Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:03

Isabel schreef:
Hebben meer dames last van warme voeten? Moet ‘s avonds mijn sokken uitdoen en zou het liefst met mijn voeten in een koud badje zitten _O-

Dat heb ik al mijn hele zwangerschap. Bij mij helpt het om savonds voor ik ga slapen mijn voeten in te smeren met crème. Dan voelen ze wat koeler aan in de nacht en kan ik gewoon slapen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:53

Ma_n0n schreef:
Nb ik ben dus woe opgenomen geweest in zkh voor hevig laxeren omdat ik 11 dagen ondanls alle middeltjes niet naar toilet kon. Kon niet meer eten en drinken

Dat lijkt me echt heel erg pijnlijk zo lang niet kunnen ontlasten! Hopelijk viel het laxeren mee, hoe gaat het nu?

Lisan89

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:52

Ik ben helemaal bijgelezen maar te veel om te reageren.

Wat vervelend manon, hopelijk is het nu weer beter.

Warme voeten en dikke voeten aan het eind van de dag herken ik. In huis vooral blote voeten en daar buiten zoveel mogelijk slippers.

Ook op werk zo veel mogelijk schoenen/ sandalen uit, alleen aan bij afspraken.

Gisteren bij Guns N Roses geweest, vandaag maar even maximaal rustig aan want heb toch een zere rug….

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:23

Wat een stilte hier! Hoe is het met iedereen?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:26

Goed :D

Gister een groei echo gehad omdat baby dus misschien te groot/zwaar zou zijn.

Nee hoor helemaal netjes op curve. Geschatte gewicht is nu 1270, daarmee zal ze ongeveer een geschatte geboortegewicht hebben van 3670. Helemaal prima.

Mams heeft gewoon een snel groeiende buik :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:28

Ja ben ook benieuwd hoe t met iedereen gaat?
Hoever ben je al Loei? Fijn dat alles goed was :)

Hier lekker op vakantie in Frankrijk, alleen na de rit van 10 uur weer wat last van m’n blaas, met veel drinken lijkt t steeds wat beter te gaan gelukkig! Verder lekker aan t genieten 8-)

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:30

Bij mij ook goed! Donderdag alweer 28 weken, vind dat het ontzettend snel gaat. Gister een controle/afspraak gehad bij verloskundige, gaat allemaal goed <3
Over 6 weken bevalplan maken! Gek idee ofzo

@Loei, en kan ook komen door meer vruchtwater toch? :j

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:51

Saaarrr, Ik ben nu 28+1, uitgerekend 19 sept.

Masyo, dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Daar is ook naar gekeken bij de groeiecho, gelukkig niet het geval.

Donderdag vertrekken we nog 3 weken naar the USA, heerlijk even op familie Babymoon, haha :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:24

Hier gaat het ook goed, morgen alweer 25 weken. Net terug van drie weken vakantie Canada en USA, vond het wel pittig met zoveel is de auto zitten.
@Loei, ben benieuwd hoe de reis jou gaat bevallen omdat je ook wat verder bent. Wel fijn om met een goede uitslag van de echo op vakantie te gaan.

Donderdag moet ik voor de suikertest naar het ziekenhuis de hele ochtend. Heel apart maar mijn verloskundige heeft dus niks gezegd over dat ik nuchter moet zijn, gelukkig had ik dat online al gelezen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:41

Hier ook alles in orde en vandaag 18+1. Wij hebben dit weekend de gender reveal, dus we weten al wat het is. Twee weken geleden teruggekomen van een vakantie in Spanje en volgende week gaan we naar de F1 in Oostenrijk. Ik moet zeggen dat het me fysiek voorlopig prima afgaat; ik kan wat minder goed omgaan met hitte, maar verder heb ik eigenlijk nauwelijks ergens last van.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:49

Hier alles goed! 18+1 ook vandaag. Wel veel last van mijn bekken, maar heb een band besteld en een afspraak gemaakt bij de manueel therapeut. Hopelijk helpt dat wat.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:44

Fijn alle goeie berichten!

Ah wat goed dat er niks aan de hand is loei!

