Gebroken bovenbeen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:13

germie schreef:
En wees eerlijk, met zo veel ijzerwerk kan er echt niets meer gebeuren, zeker niet als het weer aan elkaar zit. Dan is het spieren kweken en gaan. Juist de zwaardere sporten moet je weer gaan doen na een zwaar ongeluk. Dat daagt uit. De skisport is dan op zich een mooie bucketlist. Niet dat je dat nu al boekt, maar je kunt er wel naartoe werken. Want spierkracht is wel belangrijk en dat is natuurlijk ook weg.

Ik haak hier graag even op in. Met ijzerwerk is de aangedane plaats heel sterk, sterker als je bot. Met als risico dat als er iets gebeurt het onder of boven het ijzerwerk stuk gaat. Waardoor als je pech heb en het ijzerwerk dicht bij een gewricht zit, je gewricht kapot is. Weet niet of TS daar op zit te wachten.
Om deze reden heb ik het ijzerwerk weer laten verwijderen nadat alles goed aan elkaar zat.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:23

Vajramani schreef:
germie schreef:
En wees eerlijk, met zo veel ijzerwerk kan er echt niets meer gebeuren, zeker niet als het weer aan elkaar zit. Dan is het spieren kweken en gaan. Juist de zwaardere sporten moet je weer gaan doen na een zwaar ongeluk. Dat daagt uit. De skisport is dan op zich een mooie bucketlist. Niet dat je dat nu al boekt, maar je kunt er wel naartoe werken. Want spierkracht is wel belangrijk en dat is natuurlijk ook weg.

Ik haak hier graag even op in. Met ijzerwerk is de aangedane plaats heel sterk, sterker als je bot. Met als risico dat als er iets gebeurt het onder of boven het ijzerwerk stuk gaat. Waardoor als je pech heb en het ijzerwerk dicht bij een gewricht zit, je gewricht kapot is. Weet niet of TS daar op zit te wachten.
Om deze reden heb ik het ijzerwerk weer laten verwijderen nadat alles goed aan elkaar zat.

Ijzerwerk moet er direct uit zodra het aan elkaar zit. Ze willen het vaak niet, maar mocht ik het ooit nodig hebben, en men zegt 4 weken hersteltijd, dan is het ijzerwerk er na 4 weken uit en niet na 4 weken en 1 dag. Want het is natuurlijk troep wat je nooit wilt houden in je lijf.
Maar als het er zit betekent het wel dat je goed snel weer kunt belasten en dat gips e.d. vaak helemaal niet nodig is, en voor simpelere breuken rust ook niet, al zullen ze dat wel adviseren, maar voor mij is doorgaan het motto. Rust is zo slecht. Die 5 weken met gebroken enkel ben ik nog niet vergeten ook al is dat inmiddels meer dan 30 jaar terug. Ik weet zeker dat 3 weken tape zat geweest was. Maar als ik niet boos geworden was hadden ze me er pinnen in gezet wat ook niet nodig was, dus maar goed dat ik goed boos werd.

Maar goed, dit is mijn trauma met een botbreuk, en de ellende vergeet ik nooit meer. Mij zijn 5 weken van m'n leven afgenomen. Ik zou gek worden van een jaar niet alles kunnen. En na die hondenbeet ben ik nog steeds aan het afvinken in mijn inhaalslag, alles wat ik mis moet ingehaald worden. Dan pas is het leven verder weer compleet. Maar goed, zo zit ik in elkaar. Iedereen gaat er anders mee om, maar met pinnen, daar laat ik me echt niet wegsturen omdat ze vinden dat het nog wel kan blijven zitten. No way. Ik ben klant, ik betaal en dus bepaal. Helaas is deze houding nodig bij artsen in Nederland, anders blijf je aan het lijntje gehouden worden. Met die hondenbeet hetzelfde, ze wilden wel even tot januari (nu dus) wachten voordat ze wat aan die open wond zouden doen. Maar mijn leven moet verder, dus ik moet fit zijn. Ja, ben daar even boos geweest en nog duurde het allemaal te lang. Ik heb 2 weken lang elke dag het ziekenhuis gebeld dat ik geen wond meer wilde spoelen. Staat in mijn dossier dat ik elke dag met dezelfde vraag belde. Nee, dat was niet waar. Ik heb nooit een antwoord gehad op mijn vragen. Dat dossier moet ook nog weg, dan is er nooit een hondenbeet geweest, maar dat kan pas als de verzekeringskwestie met smartengeld is afgerond. Ik heb bij de huisarts al dingen laten corrigeren, daar werd al gelogen. Dat dossier gaat later ook geheel weg en dan zoek ik een betere huisarts, want deze denkt totaal niet mee en blijft in eigen straatje praten.

