Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:41

ingedebruijn schreef:
Achterom schreef:
Hoe leer je een nieuwe levensstijl aan met voorgeschreven menu's? Daar krijg je toch helemaal geen inzicht van?
Het klinkt mij vooral in de oren als de zoveelste dieethype.

Omdat het, veel mensen, geen moeite kost om deze menu's te volgen. Je valt af, probeert heel veel nieuwe dingen, je mag gewoon ook nog lekkers erbij eten dus het is geen dieet waarbij je alles maar ontzegt wordt. Dat houdt niemand vol. Met dit boek ontdekken mensen heel vaak nieuwe, lekkere recepten waardoor het makkelijk een levensstijl wordt ipv snel afvallen en dan terug vallen in oude gewoontes.

Ik weet nu uit m'n hoofd wat voor dingen ik kan eten op een dag en wat daar ongeveer de kcal van zijn in totaal dus ik leef er wel echt naar zonder constant op etiketjes te kijken naar het aantal kcal.

Dat is tenminste mijn ervaring en ook van veel anderen. Op Facebook heb je een hele groep mensen die hieraan mee doen en hun ervaringen delen.

Deze ouwe muts vindt het daarmee de zoveelste dieethype :j niks nieuws onder de zon. Maar ook fijn als mensen er mee geholpen zijn natuurlijk :)

Firefly289

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:01

Hou nu 3 dagen bij wat ik eet met behulp van WW. Probeer meer water te drinken en gezonder te eten (meer fruit en verse ingrediënten), merk gelijk dat ik minder opgeblazen ben.
Maar daarnaast vind ik het wel lastig merk ik dat WW met punten werkt en niet met calorieën. Dus ik heb geen idee wat ww aanhoudt voor mijn max aan calorieën per dag.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:03

Er is een whatsapp groep voor mensen die WW volgen, misschien heb je daar iets aan, Firefly? :) Ik volg ook WW maar ik moet toegeven dat ik ook niet weet hoe het met de calorieën zit. Wel merk ik dat ik stukken gezonder eet, en ook beter op mijn porties let door dat puntensysteem.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:08

Weeg moment overleefd bij mijn pt. Afgelopen december toch nog 1,5 kilo afgevallen :o *\o/*

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:32

Netjes MoniekJ!

WW werkt echt niet voor mij. Doordat ik zooooveel punten mag omdat ik gewoon heel lang en daarbij vrij zwaar ben kom ik er nooit aan en werkt het voor geen meter -O-

Het beste werkt nog als ik de hele dag mensen om me heen heb, dan heb ik niet de neiging om de la in te duiken :7 vandaag ging dus top haha, want hele dag kinderen thuis en man aan het werk op zolder. Morgen is iedereen naar de opvang en hij naar kantoor en zit ik de hele dag in de keuken te werken :\

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:34

xingridx schreef:
Netjes MoniekJ!

WW werkt echt niet voor mij. Doordat ik zooooveel punten mag omdat ik gewoon heel lang en daarbij vrij zwaar ben kom ik er nooit aan en werkt het voor geen meter -O-

Het beste werkt nog als ik de hele dag mensen om me heen heb, dan heb ik niet de neiging om de la in te duiken :7 vandaag ging dus top haha, want hele dag kinderen thuis en man aan het werk op zolder. Morgen is iedereen naar de opvang en hij naar kantoor en zit ik de hele dag in de keuken te werken :

Zorgen dat je tomaatjes komkommertjes en/of worteltjes binnen handbereik hebt! Werkt hij mij meestal wel goed, als het al in de buurt is pak ik dan liever dat dan dat ik opsta om iets te moeten gaan pakken :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:39

Ja zoiets wordt het wel denk ik. En heb m’n salade voor de lunch ook gepland en ben m’n hongergevoel smorgens ook kwijt maar het is vooral smiddags bij de thee en als ik veel na moet denken dat dat beter gaat als ik eet ofzo. Zit allemaal tussen de oren :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:41

xingridx schreef:
Ja zoiets wordt het wel denk ik. En heb m’n salade voor de lunch ook gepland en ben m’n hongergevoel smorgens ook kwijt maar het is vooral smiddags bij de thee en als ik veel na moet denken dat dat beter gaat als ik eet ofzo. Zit allemaal tussen de oren :=