Hier morgen 27 weken en gaat ook goed. Begin wel steeds meer harde buiken te krijgen, maar met m'n buikband is het nog te doen. Merk wel dat rustig aan doen gewoon lastig is met een 1,5 jarige doerak erbij. Morgen maar even bij verloskundige over hebben. En voel me wel steeds meer een bejaarde, elke dag uiterlijk 21:30 op bed, maar ook regelmatig 20:00 al :')

Morgen bel gesprek met kraamzorg. Hadden jullie dat ook bellen of niet? Was vorige keer gewoon bij ons thuis. Hopelijk kunnen we dezelfde kraamverzorgster als vorige keer weer krijgen :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:06

Ik heb morgen toevallig ook een intake met de kraamzorg gewoon thuis.
Hier op weg naar de 30 weken wat gaat de tijd hard!
Afgelopen week zo enorm gesloopt na hele dagen werken dat ik heb aangegeven dat ik halve dagen wil werken.
Nog maar 4 weken voor mij dus dat is te overzien.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:35

jasz schreef:

Hier morgen 27 weken en gaat ook goed. Begin wel steeds meer harde buiken te krijgen, maar met m'n buikband is het nog te doen. Merk wel dat rustig aan doen gewoon lastig is met een 1,5 jarige doerak erbij. Morgen maar even bij verloskundige over hebben. En voel me wel steeds meer een bejaarde, elke dag uiterlijk 21:30 op bed, maar ook regelmatig 20:00 al :')

Morgen bel gesprek met kraamzorg. Hadden jullie dat ook bellen of niet? Was vorige keer gewoon bij ons thuis. Hopelijk kunnen we dezelfde kraamverzorgster als vorige keer weer krijgen :D

Normaal is het bij de eerste volgens mij thuis en daaropvolgende keren telefonisch. Ik had met dank aan de lockdowns bij mijn eerste de intake ook al telefonisch. Dus ik weet verder niet of je dan ook echt andere gesprekken hebt als het fysiek is.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:36

Ik lees al sinds het begin mee, maar meld me nu toch maar even :D
Ik ben 19 november uitgerekend, dus nu 19 weken en we verwachten een meisje *\o/*

Rijden jullie allemaal nog?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:48

Hier ook eigenlijk alles goed :)
Ik zit op 15 weken en had hier denk ik nog niet gedeeld dat onze 13-weken echo helemaal goed was.
Na een paar pittige weken emotioneel en qua energie, lijkt mijn energie terug te komen en begin ik steeds meer te kunnen genieten van de zwangerschap.

Ook is bij ons de Centering Pregnancy groep gestart,binnenkort is de eerste bijeenkomst. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn, maar vind het ook leuk om er andere mama's in spe te ontmoeten.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:56

Dispar_Vulgo schreef:
Ik lees al sinds het begin mee, maar meld me nu toch maar even :D
Ik ben 19 november uitgerekend, dus nu 19 weken en we verwachten een meisje *\o/*

Rijden jullie allemaal nog?

Gefeliciteerd!
Ja ik rijd nog (14 nov uitgerekend). wel alleen in de rijbaan dus niet meer buitenritten omdat ik dat te onvoorspelbaar vind. Ik heb nog een jong paard van 6 dus ik ga niet meer te lang doorrijden. Ik denk tot aan augustus, mocht me dat gegund zijn, en daarna vanaf de grond aan de slag

Jullie wel gestopt met rijden?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:29

Herkenbaar Miriez! Bizar hè, zoveel processen die goed moeten verlopen dat je toch elke keer denkt, hoe dan.

Hier rijdt ik ook nog steeds, met 16 weken!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:22

Inwonderland schreef:
jasz schreef:

Normaal is het bij de eerste volgens mij thuis en daaropvolgende keren telefonisch. Ik had met dank aan de lockdowns bij mijn eerste de intake ook al telefonisch. Dus ik weet verder niet of je dan ook echt andere gesprekken hebt als het fysiek is.

Ja is logisch ook wel, zoveel is er ook niet meer te bespreken dan. Ben benieuwd wat er besproken wordt dan.