Maar zoals ik het lees heeft de TS in ieder geval betere artsen getroffen. Ik zal wel pech gehad hebben. Het gaat ook om een wat andere situatie.
Weer autorijden is toch wel belangrijk, dat geeft je weer vrijheid. En dan weer wandelen. En van daaruit weer sporten, ja, daar moet je wel echt voor gaan hoor. En of het dan wel of geen wintersport wordt, dat is je eigen vrijheid. Voor mij zou wintersport wel een criterium zijn. :P Maar fijn dat het eindelijk een stuk beter gaat. Ik was echt allang het geduld kwijt geraakt en had gewoon dingen gedaan die misschien niet geadviseerd werden zoals sporten en paardrijden. Pijn of niet, ik zou het doen. Dus ik vind het op zich heel erg knap dat je zo rustig kunt blijven. Ik kan het niet (en wil het ook niet overigens).

Heb je nu ook een soort bucketlist met wat je weer wilt kunnen of wilt gaan doen zodra het kan?
Laatst bijgewerkt door germie op 12-01-23 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:27

Bij mijn collega blijven de pinnen en schroeven erin zei ze?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:41

Suzanne F. schreef:
Bij mijn collega blijven de pinnen en schroeven erin zei ze?

DAt wil men vaak, is goedkoper. Maar is slechter i.p.v. beter. Een enkele keer zitten ze echt in het bot en nergens er buiten en krijg je ze er niet uit. Maar in principe moet je het altijd, maar dan ook altijd laten verwijderen. Vroeg of laat krijgt echt iedereen er last van, heb nog niemand gezien waarbij het er na 15 jaar nog pijnvrij in zit. Dus beter direct er uit en daarna voluit belasten. Mijn grote voorbeeld is een Duitser die ook duikt. Hij heeft het geduld gehad om 6 weken lang zijn been te ontlasten (ik zou dat al nite doen), en na die 6 weken en 1 dag ging het ijzerwerk er uit en mocht hij het weer belasten. Direct na de operatie is hij in de auto gestapt (zo vanuit het ziekenhuis), en is gaan duiken. Een klein sneetje of niet, duiken was het belangrijkste. Dus met weer belasten heeft hij meteen 50kg op de rug genomen, dat is niet veel voor een hersteld bot, misschien wat lastiger voor de spieren. Maar voor hem waren die 6 weken ook een hel. Dus inhalen die hap.
Ik mocht na dat snijwerk voor die hondenbeet ook direct weer voluit zwemmen en duiken en sporten. Ik ben zodra ik weer gevoel in de benen had letterlijk uit bed gesprongen (vonden ze niet zo fijn,je schijnt nog iets zwak te kunnen zijn na een ruggenprik, maar dat is flauwekul natuurlijk) en heb gezegd dat ik ookdirect weg moest, ik ben letterlijk met een open wond springend en rennend weggegaan. En daarna direct nog 9km gewandeld. Sporten he, rust roest. Mijn lichaam had de hele dag nog niets gedaan, dus dat moest ook echt nog gedaan worden binnen die 24 uur. En dan zeggen ze ook nog dat ik ook wel een nachtje mag blijven. Nee, ik heb nooit in een ziekenhuis gelegen en ben dat ook niet van plan. Er was gezegd dat ik 2 nachten zou moeten blijven voor die tijd, maar zelfs als ze dat wegens een drain geadviseerd hadden had ik dat niet gedaan. Ik kan alles altijd beter thuis verzorgen. Ze hadden gezegd als je niet wilt blijven als het moet, dan gaan we het niet open leggen. Dus ik had netjes ja en amen gezegd, maar was absoluut nee en amen amen van plan geweest. Want ik weet zulke dingen echt beter dan een arts, mijn lichaam, leven. En ik heb dus hierdoor in 2022 geen zomer gehad. Door fout op fout op fout van de eerste artsen heeft het zo lang geduurd. Ik ben daar nog steeds treurig om en ben nog lang niet klaar met inhalen. Want ik haal ook alles in zoals ik het gedaan zou hebben.

