanavond maar gezellig. Gisteren was de test duidelijk negatief dus ik denk niet dat het vandaag al is, maar het kan nooit kwaad om even te proberen :+

Voor wat betreft de discussie of mensen hier obsessief bezig zijn, vind ik dat iedereen dat zelf moet weten. Mensen zullen hun redenen voor bepaalde hulpmiddelen hebben en ze zijn zeker niet verplicht omdat hier te delen of zich te moeten verantwoorden. Ik vind de sfeer in dit topic vele malen fijner dan op de meeste zwangerschapsfora :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:11

Wat fijn iloveswan!

Had me ovulatie op 9juli dus wanneer kan je dan beste testen?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:24

Hallo meiden :)

Ik kom me zelf niet melden (inmiddels zwanger) maar snap hoe goed de onzekerheid is als het niet lukt!

Maar misschien hebben jullie er wat aan hoe het bij mij ging als vergelijkingsmateriaal.

Wij hebben er zeker een jaar over gedaan om zwanger te worden van onze 2e (eerste heeft ook 2 jaar geduurd)

Wij hebben geen medische indicatie alleen ik heb wel na het stoppen van de pil en zwangerschap een mega onregelmatige cyclus. Waarbij met soms geluk het gemiddelde op 24 dagen zat. (Wij hadden wel al met de ha besproken voor een traject)

Wij hebben altijd een app gebruikt maar deze bleek er 2 dagen vanaf te zitten..
Ik heb 3 maanden ovulatietesten gedaan en in de 3e maand is het daarmee gelukt. Ik heb die van de action gebruikt.

Hier zie je wel dat ik een duidelijke lijn had.
Na mijn menstruatie heb ik 1 dag gewacht en toen meteen gaan testen.

13/3 laatste dag ongesteld
14/3 niks gedaan
15/3 getest

Wij hebben geklust op 14/15 en 17 maart.
En ben dus met het iets mindere streepje wel zwanger geraakt :)

Op 7/4 had ik een positieve test. Durfde niet eerder te testen.

Ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test hebben! Afbeelding

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:34

Jodi93 schreef:

Ik kom me zelf niet melden (inmiddels zwanger) maar snap hoe goed de onzekerheid is als het niet lukt!

Maar misschien hebben jullie er wat aan hoe het bij mij ging als vergelijkingsmateriaal.

Wij hebben er zeker een jaar over gedaan om zwanger te worden van onze 2e (eerste heeft ook 2 jaar geduurd)

Wij hebben geen medische indicatie alleen ik heb wel na het stoppen van de pil en zwangerschap een mega onregelmatige cyclus. Waarbij met soms geluk het gemiddelde op 24 dagen zat. (Wij hadden wel al met de ha besproken voor een traject)

Ik heb 3 maanden ovulatietesten gedaan en in de 3e maand is het daarmee gelukt. Ik heb die van de action gebruikt.

14/3 niks gedaan
15/3 getest

Ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test hebben! [ [url=m/HVsGrY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan was jou ovulatie heel snel of niet?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:36

LinsxDot schreef:
Jodi93 schreef:

14/3 niks gedaan
15/3 getest

Ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test hebben! [ [url=m/HVsGrY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan was jou ovulatie heel snel of niet?

Klopt ik had een hele snelle ovulatie!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:36

Maar 18/3 is vol positief dus dan is het best logisch dat het met klussen op 17/3 gelukt is, sperma leeft namelijk zo'n 24 uur en sommige zaadcellen zelfs nog langer.

Hier op het wachtbankje en het idee dat ik alweer zwanger ben, kan donderdag een vroege test doen en zou zaterdag ongesteld moeten worden. En ik vind het allemaal dood eng.. Hoop dat deze week gauw voorbij is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:45

Ik zit ook op wachtbankje tot 23 juli ongeveer. Had 9 juli zaterdag positieve ovulatie test.
Ben heel benieuwd. Me buik is wel echt ontzettend opgeblazen.
Succes Froukje.
En gefeliciteerd jodi

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:53

Gisteren heb ik de eerste sessie bij m’n verloskundige gehad. Deze sessie stond volledig in het teken van het verlies van ons mooie meisje.
Het was op alle mogelijke manieren intens, maar ook erg bijzonder. Voel me weer een stuk kalmer in m’n hoofd dan de laatste tijd.
Met de volgende sessie werpen we een blik op de toekomst, in de breedste zin van het woord. Zodat ik daar ook op een kalme, positieve manier naar kan kijken.
Samen met mijn vriend heb ik beslist dat we dan met ‘een schone lei’ beginnen. We gaan dan, met veel plezier, weer aan het ‘echte klussen’ beginnen.

Voor de dames die ook een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Ik kan dit traject echt aanbevelen!

Hoe is het hier met iedereen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:26

Liene: dat klinkt erg fijn zeg. Klinkt alsof je er een hoop aan hebt gehad!

Ik heb m’n LH-piek bijna gevonden, verwacht dat ie vanavond of morgenochtend echt positief is dus wij gaan het maar eens gezellig maken vanavond :) m’n nod zal 29 juli zijn, dus dat wordt weer spannend.

Afbeelding

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:39

Deze maand laten wij het helemaal los. Ik heb nog niet ontdekt waneer mijn ovulatie precies is. Ga deze maand ook niet testen. Ik vertrek namelijk zondag naar Wales voor een paar dagen Royal Welsh. Ben dan 1 nachtje thuis en dan ga ik op kamp. Vriendlief die mag op het huis passen :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:17

Fijn Liene, klinkt idd alsof je er veel aan hebt! Succes met alle afspraken en jullie nieuw gevonden weg <3

succes Bodhi!