@dispar_vulgo. Welkom en wat leuk een meisje!

@mirriez, fijn dat je er nu van kan genieten. Begin kan echt heel pittig zijn met alle hormonen, emoties en je dan ook nog moe en misselijk voelen

Ik heb net ook maar gelijk een afspraak gemaakt om bloed te laten prikken. Moet kijken of baby rhesus-negatief of positief is en gelijk ook m'n ijzerwaardes. Nou alleen nog de 22 weken prik regelen en dan ben ik weer bij

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 10:00

Hier gestopt met rijden toen paard lief dikke knie had. Daarna heb ik zelf Corona gehad en nu lichamelijk niet meer in staat om wat met haar te doen. Wil het wel weer oppakken, maar moet echt beter op mezelf gaan letten nu... Ben nu 24+6 weken.
Antibiotica is niet echt aangeslagen heb ik het idee, of in ieder geval niet voldoende. Gister ook bijna onderuit gegaan op werk. Schijnbaar kan je bloeddruk nu ook juist heel laag zijn waardoor je draaierig kan worden als je te lang stil zit.. Werkt niet mee allemaal.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:04

Als we gaan- gaat het hard hier ook haha.

Wat een toffe reizen hebben jullie allemaal net gehad, nog bezig of in het vooruitzicht zeg!
@Loei, waar gaan jullie heen?
@Joanieke wat vervelend, wel goed op jezelf passen!

Hier ook goed, inmiddels ruim 25 weken en eigenlijk geen klachten.
Vind het alleen met een ventje van 15 maanden wel pittig op de 'vrije' dagen haha.

De vorige zwangerschap heb ik tot 23 weken gereden. Toen had het fysiek nog prima gekund (kon ik ook nog mijn eigen kleren aan), maar werd ik toch wat bang voor als ik zou vallen.
Nu ben ik al eerder gestopt, ik had elke keer als ik opstapte het gevoel dat ik blaasontsteking had, dat voelde niet zo lekker.

Zijn jullie al veel aangekomen? Ik amper, zo'n 2 à 2,5 kilo, wisselt nog wel eens per dag.
Merk dat ik ook vaak geen honger heb- of alleen in ongezonde dingen, maar zelfs dat niet veel.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:22

Hier nu 24,2 weken zwanger. Zou nog wel rustig kunnen rijden maar eigenlijk heeft mijn dochter het overgenomen :=

Heb ook elke avond na het avondeten zo'n honger ineens maar nergens zin in, helpt ook lekker mee haha.

Wij gaan van de zomer met vrienden naar Rhodos. Zijn in de meivakantie nog naar Gran Canaria geweest.

Heb ook nog een kleine van bijna 15 maanden lopen, herken het wel dat dat nu wel pittiger wordt nu mijn buik ook aardig gegroeid is en meer last van vermoeidheid ook.

Moet hier ook nog prikken op rhesus, is met 27 weken dacht ik?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 12:27

Rhesus was bij mij met 13 weken al getest, maar ik krijg binnenkort geloof ik wel weer bloedonderzoek. Geen idee wat ze dan precies allemaal gaan testen.
Ik ben zeker wat aangekomen, maar durf de weegschaal niet op, dus geen idee wat de schade is :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:41

Ik heb mijn bloed laten testen tegelijk met de NIPT, dus ze hebben toen gelijk gekeken naar Rhesus. Als het goed is, krijg ik met 24 weken ergens weer bloedonderzoek (mede ivm lage Vit D waarde) en met 30 of 34 weer. Staat ergens in m'n schema.

Hier nog niet aangekomen, ten opzichte van begin van de zwangerschap zelfs iets lichter, maar we zitten ook pas op 18 weken en ik was wat aan de zware kant voor mijn doen. Afgelopen week is er wel ineens wat te zien; het duurde vrij lang voordat er een buikje kwam.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 14:20

Nu vraag ik me serieus af wat die rhesus is en of ze dat in .be wel testen ....

Hier een kilo of 5 bijgekomen op nu 26 weken ...