Maar goed, we gaan nu wel wat offtopic. Dit gaat over Leintje en haar inmiddels fijne vorderingen. Denk dat we het daar over moeten hebben. Is toch wel een wat andere blessure die goed vervelend is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:58

Gergiev, misschien moet je het gewoon even bij duiken houden en niet bij medisch advies.

Maar fijn dat dry needling geholpen lijkt te hebben!

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:05

Lalidan schreef:
Gergiev, misschien moet je het gewoon even bij duiken houden en niet bij medisch advies.

Maar fijn dat dry needling geholpen lijkt te hebben!

Nou idd.
Ook hier genoeg ijzerwerk wat er echt niet uit kan/mag. En zit er al in sinds 2008
En van de platen en schroeven zelf heb ik echt geen last

Fijn te horen ts dat het steeds weer een stapje beter gaat.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:18

Ik lees helemaal nergens medisch advies? Ik zal er wel overheen lezen. Ik lees alleen dat Germie (maar die wordt niet genoemd, de genoemde boktnaam kan ik niet vinden?) een mening geeft, en dat is haar eigen mening, deels gebaseerd op ervaringen van mensen om haar heen. Als zij vindt dat ijzerwerk er altijd uit moet, prima. Er staat wel een kantekening bij dat het soms niet gaat. Maar als een arts vindt dat het kan blijven zitten, maar de klant wil het er uit en het kan er uit, dan hoort het er ook uitgehaald te worden. De klant is immers klant en mag een eigen mening hebben, het gaat immers wel om je eigen welzijn en lichaam. Maar wie er dan wel medisch advies geeft? Ik zie het niet. Een mening is niet fout immers. Als iedereen hetzelfde zou doen, dan reed iedereen in dezelfde blauwe Opel. :D


Maar zoals gezegd, we kunnen terug on topic gaan. Het gaat eindelijk de goede kant op met de TS en dat is mooi. Dat is wel doorzetten na zo veel tegenslag. Ik heb er wel respect voor en denk niet dat ik zo lang rustig gebleven was (ik weet wel zeker van niet :D )

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:03

germie schreef:
Ijzerwerk moet er direct uit zodra het aan elkaar zit. Ze willen het vaak niet, maar mocht ik het ooit nodig hebben, en men zegt 4 weken hersteltijd, dan is het ijzerwerk er na 4 weken uit en niet na 4 weken en 1 dag. Want het is natuurlijk troep wat je nooit wilt houden in je lijf.
Maar als het er zit betekent het wel dat je goed snel weer kunt belasten en dat gips e.d. vaak helemaal niet nodig is, en voor simpelere breuken rust ook niet, al zullen ze dat wel adviseren, maar voor mij is doorgaan het motto. Rust is zo slecht. Die 5 weken met gebroken enkel ben ik nog niet vergeten ook al is dat inmiddels meer dan 30 jaar terug. Ik weet zeker dat 3 weken tape zat geweest was. Maar als ik niet boos geworden was hadden ze me er pinnen in gezet wat ook niet nodig was, dus maar goed dat ik goed boos werd.

