Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:24

Manlief zit net nog niet aan de 6 maanden (scheelt 4 dagen!), en mag op dit moment geen afspraak online maken. Hij mag wel bellen.
Dus nee, je ouders kunnen nog geen afspraak maken voor januari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:51

Ok, thx. Dan wachten ze denk ik wel af of bellen binnenkort een keer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:52

Ik heb in mei de Janssen gehad.
Ben benieuwd wanneer ik dan opgeroepen ga worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:53

Goed om te weten dat het 11 uur is! Mijn moeder is van 57, dus ik heb gezegd dat ze morgen in de lunchpauze even moet inloggen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:54

Als je de brief hebt ontvangen, heb je daarmee het telefoonnummer om te bellen. Dat houden ze angstvallig geheim :))
En maar klagen dat de telefoons roodgloeiend staan, terwijl het qua automatisering echt geen rocket science is om pas een agenda te tonen vanaf 6 maanden plus 1 dag ná laatste vaccinatie (en die laatste vaccinatiedatum controleren ze omdat je inlogt met je DigiD).
Overigens kunnen ze aan de telefoon níets controleren, dus dat vind ik dan ook wel weer humor :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:55

Oh fijn dat het snel gaat! Mijn moeder is ook bijna aan de beurt. Ook uit 57. Een geruststelling want hij is eind december meer dan een half jaar oud en ze heeft 2x AZ gehad, dus ook nog minder beschermd. Dochter heeft hem pas in augustus gehad dus nog lang niet aan de beurt en wellicht ook niet nodig en ik krijg as dinsdag de booster. Voelt toch een stuk fijner. Ik heb de tweede half februari gehad, dus in principe ook verlopen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:02

Van België hier, maar ik ben volledig gevaccineerd op 27 april met Moderna (ik ben 23, maar door ziekenhuisopname heb ik het vroeger gekregen dan andere leeftijdsgenoten). Dus het is al 7,5 maand tussen bij mij. Ik vreesde dat er louter ging gekeken worden naar leeftijd en dat ik het dus een stuk later ging krijgen, maar gelukkig mag ik op 27 december mijn booster halen. Ik kijk er wel niet echt naar uit want ik heb van beide prikken vorige keer toch echt wel last gehad := (eerste keer erge lokale zwelling en pijnlijke lymfeknopen in oksel, tweede keer ziek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:13

Ibbel schreef:
Als je de brief hebt ontvangen, heb je daarmee het telefoonnummer om te bellen. Dat houden ze angstvallig geheim :))
En maar klagen dat de telefoons roodgloeiend staan, terwijl het qua automatisering echt geen rocket science is om pas een agenda te tonen vanaf 6 maanden plus 1 dag ná laatste vaccinatie (en die laatste vaccinatiedatum controleren ze omdat je inlogt met je DigiD).
Overigens kunnen ze aan de telefoon níets controleren, dus dat vind ik dan ook wel weer humor :D

Mijn moeder appt idd net dat ze de brief afwachten en dan een afspraak voor hun samen tegelijk gaat maken :j

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:18

Hopen dat ze vanaf dinsdag de 18+ groep open gaan gooien op basis van prikvolgorde. Zou ook fijn zijn als je dan hetzelfde krijgt dat partners ook mee mogen 18+.

Grote groep zorgverleners is vanaf half december aan de beurt, dus die komt er nog tussen, daarna zal het pas echt los gaan gok ik.

