Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:46

Dat van bijwerkingen na Pfizer of az klopt bij mijn zwager niet. 73 kerngezond, slikt nog geen aspirientje. Maandagavond Pfizer gehaald en de avond erop , shaken als een gek, hoofdpijn, spierpijn en doodop. Geen koorts maar hij ligt al twee dagen in bed. Shaken is na één dag nu veel minder maar schoonzus is zich rot geschrokken. Heb haar gezegd dit zeker bij laten te melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:06

Waarom zetten ze mensen niet een 2 tal weken op Fraxiparine of Clexane (of andere soortgelijke producten) ter preventie van trombose? Je kan jezelf makkelijk die spuitjes toedienen.

Ik vraag met trouwens af wanneer ze met J&J aan de slag gaan. Ik heb in ieder geval geen bijwerkingen gehad van dat vaccin en de collega's die mee in de studie zaten, hebben ook geen bijwerkingen gehad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:18

Bij Janssen is ook al 'n dode gevallen aan trombose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:25

elnienjo schreef:

Tja, dan zet je mensen kort op antico. Liever dat als met covid op intensieve te liggen. Ik sta nu voor de 3de keer in cohort en heb nu vooral mensen onder de 60 liggen. Die krijgen allemaal 2 keer per dag Fraxiparine ter preventie van trombose, vaak weken aan een stuk. Zie dus echt niet het probleem om mensen kort op antico te zetten als je daarmee een mogelijke nevenwerking kan voorkomen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:10

SVRL schreef:
elnienjo schreef:

Tja, dan zet je mensen kort op antico. Liever dat als met covid op intensieve te liggen. Ik sta nu voor de 3de keer in cohort en heb nu vooral mensen onder de 60 liggen. Die krijgen allemaal 2 keer per dag Fraxiparine ter preventie van trombose, vaak weken aan een stuk. Zie dus echt niet het probleem om mensen kort op antico te zetten als je daarmee een mogelijke nevenwerking kan voorkomen.

Het is geen standaard trombose maar een rare autoimmuunreactie. Zouden preventieve bloedverdunners dat kunnen voorkomen? En niet juist zorgen voor (hersen)bloedingen ipv bloedpropjes?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 15:06

Preventief iets tegen trombose inzetten gaat in dit geval niet heb ik begrepen uit een debat met artsen van de week.
Het moet echt eerst ontstaan en dan kunnen ze het pas behandelen zeg maar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 16:04

En als kerngezond iemand een vaccin nemen + bloedverdunners zou ik nooit doen. Dat zou niet goed voelen bij mij. Daarbij wat als je op je hoofd valt of een ongeval krijgt icm bloedverdunners?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:09

Vayo schreef:
En als kerngezond iemand een vaccin nemen + bloedverdunners zou ik nooit doen. Dat zou niet goed voelen bij mij. Daarbij wat als je op je hoofd valt of een ongeval krijgt icm bloedverdunners?

Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:23

SVRL schreef:
Waarom zetten ze mensen niet een 2 tal weken op Fraxiparine of Clexane (of andere soortgelijke producten) ter preventie van trombose? Je kan jezelf makkelijk die spuitjes toedienen.

Werkt in dit geval niet: de bijwerking geeft al te weinig trombocyten, omdat die gaan samenklonteren omdat het lichaam die gaat aanvallen en die kwijt wil. Een optie zou wel zijn medicatie geven zoals bij auto-immuunziektes (want deze bijwerking is een autoimmuunreactie), ik vermoed dat je het dan in de hoek van de corticosteroïden moet zoeken of zware ontstekingsremmers.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 18:04

Vayo schreef:

Dat schijnt dus niet zo perse erg te zijn.
Mijn man slikt bloedverdunners na zijn hartinfarct. Dus toen hij een keer zijn hoofd stootte aan het plank en bloede. Had ik ook paniek, meteen HAP gebeld. Maar die zeiden dat het bloed wel stolt, maar langzamer. En je met bloedverdunners niet heel veel meer risico loopt om leeg te bloeden.

Maar onnodig pillen slikken ben ik ook niet voor

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:19

hwn schreef:
Een optie zou wel zijn medicatie geven zoals bij auto-immuunziektes (want deze bijwerking is een autoimmuunreactie), ik vermoed dat je het dan in de hoek van de corticosteroïden moet zoeken of zware ontstekingsremmers.

Vraag me af of je dan niet de werking van het vaccin blokkeert.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:23

Gelukkig is vrij experimenteren op mensen niet toegestaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:27

elnienjo schreef:
hwn schreef:
Een optie zou wel zijn medicatie geven zoals bij auto-immuunziektes (want deze bijwerking is een autoimmuunreactie), ik vermoed dat je het dan in de hoek van de corticosteroïden moet zoeken of zware ontstekingsremmers.

Vraag me af of je dan niet de werking van het vaccin blokkeert.

Neen, covid ptn krijgen hoge dosissen Fraxiparine om de bloedklonters die je krijgt daar covid tegen te gaan en starten met 10 dagen dexamethosone,ook corticosteroïden. Vandaar dat ik niet snap dat ze het vaccin niet combineren met een aanvullende behandeling. En daar is niks experimenteel aan, we hebben bij ons op de IC het afgelopen jaar geen enkele bijwerking gehad door mensen op een combinatie van beiden te zetten.