Maar goed, dit is mijn trauma met een botbreuk, en de ellende vergeet ik nooit meer. Mij zijn 5 weken van m'n leven afgenomen. Ik zou gek worden van een jaar niet alles kunnen. En na die hondenbeet ben ik nog steeds aan het afvinken in mijn inhaalslag, alles wat ik mis moet ingehaald worden. Dan pas is het leven verder weer compleet. Maar goed, zo zit ik in elkaar. Iedereen gaat er anders mee om, maar met pinnen, daar laat ik me echt niet wegsturen omdat ze vinden dat het nog wel kan blijven zitten. No way. Ik ben klant, ik betaal en dus bepaal. Helaas is deze houding nodig bij artsen in Nederland, anders blijf je aan het lijntje gehouden worden. Met die hondenbeet hetzelfde, ze wilden wel even tot januari (nu dus) wachten voordat ze wat aan die open wond zouden doen. Maar mijn leven moet verder, dus ik moet fit zijn. Ja, ben daar even boos geweest en nog duurde het allemaal te lang. Ik heb 2 weken lang elke dag het ziekenhuis gebeld dat ik geen wond meer wilde spoelen. Staat in mijn dossier dat ik elke dag met dezelfde vraag belde. Nee, dat was niet waar. Ik heb nooit een antwoord gehad op mijn vragen. Dat dossier moet ook nog weg, dan is er nooit een hondenbeet geweest, maar dat kan pas als de verzekeringskwestie met smartengeld is afgerond. Ik heb bij de huisarts al dingen laten corrigeren, daar werd al gelogen. Dat dossier gaat later ook geheel weg en dan zoek ik een betere huisarts, want deze denkt totaal niet mee en blijft in eigen straatje praten.



germie schreef:
DAt wil men vaak, is goedkoper. Maar is slechter i.p.v. beter. Een enkele keer zitten ze echt in het bot en nergens er buiten en krijg je ze er niet uit. Maar in principe moet je het altijd, maar dan ook altijd laten verwijderen. Vroeg of laat krijgt echt iedereen er last van, heb nog niemand gezien waarbij het er na 15 jaar nog pijnvrij in zit. Dus beter direct er uit en daarna voluit belasten. Mijn grote voorbeeld is een Duitser die ook duikt. Hij heeft het geduld gehad om 6 weken lang zijn been te ontlasten (ik zou dat al nite doen), en na die 6 weken en 1 dag ging het ijzerwerk er uit en mocht hij het weer belasten. Direct na de operatie is hij in de auto gestapt (zo vanuit het ziekenhuis), en is gaan duiken. Een klein sneetje of niet, duiken was het belangrijkste. Dus met weer belasten heeft hij meteen 50kg op de rug genomen, dat is niet veel voor een hersteld bot, misschien wat lastiger voor de spieren. Maar voor hem waren die 6 weken ook een hel. Dus inhalen die hap.
Ik mocht na dat snijwerk voor die hondenbeet ook direct weer voluit zwemmen en duiken en sporten. Ik ben zodra ik weer gevoel in de benen had letterlijk uit bed gesprongen (vonden ze niet zo fijn,je schijnt nog iets zwak te kunnen zijn na een ruggenprik, maar dat is flauwekul natuurlijk) en heb gezegd dat ik ookdirect weg moest, ik ben letterlijk met een open wond springend en rennend weggegaan. En daarna direct nog 9km gewandeld. Sporten he, rust roest. Mijn lichaam had de hele dag nog niets gedaan, dus dat moest ook echt nog gedaan worden binnen die 24 uur. En dan zeggen ze ook nog dat ik ook wel een nachtje mag blijven. Nee, ik heb nooit in een ziekenhuis gelegen en ben dat ook niet van plan. Er was gezegd dat ik 2 nachten zou moeten blijven voor die tijd, maar zelfs als ze dat wegens een drain geadviseerd hadden had ik dat niet gedaan. Ik kan alles altijd beter thuis verzorgen. Ze hadden gezegd als je niet wilt blijven als het moet, dan gaan we het niet open leggen. Dus ik had netjes ja en amen gezegd, maar was absoluut nee en amen amen van plan geweest. Want ik weet zulke dingen echt beter dan een arts, mijn lichaam, leven. En ik heb dus hierdoor in 2022 geen zomer gehad. Door fout op fout op fout van de eerste artsen heeft het zo lang geduurd. Ik ben daar nog steeds treurig om en ben nog lang niet klaar met inhalen. Want ik haal ook alles in zoals ik het gedaan zou hebben.

