Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:27

verootjoo schreef:
Sizzle: als ze voor influenza ook mrna vaccins gaan maken, zou dat betekenen dat het voor meer mutaties kan werken en dat het griepvaccin een betere werking krijgt?

Dat is de hoop, een soort alomvattend influenza vaccin, maar dat is nog toekomstmuziek. Daar wordt al heel erg lang aan gewerkt. Bill Gates heeft daar ook aardig wat geld in zitten geloof ik.

pien_2010

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:29

Bedankt Sizzle voor je uitleg. Ik vind het wel interessant allemaal, ook al is covid natuurlijk prut.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:40

Sizzle schreef:
verootjoo schreef:
Sizzle: als ze voor influenza ook mrna vaccins gaan maken, zou dat betekenen dat het voor meer mutaties kan werken en dat het griepvaccin een betere werking krijgt?

Dat is de hoop, een soort alomvattend influenza vaccin, maar dat is nog toekomstmuziek. Daar wordt al heel erg lang aan gewerkt. Bill Gates heeft daar ook aardig wat geld in zitten geloof ik.

Waarom wel influenza en niet lyme en malaria trouwens?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:41

Wanneer het mijn beurt is ga ik heen. Zover ben ik inmiddels wel over de streep. Tenzijner de komende maanden natuurlijk nog verhalen van ernstige complicaties optreden maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:45

tamary schreef:

Dat gaat naar vraag en aanbod uiteraard. De wereld draait nog altijd om geld uitendelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:59

Sizzle schreef:
tamary schreef:

Dat gaat naar vraag en aanbod uiteraard. De wereld draait nog altijd om geld uitendelijk.

Helaas wel. Er waren zoveel mooie dingen mogelijk geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:12

verootjoo schreef:
:') :') :')

Ik zeg niks, maar
Citaat:
Zwitserland is woensdag op meerdere plekken in het land begonnen met het inenten van burgers tegen Covid-19. Een 90-jarige vrouw woonachtig in een verpleeghuis bij de stad Luzern woont, is als eerste persoon ingeënt.

Ze vragen er om hoor, gewoon munitie voor alle wappies.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:18

}> :+

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:28

Femke_Tweety schreef:

[ [url=m/BuiAts.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-
Waarbij kritisch blijven wanneer en wat wel en niet rondom vaccineren natuurlijk altijd belangrijk blijft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:32

Afbeelding

Zo denk ik er sinds kort wel een beetje over met betrekking tot de diehard Corona ontkenners , alleen jammer dat onschuldige mensen het slachtoffer van deze groep worden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:51

Femke_Tweety schreef:

Hilarisch!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:28

Femke_Tweety schreef:

_O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:30

pien_2010 schreef:
Femke_Tweety schreef:

_O-
Waarbij kritisch blijven wanneer en wat wel en niet rondom vaccineren natuurlijk altijd belangrijk blijft.

Uiteraard, ben ik ook.
Maar wel met een 'wetenschappelijke blik' kritisch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:08

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:51

Al met al is dat vaccin op dit moment echt het enigste lichtpuntje. Wat een nare kerst gewoon. Maar wel de moeite waard om het nu even nog vol te houden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:59

Loretta schreef:
Al met al is dat vaccin op dit moment echt het enigste lichtpuntje. Wat een nare kerst gewoon. Maar wel de moeite waard om het nu even nog vol te houden.

:(:)
Ik houd me ook echt vast aan het vaccin. Al moet ik er straks een paar uur voor in de auto zitten ...

Is er eigenlijk al iets bekend over of je als gevaccineerde alsnog daadwerkelijk iemand met corona kunt besmetten als je het tijdelijk bij je draagt doordat je bij een besmet iemand bent geweest?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:16

Nee, nog niet. Ik vind dat wel heel interessant. Dat zou betekenen dat straks alle antivaxxers waarschijnlijk in korte tijd besmet gaan worden. En helaas ook alle kwetsbaren die geen vaccin kunnen of mogen nemen (hoewel die groep heel klein gaat worden als het alternatief corona is denk ik)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:28

Waarschijnlijk mag ik als één van de eersten (wmo ondersteuning). Ik heb hier een paar pagina's gelezen en de bijsluiter in het Engels, maar heeft iemand hier meer bronnen over borstvoeding icm het vaccin?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:29

LienC schreef:
Waarschijnlijk mag ik als één van de eersten (wmo ondersteuning). Ik heb hier een paar pagina's gelezen en de bijsluiter in het Engels, maar heeft iemand hier meer bronnen over borstvoeding icm het vaccin?

