Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Bij Janssen is ook al 'n dode gevallen aan trombose.
SVRL schreef:elnienjo schreef:Bij Janssen is ook al 'n dode gevallen aan trombose.
Tja, dan zet je mensen kort op antico. Liever dat als met covid op intensieve te liggen. Ik sta nu voor de 3de keer in cohort en heb nu vooral mensen onder de 60 liggen. Die krijgen allemaal 2 keer per dag Fraxiparine ter preventie van trombose, vaak weken aan een stuk. Zie dus echt niet het probleem om mensen kort op antico te zetten als je daarmee een mogelijke nevenwerking kan voorkomen.
SVRL schreef:Waarom zetten ze mensen niet een 2 tal weken op Fraxiparine of Clexane (of andere soortgelijke producten) ter preventie van trombose? Je kan jezelf makkelijk die spuitjes toedienen.
Vayo schreef:En als kerngezond iemand een vaccin nemen + bloedverdunners zou ik nooit doen. Dat zou niet goed voelen bij mij. Daarbij wat als je op je hoofd valt of een ongeval krijgt icm bloedverdunners?
elnienjo schreef:hwn schreef:Een optie zou wel zijn medicatie geven zoals bij auto-immuunziektes (want deze bijwerking is een autoimmuunreactie), ik vermoed dat je het dan in de hoek van de corticosteroïden moet zoeken of zware ontstekingsremmers.
Vraag me af of je dan niet de werking van het vaccin blokkeert.
Sizzle schreef:Het alvast preventief combineren bij miljoenen gezonde mensen is experimenteel, je hebt dan ten eerste geen idee hoe dat uitwerkt op de effectiviteit van het vaccin.
Ten tweede kunnen er bijwerkingen zijn die pas weer helder worden bij systematische toediening in alle lagen van de bevolking.
Daarnaast: dex is een van de heftigste medicamenten die er is. Dat wil je gewoon geen enkel gezond mens preventief toedienen.
_Nancy schreef:Ik heb afgelopen maandag mijn eerste prik van Moderna gehad
10 mei de 2e.
De reden van de oproep deed mij wel lachen hoor, ik ben hartpatiënt en heb meerdere hartklep vervangingen gehad, een pacemaker ivm ritmestoornissen en een klein gaatje/lekkage in het hart waar ze niets aan hoeven te doen verder. Ik gebruik bloedverdunners en betablokkers, maar dat is allemaal niet de reden van de oproep..
Nee, ik heb een of andere genetische neurologische afwijking waar ik helemaal géén last van heb (vrouwen zijn drager, bij mannen komt het tot uiting) en tot voor kort ook niet eens wist dat ik het had en dát is de reden voor mijn oproep.. Nou prima hoor!
Niet helemaal zoals ik had verwacht, maar blij dat ik m heb mogen halen.
Ik had 2 dagen flink 'spierpijn' op de plek van de prik, zoals bij een griepprik. Verder geen klachten gehad.