Maar goed, we gaan nu wel wat offtopic. Dit gaat over Leintje en haar inmiddels fijne vorderingen. Denk dat we het daar over moeten hebben. Is toch wel een wat andere blessure die goed vervelend is.



germie schreef:
Ik lees helemaal nergens medisch advies? Ik zal er wel overheen lezen.


Even terug lezen

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:23

germie schreef:
Maar als een arts vindt dat het kan blijven zitten, maar de klant wil het er uit en het kan er uit, dan hoort het er ook uitgehaald te worden. De klant is immers klant en mag een eigen mening hebben, het gaat immers wel om je eigen welzijn en lichaam.

En wie gaat dat betalen als het medisch niet nodig is?
Ik ken meerdere mensen met ijzer in hun lichaam en ja soms geeft dat na jaren problemen, maar die hadden ze dan ook al flink voordat het er in ging.
Daarnaast is al druk zat op de OK..

Fly_high

Berichten: 3352
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:51

In de medische wereld is de patient alleen zeker geen klant :) en dat heeft een reden, mocht het namelijk misgaan omdat "de klant" iets beter meent te weten dan blijft de arts alsnog aansprakelijk. Zelf beslissen wat wel en niet gedaan wordt mag tot op zekere hoogte bij puur cosmetische ingrepen, maar bij een gebroken bot is het echt niet aan de patient om te beslissen of het ijzerwerk eruit moet.

Dus vanachter een scherm lopen roepen dat dit en dat moet is niet heel productief en ook niet bepaald netjes.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:54

Ik lees echt alleen een mening van Germie. Die vindt dat het ijzerwerk er altijd beter uit kan. Dat mag gezegd worden. Dat is gewoon een mening. Er staat misschien niet 'ik vind' bij, maar toch is het een mening. En over kosten, je krijgt in Nederland echt niet de beste zorg, maar de zorg die het minste kost of waar de meeste winst op gemaakt wordt. Als jij als klant het er uit wilt hebben, dan gaat het er uit, echt wel, medisch nodig of niet. Jij hebt er last van als klant. Dat aan het lijntje houden is echt een drama in Nederland.
Ik wil best een klein voorbeeldje noemen hoewel het offtopic is, dat is dus die open wond van de hondenbeet. Ze wilden dat ik dat maar bleef spoelen met een katheter. Nou, ik wist eigenlijk direct 's avonds al dat dat geen oplossing was voor mij. Dus direct de volgende dag gebeld dat het niet werkte. En het was steeds ja maar, NEE, het WERKT NIET. Dus zo heb ik elke dag gebeld, ik wilde ook een einddatum, want ik moest na 14 dagen maar terugkomen. Maar het kon wel 'even' duren'. Ja, maar hoe lang is 'even'? Toen werd er gezegd 'enige maanden'. PARDON? Dan mag je me afspuiten, dat ga ik niet doen. Ik wil een OPLOSSING. Ik heb dus die 2 weken elke dag gebeld en uiteindelijk had ik 1 werkdag voordat ik langs moest komen die arts weer aan de lijn. Ja, dit werkt niet, ik wil normaal zijn. Ja, maar open snijden is ook een risico. Ja, maar dat geneest sneller, want wat is 'enige maanden'? Oh, dat kan wel 6 maanden zijn, we proberen het tot januari. NOU NEE, dan spuit je me af, want ik ga niet mijn leven beperken gedurende 6 maanden. Dat is GEEN KWALITEIT van leven. Eind november dan? NEE, NU, DIRECT. PUNT. Ja, maar met complicaties ben je ook 2 maanden verder. Ik zo wacht even, 6 maanden vs 2 maanden vs geen complicaties 14 dagen? Dan is de keuze toch snel gemaakt, NU OPEN jassen en niet langer zeiken en uitstellen. Ik heb mijn poot stijf gehouden, en na dat bezoek na die 14 dagen kon ik 2 dagen later eindelijk geholpen worden met open leggen en er was zelfs geen 14 dagen, maar slechts 9 minuten (want zo lang duurde dat open leggen, de ruggenprik duurde wat langer met uitwerken). En toen was ik klaar. Waren het 3 grote gapende gaten, maar de pijn was weg, ze hoefden alleen maar even dicht te groeien. Uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat ze het dan 6 maanden proberen met spoelen omdat ongeveer bij 5% van de mensen het dan wel dicht kan groeien. Nou, ik ga niet eens wachten dan. Niet 6 maanden leven af laten nemen. Door al dat gezeik (eerst met de huisarts en foute antibiotica) waren er al 3 maanden om. Dus druk zat? Ik betaal ook premie en ik heb geleerd dat als je wat wilt dat je gewoon je poot stijf moet houden. Ik had deze zorg nodig en geen uitstel, het was gewoon nodig. Net als toen als 13 jarige GEEN pinnen. En achteraf was 3 weken tape genoeg geweest en was 5 weken gips ook 5 weken te veel. Tot nu toe heeft Germie bij al die dingen volledig gelijk gehad en niet de artsen. Daar heeft Germie zeker van geleerd. Het zegt niet dat een arts niet kundig is, maar dat luisteren naar de klant ook bij het vak hoort en dat er ook fouten gemaakt worden. Daar is/was Germie de dupe van geworden. Dus zelf meedenken is zeker belangrijk. En als het niet goed voelt, nooit doen. Dan is het ook niet goed. Dat is er geleerd.