Die bestaan nog niet, het is nog niet onderzocht.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:30

Thanks. Dan heb ik dus goed gezocht ;)
Dan wordt het kiezen tussen vaccin of borstvoeding blijven geven, het risico wil ik niet nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:31

LienC schreef:

EMA geeft aan dat vrouwen die borstvoeding geven niet geïncludeerd zijn. M.a.w. Ze raden niet aan noch af, omdat er niet voldoende gegevens bekend zijn om het goed te keuren.
Wel geven ze aan dat de gegevens die er zijn geen aanwijzingen geven om lacterende vrouwen uit te sluiten.
Ze raden aan je eigen afweging te maken, eventueel samen met je arts.

Ik ga zelf wel het vaccin nemen als ik bevallen ben en nog bv geef, tenzij er voor die tijd nog nieuwe informatie komt. Wellicht niet per direct, maar zeker voor ik weer aan het werk ga.

Edit: wmo ondersteuning valt toch onder overig zorgpersoneel? Die zijn voorlopig niet aan de beurt toch?
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-12-20 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:35

secricible schreef:
Nee, nog niet. Ik vind dat wel heel interessant. Dat zou betekenen dat straks alle antivaxxers waarschijnlijk in korte tijd besmet gaan worden. En helaas ook alle kwetsbaren die geen vaccin kunnen of mogen nemen (hoewel die groep heel klein gaat worden als het alternatief corona is denk ik)

Ik ben daar dus ook zo benieuwd naar! Ik hoop echt van harte dat de kans dat je een ander dan nog kunt besmetten te verwaarlozen is. Dit voor de groep die niet gevaccineerd mag worden of nog niet opgeroepen is. Dat zou ook betekenen dat als de vaccinatiegraad voldoende hoog is, de mensen die niet gevaccineerd mogen worden wel beschermt kunnen worden door groepsimmuniteit.

Het zou zo fijn zijn om binnenshuis met vrienden geen 1,5 meter afstand meer te hoeven houden als zowel ik als zij gevaccineerd zijn. En niet meer hoeven tellen hoeveel mensen je uit kunt nodigen, als je je beperkt tot enkel mensen die gevaccineerd zijn.
Ondanks dat ik er niet in geloof, vind ik het dan geen probleem om nog een jaar met mondkapje in openbare binnenruimten te moeten lopen.

Mijn oudste dochter was prematuur. Ze kiezen er dan vaak voor om de eerste vaccinatie te geven tijdens een korte opname. Ik ben benieuwd of dat een optie kan zijn voor mensen die nu niet gevaccineerd mogen worden? Dat zij kort opgenomen worden ter observatie, zodat mensen waar twijfel bij bestaat toch wel gevaccineerd kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 23-12-20 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:36

Ik neig naar stoppen, baby is inmiddels 8 maanden en drinkt inmiddels meer dan alleen melk. En ben al lang blij dat het zo lang goed gegaan is :))

Daarnaast vind ik de angst echt niet leuk meer. Ieder huisbezoek is toch een risico en dat geeft me spanning. Nog een paar weken om een keuze te maken.

@secricible: gelijk heb je! Baby eruit, prik erin. Op dat stukje bv na, daar twijfel ik over. Wie weet wordt er nog wel meer onderzoek gedaan daarover in de komende weken

Edit: misschien per regio verschillend? Ik las het hier: https://www.dvhn.nl/groningen/GGD-Groni ... gle.com%2F
Andere bron heb ik niet, is sowieso nog even afwachten tot een uitnodiging

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:41

LienC schreef:
Ik neig naar stoppen, baby is inmiddels 8 maanden en drinkt inmiddels meer dan alleen melk. En ben al lang blij dat het zo lang goed gegaan is :))

Daarnaast vind ik de angst echt niet leuk meer. Ieder huisbezoek is toch een risico en dat geeft me spanning. Nog een paar weken om een keuze te maken.

@secricible: gelijk heb je! Baby eruit, prik erin. Op dat stukje bv na, daar twijfel ik over. Wie weet wordt er nog wel meer onderzoek gedaan daarover in de komende weken

Had het in mijn edit gezet, maar die zie je waarschijnlijk niet.
Wmo valt onder overig zorgpersoneel toch? Want die zijn voorlopig nog niet aan de beurt.
Of is dat wijkverpleging?

Die bv vind ik ook lastig, maar de afweging neigt voor mij toch naar het vaccin. Mijn man vind het nog wel een heftige keuze dus hoeft echt niet direct na de bevalling te zijn, maar wel voor ik weer op de werkvloer sta. Voelt anders niet goed. Naar ga de ontwikkelingen voorlopig gewoon even in de gaten houden. Ongetwijfeld zullen er meer vrouwen denken als ik en zich wel laten vaccineren dus wie weet hoeveel data er nog vrij gaat komen de aankomende maanden.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:44

Ik zag hem later en heb de link in mijn Edit gezet :')