Edit: de verkeerde geqoute, wilde reageren op sizzle

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:52

Het alvast preventief combineren bij miljoenen gezonde mensen is experimenteel, je hebt dan ten eerste geen idee hoe dat uitwerkt op de effectiviteit van het vaccin.
Ten tweede kunnen er bijwerkingen zijn die pas weer helder worden bij systematische toediening in alle lagen van de bevolking.
Daarnaast: dex is een van de heftigste medicamenten die er is. Dat wil je gewoon geen enkel gezond mens preventief toedienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:01

Sizzle schreef:
Het alvast preventief combineren bij miljoenen gezonde mensen is experimenteel, je hebt dan ten eerste geen idee hoe dat uitwerkt op de effectiviteit van het vaccin.
Ten tweede kunnen er bijwerkingen zijn die pas weer helder worden bij systematische toediening in alle lagen van de bevolking.
Daarnaast: dex is een van de heftigste medicamenten die er is. Dat wil je gewoon geen enkel gezond mens preventief toedienen.

Nja, ben ook net tot het besef gekomen dat als je dexamethasone gebruikt om covid te behandelen, het heel onlogisch zou zijn om het na een vaccinatie tegen covid te gebruiken. Een jaar op IC tegen covid vechten put duidelijk het menselijk brein helemaal uit. Denk dat ik toe ben aan een hele lange vakantie. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:55

Het is je gegund, maar ik vrees dat het er voorlopig nog niet van gaat komen ;(

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:24

Ik heb vanmorgen mijn eerste moderna enting gehad (risicogroep - nierfunctie) :D last valt mij nog mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:33

Net mijn eerste AZ gehaald, nu afwachten wanneer de bijwerkingen beginnen.......
Het zetten heb ik niet eens gevoeld, mijn oude huisarts (met pensioen) zette hem en we waren gezellig aan het kletsen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:47

Ik krijg de 27ste mijn 2de Moderna al. Spannend na mijn vorige reactie. :+ Dit keer gaan we voor de andere arm. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:39

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste prik van Moderna gehad :)
10 mei de 2e.

De reden van de oproep deed mij wel lachen hoor, ik ben hartpatiënt en heb meerdere hartklep vervangingen gehad, een pacemaker ivm ritmestoornissen en een klein gaatje/lekkage in het hart waar ze niets aan hoeven te doen verder. Ik gebruik bloedverdunners en betablokkers, maar dat is allemaal niet de reden van de oproep..
Nee, ik heb een of andere genetische neurologische afwijking waar ik helemaal géén last van heb (vrouwen zijn drager, bij mannen komt het tot uiting) en tot voor kort ook niet eens wist dat ik het had en dát is de reden voor mijn oproep.. Nou prima hoor! :')
Niet helemaal zoals ik had verwacht, maar blij dat ik m heb mogen halen.

Ik had 2 dagen flink 'spierpijn' op de plek van de prik, zoals bij een griepprik. Verder geen klachten gehad.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:23

Nadat mijn afspraak voor AZ twee keer is afgezegd (timing..) heb ik nu een afspraak staan voor Pfizer.
Als deze ook afgezegd wordt is het een teken :')
5 mei is mijn afspraak!

Wel spannend, van AZ wist ik de bijwerkingen een beetje (heel het team viel ongeveer 2 dagen uit) van Pfizer heb ik eigenlijk geen idee qua bijwerkingen.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:56

Vraagje? Mijn afspraak werd 8 april afgezegd door de GGD. Weet iemand of je dan nu zelf weer een nieuwe afspraak moet maken of krijg je weer bericht van de GGD?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:57

_Nancy schreef:
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste prik van Moderna gehad :)
10 mei de 2e.

De reden van de oproep deed mij wel lachen hoor, ik ben hartpatiënt en heb meerdere hartklep vervangingen gehad, een pacemaker ivm ritmestoornissen en een klein gaatje/lekkage in het hart waar ze niets aan hoeven te doen verder. Ik gebruik bloedverdunners en betablokkers, maar dat is allemaal niet de reden van de oproep..
Nee, ik heb een of andere genetische neurologische afwijking waar ik helemaal géén last van heb (vrouwen zijn drager, bij mannen komt het tot uiting) en tot voor kort ook niet eens wist dat ik het had en dát is de reden voor mijn oproep.. Nou prima hoor! :')
Niet helemaal zoals ik had verwacht, maar blij dat ik m heb mogen halen.

Ik had 2 dagen flink 'spierpijn' op de plek van de prik, zoals bij een griepprik. Verder geen klachten gehad.

Prachtig haha :') wel fij dat je hem met al je hartproblemen wel hebt dan!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:44

Ik krijg 21 mei mijn tweede Astrazeneca :D

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:24

karelien schreef:
Vraagje? Mijn afspraak werd 8 april afgezegd door de GGD. Weet iemand of je dan nu zelf weer een nieuwe afspraak moet maken of krijg je weer bericht van de GGD?

Bij mij werd mijn afspraak ook afgezegd (voor 12 april) Nu heb ik een nieuwe uitnodiging gekregen.