Over ijzerwerk: ik ken echt alleen maar mensen waar het er vroeg of laat alsnog uitgaat wegens problemen. Dan kun je beter die problemen direct voor zijn. Want als je net weer in training bent en je hebt dan opeens last, dan kun je beter safe than sorry zijn. Dus vandaar dat Germie tegen het behouden van ijzerwerk is tenzij het nergens uitsteekt. Het verwijderen is een kleine ingreep waarna direct weer alles gedaan kan worden en bevordert de kwaliteit van leven enorm. En ja, ik ken er die direct de afspraak gemaakt hebben voor verwijderen ook al vond een arts het niet nodig, de klant/patient wel.


Terug naar het onderwerp nu dus.
Ik kan me wel voorstellen dat het bij de ts even moet blijven zitten, dat de ts nu in die fase zit. Maar daarna? Ik bewonder zeker je vechtlust. Ik vind het knap dat je ondanks alles positief blijft.
En dat autorijden nu weer lukt is zeker mooi.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:01

Ik lees vooral iemand die ongefundeerd maar heel stellig roept dat dit 'moet' en dat 'beter is', maar vergeet er even bij te zetten dat dat vooral haar eigen persoonlijke mening is die niet per se ergens op gestoeld is. Daar maken mensen terecht een punt van.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:28

Nou ja, ik zie het gewoon als Germie's mening en verder niet. Maar zullen we weer gewoon on topic gaan en Leintje stimuleren? Die zit met een oneindig lange ellende wat eindelijk weer de goede kant op lijkt te gaan.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:33

Nou ja, om Leintje een hart onder de riem te steken. Ik zit al 16 jaar met 3 schroeven in mijn lijf en heb nergens last van.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:53

Ik had er veel last van de plaat op mijn kuitbeen, als ik met mijn been ergens tegen aan kwam deed het echt veel pijn. Toen is alles er uit gegaan.

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:06

Maar Germie omdat jij enkel mensen kent die er problemen mee hebben maakt het geen vaststaand feit dat het eruit moet.
Het gaat er meerdere hier om dat je het doet overkomen als een medisch feit, en dat is gewoon niet zo.
Daarnaast het moet ook maar net kunnen.

