Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:52

Een turbotiet en een stieftiet _O-

Waar staat NA voor :?

Duc_je

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:54

Nursing agitation

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:08

*\o/* vandaag eindelijk een rustige avond zonder dochter overstuur van de kramp. Ze drinkt eigenlijk momenteel alleen goed in haar slaap dus elk slaapje op onze donkere slaapkamer gedaan en in slaap aangelegd. Om kwart over 7 ook weer en ze ligt nu nog te slapen. Weliswaar bovenop mij dus niet zo gezellig voor manlief maar de rust is ons beiden heel wat waard.
Nu nog bedenken hoe ik dit morgen ga doen als peuter ook thuis is. Ze slaapt overdag echt niet in haar eigen bed, maar beneden is dus te veel prikkels.
We kunnen gelukkig in ieder geval 2 weken eerder terecht in Groningen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:16

Waarschijnlijk even een domme vraag hoor :o.

Kan een baby kramp krijgen als je ongesteld moet worden? T. heeft al tijdje geen kramp meer gehad en nu heb ik echt sterk het vermoeden dat ik weer ongesteld moet worden en plots had T weer kramp vandaag :?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 21:22

De melk kan wel anders gaan smaken weet ik. Dus ik zou zeggen van wel. Alleen al omdat veranderde melkstroom en -smaak de drinktechniek kunnen verslechteren waardoor ze lucht meeslikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:54

Ik zou dan inderdaad ook denken aan lucht meeslikken omdat de melk wat terugloopt voor een menstruatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:59

Britt schreef:
Ik had het erger als ik ongesteld moest worden, mede doordat je melkstroom en tsr dan wat afnemen en je gevoeliger bent. Maar uiteindelijk had ik het dus continu.

Was dit de allereerste keer dat ze de fles kreeg dan? Of eerste keer voor de avond?

Toch jammer om te lezen dat de bokkers hier die nursing agitation ervaren hebben hierdoor toch gestopt zijn. Maar het is echt zo begrijpelijk.

Hadden jullie dit uiteindelijk dan ook overdag? Hier gelukkig enkel 's nachts.

Ben vandaag voor de zekerheid wel even zwangerschap- en borstvoedingsupplementen gaan bijhalen. Een vitamine- en mineralentekort kan het ook in de hand werken dus dat wil ik nog wel even proberen.

Ja inderdaad, eerste flesje ooit.
Ik kan baby en werk combineren dus heb nooit moeten kolven.
Ze heeft ook nooit een speen gehad dus ze zal het even moeten leren, momenteel bijt ze er gewoon op.

Morgen proberen we nog een keer, als ze wat minder moe is :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:03

Ohh ja als het dan ook nog eens het allereerste flesje ooit is, kan ik me wel voorstellen dat het even een uitdagende situatie was! Hoe oud is ze nu?

Er wordt idd aangeraden om te oefenen als ze niet te moe zijn én niet te hongerig zijn. En leeftijd kan een rol spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:23

8,5 maanden... hopelijk lukt het nog :D

Bij de eerste ben ik op een gegeven moment ook flessen gaan geven maar volgens mij was dat eerder!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:28

Is het dan geen optie om haar niet meer uit een fles proberen te laten drinken, maar uit een open beker of evt een munchkin/tuitbeker/rietjesbeker die ze al kent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:40

Ja eigenlijk wel.. had ik nog niet aan gedacht! Dacht dat een fles een fijner alternatief was voor de borst dan haar beker. Maar omdat ik wil (proberen) bv blijven geven maakt het eigenlijk niet zoveel uit natuurlijk :) goede tip!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 06:54

Ik ben vorige week bevallen van een rand prematuur en kolf momenteel vooral. Begonnen met de medela symphony, maar nu tijdens de tweede opname met een arda apparaat aan het kolven. Wat een verschil qua gevoel! Nu heb ik de symphony al thuis, maar zit nu toch na te denken of ik zelf een Arda zal aanschaffen (callipso). Aangezien de verwachting is dat ik nog wel regelmatig aan kolven vast zit. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Aangezien het een mobiel apparaat is natuurlijk wel minder krachtig misschien dan die in het ziekenhuis…
Overigens is het wel de bedoeling dat hij straks steeds vaker aan de borst mag als zijn energie wat toe neemt.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:51

Ik denk dat ik ongesteld word. Nu wilt zoon amper tot niet drinken ook de afgekolfde melk niet. Wat doen jullie met deze melk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 19:31

Pasteuriseren proberen? Of juist invriezen en weer ontdooien?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:36

secricible schreef:
Pasteuriseren proberen? Of juist invriezen en weer ontdooien?

Hmm ja denk dat ik dit maar die. Heb nu een oud zakje uit de vriezer gehaald even kijken hoe dat gaat.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:13

Ik heb sinds een dag of 2 last van pijnlijke borsten. Ik heb geen knobbels of stuwing, maar een soort van ijzig gevoel erin. Het is niet fijn om er langs heen te strijken zeg maar. Borstvoeding geven doet geen zeer. Weet iemand wat dit kan zijn?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:22

Ik vrees menstruatie Escada... :=

Of spruw maar dat ervaar ik meer als steken.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:54

Ann_moi schreef:
Ik ben vorige week bevallen van een rand prematuur en kolf momenteel vooral. Begonnen met de medela symphony, maar nu tijdens de tweede opname met een arda apparaat aan het kolven. Wat een verschil qua gevoel! Nu heb ik de symphony al thuis, maar zit nu toch na te denken of ik zelf een Arda zal aanschaffen (callipso). Aangezien de verwachting is dat ik nog wel regelmatig aan kolven vast zit. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Aangezien het een mobiel apparaat is natuurlijk wel minder krachtig misschien dan die in het ziekenhuis…
Overigens is het wel de bedoeling dat hij straks steeds vaker aan de borst mag als zijn energie wat toe neemt.

Ik heb de Ardo geprobeerd tijdens een kolfconsult, voor mij was die het niet maar dat verschilt per persoon :) Als je denkt dat je voor langere tijd kolft kan ik je een kolfconsult aanraden, dan kun je er meerdere proberen en kijkt de lactatiekundige met je mee of de kolf bij je past of niet.

Nog gefeliciteerd met je kindje!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:03

Hoe lang na de zwangerschap werden jullie weer ongesteld?

Ann_moi gefeliciteerd met jouw kindje, wat kwal zegt kun je
het niet uitproberen eerst? Ik heb alleen ervaring met de medela swing en ik vind de oude versie echt veel beter dan de nieuwe.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:38

Ik geef nu ruim 9 maanden borstvoeding en kolf sinds ze 5 maanden is onder werktijd maar ben nog steeds niet ongesteld.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:43

Hier met 13 maanden, toen de ochtendvoeding eraf ging

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:46

Ik ben gelijk weer aan de pil gegaan dus ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 00:12

Ik denk met 4 maanden. Je hoort het binnenkort van me :x

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 01:18

Ongesteld? :oo
Wat is dat ook alweer? :')
De kleine is nog geen 4 weken dus zou dat echt al zo vroeg zijn?
Was net zo blij dat het bloeden zo vroeg al gestopt was :=

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 02:51

Hier bij de oudste na 16 maanden pas weer een cyclus, heerlijk zo lang geen gedoe! En na 4 maanden weer zwanger dus hopelijk deze keer weer zo lang. Dochter is nu 10 weken.