Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:31

MoniqueT schreef:
Ik weiger pertinent om nu nog in discussie te gaan over dit soort zaken die allemaal allang ontkracht zijn. Wappies en complotdenkers komen zichzelf wel tegen. Ik las net dat hier in Spanje inmiddels de vaccinatiebereidheid erg groot is en daar word ik heel blij van.

Ook al onze (schoon)kinderen laten zich vaccineren gelukkig, verstandige mensen

Hier net zo Monique, allemaal zonder uitzondering.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:31

mysa schreef:
Er lagen in 2018 op het hoogtepunt van de griepgolf volgens mij 350 mensen op de IC. Heb geen cijfers paraat voor Covid maar waren dat er niet veel meer?

840 was de top volgens mij.

purny

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:34

Ik ga ook niet meer op in als mensen zeggen dat ze zich niet laten vaccineren. Op de een of andere manier heb ik geen zin in discussies

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:38

Brainless schreef:
JMJ schreef:
Ja, in 2016 en 2018 lagen de ic's ook vol met mensen met ernstige griepverschijnselen, maar dat was minder groot nieuws omdat het de griep betrof.

Toen werden er geen operaties uitgesteld omdat er geen plek meer was op de IC's
Werden er geen mensen opgeroepen die al met pensioen waren om aub te komen werken.

Toen werden er wel degelijk operaties uitgesteld, lees de krantenberichten van destijds maar eens terug.

bigone schreef:
Ter info , oversterfte tijdens griepjaar 2018
9400, oversterfte in 2020 15000 en voor dit jaar tot nu toe 9000.

Maar in deze cijfers zitten ook de "reguliere griepdoden"

En dat het RIVM stelt dat er afgelopen seizoen geen griep is geweest, is natuurlijk onzin. Waarom hebben al die mensen die een negatieve testuitslag kregen zich dan laten testen.
En als je griepklachten had, dan was het schier onmogelijk om naar de huisarts gaan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:46

purny schreef:
Ik ga ook niet meer op in als mensen zeggen dat ze zich niet laten vaccineren. Op de een of andere manier heb ik geen zin in discussies

Das wel grappig, want wie starten de discussies? Juist de mensen die gevaccineerd zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:53

Ik had in 2018 een gebroken knie (tibia-plateaufractuur) en werd met een brace naar huis gestuurd alwaar ik 2 weken moest wachten totdat ik geopereerd kon worden. Wegens de toenmalige griepgolf hadden ze niet eerder plek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:53

Jmj, daar zitten 600 griepdoden bij in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:54

OleJon schreef:
purny schreef:

Das wel grappig, want wie starten de discussies? Juist de mensen die gevaccineerd zijn.

nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:55

Wat er voor het gemak even wordt vergeten is dat die hoge IC opnamen met corona en doden tov griepfold in 2018 zijn mét maatregelen. In 2018 waren er natuurlijk geen maatregelen. Zonder maatregelen waren de cijfers nog enorm veel hoger geweest.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:56

bigone schreef:
Jmj, daar zitten 600 griepdoden bij in.

Maak er maar 6000 van, het gemiddelde per jaar

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:57

behalve dat het cijfer überhaupt al lager is, is het onvergelijkbaar.
De ene situatie is met beperkingen, de ander zonder...
Dus je kan het niet eens afzetten tegen elkaar.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:06

c_alsemgeest schreef:
behalve dat het cijfer überhaupt al lager is, is het onvergelijkbaar.
De ene situatie is met beperkingen, de ander zonder...
Dus je kan het niet eens afzetten tegen elkaar.

Die maatregelen zeggen niet zoveel, terwijl wij hier vorig jaar in een "intelligente lockdown" zaten en o.a. delen van Spanje en Italië volledig op slot gingen, vonden er daar veel meer besmettingen plaats dan in Nederland en Zweden, terwijl Zweden helemaal geen beperkingen had.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:17

de maatregelen zeggen alles als je uitkomsten wil vergelijken, in een vergelijking kan je geen invloedrijke variabelen hebben.
Zonder de maatregelen was de piek wellicht nog hoger geweest onder de IC covid19 gevallen... dat is een logisch beeld, maar niet meetbaar omdat het niet heeft plaatsgevonden.
Daarbij zijn er bij de griep opnames geen maatregelen geweest, dus wellicht hadden die weer lager geweest mèt maatregelen...
Maar beide variabelen zijn niet gebeurt, dus is het niet vergelijkbaar.

en ook al zou je, ondanks dat het onzin is, het wel willen vergelijken... dan nog zijn de IC covid opnamen hoger.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:27

hoeveel dagen ligt een grieppatient gemiddeld op de IC JMJ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:30

Citaat:
En dat het RIVM stelt dat er afgelopen seizoen geen griep is geweest, is natuurlijk onzin. Waarom hebben al die mensen die een negatieve testuitslag kregen zich dan laten testen.
En als je griepklachten had, dan was het schier onmogelijk om naar de huisarts gaan.

Dit is een...
misverstand
jok
misinformatie...
kies maar.

Ik typte op mijn zoekmachine in 'rivm griep', op de pagina van de website van het rivm staat een braaf grafiekje met de griepcijfers van een aantal jaren.
De afgelopen winter (20-21) staat er in rood ingetekend.

Er zijn wel mensen met griep geregistreerd (zoals ieder jaar) maar het aantal zat ruim onder de norm van 'griepepidemie'.
(Dat lage aantal vind ik logisch ivm lockdown, afstand houden, handen wassen en mondkapjes op. Het remt ook verkoudheid en wat al niet. )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:32

bigone schreef:
Ter info , oversterfte tijdens griepjaar 2018
9400, oversterfte in 2020 15000 en voor dit jaar tot nu toe 9000.

