Het is soms bewust maar ook onbewust van mij dat een reactie uitblijft. Vandaag heb ik nog aan iemand uit proberen te leggen hoe ik dingen ervaar en ik kan moeilijk verachten dat iemand het snapt als ik het zelf niet eens snap.
Er zijn eigenlijk maar weinig momenten waarop ik mijn gevoel laat spreken die zie je hier duidelijk terug. De andere momenten zit het vastgebonden in een kelder met alle ramen afgeplakt (om even een beeld te schetsen)
Ik heb de laatste tijd dat mijn gevoel erg blokkeert of dat ik het blokkeer want ik heb gemerkt wat het soms pijn doet om mezelf open te stellen. Zelfs hier waarin de reacties mij zo enorm op beuren en ik soms echt dat steuntje in de rug voel van “kop op je komt er wel” heb ik momenten van uitstel. Ik reageer morgen wel als ik mij beter voel, morgen wordt over morgen en over morgen wordt volgende week. En dan lijkt het weer mnt Everest wat beklommen moet worden.
Maar even terug naar de afgelopen weken. Ik heb diepte punten maar ook hoogte punten gehad voor mijn doen. Ik ben enorm bezig met doelen stellen trappen beklimmen en al is het heel wat dat ik dit onderneem kom ik mezelf toch echt wel tegen.
Ik heb laatst een hele moeilijke weekend gehad. Ik heb ook gecommuniceerd dat het heel heftig voor mij zou zijn omdat het veel pijn verdriet en ellende naar boven zou brengen. Een dag resulteerde ook in een opname door stress en hart klachten. Tijdens dit weekend kreeg ik een bericht dat als ik liever mijn tijd aan andere dingen bestede moest ik het maar laten weten. Een echte sneer terwijl ik aan deze mensen ook uitgebreid uitgelegd heb wat er speelt en hoe dagen bij mij zijn.
Waar ik ook dagelijks tegen aan loop is dat als ik enkel goede dagen heb gehad het automatisch weer ok moet zijn met mij. Als ik iets voor elkaar krijg wat
Energie kost en spannend is krijg ik commentaar “ ik snap jou niet want dat doe je dus wel dus valt wel
Mee zo erg als jij het voor doet is het dus niet)” dus weer onbegrip. Dan heb ik 2 keuzes stoppen met wat wel een beetje lukt en mij mss op lange termijn zelf vertrouwen geeft omdat andere vinden dat ik dan alles maar zonder gezeur moet kunnen. Of doorgaan en iedereen kwijtraken want ik vind hun opdrachten nog wel te hoog gegrepen.
Dus al met al is het stabiel ik heb veel verdriet gekend afgelopen tijd en dit probeer dit een plekje te geven en daardoor ook een beetje wat gevoel te onderdrukken me. Maar nogmaals ik ben jullie echt dankbaar voor alle lieve berichtjes