Ik krijg voor mijn gevoel altijd de beste ideeën als ik even opsta van mijn laptop en bijv naar de wc ga. Zoiets proberen aan te leren? Lijkt me dat het dan puur het even op iets anders focussen is, dwz in jouw geval: even iets eten. :)

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:50

@marley93
Ik zit nog erg te twijfelen of ik het bij WW hou of dat ik toch weer naar lifesum switch. Daar heb ik toch wat meer zicht op niet alleen de calorien, maar ook eiwit ten en vetten. Maar dat is wel een goeie om te onthouden, die whatsappgroep

@xingridx
Ja, ik heb ook het idee dat hij mij meer punten geef dan ik wil door mijn lengte en gewicht. Daarnaast vind ik de 0 punt dingen ook irritant. Nee een avocado is geen 0 punten alleen omdat ik het graag eet. Die tel ik wel gewoon graag mee :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:58

DideH schreef:
Ik krijg voor mijn gevoel altijd de beste ideeën als ik even opsta van mijn laptop en bijv naar de wc ga. Zoiets proberen aan te leren? Lijkt me dat het dan puur het even op iets anders focussen is, dwz in jouw geval: even iets eten. :)

Ja ik zat al aan kauwgom te denken. Of wortels, ben je ook even mee bezig :))

Heeeeel herkenbaar Firefly! Een avocado 0 punten vind ik ook wel bizar trouwens, die dingen tikken best aan..

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:34

_sanne, Ik ga er eens naar kijken. Dankjewel!

Damn vandaag na mijn 1e dag bijhouden wat ik eet meteen een aantal "problemen". Ik kom bij lange na niet aan mijn eiwitten en vetten. Daar in tegen zit ik wel al aan mijn max koolhydraten en max met calorieën. Ook ijzer, calcium, vitA, B12, Folate en potasium zitten onder de 50% van de dag inname, maar niks wat er bovenuit komt. Nu zullen niet alle producten die laatste dingen ingevoerd hebben, maar alsnog is het wel schrikken eigenlijk.

Wat doen jullie om ijzer binnen te krijgen en ook eiwitten?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:37

Ik neem supplementen om in ieder geval al mijn vitaminen en mineralen binnen te krijgen zodat ik me daar in ieder geval geen zorgen over hoef te maken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:56

Ik neem vitamine pillen en voor de eiwitten neem ik eiwit shakes en extra kip. Wij eten bij de gemiddelde maaltijd 200 gram kip p.p.

Ww heb ik een tijdje geprobeerd. Prima programma als je weinig verstand hebt van voeding. Vond het te duur voor wat je ervoor kreeg en ik vond het heel poedersuiker met kant en klaar salades. Die at ik destijds vaker als lunch. Was dan iets van 600 kcal maar volgens ww was ik gelijk door al mijn punten heen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:56

Eiwitten neen in de vorm, van kwark, kipfilet, eitje. Dan zit ik er zo aan. Mineralen let ik echt niet op, niet te doen en ben zelden tot nooit ziek of wat dan ook dus het is dan vast oké. Enige wat ik slik in de winter is vitamine D.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:04

Wat gaan we hard met de pagina's. Ben nu 5 dagen bezig en 1.3 kilo kwijt. Ben meer water gaan drinken en het snoepen echt geminimaliseerd. Hopen dat ik deze lijn kan doorzetten.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:10

Hier ook eiwitten door franse magere kwark, eiwitshakes, kipfilet, ei, Hüttenkäse en dat soort dingen. Moet van mijn pt vier keer per dag wat eten (liefst 5, maar heb ik moeite mee, door oa mn diabetes)
Ik eet zo ongeveer per dag;
- ontbijt: 30 gram havermout, 250 ml melk, appel en snufje kaneel
- middag: twee sneetjes volkoren brood met bijv kipfilet, ei, Hüttenkäse of kaas
- avond: gewoon veel groente met aardappels en stukje vlees
- uur voor slapen: kwark met soms wat fruit. Ligt eraan of ik aan mijn calorieën zit of niet.