Fitzroy ik bijna op 15

marleen_usar bij sommige word het er idd weer uitgehaald ivm klachten. Klopt hoor

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:26

Ik win, ik heb al 26 jaar een stellage aan ijzerwerk in mn rug hangen en geen haar op mn hoofd die eraan denkt om het eruit te laten halen. 1x onder het mes is voldoende haha

Per operatie en persoon afhankelijk wat verstandig is.

Fijn dat je herstel nu beter gaat, 2023 wordt jouw jaar!

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:36

germie schreef:
Nou ja, ik zie het gewoon als Germie's mening en verder niet. Maar zullen we weer gewoon on topic gaan en Leintje stimuleren? Die zit met een oneindig lange ellende wat eindelijk weer de goede kant op lijkt te gaan.

Heel raar om over jezelf te praten met je eigen naam ipv "ik".
Brainless kent alleen mensen met schizofrenie die praten in derde persoon enkelvoud.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:06

Brainless schreef:
germie schreef:
Nou ja, ik zie het gewoon als Germie's mening en verder niet. Maar zullen we weer gewoon on topic gaan en Leintje stimuleren? Die zit met een oneindig lange ellende wat eindelijk weer de goede kant op lijkt te gaan.

Heel raar om over jezelf te praten met je eigen naam ipv "ik".
Brainless kent alleen mensen met schizofrenie die praten in derde persoon enkelvoud.

Dat heeft Germie gelukkig niet. :D :D :D Want een diagnose stellen mag ook niet op bokt. Maar je hoeft echt niet bij alles in de ik-vorm te schrijven. Dat doet niemand hier :P Maar als je ik gebruikt is het niet goed, pak je een andere vorm is het niet goed, er is altijd wat te zeiken hier zodra er een afwijkende, maar eerlijke, oprechte en niet beledigende mening gegeven wordt. Erg jammer. Maar de eerst reacties waren niet op Germie gericht, maar op een bokker die niet lijkt te bestaan. Daar is gewoon op gereageerd dat Germie wat anders geschreven heeft, niet meer en niet minder. In welke vervoegingsvorm doet er helemaal niet toe. Er wordt alleen maar het negatieve gelezen.

Maar goed, er is gewoon een mening gegeven, totaal geen advies. Geen advies door mij, wel een mening, misschien niet in een ik of 'germie' vorm geschreven, maar gewoon een mening gebaseerd op ervaringen. De eerste reactie van iemand was op een advies wat ik nergens gelezen heb omdat ik die bokker niet kan vinden op bokt. Ik heb wel een duidelijke mening gegeven, een duidelijke mening gebaseerd op ervaringen in de omgeving. Je kunt daar allerlei dingen van vinden of niet, maar ik heb tig keer geprobeerd weer ontopic te gaan, maar een ander moet steeds weer wat te zeuren hebben. Zullen we het gewoon er op houden dat Germie, wie dat dan ook is, een mening heeft gegeven en dat we nu weer naar het topic terug gaan?

Kortom, zullen WE weer on topic gaan? En het gezellig houden?
Ik vind het oprecht voor Leintje fijn dat ze weer kan autorijden en ik heb respect voor haar geduld en doorzettingsvermogen.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:17

Je geduld wordt op de proef gesteld maar je doet het echt goed hoor. Ik had dinsdag de band avond en was een paar weken niet geweest, ik merkte aan het eind dit is te veel geweest.
Mijn hamstring moet ik op rekken en dat heb ik te lang geleden gedaan.

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:17

Esther_r20 schreef:
Ik win, ik heb al 26 jaar een stellage aan ijzerwerk in mn rug hangen en geen haar op mn hoofd die eraan denkt om het eruit te laten halen. 1x onder het mes is voldoende haha

Per operatie en persoon afhankelijk wat verstandig is.

Fijn dat je herstel nu beter gaat, 2023 wordt jouw jaar!


Oh oliebol.. ik dacht te winnen, maar helaas. Hier een heel hekwerk in mijn been, ruim 20 jaar.