Waren we er al niet al lang over uit dat de mortaliteit van het virus niet de reden is dat we zulke strenge maatregelen gehad hebben? ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:35

Janneke2 schreef:
Citaat:

Dit is een...
misverstand
jok
misinformatie...
kies maar.

Ik typte op mijn zoekmachine in 'rivm griep', op de pagina van de website van het rivm staat een braaf grafiekje met de griepcijfers van een aantal jaren.
De afgelopen winter (20-21) staat er in rood ingetekend.

Er zijn wel mensen met griep geregistreerd (zoals ieder jaar) maar het aantal zat ruim onder de norm van 'griepepidemie'.
(Dat lage aantal vind ik logisch ivm lockdown, afstand houden, handen wassen en mondkapjes op. Het remt ook verkoudheid en wat al niet. )

Dit ja. Er zal vast griep zijn rondgegaan, maar griep bij kwetsbaren was niet gemeten omdat de maatregelen natuurlijk ook helpen om andere ziektes zoals griep in te perken. Dus aantal griepdoden is beduidend minder tijdens corona dan in andere jaren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:40

Bovendien heb je ook nog eens het fenomeen dat Covid het Influenza-virus gewoon wegconcurreert.
Net zoals het weinig voorkomt dat je én Candida én Aspergillosis hebt (schimmelinfecties) of longsteking hebt door verschillende bacteriën. Er is er altijd 1 die de overhand heeft of krijgt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:43

Ik ben zo benieuwd naar het antwoord :)
Hoelang liggen griep patiënten gemiddeld op de IC
Hoeveel griep patiënten moeten daarna revalideren en hoe lang?
JMJ? OleJon?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:51

Het is gewoon geen vergelijk en je moet het niet willen vergelijken. Als bij covid de IC opname niet zo hoog was geweest maar „enkel“ oude mensen eraan gestorven waren dan had niemand zo hard gelopen, hoe hard dat ook is.
In landen als India is griep nog altijd iets waar kinderen onder de 5 jaar aan sterven en levensbedreigend is voor zwangeren.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:02

Kinke schreef:
Ik ben zo benieuwd naar het antwoord :)
Hoelang liggen griep patiënten gemiddeld op de IC
Hoeveel griep patiënten moeten daarna revalideren en hoe lang?
JMJ? OleJon?

Aan de griep zijn in het verleden ook wel hele volksstammen gestorven, zie het hoofdstuk over de indianen.

Maar om op je vraag in te gaan…
9 dagen. https://www.gezondbelgie.be/nl/gezondhe ... l-syndroom

En revalidatie daarna is zeer beperkt, alsook lang blijvende symptomen. Longontsteking en benauwdheid kan blijkbaar wel voorkomen. https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:22

OleJon schreef:
_lautje_ schreef:
Hoe durven jullie!

Een proces tegen nazibeulen die vervolgd werden voor de massamoord op miljoenen onschuldige mensen.

Dat misbruiken en daarmee vergelijkingen durven te trekken dan heb je wel echt of zo weinig verstand in je donder dat je dit niet snapt of gewoon geen enkele greintje menselijkheid.
Als dit misbruikt ben je echt serieus van het pad af.

Even dimmen.
Ik heb geen idee, waar je het over hebt. En het stukje wat hierboven staat. haal jij erbij, ik niet. Ik ben geen complotdenker.
Wat ik wel denk?
Dat de vaccinatie nog niet bewezen heeft over bijwerkingen over langere termijn.

Dat de vaccinatie niet werkt tegen nieuwe mutaties.

Dat na de zomer, het corona weer oplaait. Dat het de nieuwe griep is. En we er nooit weer af komen.

Ik moet dimmen?
Jij zegt amen onder een bericht waar iemand glashard zegt dat in september een nieuw Neurenberg proces begint tegen de mensen die alle maatregelen instellen en vaccinproducenten/artsen/etc.
Als jij amen zegt ergens onder neem ik aan dat je het bericht ten volle onderschrijft en ondersteunt.

Dus dat je snapt wat de Neurenberg processen inhielden, wie er terecht stonden en waarvoor.
Want in het bericht wat jij onderstreepte met ‘Amen’ wordt beweerd dat er een soortgelijk tribunaal/proces komt waar bijv artsen terecht komen te staan voor vaccineren.
Zoals Nazi kopstukken terecht stonden voor de gruwelijkheden van Holocaust.

En zoals al gezegd is dit het probleem. Klakkeloos maar wat overnemen, naroepen, etc. Zonder te weten wat er wordt gezegd.
Want je weet dus niet eens wat Neurenberg is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:27

Je hebt helemaal gelijk, Lautje. Ik erger me ook enorm aan dat misbruik van o.a. de processen in Neurenberg. Hopelijk is het inderdaad gebrek aan kennis. Al is daar natuurlijk geen sprake van als het gaat om de instigators van de vergelijking.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:34

de gemiddelde duur van corona patiënten op de ic tijdens de eerste golf was maar liefst 18.7 dagen, dikke 2 1/2 week dus. Komt niet in de buurt van de griepgolf
Tijdens het hoogtepunt van de griepgolf in 2018 lagen er 350 patiënten op de IC, komt lang niet in de buurt van de hoeveelheid corona patiënten op de IC
Maar goed, ik kan waarschijnlijk net zo goed tegen een betonnen muur dingen zeggen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 14:36

Dat gevoel heb ik ook Kinke, echter, ook de Berlijnse muur was van beton en wanneer ik maar één in algoritmes verdwaalde ziel kan redden door aan te geven dat ze onzin spuien zal ik het toch blijven proberen.