Plus dan 2x in de week krachttraining en elke dag 15.000 stappen. Hiermee in ongeveer halfjaar 11 kilo kwijt (bijna 12).

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:31

Dit topic gaat echt hard :+

Sinds zondag begonnen, gaat tot nu toe goed met volhouden, heb niet de hele dag honger. Probeer niet te snacken en als ik trek heb komkommer/wortel/paprika te eten.

Begonnen op 69.5 en nu 68.5! Wou eigenlijk pas zondag wegen (1x per week) maar kon het niet laten :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:35

Angie1990 schreef:
Wat gaan we hard met de pagina's. Ben nu 5 dagen bezig en 1.3 kilo kwijt. Ben meer water gaan drinken en het snoepen echt geminimaliseerd. Hopen dat ik deze lijn kan doorzetten.

Dat is echt snel! Hoe dan? Alleen niet meer snoepen? Eet je nog hetzelfde?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:45

Suzanne F. schreef:
Angie1990 schreef:

Eerste stuk gaat meestal hard omdat je vocht aan het afdrijven bent doordat je meer drinkt :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:06

Ik gebruik de Lifesum app. Die geeft mijn bmr aan en telt daar mijn bewegingscalorieen bij op. Ideaal aangezien de app gekoppeld is aan mn smartwatch. Ik voer alles wat ik eet in en zo kan ik meteen zien of er nog ‘ruimte’ is.

De lekkere dingen bewaar ik voor de dagen dat ik veel verbrand. Als ik bv 25 kilometer gewandeld heb, mag ik best een klein busje pringles…….vind ik zelf :D

Mijn doel is ongeveer 500 kcal per dag meer verbruiken dan eten. Het is vooral de bewustwording.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:27

Ik denk dat dat het is, de bewustwording. :)
Hier vandaag spareribs met friet. Past prima in m’n dagtotaal mbt tot calorieën. Of het een gezonde nuttige maaltijd is, is wat anders. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:00

absque_dubio schreef:
Ik denk dat dat het is, de bewustwording. :)
Hier vandaag spareribs met friet. Past prima in m’n dagtotaal mbt tot calorieën. Of het een gezonde nuttige maaltijd is, is wat anders. :+

Met een half bord groente erbij kan veel :)

Ik ben blij dat ik kan gaan slapen nu. Wat een honger heb ik :( heb het proberen opvangen met allerlei gezonde dingen, maar mijn lichaam is nu (dag 5) duidelijk echt aan het omschakelen. Ik let helemaal niet op hoeveelheden, maar het weglaten van snoep en fastfood scheelt blijkbaar toch een hoop kcal.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:16

Ik had nog wat veranderd aan ons avondeten en zo toch makkelijk (en net teveel) aan mijn vetten te komen. Eiwitten toch weer moeilijker.
Zit er in kwark zoveel meer eiwit trouwens? Eieren eet ik genoeg maar vind dat maar dat zet weinig zoden aan de dijk.

Mijn stappen vind ik ook nog wel erg moeilijk, maar stapje voor stapje komen we er wel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:36

Suzanne F. schreef:
Angie1990 schreef:

Ik wil de pret niet bederven voor Angie, maar 1,3 kilo kwijt in 5 dagen zal voornamelijk vocht zijn. In het begin gaat dat heel rap, zoals DideH ook aangeeft.

@robeer, slim om de lekkere dingen te bewaren voor de dagen waarop je meer beweegt!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:49

Robeer wat slim. Inderdaad wel een keer wat lekkers als je wel echt veel hebt bewogen!

AMCM, hopelijk heb je lekker kunnen slapen en is je lichaam snel omgeschakeld. :(:)

Hier inmiddels - 2,9kg nooit geweten dat er zo snel en zoveel vocht vanaf gaat. :=