Hier ook Vivian. Ik ben juist een aantal dagen uit mijn menstruatie en vannacht vertrekken we op vakantie. Ik ga niet testen voor LH, niet op afgesproken dagen seks hebben en ik wacht mijn nod wel af. Wil mezelf behoeden voor nog een x zo'n teleurstelling.

Afgelopen rondes had ik op dag 15 mijn ovulatiepiek dus als ik dan toch een beetje wil tellen weet ik ongeveer wanneer ik uit zou moeten komen dus kan wel een beetje richten maar laat het voor de rest los. Eventjes genieten met z'n tweeën en de hond (en 2 vrienden en hun hond :D )

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 04:34

Wat fijn Liene dat je er baat bij lijkt te hebben, succes met de volgende sessie!

Spannend Bohdi, ik duim!

Ik baal en kan wel janken... Alles stinkt, ik stond gisteren bijna te kotsen bij de prullenbak en ik ben echt wel wat gewend qua geurtjes.. en ik voel me zwanger maar de testen blijven hartstikke negatief. ;(
Ik zal voor de zekerheid vanmiddag nog een andere test halen maar het kan bijna niet dat ik net een slechte lading testen van sensitest heb ontvangen.

Ik ga even in een hoekje zitten huilen, mijn lichaam vervloeken en hopen dat ik heel snel ongesteld ben zodat ik duidelijkheid heb.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:40

Froukje schreef:
Wat fijn Liene dat je er baat bij lijkt te hebben, succes met de volgende sessie!

Spannend Bohdi, ik duim!

Ik baal en kan wel janken... Alles stinkt, ik stond gisteren bijna te kotsen bij de prullenbak en ik ben echt wel wat gewend qua geurtjes.. en ik voel me zwanger maar de testen blijven hartstikke negatief. ;(
Ik zal voor de zekerheid vanmiddag nog een andere test halen maar het kan bijna niet dat ik net een slechte lading testen van sensitest heb ontvangen.

Ik ga even in een hoekje zitten huilen, mijn lichaam vervloeken en hopen dat ik heel snel ongesteld ben zodat ik duidelijkheid heb.

Zoals ik al wel verwacht heb is de kruitvat test ook negatief. -O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:03

Balen Froukje, wat een verwarring en verdriet kan dat meenemen he :knuffel:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:14

Balen froukje zou het nog even aankijken want je zou vandaag ongesteld moeten worden en je bent dat nog niet? Kan ook dat test pas over paar dagen positief is toch.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 00:35

Hè Froukje wat rot zeg :(

Piek vanochtend gevonden, maar helaas geen tijd om het gezellig te maken deze vruchtbare periode… gaat pas morgenochtend lukken :( ik vrees dat ik een ronde doorschuif.. echte ronde kon ik dit dus (weer) niet noemen.. pffff ik baal!!! Sorry voor het ego berichtje, maar ik moest het even kwijt…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:41

Mijn miskraam kreeg nog een naar staartje. Afgelopen donderdag kreeg ik uit het niet ineens enorm bloedverlies incl stolsels. Al die tijd zijn mijn zwangerschapstesten positief geweest (geen knallers maar toch een duidelijk streepje). Het was 26 dagen na innemen van medicatie om miskraam op te wekken, dus een menstruatie lijkt onmogelijk. Op zaterdag dikke krampen en ineens komt er een vlezig iets uit.. vermoeden is dat dit het vruchtje pas is. En jawel, vandaag een Omo witte test voor het eerst…

Controle was na medicatie niet nodig volgens het ziekenhuis, maar ik had het liever wel geweten dat alles er nog zat. Dan had ik wellicht mezelf hierop kunnen voorbereiden. Mocht er ooit iemand in deze situatie terecht komen, eis een controle echo na je miskraam.

Nu wachten tot mijn cyclus weer van start gaat en dan weer vrolijk verder klussen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:51

Angela_ schreef:
Mijn miskraam kreeg nog een naar staartje. Afgelopen donderdag kreeg ik uit het niet ineens enorm bloedverlies incl stolsels. Al die tijd zijn mijn zwangerschapstesten positief geweest (geen knallers maar toch een duidelijk streepje). Het was 26 dagen na innemen van medicatie om miskraam op te wekken, dus een menstruatie lijkt onmogelijk. Op zaterdag dikke krampen en ineens komt er een vlezig iets uit.. vermoeden is dat dit het vruchtje pas is. En jawel, vandaag een Omo witte test voor het eerst…

Controle was na medicatie niet nodig volgens het ziekenhuis, maar ik had het liever wel geweten dat alles er nog zat. Dan had ik wellicht mezelf hierop kunnen voorbereiden. Mocht er ooit iemand in deze situatie terecht komen, eis een controle echo na je miskraam.

Nu wachten tot mijn cyclus weer van start gaat en dan weer vrolijk verder klussen

Oh vreselijk. Iedere miskraam is al onwijs heftig maar als het dan ook nog zo verloopt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:20

Oh jeetje!
Ik heb toen wel gewoon controle echo gekregen

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 06:21

Vreselijk Angela. Sterkte!

Ik had helaas negatieve test maar had vroeg getest dus we wachten af