Van mijn orthopeed mag ik absoluut niet skiën trouwens. Zou dat zelf ook niet durven overigens. Maar goed, ik kan ook niet echt lopen. Volgende maand ga ik "schaatsen" in een soort frame.

Hoe is het nu met je, een paar dagen na de behandeling?

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:05

Germie mag hopen voor artsen en verpleging dat jij nooit echt een ernstige blessure of ander iets krijgt wat zal jj een irritante vervelende patiënt zijn .
Artsen hebben er voor gekeerd jij niet en ze zijn er niet op uit het de patiënt zo vervelend mogelijk te maken maar willen je meestal helpen,
Je bent wel echt een grote dramaqueen als je 5 weken gips als je leven vergooien ziet pfff

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:14

genja schreef:
Germie mag hopen voor artsen en verpleging dat jij nooit echt een ernstige blessure of ander iets krijgt wat zal jj een irritante vervelende patiënt zijn .
Artsen hebben er voor gekeerd jij niet en ze zijn er niet op uit het de patiënt zo vervelend mogelijk te maken maar willen je meestal helpen,
Je bent wel echt een grote dramaqueen als je 5 weken gips als je leven vergooien ziet pfff

Amen!

Ik heb dat echt niet ervaren, ik ben ze juist enorm dankbaar. Dankbaar voor het ijzerwerk in mijn rug. Was zo'n bende dat het niet eens in 1 operatie te doen was.
3 Flinke japen verder en een berg ijzerwerk.
11 dagen in het ziekenhuis.
3 Maanden in een gipscorset, lange tijd afhankelijk geweest van andere om naast mijn man (die gewoon moest werken) de zorg overnamen van mijn kinderen.
En toen pas begon het echte revalideren.
Nog iedere dag dankbaar, want anders had ik uiteindelijk met een dwars laesie in een rolstoel gezeten.

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:21

genja schreef:
Germie mag hopen voor artsen en verpleging dat jij nooit echt een ernstige blessure of ander iets krijgt wat zal jj een irritante vervelende patiënt zijn .
Artsen hebben er voor gekeerd jij niet en ze zijn er niet op uit het de patiënt zo vervelend mogelijk te maken maar willen je meestal helpen,
Je bent wel echt een grote dramaqueen als je 5 weken gips als je leven vergooien ziet pfff


Jij schrijft op wat ik dacht. Sorry Germie, dat is niet aardig, maar jouw posts zijn echt wel af en toe niet zo OK en roepen vragen op en ook dit soort overdenkingen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 12-01-23 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:24

germie schreef:
Maar als het er zit betekent het wel dat je goed snel weer kunt belasten en dat gips e.d. vaak helemaal niet nodig is, en voor simpelere breuken rust ook niet, al zullen ze dat wel adviseren, maar voor mij is doorgaan het motto. Rust is zo slecht.

Wrong, spiraalbreuk in scheenbeen gehad en scheur in de enkel. Pen in het scheenbeen en breuk aan de enkel vast gezet met schroeven. Of eerst enkel vast gezet en toen de pen erin. Anders zou ik nog meer breuken hebben. Belasten, no way. 12 weken op krukken, toen mocht de stelschroef er uit en mocht ik gaan belasten, stelschroef kon afbreken en dan had ik meer problemen.
Mijn leven vergooid in die 12 weken, nee, gewoon een andere invulling kunnen geven.

Kan me volledig in Genja vinden, mag inderdaad hopen dat je nooit een ernstige blessure krijgt.

Er zijn inderdaad mensen die niet zonder het ijzerwerk kunnen, denk even aan vast gezette gewrichten oid. En het hoeft er niet altijd uit. Het hangt ook af wat de mogelijkheden zijn, wat je zelf wilt, hoe je lichaam erop reageert en de locatie. Maar dat is iets wat je met een arts moet overleggen.
Ik heb nooit spijt gehad dat het verwijderd is, maar had er dan ook last van. Het verwijderen vond ik een peuleschil t.o.v de operatie.