Nikass ik stuur je even een PB ter overweging.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:26

Ik word als zorgverlener buiten de ggd om geprikt, en zo ook iedereen in de huisartsenzorg en ambulance zorg in de regio hier

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:29

Wij wachten de brief ook maar af, manlief is ook van 56. En lees net op twitter dat ze na 5.5 maand mogen plannen maar ook dat zal wel weer niet doorkomen bij de ggd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:14

Officieel is de regel in ieder geval tot gisteren (vandaag niet gewerkt) 6 maanden, maar de artsen hebben de mogelijkheid om hier 2 weken vanaf te wijken (dus 6 maanden min 14 dagen). Niet alle artsen doen dit en ze zijn hier ook niet verplicht toe. Zij zijn medisch eindverantwoordelijke en zij mogen dus het besluit op de locatie waar ze ME voor die dag zijn maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:48

Ik vind het prima dat je pas na die 6 maanden die booster krijgt (zeker als je eerste prikken Pfizer of Moderna waren), maar dat je nog geen afspraak kan plannen online als die 6 maanden nog niet om zijn is stom.
Je jaargang is aan de beurt, je mag plannen, wordt ieder keer geroepen, en bij voorkeur online. Laatste datum is bekend, dus je afspraak is 6 maanden later. Ook geen probleem. Behalve dus dat je NIET kunt plannen als die laatste datum niet al voorbij is. Communiceer dat dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:18

Het RIVM heeft op Twitter de tekst nu aangepast: (ze hebben naar Ibbel geluisterd :') )
Afbeelding

Ik ben wel van het goede bouwjaar, maar ben 30 december pas een half jaar geleden gevaccineerd, ik zal dus tot 30 december moeten wachten met een afspraak maken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:19

Maar je kan niet nu al voor 30 december een afspraak maken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:19

He kunt toch vandaag inplannen voor de 39ste of 31ste

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:20

als ik erdoor zou komen, misschien wel, maar er bellen teveel mensen en alle lijnen zijn bezet, zegt een bandje. Online word ik er meteen uit gegooid, want nog geen 6 maanden geleden.....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:22

Gewoon liegen en zeggen dat je al 6 maanden geprikt bent. Gaat er uiteindelijk om dat je afspraak wel pas na 6 maanden is. Heb voor mijn moeder ook zo een afspraak voor 29-12 gemaakt, exact 6 maanden na de laatste AZ :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:24

Dat is dan niet eens echt liegen want als je afspraak hebt is laatste 6mnd geleden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:28

Ik dacht, trek de stoute schoenen aan. Net als Morrie eind juni tweede prik gehad. Gewoon gebeld, vijf minuten in de wacht en op vraag wanneer we geprikt waren half juni gezegd. Afspraak voor beide ingepland op 28 december. Dus gewoon precies na zes maanden . Online kunnen ze zien wanneer de tweede prik was, telefonisch dus niet .

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:40

Maar dan moet je dus wel bellen, online kan het niet. Dat is de grap. Terwijl het zó makkelijk te programmeren is, en ze liever hebben dat je online plant, want de telefoon is zo drukbezet. Dan moet je het niet onmogelijk maken.

Brief zal hier wel in de bus liggen als we sowieso kunnen plannen (laatste vaccinatie zit precies 1 dag verschil in bij ons) dus we gaan wel simultaan online plannen ipv bellen :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:44

Resume.. de booster moet gepland worden 6mnd na je laatste vaccinatie.
Ik zal dat voor mn moeder eens gaan checken, want als ze op de brief moet wachten, is ze rijkelijk laat vermoed ik..

Ik heb in Nov nog Corona gehad, dus ik hoef sowieso pas in april/mei 2022, toch?
Ook om internationaal te kunnen reizen (of is het dan weer anders, nee toch?)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:49

Een officiele genezenverklaring is ook voldoende voor een internationale QR-code, en dan mag je idd pas weer 6 maanden daarna boosteren.

Als je moeder eerder dan 13 juni voor de laatste prik is geweest en in of voor 1959 geboren is kan ze nu online plannen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:51

ze heeft 24mei21 de laatste gehad en is uit .. '47 ... dus dat is dan inderdaad nu, toch? Dus dat zal hopelijk een prik in januari zijn?

Online.. jaaaa dat gaat haar niet lukken.. dus ik zal er weer eens heengaan...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:53

Dan kan ze toch ook proberen te bellen? Die brief zou ze allang gehad moeten hebben.